HobbyCNC fórum
  v0.9.2.4

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Épül a gépem ::: Kicsa

....


Időrend:
Oldal 4 / 19 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2 3 4  5   6   7   8     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

hostya | 2281    2012-05-10 18:26:00 [785]

"[...sok vasat eloxáltattam velük,csinálnak alut is,...]

Vasat eloxálni..
Akkor vagy Ők nagyon ügyesek, vagy Te nem vagy képben..

Előzmény: Áts László, 2012-05-10 18:08:00 [784]


Áts László | 1911    2012-05-10 18:08:00 [784]

Szerintem ugyanígy csinálják a nagyok is,legfeljebb más savat használnak.Van egy eloxos a környéken,sok vasat eloxáltattam velük,csinálnak alut is,de az eloxos részre nem engednek be a savkádakhoz még egy pillanatra sem.Mutatott egyszer a tulaj mindenféle vegyszereket és annyit kiszedtem belőle,hogy Németországból hozzák neki.De ehhez meg kellet vennie a technológiai liszencet jó pénzért az anyag szállítójától.Na azóta csinál sárga eloxot vasra ami gyönyörű szerintem.Van egy (kádanként) profi inverter ami programozható és tele van minden szenzorokkal.Érdekes,hogy a vashoz nem hűteni,hanem melegíteni kell a savat.Talán a Sasi mester többet tud erről,úgy látom nagyon otthon van a vegyi dolgok körül is,nem lennék meglepve egy vegyipari diplomán sem a részéről.Szépek lettek a darabok,ezekről a festékekről tennél fel valami infót?

Előzmény: Kicsa, 2012-05-08 20:19:00 [777]


elektron | 13158    2012-05-10 17:31:00 [783]

Előtte bevonni kockásra valamivel, majd kimarni ilyen és olyan színnel nem is hülyeség legyen, Piros pöttyös, mint a túró rudi.

Előzmény: Szalai György, 2012-05-10 17:21:00 [782]


Szalai György | 6311    2012-05-10 17:21:00 [782]

Hát ez már megint nagyon tetszetős lett!
Már készítettél egy szép pirosat, most egy szép feketét, legközelebb legyen kockás.
(Hű, de irigy vagyok.)

Előzmény: Kicsa, 2012-05-10 16:37:00 [780]


hostya | 2281    2012-05-10 17:13:00 [781]

A vízkő foltosság miatt ne kezd újra!

Én színezés, ill. tömörítés után megszárítom, olajjal bőven átitatott rongyal áttörlöm az egészet, vagy bemártom olajba.
Utána száraz ronggyal többször áttörlöm,(esetleg mosogatószeres vízben átmosom) és a foltosság eltűnik, a szin pedig megélénkül.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-10 16:37:00 [780]

Kicsa | 1059    2012-05-10 16:37:00 [780]

Rá kell szánni az időt,én mindenre odafigyelni. Majdnem kész volt az első csapágyház : a kifőzéshez sima csapvizet használtam. Tiszta fehér foltos lett,gondolom a vízkő miatt. Kezdhettem újra...na nem baj,a végeredmény majdnem tökéletes! Nagyon tetszik a felület minősége,egy két apróságot leszámítva. Most készül a 2...fél óra elox és pár perc festés.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-10 13:29:00 [779]


Kicsa | 1059    2012-05-10 13:29:00 [779]

Mintha kék lenne ráírva a zacskóra...na nem baj. A végeredmény : Elég teszetős,de lila színű a felület.


Mindjárt 'átépítem' az eloxálóberendezést egy nagyobb edénybe - hűtve,és nekiveselkedem az első komoly munkadarabnak : a gravírozó szár csapágyházának.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-10 12:16:00 [778]


Kicsa | 1059    2012-05-10 12:16:00 [778]

Sikerült vennem ruhafestéket,teljesen véletlenül. Nem volt drága,így gondoltam kipróbálom...Teljesen más vele a színezés. Megcsináltam töményre az oldatot,és fél perc után már majdnem fekete volt a darab. Eredetileg sötétzöld a szín...
A felület is más tapintásra,kicsit csúszósabb,mintha 'zsíros' lenne. Kifőzés után törölgetve kicsit megszínezte a zsebkendőt,de utána hiába dörzsölöm,nem hagy nyomot. Van még belőle itthon kék szín...Még egy próba,aztán megy élesben a dolog.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-08 20:19:00 [777]


Kicsa | 1059    2012-05-08 20:19:00 [777]

Köszönöm szépen,most jutottam oda,hogy tanulmányozzam őket. Viszont van olyan anyag,amiről nem tudom az összetételt,csak hogy nem eloxálható házilag. Viszont a kérdés : iparilag sem? Tehát ha egy eloxáló céghez elvinném,ők is hasonló eredményre jutnának,vagy ők más technológiával dolgoznak?

Előzmény: Áts László, 2012-05-07 12:54:00 [776]


Áts László | 1911    2012-05-07 12:54:00 [776]

Na még egyszer:amari

Előzmény: Áts László, 2012-05-07 12:52:00 [775]


Áts László | 1911    2012-05-07 12:52:00 [775]

Az amari-nál találsz részletes leírást az ötvözetekről.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-07 08:13:00 [774]


Kicsa | 1059    2012-05-07 08:13:00 [774]

Elég sok ötvözet létezik,viszont több darabbal is így jártam. Az egyikről tudom biztosan,hogy nagyon jól forgácsolható anyagból van...a többiről fogalmam sincs. Szerintem az összetételük örök rejtély marad...

Előzmény: Szalai György, 2012-05-07 05:41:00 [772]


VighLajos | 1632    2012-05-07 05:47:00 [773]

Ha jól emlékszem, a Metalloglobus honlapján olvastam, hogy a Cu-(réz)tartalmú Al-ötvözet nem eloxálható, viszont a réztartalom a forgácsolhatóságát javítja.
Lehet, hogy ez is ilyen?

Előzmény: Szalai György, 2012-05-07 05:41:00 [772]


Szalai György | 6311    2012-05-07 05:41:00 [772]

Ha már így jártál ezzel a nem eloxálható alumíniummal, legalább azt jó lenne kitudni, hogy miért nem eloxálható, melyik ötvözet csoport az, és miért.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-06 19:57:00 [771]


Kicsa | 1059    2012-05-06 19:57:00 [771]

Húha! Egyrészt ez annak szól,hogy nem is tudtam,léteznek ilyenek. Másrészt a végén lévő listaárnak is jut belőle eggyel...
Hát ilyet sem fogok venni,viszont az eloxálás sem jó. Olyan megoldást keresek,ami a nem eloxálható (?!) alumínium kerekekre jó.
A trisós főzés után nem szép egyenletes tiszta a felület,hanem egy fekete összefüggő oxidréteg alakul ki rajta,ami lemosható ugyan : viszont az összetétel miatt ez nem eloxálható anyag. (Ezt olvastam róla...) Két féle zsírtalanítás hatására is ez a fekete réteg megjelenik...és ezekre a darabokra kerestem volna valami megoldást.Amit lehet,azt le is eloxálom : Ilyen a főorsó szíjtárcsája,a rögzítőtárcsa...illetve a gravíregység két csapágyháza.
Viszont az ER16 tárcsa illetve a bordáskerekek is feketednek. Ha egyszerű dolog nincs á,végülis így maradnak...csak fura hogy bizonyos ötvözetet nem lehet eloxálni így.?

Előzmény: Szalai György, 2012-05-06 19:35:00 [770]

Szalai György | 6311    2012-05-06 19:35:00 [770]

„van-e valami más módszer rá,hogy masszív,erős és színes bevonatot hozzunk létre rajta”
Kétkomponensű színtelen gépjármű lakkok felső HS (high solid) osztálya nagyon karcálló, fényálló, mindenálló.
Nano méretű fémoxid (titándioxid, krómoxid alumíniumoxid,) kerámia szemcséket kevernek bele, attól lesz nagyon ellenálló.
Nézd meg az árát és eloxálj tovább. (12. oldal.)
https://update.eurotaxglass.hu/upd/ftanacs/2012I/Autocolor_Kft_arlista_20120206_v1.1.pdf

Előzmény: Kicsa, 2012-05-06 18:13:00 [769]


Kicsa | 1059    2012-05-06 18:13:00 [769]

Szia!
Szerintem teljesen jó lett! Eszerint kísérleteztél higítással is? A szódabikarbóna nem muszáj,valamelyik 'recept' nem is említi,csak csapvíz alatti öblítést. Színezőanyagnak meg tudom ajánlani a cukrászdákat,ott szoktak ételfestéket használni. Illetve én Pesten,az Azúr vegyszerboltban vettem. Van mindenféle szín...


Illetve a témához kötve lenne még kérdésem : Ma kipróbáltam a Nátrim-hidroxidos zsírtalanítást is,hátha nem feketedik be az alapanyag. Sajnos ami trisózással beszürkült,itt most olyan gyönyörű fekete lett,hogy ihaj! Akár így is jó lenne a dolog,csak simán le lehet törölni róla,kis vizes sikamika után.

Tehát a kérdés : az ilyen összetételű alumíniumot egyáltalán nem lehet eloxálni? És ha nem,akkor van-e valami más módszer rá,hogy masszív,erős és színes bevonatot hozzunk létre rajta? A szín most másodlagos...

Előzmény: Áts László, 2012-05-06 16:49:00 [768]


Áts László | 1911    2012-05-06 16:49:00 [768]

Nem a legjobbak,de mégiscsak képek...
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu" border="0" style="max-width:990px">

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu" border="0" style="max-width:990px">
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu" border="0" style="max-width:990px">

Előzmény: zotykó, 2012-05-06 14:59:00 [767]


zotykó | 278    2012-05-06 14:59:00 [767]

Tegyél be képet te is. Hagy lássuk milyen lett.

Előzmény: Áts László, 2012-05-06 14:54:00 [766]


Áts László | 1911    2012-05-06 14:54:00 [766]

Szia! Én csináltam egy próbát,harmadszorra már egész jól néz ki,majd fényképezek is.De a lényeg,hogy én kihagytam a semlegesítést,mert nem volt szódabikarbónám és sajnos színezőanyagom se.De azt már tudom,hogy a festékboltban kapható vasoxid nevezetű színezőpor nem jó,sajnos ez is kiderült.És nekem is csak a higítatlan akkusav vállt be.De a végén egész jól néz ki a próba darabom.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-06 14:36:00 [765]


Kicsa | 1059    2012-05-06 14:36:00 [765]

Nagyon szívesen!
Kb 1 liter vízbe rakok egy kávéskanálnyit. Nem egy nagy összeg,étkezi szódabikarbónát használok. Ez csak arra való,hogy semlegesítse a kénsavat. Nem kritikus a töménység...illetve az idő sem.

Előzmény: zotykó, 2012-05-06 14:19:00 [764]


zotykó | 278    2012-05-06 14:19:00 [764]

Köszi szépen.
Még azt meg kérdezhetem, hogy öblítéshez mennyi vít + szódabikarbónát használsz? Vagy csak érzésre?

Előzmény: Kicsa, 2012-05-06 10:07:00 [761]


Kicsa | 1059    2012-05-06 10:35:00 [763]

A 2.
Erről láthatsz leírást,tájékoztató adatokat lejjebb.
Áramérték : 1.5-2 A/dm^2. Alá-fölé menni nem érdemes mert vagy nem lesz elég a rétegvastagság,vagy túl nagy kárterek lesznek és a végén kimossa az összes festéket a víz.
A sav hőfoka ne menjen 25 fok fölé,ez még fontos : vagy több sav kell,vagy hűteni.
Elméletben ha a megfelelő áramerősséget biztosítani tudod (van akkora táp,nem melegszik fel a sav) akkor a folyamat 20-30 perc. A szíjtárcsát kb 60 percig eloxáltam a névleges áram 60 %-án (1.55 A helyett 900 mA),így is kicsit kevés volt neki. Vagy tovább kellett volna benthagyni,vagy nagyobb árammal végezni a műveletet.

Előzmény: tóthz, 2012-05-06 10:11:00 [762]


tóthz | 499    2012-05-06 10:11:00 [762]

És hányas pont az eloxálás?

Előzmény: Kicsa, 2012-05-06 10:07:00 [761]


Kicsa | 1059    2012-05-06 10:07:00 [761]

Szia!
Köszönöm szépen!
Természetesen,ahogyan tudok,segítek.

1. 1 liter csapvízhez 1 evőkanál trisó : ebben főztem kb 5 percig mind az anódot,mind a katódot. Vigyázz mert pezseg,ki ne fusson.

2. Boltban akkumulátorsav néven keresd,én 230 Ft-ért vettem egy litert. Ez 37 tömeg%-os kénsav : valahol hígítást írnak valahol nem. Én ezt hígítás nélkül használtam fel.

3. Eloxálás után kb. 5 percig áztattam csapvíz + szódabikarbónában.

4. Színezéshez deszillált víz + ételfesték : 1 liter vízhez kb 1 kávéskanálnyit. Hőfok 60 fok körüli érték.

5. Kifőzés sima vízben (ajánlom a desztvizet itt is) kb 60 percig,lobogó vízben! Fontos!

Ez volt az első próba,ezzel készült a lemezcsík. Érzésem szerint az időkön lehet változtatni,de ez még nincs tesztelve : 5 perc trsiózás..eloxálás,utána szódabikarbóna szintén 5 perc. Színezés szerintem 10-15 perc, utána a főzés szintén 10-15 perc. De mondom,ez még csak elképzelés...

Előzmény: zotykó, 2012-05-06 00:51:00 [759]


Kicsa | 1059    2012-05-06 09:56:00 [760]

Köszönöm szépen a linket,bár még így sem oldódott meg a problémám. A héten benézek papír-írószerbe,hátha tudnak nekem adni egy lapot. Ha mást nem,szétvágok egy dossziét...

Előzmény: Szalai György, 2012-05-05 10:20:00 [758]


zotykó | 278    2012-05-06 00:51:00 [759]

Hello
Olvastam az oxálásról. Grat.
Megkérhetlek, hogy írd le milyen anyag összetételt használtál a folyamatok során?
Arra gondolok, hogy a mennyi vízhez mennyi trisó kell? Azután meg jól olvastam, hogy kénsav kell? Az milyen sűrű? Egyáltalán honnan lehet beszerezni? Utána láttam, hogy ételfestékes vízben fürdetted. Milyen hőfokon is? Aztán miben főzte ki a végén? Sima vízben?

Én is ki szeretném próbálni.
Bocs ha már le írtad.

Előzmény: Kicsa, 2012-04-27 14:11:00 [688]


Szalai György | 6311    2012-05-05 10:20:00 [758]

A prespán ez egy papírdarab, csak kicsit más.
Biztosan akad a környezetedben is valami szép színű, ami passzol az esztétikai elképzeléseidhez.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-05 09:16:00 [757]


Kicsa | 1059    2012-05-05 09:16:00 [757]

Erre megmondom őszintén,nem gondoltam. Úg éreztem,a kapcsoló testje elég merev és strababíró ahhoz,hogy az M3-as csavart finoman meghúzva (kb 10 mm menethossz van vágva az alaplapba) elég tartása legyen hosszútávon is.
Esetleg vághatnék kerékpár-belsőből is alá egy darabot,vagy marad a karton. Utóbbi kicsit rontja számomra az összehatást,megiscsak egy papírdarab. Gondolom azért nem kell pizzásdobozból vagdosni,megfelelne egy vastagabb A4-es papaír-pl fotópapír darab is? Prespán sajnos nincs elérhető közelésgben.

A csavar valóban rövid ebben a felfogásban. Márpedig úgy érzem,ez a helyes! Köszönöm szépen a figyelemfelhívást az ilyen dolgokra is : a lehetőségekhez mérten a legjobb hobbygépet gépet szeretném építeni. És az ilyen apróságok a végén sokat dobnak rajta!

Előzmény: Szalai György, 2012-05-04 19:18:00 [756]


Szalai György | 6311    2012-05-04 19:18:00 [756]

Á… dehogy kell elszigetelni a műanyagot az alumíniumtól.
De most két választásod van: Meghúzod a csavart tökig, akkor az összeszorítja a kapcsolót, az meg majd szépen megreped. Vagy előbb lelazul a csavar a rezgéstől.
Vagy, éppen alig hogy húzod meg a csavart, akkor még hamarabb kilazul, nem tart rendesen, lötyög a kapcsoló. (Már így is kispóroltál egy csavart, mert sajnos ugyan az rögzíti a kapcsolót is, és a vezetéktartó bilincset is.)
Az SS xxGL2 kapcsolók házának anyaga természetesen nem puha, hőre lágyuló műanyag, hanem merev, kemény.
A prespán arra való, hogy rugalmasan eloszlassa a csavar által képzett nyomóerőt a kapcsoló háza és az alumínium között. Ha meg már ott van, és benyúlik az elektromos kötések alá, akkor vezeték letörés esetén, az elszabadult vezetékvég nem ér az alumíniumhoz. (Esetleg a prespánon elhelyezhető a csatlakozópontok tervrajz szerinti jelölése.)
A kapcsolót rögzítő csavarodat sem esztergálták, hanem mángorolt technológiával készült, a feje pedig egy zömítési folyamat következménye. Ettől van, hogy a csavarfej alsó síkja nem teljesen sík, hanem íves, és nem teljesen derékszögű a csavarszárra. Az alatta képződő nyomóerő nem oszlik meg egyenletesen a felületen és nem egyenletesen gyomja a kapcsolót. Ez megint idő előtti műanyag elrepedéshez vezet. Tehát kell a csavarfej és a műanyag kapcsolótest közé egy lapos alátét. Arra meg egy rugós, hogy a rezgéstől ne lazuljon le a pont kellő nyomatékkal meghúzott csavar. Ha a csavarod hossza ezt nem engedi meg, akkor most szerintem nem „kelően hosszú” hanem épp hogy rövid.
Az ilyen, csak a profik által alkalmazott apróságok hiánya miatt is Hobby egy hobbygép.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-04 08:28:00 [755]

Kicsa | 1059    2012-05-04 08:28:00 [755]

A karton/prespán szigetelőt nem teljesen értem. Mitől kellene elszigetelni a kapcsoló testet? Magától a váztól? Mert ahhoz nem ér hozzá sehol sem. A 3. lábra én is gondoltam szigetelésre,de majd csak a végén.
Az alátétekre gondoltam,de mivel a csavar most kelően hosszú,nem raktam be őket. Így viszont akkor kell mindenhova új csavar...de biztosabb a rögzítés. Köszönöm az észrevételt!

Közben elkezdtem levakarni a festéket a gravíregység alaplemezéről : ahol sok volt a mestertapasz,könnyebben eljön a festék. Ahol szerényen volt,ott küzdök vele elég rendesen. Összességében azért spaklival és reszelővel levakarható csak nem gyors meló.

Előzmény: Szalai György, 2012-05-04 06:16:00 [754]


Szalai György | 6311    2012-05-04 06:16:00 [754]

Nézegetem a képeidet kávé közben. (led2.jpg) Csak egy észrevétel. A végállás kapcsolók alá, (majd ha végleg kerülnek a helyükre) vághatnál valami prespán, vagy esetleg karton téglalapokat. Lógjon túl a széle a kapcsoló körvonalán minden irányban pár milliméterrel és fedje a vezeték csatlakozások alatti alumíniumot is. Esetleg fel is lehet hajtva a széle, hogy védje a csatlakozásokat. A lefogató csavarok feje alá pedig alátétet és rugósat is. És jó volna szigetelést zsugorítani a kapcsoló nem használt lábára is, mert bizonyos helyzetekben az sem potenciál független.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-03 17:50:00 [740]


VTamás | 1195    2012-05-03 22:35:00 [753]

A gitt(pl.Neoplast)a durva,mély hibák javítására szolgál és két komponensű.
A szórógitt,amire azt írtam,hogy "ecsetelős",az valójában az,amit a fényezők tesznek a festékszóró pisztolyba.Valóban nitróval hígítható.Jó gyorsan is szárad.
Utóbbi a kisebb hibákat hivatott eltüntetni.
Ezek már megfelelő felületet adnak a festésedhez.Hagyd az alapozót.
Ha nem boldogulsz,akkor ugorj át...aztán összecsapjuk gyorsan.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-03 22:23:00 [751]


petrence | 285    2012-05-03 22:28:00 [752]

A gittre simán rá szoktam festeni. Nem volt bajom vele eddig. Ha emlékszel a zártszelvényes gépemre, azon sima kék Hammerite van. Letöröltem, lefestettem a nyers acélt 1 rétegben. Semmi baja.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-03 22:23:00 [751]


Kicsa | 1059    2012-05-03 22:23:00 [751]

Valóban,nem sok gittelés szükséges. Ha érti a dolgát az ember,valószínűleg elég az evőkanálnyi...én azért többre számolok.
Megnézem a festékboltban ezt az ecsetelős változatot is,gondolom ez akkor csak sima oldószeres (nitrós) gitt. A kétkomponensű,műgyantás (Neoplaszt) előnye a gyorsabb kötés?

Érdekes kérdés,látszik a hozzá nem értésem. Gittelés (és esetleges szórógittelés után) kell még külön valami kémiai alapozó? Pl cink-kromátos, cink vagy akár sima alapozófesték?
Illetve a Hammerite festéknek az előkészítés 'árt'? Mivel úgy olvastam,az tartalmaz alapozófestéket is illetve a fedőréteg.

Előzmény: VTamás, 2012-05-03 21:14:00 [750]


VTamás | 1195    2012-05-03 21:14:00 [750]

Én amennyire ismerem a nálad lévő alkatrészeket,úgy tippelem,hogy kb.evőkanálnyi gitt elég lenne.
Szórógittből pedig lehet kapni kisebb kiszerelésű ecsetelőst.Ezekhez meg csak nitróhigító kell,meg csiszoló papír...
A Hammerit festéken pedig meglepődnél,hogy mennyire jól takar.Még a nagyon ronda felületet is elfogadhatóvá teszi.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-03 20:57:00 [749]


Kicsa | 1059    2012-05-03 20:57:00 [749]

Néztem már a gépedet,tetszik ez a megoldás is. A felület jellege érdekes,de jobban megnézve simán el tudnám én is képzelni,sötétszürkében például.
Ez alá megfelelő előkészítés lenne a gitt illetve a szórógitt? Vagy gitt és cink kromátos alapozó? Az a gond,hogy a felületem nem olyan jó,hogy előkészítés nélkül Hammerite kalapácslakkal kenjem le.

Előzmény: Szalai György, 2012-05-03 20:16:00 [746]


Kicsa | 1059    2012-05-03 20:51:00 [748]

Jól néznek ki,az biztos. De ilyen komolyságú csatlakozóra nem gondoltam,csak valami sima,egyszerűre volna szükségem. Ha jobban belegondolok,lehet hogy nem is lesz,a helyszínen összeforrasztom majd a kábeleket és kész.

Előzmény: Szalai György, 2012-05-03 20:16:00 [746]


Áts László | 1911    2012-05-03 20:19:00 [747]

Igen ez még jó volt,de korszerűsítették az összetételt és azóta nem olyan jó volt.

Előzmény: PSoft, 2012-05-03 19:23:00 [745]


Szalai György | 6311    2012-05-03 20:16:00 [746]

M12 csatlakozó.
Most már biztos nem adja oda akinek van.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-03 19:04:00 [744]


PSoft | 9725    2012-05-03 19:23:00 [745]

Pár éve mikor a kicsi gravírgépet csináltam,én a Hammerite középzöld kalapácslakkot használtam.

Cink-spray alapozó után ecsettel festettem a színt.
Ha jól emlékszem két,vagy három rétegben.
0,25L-es kis dobozzal vettem a Hammerite-ből.
Kb. 1/4-ed része megmaradt a festés után.
Itt van előttem a doboz,akkor 1250Ft volt az ára a 0,25L-es doboznak.

Még örültem is,hogy maradt belőle,a későbbi esetleges sérüléseket javítani.
Jól takaró,tartós,kemény réteget adó festék.
Ecsettel is szépen festhető.

Javítani,még nem kellett,pedig kap rendesen a gépváz hűtőfolyadékot/olajat amikor dolgozik.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-03 13:19:00 [737]


Kicsa | 1059    2012-05-03 19:04:00 [744]

Köszönöm szépen a tanácsot,természetesen meghallgatom,sőt! Ezért is örülök annyira a fórum közösségének,szeretek új dolgokat tanulni!
A több réteggel nem is lenne semmi bajom,ha szép lenne. Lassan kezd összeállni a kép a folyamatról : még egy homályos rész van : a maszkolás. Pontosan mit is kell festenem és mit nem? Vannak illeszkedő felületek,csavaroknak hely stb.
Példának okáért az #593-as hozzászólásban a gravírozó feltét. Ahol az L alakú szíjkeréktartó csatlakozik az alaplaphoz,ott mindkettő elemet fújhatom 'telibe' És akkor festék a festékkel találkozik...vagy mindkettőt ki kell maszkolni hogy a fém felületek érintkezzenek?
Esetleg köztes fázisban maszkolni,hogy szórógittes felületek illeszkedjenek? Nyilván nem kényes a pontosságra az az elem,csupán technikailag érdekelne a dolog.


A csatlakozóból nem találok olyat,amit mondasz. Hirtelen nem is tudom hogy hogyan keressek rá...
Egyébként túl nagy ügyet nem csinálok belőle,végső esetben vagy összeforrasztom a két-két kábelt,vagy kap egy rca aljaztot.

Előzmény: Szalai György, 2012-05-03 18:25:00 [741]


VTamás | 1195    2012-05-03 18:44:00 [743]

Dehogy súgok!Ez ipari titok!

Előzmény: Kicsa, 2012-05-03 17:50:00 [740]


Szalai György | 6311    2012-05-03 18:43:00 [742]

„valami kisméretű csatlakozó”
Talikon elő szoktak kerülni az induktív közelítés érzékelők, M12 csatlakozós, poliuretán szigetelésű kábelei. Létezik apás és anyás is, némelyikben még beépített Led-ek is vannak. Az király ilyesmire és bontottban olcsó is. Hátha küld neked valaki párat.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-03 17:50:00 [740]


Szalai György | 6311    2012-05-03 18:25:00 [741]

Ha elfogadsz egy tanácsot egy olyantól, aki már sokat szívott a hitvány spray festékekkel, akkor mondok egyet ingyen.
Két okból trágya, amelyik az. Nem, három.
Lassan szárad, ezért nem fújható vastagon, mert megfolyik.
Kicsi a nyomás a palackban, ezért nem porlaszt rendesen, csak köpköd.
Rosszul takar, átlátszik, ezért vastagabb réteg kell, hogy szép legyen.
Az én megoldásom az, hogy egy fazék forró vízbe állítom a palackot, míg olyan meleg lesz, hogy csak bőrkesztyűvel tudom megfogni, és a festendő tárgyat is felmelegítem vagy 40C fok köré, ha tudom. A palackban meleg a hajtógáz, nagyobb a nyomás. Meleg a festék, ettől hígabb. Hígabb festék nagyobb nyomáson sokkal jobban porlik. A meleg festék a meleg felületre szórva gyorsan szárad, vastagabb rétegben fújható megfolyás nélkül. Szép lesz a felület.
Fújás közben egyébként minden hűl. A palackban esik a nyomás, ettől hűl a festék is. A festett felület erősen párolog, attól hűl gyorsan.
Csak óvatosan! A munkadarabot nem nagyon szabad negyven fok fölé melegíteni, mert akkor már a kiszórt festék alsó rétegéből olyan gyorsan távozik az oldószer, hogy a buborékai tűlyukakat fúrnak a festékrétegbe. A meleg hajtógáz és meleg festékpor fokozottabban tűz és robbanás veszélyes. Nagyon kell szellőztetni.
Láttam autófényezőt, aki villanyrezsón melegítette a kilós dobozos festéket, rotyogásig, úgy öntötte a fényező pisztolyba. Rég volt, ma már ő is kétkomponensűt használ.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-03 13:02:00 [733]

Kicsa | 1059    2012-05-03 17:50:00 [740]

Akkor értem most már,mi lenne a jó sorrend. Veszek rendes gittet is,illetve szórógittet,valamint az időt is rászánom.
A tudatlanságom és sok kérdésem közepette pihenésképp bekábeleztem a 2 ledet. Elég sokat törtem a fejem,miként lehetne megoldani a mozgó részre felszerelt 2 led kábelét,ez lett belőle. Első ránézésre kiválóan teljesít,már csak valami kisméretű csatlakozó kell a végére,mert ez így nem a legjobb.








(Ha kedvet éreztek,lehet találgatni a 'kábelspirál' lelőhelyére... Tomi! Nem ér súgni... )

Előzmény: VTamás, 2012-05-03 13:34:00 [738]


Áts László | 1911    2012-05-03 14:00:00 [739]

Meg van a válasz.
És,hogy ne kelljen ezt csinálnod semmi kapkodás.Még a rezgőcsiszolót is tudnám javasolni szinte rányomás nélkül,finom papírral és sokszori sűrített levegős fújással,máskülönben beleragad a papírba.A gittelésre én is a két komponensű autós gittet javaslom.

Előzmény: VTamás, 2012-05-03 13:34:00 [738]


VTamás | 1195    2012-05-03 13:34:00 [738]

Az imént írtam,hogy normális gitt(pl. Neoplast) + csiszolás és esetleg szórógitt +csiszolás(ez utóbbihoz kb. 360-as papír jó).A Trinát mestertapasz szerintem felejtős...
Ez után fújod Néhány vékony rétegben.A rétegeket várd meg,míg megszáradnak.
Az utolsó előtti réteget 500-800-as vizes papírral finoman át is "törölgetheted".
Ne kapkodj vele és hidd el szép lesz...

Előzmény: Kicsa, 2012-05-03 13:19:00 [737]


Kicsa | 1059    2012-05-03 13:19:00 [737]

Akkor a végső kérdés : mi legyen szerintetek?

Visszacsiszolom-reszelem a festéket hogy fém-tiszta felületet kapjak. Nitrohigítóval zsírtalanítok,ezután Trinát mestertapasszal megpróbálom szép egyenletesre,több vékony rétegben kijavítani a hibákat. Ha ez megszáradt,visszacsiszolom vizes papírral...utána megfújom szórógittes alapozóval. Ha szükséges,ezt is finoman megcsiszolom vizes papírral,majd portalanítás után kap egy színt. Valószínűleg akkor minden elem elő lesz készítve,és beruházok egy flakon töltött sprayre. A 200 ml-es festékkel is majdnem mindent le tudtam festeni,1 flakon festék így bőven elég. Ha minden igaz,akkor ez kétkomponensű,tartós festék,ami lakkozást sem igényel.?
Így megfelelő szerintetek a sorrend?

Lehet hogy sok a kérdés,ne haragudjatok érte,de nem szeretnék mégegyszer belefutni ilyen hibákba.

Előzmény: Áts László, 2012-05-03 13:06:00 [734]


VTamás | 1195    2012-05-03 13:09:00 [736]

Szia!

Ez egy nagyon strapa festék.Én a motorom blokkját fújtam vele.Némi rutint igényel,cserébe viszont szép és tartós felületet ad...
Normális gitt,esetleg szórógitt,finom papírral csiszolás kell a jó alaphoz.Fújni pedig vékonyabb rétegekben,(az előző kiszáradását megvárva)jól felrázott flakonból,nem túl közelről illik...

Előzmény: Kicsa, 2012-05-03 13:02:00 [733]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 4 / 19 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2 3 4  5   6   7   8     Következő ►  Utolsó ►|