HobbyCNC fórum
  v0.9.2 alpha

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Épül a gépem ::: Kicsa

....


Időrend:
Oldal 1 / 19 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

Robsy | 451    Ma 08:34:56 [908]

"Reális-e..?" Nem az. A helyes forgácsolási teljesítmény esetedben 10 W alatti, az 53 W "picit" több.

Előzmény: Kicsa, Tegnap 15:55:17 [907]


Kicsa | 1008    Tegnap 15:55:17 [907]

Számolgattam egy kicsit az előző példa kapcsán. Hangsúlyozom,kerekített/egyszerűsített/rövidített számolgatás,amolyan profibb saccolás volt a cél. Bemenő adatok : ae oldalfogás : 4 mm ap tengelyirányú fogás : 1 mm vf=350 mm/perc s=6000 1/min Alapanyag :AlMg4,5Mn0,7 kc fajlagos forgácsolóerő értéke : 400 N/mmˇ2 Vágósebesség : vc = (d x PI x n) / 1000 = 113 m/perc Fogankénti előtolás : vf = fz x z x n ,átrendezve fz = vf / z x n = 350 / (3 x 6000) = 0,02 mm/fordulat h átl. átlagos forgácskeresztmetszet : h átl közelítve = fz x GYÖK(ae / d) = 0,02 x GYÖK(4/6) = 0,016 mm Fc1 egy élre eső forgácsolási erőszükséglet : Fc1 = kc x ae x h átl = 25,6 N Kapcsolószám = ( z / PI ) x GYÖK( ae / d) = 0,79 Fc = Fc1 x kapcsolószám = 25,6 x 0,79 = 21 N Pc = (Fc x vc)/60 = (21 N x 150 m/perc)/60 = 53 W Most leülök,végiggondolom az eredményt. Reális-e...elvi hiba/gyakorlati hiba van-e...Hangsúlyozom,pontosabb becslés a cél. A főorsó motor (Rava fúrómotor) emlékeim szerint kb 380 W-os és gyorsító áttétellel üzemel. 2x-s gyorsítás is be van iktatva a hajtásba. Lehet véleményt mondani,előjeltől függetlenül.

Előzmény: Kicsa, Tegnap 08:51:14 [902]


Kicsa | 1008    Tegnap 11:54:02 [906]

Gyárilag síkramart lemez. Ha jól emlékszem, +-0,1 mm vastagsági tűréssel,kitűnő felületi érdességgel. Ilyen jellegű alkatrészeknél sokat lehet spórolni,hogy nem kell az öntött/húzott anyagot síkramarni. Pláne,hogy nincs ütőkésem,így max D10-es szerszámmal tudnék dolgozni.

Előzmény: vjanos, Tegnap 09:47:16 [905]


vjanos | 4430    Tegnap 09:47:16 [905]

Haladnak itt a dolgok kérem! Mivel rajzolsz és mivel generálsz pályát? A fóliás lemez valami gyárilag mart, pontos vastagságú cucc?


Kicsa | 1008    Tegnap 09:08:56 [904]

Második felfogás! 1. kép : Átfordítás után,kinullázva,épp a Z nullpont fevétele utáni állapot. 2. kép : Kontúrmarás folyamatban. Szigorúan,ráhagyással... 3. kép : Szükség volt egy férőhelyre a szíjkerék hozzáférhetősége miatt. Gondoltam,letesztelem a kínai gömbmarókat. Bevált! 4.-5. kép : Az alkatrész a gépről lekerült,oszlopos fúrón folytatódik vele a munka. 2 felfogó furat lesz DIN 912 csavarfej süllyesztéssel,2 db menet a szíjfeszítő számára,valamint 4 db M3 a motor felfogáshoz. A peremet sikerült úgy kimarni,hogy a motor összerakás után,csavar nélkül sem esik ki a helyéről.           

Kicsa | 1008    Tegnap 09:01:51 [903]

Készült még egy motor felfogó alkatrész is a Z tengelyhez,megmutatom nektek ezt is! 1. kép : Az alapanyag,LV12-es alumínium, fóliás lemez. 2. kép : 1. oldal marás közben. Kontúr kb fél mélységben készül,valamint a kibontások a motor számára. 3. kép : Nagyolás utolsó lépése. 4. kép : Nagyolás kész. Simítás + központfúrás következik! 5. kép : első oldal kész,fordítás!           


Kicsa | 1008    Tegnap 08:51:14 [902]

Újabb alkatrész,ezúttal egy Z tengelyt tartó alaplap készülése,képekben. 1. Lefogás ideiglenesen 2 csavarral,a központfúrás idejére. 2. Változatlan nullponttal,a rögzítőfuratok kifúrása kézi fúrógéppel,majd 6 db csavarral az alaplaphoz rögzítés. 3. Mivel nem mozdult el a darab az "átfogás" közben (ráellenőriztem a nullpontra),szerszámcsere után indulhat is a nagyolóprogram. Paraméterek: 0,2 mm oldalráhagyás a kész kontúrhoz képest ae= 4-5 mm (változó az előgyártmány darabolása miatt) ap= 1 mm f=350 mm/perc S=Jókérdés Rava fúrómotor a főorsó. Maximum közeli fordulat,áttételezve kb. 6000 1/perc. A mechanika bírná még az iramot,a szerszám is,viszont a főorsó teljesítmény kezd elfogyni. Próbálok majd valamit számolgatni,mennyi is lehet a teljesítményigény ilyen forgácsolási paraméterek esetében. (Az anyagminőség, AlMg4,5Mn0,7 fóliás lemez) 4. Golyósorsó háznak férőhely marása. 5. Simított oldalfal. 0,1 mm-es oldalfogással,2 lépésből, 300 mm/perc. Teljes fogásmélység,D6 4 élű HSS maróval. Fordulat,szintén maximum közeli érték. Készül több ilyen alkatrész a leendő gravírozógéphez,hasonló megmunkálással. (Fóliás lemez körbemarva,kis kibontások-furatok-menetek.)           


Kicsa | 1008    2017-10-19 08:55:19 [901]

Eszterga, 2. felvonás Azt látom,hogy ha a képekhez írnék valamit,na azt így nem olyan könnyű...         


Kicsa | 1008    2017-10-19 08:53:57 [900]

Az előző képek az előgyártmány elkészültét mutatják,a következő pár pedig már az eszterga rész...           


Kicsa | 1008    2017-10-19 08:52:56 [899]

Üdv Mindenkinek! Elég rég jelentkeztem már fejleményekkel,bár azért folyamatos az "ügyködés" a háttérben. Múltkori (majd' 1 éves ) hozzászólás lézergravír témájú volt,most pedig inkább egy kis alkatrész készítés a téma,alumíniumból. Képregény-szerűen megmutatnám egy ER11-es fortuna házának készülését,mely marógép-eszterga kombó végeredménye. Ezután még marógépre ment,a rögzítő furatok elkészítéséhez,valamint kapott a hátára egy csapágyfedelet is. Szíjtárcsa is van hozzá. Kipróbálom a 'tömeges' képfeltöltés,limitáció miatt,több hozzászólásba rakom őket. Ha így nem jó,akkor visszatérek a jól megszokott tárhelyre töltéshez.           


Kicsa | 1008    2016-11-14 08:00:20 [898]

Ismét Tőled merítve,elkészült egy picit nagyobb kép,mint a bélyegméret. Van egy kis probléma az általam generált kóddal vektoros kép gravírozásánál,így teszteletem a mechanikát. Ez a fajta égetés szépen lement,szóval egyenlőre tanácstalan vagyok a hibát tekintve. Ez még mindig a Mach3 - G-Ray,az MCNC-vel egyenlőre küzdök még.

Előzmény: PSoft, 2016-11-10 21:15:43 [897]


PSoft | 9512    2016-11-10 21:15:43 [897]

Óóóó! A hálás, Monroe kép. Ezt, igazából...elrontani se lehet

Előzmény: Kicsa, 2016-11-10 20:54:54 [896]


Kicsa | 1008    2016-11-10 20:54:54 [896]

Sziasztok! A háttérben készült egy saját tervezésű és építésű (főként 3D nyomtatott alkatrészekből) picike lézer gravírozó mechanika a 2W-os lézernek. Ne a marófejjel rohangáljon a másik gép,így is megszenvedte a nagy tömeg rángatását a golyósorsó. Az első próbák a géppel,némi elektronikai és szoftveres problémák után : Egy kép saját fénykép lett volna,előkészítés hiányában nem is sikerült.A másik két képért pedig PSoft-nak mondok köszönetet,a minap linkelt saját mappájában találtam rájuk. Látszanak az legelső sikertelen próbák is,az a bizonyos Look ahead érték viccelt meg többet között. A képek Mach3-mal készültek egyenlőre, az MCNC kirpóbálása folyamatban van. A képek g-kódját pedig csewe-nek köszönöm szépen! (G-ray)


Kicsa | 1008    2016-07-25 18:33:00 [895]

Ja igen,hogy hogyan is jött le?
A kenyérbél kivételével minden úton,egyszerre járva jött el a várvavárt eredmény. Nem volt egyszerű...

Előzmény: Kicsa, 2016-07-25 18:32:00 [894]


Kicsa | 1008    2016-07-25 18:32:00 [894]

Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget,az eredmény az alábbi képeken láthatóak.
Egy szépséghibája van a dolognak,az 'új' tokmány B16-os kúppal rendelkezik,ami ráesik a gép tengelyvégződésén található talán B12) kúpra. Ennek a problémának a megoldása a következő lépés...









Biró Ferenc | 87    2016-07-24 21:47:00 [893]

Ha a biztosító csavar helyére befúrsz, ahogy jani300 javasolta és menetet vágsz bele, csavarral simán lenyomathatod.(fogod érezni amikor átmegy a tokmányon)
Ez nem szétfúrás semmi baja nem lesz, az ütésektől inkább, elhajolhat a tengely, mert a kúp után a csapágynál még vékonyabb.

Előzmény: Kicsa, 2016-07-24 18:44:00 [888]


szf | 1279    2016-07-24 21:42:00 [892]

A műhely előtt tűzet rakok,szalonnàt sütünk és van nàlam mindig egy karton közös nevező, megisszuk
Azt mesélek.....

Előzmény: PSoft, 2016-07-24 21:29:00 [890]


Csuhás | 4232    2016-07-24 21:35:00 [891]

Egy satuba fogott kb 6..8-as álló fúróval belefúrsz a forgó tokmány közepébe a tengelyig. A furatot alaposan kitöltöd színültig kenyérbéllel vagy gyurmával. Végül a furatba pontosan illeszkedő tüskét dugsz és kalapáccsal megütöd. A kialakuló nagynyomású kenyér letolja a tokmányt.

Előzmény: Kicsa, 2016-07-24 18:44:00 [888]


PSoft | 9512    2016-07-24 21:29:00 [890]


A kenyeret értem...

Még, a szalonnát is, hiszen be kell kenni valamivel a kúpot az új tokmány felrakása előtt!

No de...minek a hagyma, azzal, mit csinálsz!?
Talán...könnyeket fakasztasz Kicsa szeméből?)


Előzmény: szf, 2016-07-24 21:22:00 [889]


szf | 1279    2016-07-24 21:22:00 [889]

Ha találkozunk akkor tartok egy kis gyorstalpaló,hozzàl magadal kenyeret,szalonnàt,hagymàt.....

Előzmény: Kicsa, 2016-07-24 18:44:00 [888]


Kicsa | 1008    2016-07-24 18:44:00 [888]

Befújtam egy kis WD40-nel,mondván,az mindenre jó.
Az ütlegelés ilyen fajtáját próbáltam,egy laposvasat raktam oda,amibe középen tengelyméretet flexeltem. (A laposvas másik végébe készítettem el az oszlop tetején lévő záródugóhoz a célszerszámot szétszedéshez,ezért volt kéznél )

Szétfúrni nem szeretném a tokmányt,ha ne muszáj. Akkor a következővel fogok próbálkozni,az ötleteket kombinálva : Letakarítom a WD40 maradékát (mielőtt még felgyújtok valamit ),nyílt lánggal felhevítem a tokmányt,majd gyorsan melegében,ráütök párat.
Hamarosan jelentkezem a fejleményekkel...
Köszönöm szépen!

ui.: Erről a kenyérbéllel kitömve leütni technikáról olvasnék még pár sort,hogy is kell ezt elképzelni a gyakorlatban.


svager | 987    2016-07-24 16:42:00 [887]

Pörköld meg egy kicsit

Természetesen csak a tokmányt...

Előzmény: Kicsa, 2016-07-24 14:36:00 [884]


Szalai György | 6260    2016-07-24 15:56:00 [886]

Próbáld szakemberesen. Üssed. Lefelé.
A tengelyre tégy egy villáskulcsot.
Lapjával, hogy a villa a tokmány tetején felfeküdjön és a tengely a villában legyen.
Azután a kalapács smoljával, fentről lefele, püff a villáskulcs nyakára, jó közel a felfekvő felülethez.

Előzmény: Kicsa, 2016-07-24 14:36:00 [884]


jani300 | 5347    2016-07-24 14:45:00 [885]

Üdv ! Valóban B16 os kúpja lehet .
Vannak fúrótokmányok amelyekben van lehúzómenet .
Ha kifúrod a tokmányt , le lehet húzni, erre gyártott (egyedileg) lehúzóval , vagy kenyérbéllel kitömve leütni esetleg .

Előzmény: Kicsa, 2016-07-24 14:36:00 [884]


Kicsa | 1008    2016-07-24 14:36:00 [884]

Üdv Mindenkinek!

A korábban mutatott fej a lézerre remekül szuperál,a legutóbi égetésről mutatnék egy képet :




Nemrégiben kerestem oszlopos fúrógépet az Adok-Veszek-ben,és sikerült is elhoznom a kiválasztott példányt. Nekiálltam egy kis felújításnak,illetve szeretném lecserélni a rajta lévő picike tokmányt egy nagyobbra. A kérdésem : hogy kell ennek innen lejönnie? Feltételezem,hogy szabvány kúpon van fent (talán B16) ,a tokmány közepében nem látok biztosító csavart. Szétverni nem akarom,féltem a tengelyt...











Kicsa | 1008    2016-05-19 09:52:00 [883]

Köszönöm mindkettőtöknek!

A korábbi posztban említett hiba megoldódott. Sejtésem beigazolódott,darabokra volt törve a léptetőmotor mágnese. Kiszerelés után egyértelműen látszott...
Azóta kapott új motort-vezérlővel,csereorsót is az Y szán,valamint a szíjfeszítő is elkészült.

sanyi84!

Ha a fej tetszik,szívesen készítek neked is egyet. Módosítások is eszközölhetőek,ha szükséges.Egy oldali levegőbevezetés (nem kaptam pneu csatit az Y toldáshoz),rögzítő furatok módosítása,vagy amire szükség van.

Ha gondolod,keress meg e-mailben a részletek miatt!

Előzmény: sanyi84, 2016-05-18 21:00:00 [882]


sanyi84 | 911    2016-05-18 21:00:00 [882]

Hol hol hol lehet rendelni ?
Nagyon jó lett. Gratulálok az államvizsgádhoz és ehhez a fejhez is.

Az 1 m/perc kevés, Nem akad a mechanika valahol?
Másik motorra ideiglenesen cserélni tudod?

Előzmény: Kicsa, 2016-05-18 19:22:00 [880]


KBalázs | 1350    2016-05-18 19:30:00 [881]

Ismét öröm látni, ahogy a 3D nyomtatott tárgyak életre kelnek, és nem csak oktalan díszek!

Előzmény: Kicsa, 2016-05-18 19:22:00 [880]


Kicsa | 1008    2016-05-18 19:22:00 [880]

Sziasztok!

Nem publikáltma mostanában semmi sem,de több oka is van ennek.
Azonban most,mutatnék néhány képet az új szerzeményemről,a fórumon jól bevált kis 2W-os kékségről,pontosabban a fúvóka részéről.

PSoft leírása alapján kicsit alakítottam rajta,és az elérhető eszközeimmel le is gyártottam.
Az elektronika sajnos még csak "kézzel kapcsolgatós",de az elfújás így már rendben van.
3 mm-es rétegelt lemezt vágtam vele,nem túl nagy sebességgel. (Fontos volt,hogy ne kelljen kézzel kitördelni a kieső darabot,elfújás nélkül nem sikerült sehogyan sem.)

A terv,metszetben :

Az alkatrészek :



A gépre felszerelve :


Kicsa | 1008    2012-08-16 15:52:00 [879]

Sziasztok! Eléggé eltűntem mostanában,ennek több örömteli oka is volt. Időközben sikeres Államvizsgát tettem,hivatalosan is vége a sulinak. Ezen felül 'elkészült' a gépem is. Az idézőjel természetes,sosem lesz kész...
Szóval a jelenlegi állásról lesznek hamarosan képek,a 3 tengely működik.
Az elektronika összeállt,a kezelőpult tökéletesen működik,hála csewe-nek!
Próbamarások már voltak,de a főorsóm még nem tökéletes : A korábban bemutatott szíjfeszítő nem úgy teszi a dolgát,ahogy szeretném. Tervezés alatt a 2.0-s verzió...
Ezen felül az Y szán igen rejtélyes viselkedése is javítandó,valami nincs rendben a léptetőmotorommal. Alacsony sebességen (4-es orsó 1:2-es lassítással 1000 mm/perc) fut szépen,innen felfele egész nagy tartományban is használható lenne érzésem szerint (kb 4 m/percig) de rezonancia lép fel és kiesik a szinkronból. Motor hibára gyanakszom: első pajzsot forgattam már,belenézve nem látok rendellenességet,kap áramot is...szóval ez még problémás.
Ezeket leszámítva már többször takarítottam a forgácsot,jó érzés volt! Illetve 3 maró törött el 3 nap alatt...mindegyik 4 mm alatti.

Bicska | 709    2012-06-03 21:55:00 [878]

Ez volt az egyik.

Előzmény: svejk, 2012-06-03 09:49:00 [870]


svejk | 24698    2012-06-03 18:31:00 [877]

Az előzményekben megtaláltam:


Szorítófoggantyúk.

Előzmény: svejk, 2012-06-03 17:38:00 [874]


Kicsa | 1008    2012-06-03 18:15:00 [876]

www.gmuvegezok.hu
Ezt a címet találtam,de ez üvegezéssel foglalkozik. Erre gondoltál? Ha nem,keresek tovább

Előzmény: svejk, 2012-06-03 17:38:00 [874]


Kicsa | 1008    2012-06-03 18:06:00 [875]

Gyors-zárnak hívják, az én bringámon is így van rögzítve az első-hátsó kerékagy. (általában a nyereg is ilyen módon van,de nekem az nincs )

svejk!
Tetszik ez a megoldás,ilyesmi lenne a legjobb szerintem. Utánaolvasgatok akkor a topicoknak,így már könnyebb lesz.
Köszönöm szépen!

Előzmény: Szalai György, 2012-06-03 17:23:00 [873]


svejk | 24698    2012-06-03 17:38:00 [874]

Nem emlékszem, most volt a napokban, Rferi írta a bolt címét.

Ha a rugó ellenében kihúzod magad felé akkor a hatszögleten elfordítható 60 fokban a kar.


Előzmény: Kicsa, 2012-06-03 12:25:00 [871]


Szalai György | 6260    2012-06-03 17:23:00 [873]

Akkor hasznát vennéd egy excenteres szorító karnak.
Az is nagyon elegáns megoldás, de egy imbusz csavartól biztosan nem olcsóbb.
Bringákon láttam ilyesmiket.

Előzmény: Kicsa, 2012-06-02 22:35:00 [869]


Kicsa | 1008    2012-06-03 14:42:00 [872]

Ahogy ígértem,itt a félkész 'védőfelszerelés' az elektronika számára. Két rögzítőfurat hiányzik még,illetve valami felületkezelés : valószínűleg le fogom festeni. No meg a szabadon maradt kábelt rákötöm a belső réz felületre (lehetséges,hogy alátéttel saruzni fogom az egyik rögzítőfurathoz) ,árnyékolás gyanánt. Elég jól fed,takarja a lényegi részeket.





Előzmény: Kicsa, 2012-06-01 13:11:00 [864]


Kicsa | 1008    2012-06-03 12:25:00 [871]

Budapesten található az a bolt? Sajnos nem tudom,melyik linkről van szó,megköszönném,ha be tudnád másolni ide.
Nem nagyon tudom nyomon követni a történteket kb 1 hete...

Előzmény: svejk, 2012-06-03 09:49:00 [870]


svejk | 24698    2012-06-03 09:49:00 [870]

Pár napja valaki keresett gép karokra "gombócokat".
A segítő linkben szereplő boltban láttam szorító fogantyúkat, melyek 60 fokonként reteszelhetőek.

Előzmény: Kicsa, 2012-06-02 22:35:00 [869]


Kicsa | 1008    2012-06-02 22:35:00 [869]

Remek ötlet,csak van vele egy kis bökkenő. Az alumínium csík 25 mm széles,a DIN 6335 szabvány szerinti tekerő pedig min. 32 mm átmérőjű. Sajnos nem férne el...ezen a vonalon elindulva most valami olyasmi kart keresek,amibe anyát lehetne ragasztani. Sajnos nem tudok képet mutatni,nem találok sehol sem..pedig rém egyszerű.

Előzmény: Szalai György, 2012-06-01 18:47:00 [868]


Szalai György | 6260    2012-06-01 18:47:00 [868]

Azért az nagy mutatvány volna, ha az imbusz csavar helyére beragasztanál például egy DIN 938 ászok csavart, arra meg egy DIN 440 fakötésű alátétet meg egy DIN 6798 J belsőfogazású alátétet és egy szép DIN 6335 kereszt fogantyút.

Előzmény: Kicsa, 2012-06-01 13:11:00 [864]


Áts László | 1907    2012-06-01 15:01:00 [867]

Igazad van meg kell nézni és ha jól működik akkor kész,ha nem ráér az ember törni a fejét. Szép napot.

Előzmény: isvarga, 2012-06-01 14:54:00 [866]


isvarga | 830    2012-06-01 14:54:00 [866]

Úgy gondolom ez a téma kimeríthetetlen ,nem akarok belemenni egy "kinek nehezebb a dolga" című versengésbe . Nem is ismerem az "üzemanyag szondák" lelkivilágát ,tehát nem tudok mit mondani . Amit leírtam ,azok az első dolgok amit nézni szoktam ilyen esetben . A most kapható digitális multiméterekben is mikró van , minden mennyiségben . Ha "labor" körülmények között is gond van vele("de érdekes ,hogy nem mindegyik") ,az már intő jel ,hogy valami nem jó . Azért merem ezt mondani ,mert az autóipar (talán) nem a legmostohább üzem . Szerintem amit írtam nem olyan ördöngös dolog ,hogy nem érne meg egy próbát .

Előzmény: Áts László, 2012-06-01 14:18:00 [865]


Áts László | 1907    2012-06-01 14:18:00 [865]

Én kamionra szerelek üzemanyag szondát és 7 Méterre van a pic a kábel végén,még tesztelés közben a műhelyben is komoly zavarokat szedett össze,de érdekes,hogy nem mindegyik.A szondában egy egyszerű oszcillátor van és a kábelre zavaró zajokat(mobil,gépek) nem mindig tudta legyőzni,ilyenkor persze hamis volt a mérés.Érdekes a multiméter bemenete mindig jól mér,de az nem ilyen elven működik.Azért szerintem egy impulzus üzemben több ampert felvevő motor kábelei körül és a motor körül nem kevés zaj lehet,még ha árnyékolt a kábelezés akkor is.

Előzmény: isvarga, 2012-06-01 07:45:00 [863]


Kicsa | 1008    2012-06-01 13:11:00 [864]

Valóban elég puha alumínium,könnyen tudtam forgácsolni,reszelővel is.
Kerítek egy nagy alátétet,és a végleges beépítésnél kicserélem.
Tegnap majdnem készen lettem az elektronika borításával is,szerintem elég jól takar. Nyákból készítettem el végülis,még két rögzítőfurat szükséges,amikhez csavarozni tudom. Egyedül az optó lóg ki,körülötte valószínűleg tömíteni fogom valami ragasztóanyaggal. De csak üzembehelyezés után...
Teszek fel róla képet hamarosan...

Előzmény: Szalai György, 2012-05-31 21:51:00 [862]

isvarga | 830    2012-06-01 07:45:00 [863]

Szerintem nincs igazad , szinte akármit bír ha nincs túlbonyolítva.
hirtelen eszembe jutó hibák :
- nem megfelelő felhúzó ellenállás
- láttam olyan megoldást is ahol ugyanazon a panelen ,ugyanaz a láb lehetett ki és bemenet , nekem ez sem vált be.
- analóg lekérdezésnél is inkább az olcsó potméter "zaja" ami játszik velem.
- nem megfelelő prell mentesítés

Előzmény: Áts László, 2012-05-25 15:23:00 [860]


Szalai György | 6260    2012-05-31 21:51:00 [862]

Azt az alumínium lemezt, amiből a szíjfeszítő lapját készítetted, a színe alapján puha alumíniumnak gondolom. Ha tényleg puha, nem kemény ötvözet, akkor mechanikai terhelés hatására hidegfolyásra hajlamos. Ezért vastagabb, és nagyobb átmérőjű, „fakötésű” alátétet tennék az imbusz csavar feje alá, ami nagyobb felületen osztja el a csavar által képzett nyomóerőt. Így csökken az egységnyi felületre eső nyomóerő és hosszú idő alatt sem kúszik ki az alumínium a csavar feje alól. Nem „szopósodik” ki az alu.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-30 13:15:00 [861]


Kicsa | 1008    2012-05-30 13:15:00 [861]

Köszönöm szépen,hamarosan nekilátok a nyák doboz készítésének. Kismértékű kényszerpihenő után,a jövő heti vizsgámra készülve félig elkészült a szíjfeszítőm. Kérdésem : Szerintetek hogyan tovább? Vágjam le simán a végét és kész? Vagy kéne rá valami fogantyú esetleg a könnyebb mozgathatóságért? Egyébiránt jól teszi a dolgát,ahogy elképzeltem. A marómotor alatt még kireszelem szép ívesre...

Előzmény: Áts László, 2012-05-25 15:23:00 [860]


Áts László | 1907    2012-05-25 15:23:00 [860]

A legjobb választás a nyák doboz, a pic-ről csak annyit nagyon zavarérzékeny a bemenete és könnyen átveri már kis zavarjel is,nagyon ki van hegyezve 2,5V-os "billenésre" a bemenete,nekünk mindenféle szűrőket kell használni,hogy pontosan mérjen frekvenciát és csökkenteni kell a bemeneti ellenállását.

Előzmény: Kicsa, 2012-05-25 14:33:00 [859]


Kicsa | 1008    2012-05-25 14:33:00 [859]

Erre nem gondoltam! Körbenézek,melyik konzervet ürítsem ki...csak félek hogy nem tudom szépen formára hajtani. Ha összeónozott nyák lemezeket rakok rá,amit földre kötök,az is megfelelő lenne? Azt könnyen tudom méretre igazítani...

Előzmény: Szalai György, 2012-05-25 10:27:00 [856]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 19 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|