HobbyCNC fórum
  v0.9.3.9

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Épül a gépem ::: Aknai Gábor gépe

xxxxx


Időrend:
Oldal 4 / 21 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2 3 4  5   6   7   8     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

cree2 | 2064    2018-03-21 14:01:59 [862]

google drive link kérhetnék?

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-21 13:45:21 [858]


sufnituning | 1194    2018-03-21 14:01:07 [861]

Mert van aki szereti, van aki utálja a frászbukot, én ki nem állhatom, így soha nem fogom látni a csisza2.0 versiont

Előzmény: Franczy, 2018-03-21 13:54:09 [859]


cree2 | 2064    2018-03-21 14:00:19 [860]

Köszi!

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-21 13:45:21 [858]


Franczy | 4324    2018-03-21 13:54:09 [859]

A link miért a frászbukra visz?

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-21 13:45:21 [858]


Aknai Gábor | 1634    2018-03-21 13:45:21 [858]

Szia, sorry, de nincs most kapacitásom egy komplett gép építésének, műszaki tanácsadását illetően. Emiatt tavaly év elején készítettem egy komplett anyagot, amely a Csiszagép 2.0 fantázianevű gépem rajzait, és összeszerelését bemutatja a facebook csoportomban. Minden szükséges anyag a google drive-ról letölthető. Csiszagép 2.0 kalappal az építéshez, Gábor

Előzmény: cree2, 2018-03-21 13:37:57 [857]

cree2 | 2064    2018-03-21 13:37:57 [857]

Szia! Szeretnék egy ilyet csinálni legföképen lakatos megmunkálásra! De pár dolog kérdés kerék átmérök szalag sebeség motor power minimum... feltámasztó hátlap anyag (feradol jelegü amin a szalag fut lap anyaga)?! Persze nem tudom ilyen profin megcsinálni ahogy te gépek miat is..... Futó görgöknek valami fa alap lesz váz acél szintén....

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-10 14:52:32 [823]


Aknai Gábor | 1634    2018-03-16 14:02:06 [856]

Akár még marásra is fel tudom használni a mágneses fúrógép állványt. Persze csak óvatos kézi előtolással és ilyen szükséghelyzetben. A dekopírfűrész lapja nem bírt a 10mm-es lemezzel.       


Aknai Gábor | 1634    2018-03-16 13:49:53 [855]

Szia, próbálok erre mindig figyelni, sajnos a vákuumszivattyúmat eladtam 2 éve, mióta ideiglenesen felhagytam a fa stabilizálással. De tervben van egy komolyabb beszerzése, illetve van nyomáskamrám gyári, az jó vákuumhoz is. Várok még 2 napot, mert elvileg 72 óra a teljes kötésidő. Amúgy egész jó felülete lett, minimális horpadásokkal a tetején.

Előzmény: NG, 2018-03-15 19:50:15 [854]


NG | 273    2018-03-15 19:50:15 [854]

Hogyha vársz öntés előtt egy kicsit, az edény tetején sok buborékot ki tudsz pukkasztani ha finoman, egy-egy pillanatra meglegyintgeted forrasztólánggal (ne tartsd rajta...), esetleg hőlégfúvóval és akkor kevesebb buborék marad a peremén öntés után. Vákuumszivattyúval lenne az igazi, de az nyilván körülményesebb. Ha sok gyanta van egy tömegben ne várj túl sokat (pot life azaz fazékidő tized része >, mert megsütheti magát. Bár ha ez tényleg öntőgyanta kevésbé kell félni ettől... Illetve az ajánlással ellentétben minél hidegebb körülmények között kössön, akár 10 fok körül, mert ha lassabban térhálósodik, kevesebbet is zsugorodik az anyag. Legfeljebb nem egy nap alatt köt meg, hanem mondjuk két-három. Nyáron meg majd megkapja a hőkezelést a melegben... Így remélhetőleg nem lesznek egyenetlenségek a felületén mint a linkelt hozzászólásban.

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-15 16:09:28 [853]


Aknai Gábor | 1634    2018-03-15 16:09:28 [853]

Elkészült a tesztdarab, egy kb:600mm hosszú, 50x50mm-es zártszelvény. Ezen is olyan furatokat készítettem, mint az állványon és leragasztottam őket festőszalaggal. A terv az (mivel a gyanta átlátszó), hogy a teljes kikeményedés után átfúrom majd őket. Ha ez nem válik be, akkor egy megfelelő átmérőjű sifrával be lesz dugózva, amit könnyen eltávolíthatok a kötés után.       


Csikarc | 1490    2018-03-12 22:33:26 [852]

Én sem értem a tervezést - sok párhuzamos és derékszög vasanyag és semmi "andrás" vagy csomólemez esetleg még szintező csavarok .

Előzmény: svager, 2018-03-12 20:36:24 [843]


PSoft | 10734    2018-03-12 21:54:04 [851]

'Segítség, béna vagyok!!!' topik, 37284. hozzászólás

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2018-03-12 21:48:20 [849]


zozo | 3404    2018-03-12 21:49:43 [850]

Hát, ez így sztem sem lesz jó. De ha már ennyit dolgoztál vele, javítsunk rajta. Az üregekbe kéne szabni 30 mm-es hungarocellből betéteket, persze szorosan belenyomva, aztán a szalagnak gipsz támfalat csinálni kívülről. (Addig belülről megtámasztod a szalagot amíg a gipszet spaklival felhúzod mellé.) A lyukakba a lyuknál nagyobb fatiplit kéne 4-5 mm hosszan leátmérőzni, hogy szorosan beleüthető legyen. Így merőleges is lesz legalább. Még szebb, ha egy 2-3-as fúróval ki is fúrod a közepét (könnyebb lesz a közepét megtalálni kifúráskor)

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-12 20:15:13 [841]


ANTAL GÁBOR | 3556    2018-03-12 21:48:20 [849]

" de félni nem kell mert a legkisebb furatot is megtalálja " írtam a segítség béna vagyok 37284 ben

Előzmény: vjanos, 2018-03-12 20:34:32 [842]


szf | 1697    2018-03-12 21:22:27 [848]

Egyik gépjavítás alkalmával mi derlin lemezből vágattunk zsalu anyagot . Opel csavarral felfogattuk a zártszelvény oldalára, belső élben kinyomtuk sziloplaszttal, hogy ne folyjon ki a műgyanta. Kötés után szépen lejött a lemez. Mi csináltunk próbát nehogy kárt tegyenek egymásba.

svager | 1144    2018-03-12 21:08:03 [847]

megtaláltam 'Épül a gépem ::: lessthanmore' topik, 172. hozzászólás

Előzmény: PSoft, 2018-03-12 20:52:02 [846]


PSoft | 10734    2018-03-12 20:52:02 [846]

Az első gondolatom, ez volt nekem is. (úgy, hogy még sosem gyantáztam ilyen "papír zsaluban" A képeken nem látom, vissza meg nem olvastam... (de úgy rémlik, hogy igen) Ha már meneteltek a furatok, én valamilyen formaleválasztóval előkezelt menetes szár darabokat, vagy fejes csavarokat tennék a furatokba,és...jöhet a szépen terülő gyanta. Valaki korábban itt a fórumon, valamelyik topikban már próbálkozott hasonló "zsaluzásba" gyantát önteni. Úgy emlékszem, kudarcba fulladt az első próbálkozás, az elfolyás miatt.

Előzmény: vjanos, 2018-03-12 20:34:32 [842]


svager | 1144    2018-03-12 20:47:07 [845]

Valahol ajánlottam,hogy körbe ragasztás helyett használjon autógittet az illető el is folyt neki Sokkal egyszerűbb lenne a végén csak lecsiszolja a felesleget,így meg lehet szívni ha a ragasztószalag elengedi,és lefolyik az oldalán.

Előzmény: vjanos, 2018-03-12 20:34:32 [842]


NG | 273    2018-03-12 20:38:34 [844]

Szia! Két észrevétel / javaslat: - A "normál", alias egyszerűen beszerezhető epoxy-k közül a hígabbak is elég sűrűk (1000< mPas), és ilyen távon egy vékony (3-4 mm) réteg biztosan nem fog vízfelület síkságúra beállni. Még akkor sem ha az egészet benedvesíted előtte. Ehhez nagyon híg epoxy kéne, de azt egy fokkal nehezebb beszerezni - talán a Farix kft-nél kapni ilyesmit... -Szerintem a furatok kissé közel vannak a zsaluhoz, így a folyadékfelület szélén jelentkező ív lehet hogy beléjük fog érni. Nem biztos, hogy ez nagy gond a nincs agyonhúzva a lemezt tartó csavar, mindenesetre ez az aspektus is javítható lenne híg epoxy-val...

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-12 20:15:13 [841]


svager | 1144    2018-03-12 20:36:24 [843]

Próbálom elképzelni de nem jövök rá,ha most kiöntöd gyantával,és odébb gurítod 30-40 centivel hogyan lesz megint síkba?

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-12 20:15:13 [841]


vjanos | 4844    2018-03-12 20:34:32 [842]

Gábor, én életemben egyszer gyantáztam (a trafóval égetett fa kerti asztalt), de az alapján úgy gondolom, hogy ez így szívásba és káromkodásba fog torkollani Pontosan most nem tudom megmondani az én gyantám típusát, de az is valami hosszú fazék és kötésidejű cucc. Számomra megdöbbentően folyékony volt. A fán egy csomó helyen simán átfolyt, szemmel alig látható repedéseken, szú-ette járatokon. Ezen még sikerült rontanom is, amikor is a neten olvasottaknak megfelelően öntés után a vastagabb helyeken végigszaladtam lánggal, hogy a bennszorult légbuborékok kijöjjenek. Ki is jöttek, egyrészt mert tágult a beszorult levegő, másrészt mert a melegebb gyanta bizony még folyékonyabbá vált, még inkább szökni akart. Papírszalaggal maszkoltam én is, meg pár helyen FBS-el. A szalagot sajnos egy csomó helyen ledobta, ahol az nem tudott kellően ráfeszülni. A te esetedben szerintem a váz külső részén levő szalag, ha rendesen meg van feszítve, még talán ott marad. Viszont a belsők szerintem simán le fognak csúszni Még rosszabb a helyzet ott ahol már most látszanak a szalagon redők, gyűrődések. Ezeken az alagutakon garantáltan kifolyik a cucc. Nem csak pár csepp, hanem emennyi csak tud... A furatokat sem teljesen értem, ha dugsz beléjük egy-egy műanyag stiftet, akkor utána azokat egyenként újra kifúrod a megkötött anyagból? Ha nekem kéne ezt a vázat bevonnom, én a szalag helyett valami műanyag lemez csíkokat ragasztanék fel. Pl bútorlap élvédőt, FBS ragasztóval.

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-12 20:15:13 [841]


Aknai Gábor | 1634    2018-03-12 20:15:13 [841]

Mai munka után, jól esett egy kis kikapcsolódás a műhelyben. Megcsináltam hát a zsalut a gyantának. 1 réteg festőszalag, majd még egy réteget ragasztottam rá, de az valami műanyagos cucc volt. A sarkokat kikentem ragasztóval, mert itt nem volt tökéletes a felfekvés. Amint megjön az öntőgyanta, készül a teszt és remélhetőleg folytathatom élesben. A furatokat még persze le kell ragasztanom, vagy műanyag stiftet dugok beléjük.           


PSoft | 10734    2018-03-11 19:33:41 [840]

Köszönöm.

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-11 19:30:15 [839]


Aknai Gábor | 1634    2018-03-11 19:30:15 [839]

A gépállvány mérete: 1500x800x800mm, de az asztalon kerül elhelyezésre a laptop ami 500mm helyet kíván. Illetve ez alatt lesznek a villamos elosztó szekrények is. Szóval a marógép számára 1000x800mm-es helyet terveztem. A nettó megmunkáló terület pedig kb.: 700x500mm-es lesz.

Előzmény: PSoft, 2018-03-11 19:13:14 [838]


PSoft | 10734    2018-03-11 19:13:14 [838]

Nézem a képeket... Mondom, mekkora gép is lesz ez? (egyik képen sem látlak a váz körül, hogy viszonyíthassak) Tíz lapot tekertem vissza, nem találtam a "titkos" számokat. Vagy csak...átsiklottam fölötte.

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-11 17:59:53 [833]


zozo | 3404    2018-03-11 18:27:56 [837]

Barátom szokta volt mondani: -Aki hibát talál a munkámban, nyalja ki a seggem... Aztán senki sem látott benne hibát


Aknai Gábor | 1634    2018-03-11 18:21:08 [836]

A hegesztési varratok miatt hagytam el annyit. A jobb oldalon meg simán elszámoltam. Nekem sem tetszik, de most már így marad. Az a baj, hogy nálunk csak egész táblát adnak, nem lehet kis darabot vágatni.

Előzmény: zozo, 2018-03-11 18:06:47 [834]


izbeki | 495    2018-03-11 18:09:35 [835]

Jó neked, én két napi kertészkedés után alig élek, mindenem sajog(nem szokta a paraszt...).

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-11 17:59:53 [833]


zozo | 3404    2018-03-11 18:06:47 [834]

Jó levegős lett ott a lábak körül, -nem fog megizzadni a lába

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-11 17:59:53 [833]


Aknai Gábor | 1634    2018-03-11 17:59:53 [833]

A mai kertészkedés után, még volt kedvem beszabni és lerögzíteni az MDF lapot a gépállvány alsó részébe.     

Aknai Gábor | 1634    2018-03-11 07:27:50 [832]

Szia, ez csak simán kisgép, nem kapott számot, mert az első konstrukció is olyan sikeres volt, hogy csak minimális ráncfelvarráson ment át. üdv, Gábor

Előzmény: happisusu, 2018-03-11 02:26:04 [831]


happisusu | 153    2018-03-11 02:26:04 [831]

Ha figyelek, és figyelek, akkor ez a " Csiszagép 4.0" ??

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-10 17:26:44 [830]


Aknai Gábor | 1634    2018-03-10 17:26:44 [830]

Szia Zozo, igen, egy 1,5kW-os 4 pólusú, nagyperemes moci van rajta. Ezzel akkora nyomatékot kapok, hogy nincs ellenfél, még nagy felületű fa csiszolásakor sem. Amúgy volt sok egyforma gépem, a tavalyi modellt ez váltja és ma elkészültem a kisgépem utódjával is. Természetesen tökéletes és minden feladatra alkalmas gép nem létezik, ezért is csinálok 2 fajtát.       

Előzmény: zozo, 2018-03-10 17:03:00 [829]


zozo | 3404    2018-03-10 17:03:00 [829]

Frankó! Jókora motort tettél rá! Úgy látom, kicsit mindig módosítasz. Volt már 2 egyforma? Lassan meglesz a végleges, mindent-tudó verzió

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-10 16:57:29 [828]


Aknai Gábor | 1634    2018-03-10 16:57:29 [828]

Szia, köszönöm. Sok gépet készítettem már magamnak, de még sincs egy sem, mert az összeset elvitték idáig. Majd egyszer talán lesz sajátom is. Bár annyira nem hiányzik, gép építéshez annyira nincs rá szükség. És igen dönthető nem csak az tárgyasztal, hanem a revolverfej is.

Előzmény: sufnituning, 2018-03-10 16:06:46 [825]


Aknai Gábor | 1634    2018-03-10 16:54:34 [827]

Köszi Béla, megtisztelő a jelző. Üdv, Gábor

Előzmény: PSoft, 2018-03-10 16:00:21 [824]


sufnituning | 1194    2018-03-10 16:08:58 [826]

Jól látom?, hogy lehet dönteni is??

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-10 14:52:32 [823]


sufnituning | 1194    2018-03-10 16:06:46 [825]

Nem beszélve arról, hogy a csiszát esetleg fel tudod használni a cnc-építéshez. Szép lett! Jövő héten csinálok én is egy hasonlót.

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-10 14:52:32 [823]


PSoft | 10734    2018-03-10 16:00:21 [824]

A Tőled már megszokott, átgondolt tervezés... Szemet(is) gyönyörködtető, igényes kivitelezés...

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-10 14:52:32 [823]


Aknai Gábor | 1634    2018-03-10 14:52:32 [823]

Sziasztok, bár nem kimondottan CNC, de a hobbycnc gép építése közben végre elkészültem az új tervezésű Csiszagép 3.0 nevezetű csiszagépemmel. Párhuzamosan haladok CNC masinával is, de az egy sokkal nagyobb falat.           


Aknai Gábor | 1634    2018-03-06 07:39:32 [822]

Szia Zozo, a lemez sík, persze minimális görbület van benne a lézervágás miatt, de ezt elméletileg ki fogom tudni húzni a csavarokkal. És igen az Alvin-Plast-os csaj szerint nagyon frankón terül és egyáltalán nem lesz meniszkuszos a széleinél. Van vele munka ez tény, de sajnos az időm kevés és emiatt apró léptekben haladok. Ennek is van előnye, mert legalább többször át tudok gondolni egy bizonyos feladatot. Amit írsz a Te gépedről, az biztos jó megoldás és gondolom elég merev vázszerkezet jött ki a végén. A költségekről inkább ne beszéljünk, én már nem is merem számolni, hogy mennyiben van.

Előzmény: zozo, 2018-03-05 23:02:52 [821]


zozo | 3404    2018-03-05 23:02:52 [821]

Gondolom a 10-es lemez nem sík és az állványhoz akarod lehúzatni. Nem fognak kölcsönösen igazodni egymáshoz? Az a műanyag annyira spécin terül, hogy nem lesz pl. homorú terülés és kikötés után? Nem értek hozzá, csak kérdem. Baromi sokat dolgozol vele. Nálunk fordítva készült az asztal, mint nálad. Először jött a kifúrkált síkbamart 20-as alulap, azt letettük egy raklapra aztán rácsavaroztuk a 80-as bosch profil vázat, égnek álló lábakkal. Bele a merevítő alulapokat, amik az elektromos szerelvény falai/doboza is voltak egyben. Aztán megfordítottuk és hátradőltünk Persze lehet, hogy kicsit drágább volt mint a tiéd lesz.


Szalai György | 6779    2018-03-05 21:05:20 [820]

Bár azt irják, hogy a poliészter nyomószilárdsága 90-200MPa vagyis 900-2000kg/cm2 terhelésnél reped,(ha jól számoltam) de hordósodni alatta is próbálhat.

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-05 21:04:20 [819]


Aknai Gábor | 1634    2018-03-05 21:04:20 [819]

Persze lesz ilyen teszt is. Sajnos pont a jó önthetőség oltárán áldozom fel a szilárdabb végterméket, de elvileg a nagy keménységre nem is lesz szükség. Nem lesz agyonhúzva a lemez a csavarokkal, a lényeg csupán annyi, hogy egy sík felületre tudjam lerögzíteni a lapot. A teljes polimerizáció után egy kemény és pl.: marógéppel megmunkálható felületet kapok. Nem hinném, hogy ezt össze tudom nyomni pár db csavarral, ráadásul egy relatíve nagy felületen. De nagyon kíváncsi leszek a teszt eredményére, az első lépés úgyis az lesz.

Előzmény: Szalai György, 2018-03-05 20:39:00 [818]


Szalai György | 6779    2018-03-05 20:39:00 [818]

Ha a jó terülés okán, tiszta, töltetlen gyantával öntöd, akkor még egy terhelés próbát érdemes lehet megejtened. Egy gyantával felöntött vastaglemez darabra csavarozz egy másik vastaglemezt. Lemez, gyanta, lemez. Húzd meg a csavart kellő nyomatékkal és másnap nézd meg, hogy lelazult-e. Nehogy későn gyere rá, hogy az üres gyanta kimászik a lemezek közül.

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-03-05 20:13:49 [817]

Aknai Gábor | 1634    2018-03-05 20:13:49 [817]

A gépállvány tetejének a síkba hozása a következő feladat, hogy a 10mm-es lemez jól fel tudjon feküdni majd. Első ütemben Body Soft 211-el fogom a lehető legsimábbra hozni a zártszelvényeket, majd ha ezzel megvagyok, speciális őntőgyantával öntöm ki pár mm-es vastagságban. Az Alvin Plast egyik vegyészmérnökével konzultálva, nem lesz gond a kitt és a poliészter gyanta találkozásánál illetve nem lesz meniszkuszos sem. A viszkozitása kellően híg a feladathoz. Ez persze probléma is lehet, és emiatt szükséges lesz egy próbadarabon történő minta kiöntése. 5mm vastag felület eléréséhez a számítások szerint 2,65 liter öntőgyanta fog kelleni. Alig várom, hogy lássam a végeredményt. Most viszont túl hideg van a műhelyben, 13C fok környékén, ami nem alkalmas a feladatra. Legalább 15C fokra lenne szükség a művelet elkezdéséhez, szóval várom a tavaszt.     


svager | 1144    2018-02-26 19:55:02 [816]

"Azt vettem észre, hogy jobbos forgás mellett az ütőkés az asztal baloldalától jobboldala felé készíti a legszebb felületet." Nem áll teljesen merőlegesen a főorsó az asztalra. Egy mérőórával ellenőrizheted ha körbeforgatod,lehetőleg minél távolabb az orsótól. Feleslegesen ne szenvedj a beállításával,ezeket lehetetlen pontosan beállítani mivel nincsenek összehántolva a felületek.

Előzmény: J-Steel, 2018-02-26 11:11:50 [810]


Aknai Gábor | 1634    2018-02-26 19:03:55 [815]

Persze jogos, én is csak kis fogásokkal dolgozom ilyenkor. Köszi az infót. Más: azt hiszem kijelenthetem, hogy a mágneses fúrógép állvány hozta az elvárt minőséget és könnyedséget. Ma este belefúrtam az összes menetet is az alaplapba. Gyorsan és hatékonyan lehet vele dolgozni, és se fúrót, se menetfúrót nem törtem el a műveletek közben.     

Előzmény: zozo, 2018-02-26 17:58:36 [813]


J-Steel | 797    2018-02-26 19:03:17 [814]

Találtam egy angol rajzot a neten. Valami könyvkivágás, nagyon rossz a felbontása, ezért újrarajzoltam. Marást mutatja felülnézetben, és ábrázolja a ható erőket, különböző fogásvételnél, egyen és ellenirányú maráskor. A nyilak hossza egymáshoz képest arányosak. Törekedtem erre másoláskor. A képen látható erőket alá tudom támasztani saját tapasztalattal, 10-es szármaróval: Ellenirányú maráskor mindig nagy erőt kell befektetnem. Egyenirányú maráskor viszont 40%-os fogásvételnél azt éreztem, hogy nem is kell tekernem, mert a maró viszi magát előre. A 0,16mm-es holtjáték miatt, a kézikerék valahol a két végpont között volt, és nem nagyon volt ráhatásom. Ez azért baj, mert ha belső zsebet marok, és meg kell állnom valahol, akkor a holtjáték miatt képes továbbmenni. Megj. Az eredeti kép a maró előtolását ábrázolta. Ha a maró előtolása jobbra tart, akkor a munkadarab előtolás ellenkező irányú.   


zozo | 3404    2018-02-26 17:58:36 [813]

"...egyenirányú marással szoktam végigmenni a munkadarabon..." Csak óvatosan! A manuális maró-, eszterga-, gyalu- stb. gépnek természetes tulajdonsága az orsó kottyanása. Amióta világ a világ. Ezért "vesszük ki" mindig a holtjátékot ha pl. újra méretre kell állni. (Holtjáték kivétel: egyet tekerünk ellenkező irányba és úgy állunk a nóniusszal méretre.) ...és éppen ezért az ellenirányú! marást preferáljuk. Ha mindenképpen "egyenirányú" marás szükséges, akkor szorítsd kicsit jobban be az éklécet, hogy ne tudjon a szerszám az anyagra ráharapni. (természetesen nem oktatni/kioktatni akarlak, csupán egy jó tanács, 40 évig tekergettem a gépeimet)

Előzmény: Aknai Gábor, 2018-02-26 14:14:59 [812]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 4 / 21 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2 3 4  5   6   7   8     Következő ►  Utolsó ►|