HobbyCNC fórum
  v0.9.3

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Épül a gépem ::: lessthanmore




Időrend:
Oldal 3 / 6 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2 3  4   5   6     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

Pál | 7798    2017-11-10 18:11:39 [204]

Erre azért nem vennék mérget ! Például nemrégiben 10mm-es üvegajtóra kellet elektromos zárat szerelni. (beléptetőt) Csak az ajtó tetejére lehetett rakni mivel nincs olyan aki ért hozzá és meg merne fúrni egy edzett üveget ! (azonnal szétrobban) Hülyék biztos nekiállnának. A 10mm-es üveg ajtó lap simán kihajlott 3-4 centit majd vissza mikor elkezdték feszegetni. De kézzel finoman megnyomva is szépen enged sok millimétert. Tehát a saját súlya alatt is biztos behasasodik !

Előzmény: Dr.GodMan, 2017-11-10 17:59:32 [203]


Dr.GodMan | 611    2017-11-10 17:59:32 [203]

Én sima közönséges 6mm-es üveget vágattam és 1m x 75cm-es felületen mata stabil, semmit sem hajlik, persze műszerekkel biztosan kimutatható rajta némi deformáció vagy felületi egyenlőtlenség. De az alkalmazott lineárokat tekintve, oly mindegy hogy van benne 2-3 mikron-e vagy sem. Az SBR lineárok pontosságát tekintve, ha közvetlenül a megmunkálatlan zártszelvényre rögzítenék volna, az is bőségesen megfelelő lenne. Amúgy a síküveg azért manapság egészen pontos felülettel rendelkezik, kellően sík és egyenletes felületű legalábbis egy lineáris vezetékhez szükséges pontossághoz. Természetesen az áthidalni kívánt felületekhez megfelelően célszerű az üveglap vastagságát is növelni ha kell.

Előzmény: Csuhás, 2017-11-10 13:31:13 [202]


Csuhás | 4436    2017-11-10 13:31:13 [202]

Valami optikai üveget használtál? Nekem fenntartásaim volnának a sima üveggel szemben, eleve lehet benne több tized görbület, másrészt a saját súlya alatt is görbülhet ennyit egy üveglap.

Előzmény: Dr.GodMan, 2017-11-10 08:18:12 [201]


Dr.GodMan | 611    2017-11-10 08:18:12 [201]

Olvastam, hogy korábban gyanta egyenlőtlenségi gondok voltak a gépnél. Megírom én hogyan küszöböltem ki ezt a problémát. Hátha valakinek jól jön az infó. A gyantánál az okozta a gondot, hogy sok gyantának a zsugorodása relatív elég nagy és nem egyenletesen dolgozik a gyanta. A több réteges megoldás nem működik utómunka nélkül! Én úgy oldottam meg, hogy a sablont, zsalut egyenletesen pontosra állítottam be, és a zsalu 4 sarkára tettem egy-egy csavart majd pontosan egy szintet állítottam be a csavar végénél, a csavar vége 0,5mm-el volt feljebb a zsalunál. Hogy csökkentsem a gyanta zsugorodást, cementet tettem a gyantába és ezzel a keverék gyantával töltöttem fel a zsalut. Persze jó lassan terült és rá kellett segíteni, a keret felé töltöttem a gyantát, majd egy 6mm-es sík üveglapot tettem rá, a 4db csavar szépen pontos síkban megtartotta az üveglapot, a felesleges gyanta kinyomódott oldalra. Amikor a gyanta elég keményre kötött, hogy deformáció nélkül megtartsa az üveget, a csavarokat kivettem és az üveg folyamatosan nyomta a még rugalmas gyanta felszínét. A teljes kötést követően még hagytam a gyantán az üveget mert a feszültség miatt a gyanta felkunkorodhat, 2 nap után levettem az üveget és kibontottam a zsalut. A végeredmény tükör és tökéletesen sík felület! A gyanta a zsugorodása miatt lerúgja magát a sík üvegfelületről, kötés után különválik. Persze ez lehet gyantafüggő is! Synolite gyantánál bevált! A gyantát célszerű tölteni, lehet liszttel, homokkal, cementtel , bármivel ami tökéletesen száraz! Persze a töltőanyagot úgy kell megválasztani, hogy az ne okozzon gondot. Pl a homok leül a gyanta aljára és csak akkor jó ha fullra töltik a gyantát és a végső felület megfelel ha egyenlőtlen. A szemcseméret ne tarthassa fel az üveglapot. A töltéstől erősebb, hőállóbb és nem mellékesen térfogatra jóval több lesz így olcsóbb is a végeredmény. A gyantának keményre kell kötnie, ha nem, akkor gond van a keverési aránnyal. Ha töltött a gyanta , a kötési idő is változhat, persze a gyanta más tulajdonságaival együtt!


kaqkk007 | 838    2017-11-10 06:11:53 [200]

Csak ötletadónak   

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-09 09:41:50 [196]

kaqkk007 | 838    2017-11-09 18:26:59 [199]

Így már érthető a dolog , először meglepett...

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-09 09:41:50 [196]


lessthanmore | 162    2017-11-09 10:48:12 [198]

Igen, alatta van, és nem tapasztaltam hogy rugózna, egész szépen megkeményedett csak kellett neki még idő. 48 óra nem volt elég a végleges állapot eléréséhez.

Előzmény: vjanos, 2017-11-09 10:11:26 [197]


vjanos | 4586    2017-11-09 10:11:26 [197]

A sinek alatt van a multkor műgyantázott felület? Hogy vált be eddig? Érezted "rugózni" rácsavarozáskor?

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-08 22:33:32 [193]


lessthanmore | 162    2017-11-09 09:41:50 [196]

Azt terveztem, hogy előbb megcsinálom fából, majd miután kellően megerősítettem meg kitapasztaltam, kivágom alumínium vastaglemezből és abból rakom majd össze.

Előzmény: kaqkk007, 2017-11-09 06:09:29 [194]


svager | 1058    2017-11-09 07:51:45 [195]

Lehet ez csak az öntőmintához kell,ki fogja az egészet öntei alúból.

Előzmény: kaqkk007, 2017-11-09 06:09:29 [194]


kaqkk007 | 838    2017-11-09 06:09:29 [194]

Nem akarok "beleugatni" De ha már ennyit kínlódtál a váz pontosságával miért csinálod fából a hidat ? Nézd meg az oldalamon szinte kísértetiesen hasonló a gépem váza a tiedhez de a híd nálam kb 40 kg melegen hengerelt U +alu építőprofil és az elején még az is csavarodott mozgott ..

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-08 22:33:32 [193]


lessthanmore | 162    2017-11-08 22:33:32 [193]

Egy ideje újra dolgozok a gépen, most hogy már hűvösebb van, reményeim szerint haladni is fogok vele. Felszereltem az Y tengelyhez tartozó lineárokat, golyósorsókat és a hozzá tartozó motorokat, majd leszabattam és összeraktam a hidat rétegelt lemezből. Természetesen még meg kell erősíteni mert így ahogy van, nagyon könnyen hajlik. A következő lépés az X és a Z tengely lesz. Lassan elkezdhetek agyalni a vezérlő dobozán is. Ja és festeni is kéne már a vázat...


lessthanmore | 162    2017-07-28 10:11:39 [192]

Üdv, köszi a tippeket. Munkaasztalom még nincs, egyelőre csak rétegelt lemez lesz vagy valami olyasmi, és úgy terveztem hogy majd síkba marom. Később alumíniumot szeretnék.

Előzmény: happisusu, 2017-07-27 18:50:39 [191]


happisusu | 54    2017-07-27 18:50:39 [191]

Szép estét. HULLÁMOK : Én rátennék a vázra egy hosszabb zártszelvényt, arra egy lineárt kocsival együtt, csak úgy provizórikusan, és ezen a mérőóraálványt végigtolnám elótte még esetleg egy kifeszített drót vastagabb damil, gitárhúr segítségével megnézném a váz relatív egyenességét. Puha vagy kemény?: tegyél rá a mügyantára egy pillanatszorítót egy napra utána meglátod hagy- e nyomot a gyantában, vagy sem . Sík- vízszintes-? : nem a lineárokkal kezdeném mivel nem tudom a felfogatási felületet páhuzamosan síkba munkálni. A munkaasztalt tenném fel végleges helyére, evvel lenne egy kiterjedt „ bázis felületem, amihet tudok viszonyítíni mérni poziicionálni, esetleg ideiglenesen a lineárok felszerelése után a műgyanta ágyat is megmunkálni. Üdv Süsü

Előzmény: lessthanmore, 2017-07-27 09:02:39 [190]


lessthanmore | 162    2017-07-27 09:02:39 [190]

Elvileg most síkban van, kivéve azt a picike eltérést, amit a hullámok adnak. Szóval lehet úgy is be lehetne lőni most jelen állapotban, hogy az egyik oldalon rögzítem a lineárt, rárakok valamit keresztben, annak a végére egy indikátor órát, majd ahhoz belövöm a másik oldalt (a csavarok meghúzásával). Azért annyira szerintem nem puha az anyag hogy csak úgy elmozogjon, az sem kizárt hogy nem fogom tudni állítani a magasságot mivel a lineár aránylag nagy felületen fekszik, de elméletben ez elég egyszerűnek tűnik.

Előzmény: PSoft, 2017-07-26 22:12:10 [188]

PallMallMan | 379    2017-07-26 22:13:30 [189]

Több helyen találkoztam már olyan megoldással ahol a két agyag között egy műanyagszerű anyag (alátét csík) volt mely elnyelte a csavarok meghúzáskor az egyenlőtlenséget. De hogy mi ez az anyag azt nem tudom!

Előzmény: lessthanmore, 2017-07-26 21:56:00 [187]


PSoft | 9822    2017-07-26 22:12:10 [188]

"Azon gondolkodok közben, hogy mivel az anyag nem üveg keménységű, így hiába is lenne síkban a két oldal, mi van ha nem sikerül pont egyformára meghúzni a csavarokat, és valamelyik fele egy picikét lejjebb megy mint a másik? Akkor már megint nincs síkban. Szóval ha már eleve ilyen "majdnem pontos" területen mozgok, lehet épp a hullámokkal sem kéne foglalkoznom?" No de akkor...minek is volt ez az egész, gyantás hajcihő?

Előzmény: lessthanmore, 2017-07-26 21:56:00 [187]


lessthanmore | 162    2017-07-26 21:56:00 [187]

Egyben válaszolok mindenkinek. A keménységén (puhaságán) én is meglepődtem, nem üvegszerű egyáltalán. Az arányokat jól mértem (grammra pontosan) kis digitális konyhai mérleggel. A "hegedűvonós" módszert nem is értem 100%-ban, de amennyire értem, egyrészt nem tudom hogy lehetne vele mindkét oldalt úgy csiszolni hogy a sík megmaradjon, másrészt túl bonyolultnak találom. Vezetéket feszíteni egyenesen lehet, de síkban nem egyszerű. Ecsettel szerintem is el lehetne teríteni, de szerintem akkor is kéne vagy 2 mm hogy normálisan el tudjon terülni, bár ki tudja. Egyébként az is probléma hogy már szétszedtem a formát, és annyira nem szívesen építeném fel újra Amúgy képen valahogy nagyobbnak tűnnek ezek a hullámok, valójában nem annyira mélyek, de tény, hogy jelen vannak. Azon gondolkodok közben, hogy mivel az anyag nem üveg keménységű, így hiába is lenne síkban a két oldal, mi van ha nem sikerül pont egyformára meghúzni a csavarokat, és valamelyik fele egy picikét lejjebb megy mint a másik? Akkor már megint nincs síkban. Szóval ha már eleve ilyen "majdnem pontos" területen mozgok, lehet épp a hullámokkal sem kéne foglalkoznom?


gab27 | 444    2017-07-26 14:22:40 [186]

Tiszta polimertől keménységet nem érdemes várni... a gépvázakhoz használt kompozitok legalább 85, sőt inkább 90 % fölé vannak töltve gránitaggregátummal, szilikátokkal; na az már meglehetősen keménnyé és merevvé teszi. Emellett a zsugorodása is minimálissá válik.

Előzmény: vjanos, 2017-07-26 14:08:50 [185]


vjanos | 4586    2017-07-26 14:08:50 [185]

Pont ilyen gyantával vacakoltam én is nemrég, bár csak fára, dekor célra. Jól mérted az arányokat? Nekem két órán át tökéletesen folyékony volt, talán még tovább is, csak ott hagytam éjszakára. Kb egy nap múlva zselé szerű de ragadós, két nap múlva tapintásszáraz volt. A felület tökéletesen csillogó, síknak látszik, nem látok benne különösebb optikai hibát. A keménysége viszont nekem csalódás, már több mint egy hetes, de nem "üveg" kemény, hanem inkább mint egy pom, zx vagy hasonló műanyag, a körmömmel nyomot tudok hagyni rajta. Ez számomra kérdésessé teszi a linsin alá való alkalmasságát...

Előzmény: lessthanmore, 2017-07-26 11:25:09 [176]


docs | 76    2017-07-26 13:58:18 [184]

Esetleg a megfeszített vezetéket egyből a - még híg - gyantába mártani ~0,5mm mélyen...?? Így rögtön két irányban megvan a tökéletes beállítás. A másik sínt persze valahogy hozzá kellene lőni. És utána ne akard szétszedni

Előzmény: Pál, 2017-07-26 12:29:42 [181]


remrendes | 1500    2017-07-26 13:07:28 [183]

Nem lehet egy ecsettel elkenni? Utana talan konnyebben terul.

Előzmény: lessthanmore, 2017-07-26 12:08:42 [180]


Pál | 7798    2017-07-26 12:41:57 [182]

Nem tudom ez mennyire vinné a gyantát, de az 50m/s kerületi sebesség miatt kis sarokcsiszolóra tilos feltenni. Vagy fordulatszám szabályzós kell és nem szabad 8000RPM főlé pörgetni !   

Előzmény: Pál, 2017-07-26 12:29:42 [181]


Pál | 7798    2017-07-26 12:29:42 [181]

Egyszer már írtam valakinek, de le sem tojta. Kell egy brutális I vagy U gerenda, ebből kell készíteni egy "hegedűvonót" amivel a lineáris vezetéket meg kell feszíteni. Ez tuti egyenes lesz ! Erre a megfeszített sínre fel kell tenni egy kocsit és arra egy kis sarokcsiszolót és ezzel síkba lehet csiszolni. Van vele tökölés mire ezt az egészet ráfogatja és beállítja az ember. A fogás vétel sem egyszerű, de ahogy mondják" szegény ember vízzel főz "


lessthanmore | 162    2017-07-26 12:08:42 [180]

Ha olyan vékony réteget rakok rá, szerintem nem fog tudni úgy szétterülni, hogy az egyik oldalról átfolyjon a másik oldalra, megtartva a síkot.

Előzmény: Szalai György, 2017-07-26 11:47:55 [179]


Szalai György | 6396    2017-07-26 11:47:55 [179]

A zsugorodása pár százalék. Ha milliméterben ez a vastagság függvénye, akkor egy vékonyabb kiegyenlítő réteg teteje már kevésbé lesz hullámos. Esetleg finoman előcsiszolva tovább csökkenthető a szükséges kiegyenlítő réteg vastagsága, így a zsugorodásból adódó hullámosság is.

Előzmény: lessthanmore, 2017-07-26 11:43:37 [178]


lessthanmore | 162    2017-07-26 11:43:37 [178]

Én is gondoltam rá, csak nem tudom hogy annak nem lesz-e ugyanilyen a teteje? Kb 5mm vastag a mostani réteg.

Előzmény: Szalai György, 2017-07-26 11:31:37 [177]


Szalai György | 6396    2017-07-26 11:31:37 [177]

Esetleg most rá egy vékony réteget?

Előzmény: lessthanmore, 2017-07-26 09:40:05 [174]


lessthanmore | 162    2017-07-26 11:25:09 [176]

Szia, nem tudom mivel tudnám megcsiszolni hogy síkban maradjak, esetleg smirglivel, de az nem valami hosszú eszköz Ugyanazt amit korábban említettem, EC 252 epoxyt és hozzá W241 hardenert. Üdv, Roland

Előzmény: Aknai Gábor, 2017-07-26 10:45:42 [175]


Aknai Gábor | 1259    2017-07-26 10:45:42 [175]

Szia, jól néz ki, bár erre direktben nem raknám rá a síneket. Nem tudod valami hosszú eszközzel síkba csiszolni a teljes felületet? Milyen anyagot használtál az öntéshez? üdv, Gábor

Előzmény: lessthanmore, 2017-07-26 09:40:05 [174]

lessthanmore | 162    2017-07-26 09:40:05 [174]

Üdv újra itt egy nagyobb kihagyás után sokáig nem foglalkoztam a géppel és lehet hogy ezután sem fogok túl gyakran, majd látjuk. Mindenesetre az elmúlt héten ismét elővettem a gyantát, és sikeresen ki is öntöttem, csak egy-két csepp folyt el, szóval siker (bocsi cnv hogy nem vettem igénybe a segítségedet annak ellenére hogy felajánlottad) Ami viszont picit kevésbé siker, hogy a felülete kötés után nem maradt olyan szép sík, mint amikor még folyt. Így néz ki: Talán nem olyan vészes a helyzet mint ahogy a képen látszik, de az biztos hogy nem sima, az ujjammal is simán érezhetők a hullámok. Próbáltam egyébként 2 rétegben önteni, amikor már kezdett zselésedni az első, akkor öntöttem ki a másodikat - hogy egybe tudjon kötni - de lehet nem vártam vele eleget. Szerintetek ez így nagyon gáz, vagy elfogadható? Ránézésre nagyjából az egész felület ilyen, tehát akár még síkban is lehet a lineár ha pont egyforma mélységűek a hullámok


Szalai György | 6396    2017-03-11 21:10:18 [173]

Előzmény: lessthanmore, 2017-03-11 20:49:41 [172]


lessthanmore | 162    2017-03-11 20:49:41 [172]

Na egy kis kudarcbeszámoló, elfolyt a gyantám... Először arra gyanakodtam hogy nem vártam eleget a szilikonnal (azzal rögzítettem) és tapaszoltam ahogy csak tudtam ahol elkezdett csöpögni, de egy idő után szépen lassan átszivárgott az egész hungarocellen... Mármint konkrétan a falán át, mint valami szivacson. Nem láttam hogy deformálódott volna, tehát nem feloldotta. Utána egyik oldalon teljesen elvált, a gyanta szépen kifolyt (le a padlóra), aztán szedtem szét az egészet hogy le tudjam pucolni. Pedig egy fél órán keresztül olyan jól nézett ki Kár azért a gyantáért (meg a csomó belefektetett munkáért) Következő próba csak néhány hét múlva esedékes, szóval most egy darabig megint csöndes lesz ez a topik.


cnv | 125    2017-03-08 11:03:54 [171]

Köszi : ) Csak már látnám működés közben is : ) A formaleválasztó lényege, hogy a gyanta nem nedvesíti. Olyan mint a viaszos felület a víznek. (egyébként a viasz is jó formaleválasztó, sok gyári paszta is viaszoldatra alapszik). Ettől függetlenül a gyanta azért felfuthat a szélére, sőt olyan is lehet, hogy hol felfelé, hol lefelé fut. Tehát, azzal ne kalkulálj hogy szép lesz a pereme, azon mindenképp kell majd dolgoznod...

Előzmény: lessthanmore, 2017-03-08 09:03:50 [170]


lessthanmore | 162    2017-03-08 09:03:50 [170]

Köszi és ha be van formaleválasztózva a sima felület, akkor is előfordulhat hogy felmászik függőlegesen a gyanta? Amúgy néztem a gépedet, nagyon tetszik!

Előzmény: cnv, 2017-03-07 23:03:19 [169]


cnv | 125    2017-03-07 23:03:19 [169]

Az edény falának célszerű valami nem porózus anyagot választani (műanyag lemez, fóliázott bútorlap, ilyesmi). Ezt filléres formaleválasztóval kezelheted, és akkor nem köt hozzá a gyanta. Ha netán van valami poliolefin (polietilén, polipropilén) lemezed, vagy akár teflon, vagy szilikon, azokhoz alapból nem köt, még formaleválasztó sem kell. Ha a formaleválasztó nem használható, mert pl porózus az oldalfalnak választott anyag, akkor akár széles cellux szalagot is használhatsz a leválasztásra, ahhoz sem tapad erősen az epoxy (a fényes feléhez). Ez esetben az azért fontos, hogy rugalmas, hajlékony legyen az oldalfal, mert a teljes felületen egyszerre nem válik el könnyedén. Ha nagyon biztosra akarsz menni, hogy tutira ne kössön oda semmihez, akkor pluszban használhatsz PVA (polivinil-alkohol) sprayt. Ez egy vízben oldódó műanyag, filmbevonatot képez amihez szintén nem köt az epoxy. Használat után lemosható langyos vízzel. Háztartásokban leginkább hajlakkban fordul elő. Illatos formaleválasztó Ha érdekelnek ilyen filléres trükkök, írj vagy hívj nyugodtan, a műanyagos "pályám" kezdetén elég sok mindent helyettesítettem én is.


cnv | 125    2017-03-07 22:49:00 [168]

"EC 252 epoxy és hozzá W241" Ez egy nagyon kis viszkozitású, lassú rendszer, kifejezetten jó választás erre a célra. Mellesleg UV stabil, bár erre nem lesz szükséged

Előzmény: lessthanmore, 2017-03-07 22:00:22 [167]


lessthanmore | 162    2017-03-07 22:00:22 [167]

Elan-tech EC 252 epoxy és hozzá W241 hardener van birtokomban.

Előzmény: cnv, 2017-03-07 21:39:49 [166]


cnv | 125    2017-03-07 21:39:49 [166]

Lessthanmore kollegának epoxy gyantája van, azok nem tartalmaznak oldószert, nem bántja a hungarocellt, sem más műanyagokat. Az olcsó poliészter (ilyet láthattál a hajóépítő műhelyben) a sztirol tartalmánál fogva oldja a polisztirolt (hungarocell), de sok mást is megtámad.

Előzmény: Pál, 2017-03-07 21:00:45 [165]


Pál | 7798    2017-03-07 21:00:45 [165]

A hungarocellt úgy megeszi a gyanta, hogy a hűlt helyét sem találod meg Az a gyanta ami nem oldja fel dupla árban van. Ezt konkrétan tudom mert egyik ismerős üvegszálas hajókat javít és a saját szememmel is láttam mikor hungarocell úgy oldódott fel mintha benzin fröccsent volna rá. Gondolom benzin hungarocell találkozás senkinek nem kell bemutatni mit csinál az egyik a másikkal.


szf | 1394    2017-03-07 20:47:43 [164]

Egyik ismerősöm osb-lapot sikaflexel ki gletelte majd azt hiszem gumiàmpasztàval felrakta u szelvény oldalaira .Illetve formalevàlasztót hasznàlt .Ezt a zsalut öntötte be .


svager | 1058    2017-03-07 20:27:58 [163]

A gyanta folyik mint a víz,ha csak egy apró luk marad valahol máris elfolyik. Gondolod nem fog a hozzáragadni a hungarocellhez,lehet,hogy oldja is. Nem kerülheted el a csiszolást. (szerintem)


lessthanmore | 162    2017-03-07 20:22:22 [162]

Van bármi előnye a ragasztószalagos hungarocellel szemben? Mert azt csak letépem és kész, ez meg (ugyan nem ismerem, de elképzelésem szerint) összeporol mindent ahogy csiszolom.

Előzmény: svager, 2017-03-07 20:03:44 [161]


svager | 1058    2017-03-07 20:03:44 [161]

Az edény falát készítheted autógittből,és a végén csak lecsiszolod.

Előzmény: lessthanmore, 2017-03-07 19:55:00 [160]


lessthanmore | 162    2017-03-07 19:55:00 [160]

Nincs gránit lapom, és nem ismerek olyat akinek lenne, így számomra ez az opció kilőve. A szélesség esetemben nem lesz pont egyező, mivel a lineárok talpszélessége 40mm, a zártszelvény amire rakom, az meg 45mm, de a külső széléhez szeretném igazítani, így pont nem jó. Mondjuk ha ugyanannyi eltérés lenne mindkét oldalon akkor rendben lennénk, mert hengeres a lineárom Azt még nem találtam ki, hogy miből fogom csniálni az edény falát. A youtube videóban amit korábban linkeltem említi a srác, hogy érdemes leragasztani ragasztószalaggal, mert úgy könnyebb később eltávolítani. Ő valami hungarocell szerű cuccot használt ha jól emlékszem. 'Épül a gépem ::: lessthanmore' topik, 158. hozzászólás A vízszint nem lenne lényeg, a sík a lényeg. Vízszintet tudnék állítani a gép lábaival. Persze mivel önteni fogom, nem lenyomni, így vízszintes is lesz.

Előzmény: Szalai György, 2017-03-07 17:33:06 [155]

jani300 | 5696    2017-03-07 19:51:24 [159]

De hát ha van hántolóhíd , akkor minek pepecselni a gyantával ?

Előzmény: designr, 2017-03-07 19:09:21 [157]


svager | 1058    2017-03-07 19:44:28 [158]

Nem értem attól,hogy lenyomtatja egy sík lappal hogyan lesz vízszintes?


designr | 1990    2017-03-07 19:09:21 [157]

Lenyomatáshoz egy megfelelő hosszúságú hántolóhíd is tökéletes..persze az is fóliával..

Előzmény: Szalai György, 2017-03-07 17:33:06 [155]


Szalai György | 6396    2017-03-07 17:40:10 [156]

Igen, a vas elviszi a hőt sajnos.

Előzmény: lessthanmore, 2017-03-07 10:47:10 [149]


Szalai György | 6396    2017-03-07 17:33:06 [155]

Arra is érdemes lehet gondolni, (lehet, hogy volt már szó róla) hogy ha az epoxi eléri az edény függőleges falát, akkor „felmászik” rá. (Ebben azt hiszem az adhézió meg a felületi feszültség a ludas.) Így a falak közötti szakasz nem teljesen sík, hanem konkáv. Jó, ha nem csak akkora szélességet öntesz ami pont kell, hanem szélesebbet. Gondolom erre gondoltál. (Vagy: A töltőanyaggal maximálisan sűrített gyantahurkára csak rá kéne tenni egy fóliát és lenyomatni egy gránit lappal. Ha megkötött a gyanta, olyan egysíkú lesz, mint a kőlap.)

Előzmény: lessthanmore, 2017-03-07 16:18:55 [154]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 3 / 6 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2 3  4   5   6     Következő ►  Utolsó ►|