HobbyCNC fórum
  v0.9.3.5

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Épül a gépem ::: lessthanmore




Időrend:
Oldal 3 / 7 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2 3  4   5   6   7     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

istvan3 | 293    2017-11-24 12:09:06 [247]

Szerintem meg hagyd, nekem például nagyon tetszik ez a színösszeállítás.


Pál | 8068    2017-11-24 11:57:23 [246]

Színvakoknak biztos bejön, én 100%, hogy lekaparnám és újra festeném !

Előzmény: drehás, 2017-11-24 11:53:00 [245]


drehás | 188    2017-11-24 11:53:00 [245]

Engem egy ilyen zöld gép kimondottan nem irritálna!

Előzmény: Pál, 2017-11-24 10:36:28 [241]


Pál | 8068    2017-11-24 11:33:24 [244]

Terrakotta vagy sem akkor is a mezei alapozófesték színe. Még az a szürke is jobban nézne ki. Végül is te fogod nézegetni.

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-24 10:49:50 [243]


lessthanmore | 205    2017-11-24 10:49:50 [243]

Az alapozó a szürke a barnás-vöröses szín a terrakotta, az égetett cserép színe. Szerintem nem olyan vészes persze én sötétebb barnát képzeltem el (a festék nyakán a minta nem ilyen volt) de most már tuti hogy így marad. Majd lekopik

Előzmény: Pál, 2017-11-24 10:36:28 [241]

Pál | 8068    2017-11-24 10:38:26 [242]

Első képet elvitte a cica. Talán most sikerül !

Előzmény: Pál, 2017-11-24 10:36:28 [241]


Pál | 8068    2017-11-24 10:36:28 [241]

De ez az alapozó festék szín ocsmány ! Ettől bármi más jobb lenne, még a fekete is. Mellesleg az új gépek színe nagyrészt világos szürke. (majdnem már fehér) Jobban is néz mint a régi mindenféle himihumi zöld árnyalatra átgyalázott gépek. Például a mellékelt képen az ilyen majdnem eltalált árnyalatoktól a hideg kiráz ! A következő képen ez a zöld kimondottan irritáló !   

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-24 10:25:17 [240]


lessthanmore | 205    2017-11-24 10:25:17 [240]

Mert úgy túl egyszerű lett volna ezt még a tervezési fázisban döntöttem el, hogy ilyen lesz, most már nem is gondolkodtam rajta, csak fújtam. A festéket is rég megvettem hozzá. Meglátjuk mennyire lesz tartós...

Előzmény: Pál, 2017-11-24 10:12:18 [239]


Pál | 8068    2017-11-24 10:12:18 [239]

Miért nem lett az egész egyszínű fekete ? Ez is olyan mint a zongora ! Mert a zongorának minden szín jól áll, ha az a fekete !

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-24 00:51:51 [238]


lessthanmore | 205    2017-11-24 00:51:51 [238]

Ameddig az előző kérdésem helyes megfejtésén töprengtek , gondoltam megosztom a legutóbbi műveletet "képregényes" stílusban (mobilosok kedvéért: a nagy kép 1,4 MB) Az elektronikával eddig nem sok mindent csináltam, mert csak holnap jönnek meg a mikrofon csatlakozók - de a doboz is várat még magára, amit el kellene készítenem. Gyanús, hogy először elektronikás doboz nélkül fogok vele szórakozni... Egy tartót is kell gyártanom a monitornak, billentyűzetnek, ami szemből nézve a gép bal hátsó sarkára kerül majd.


lessthanmore | 205    2017-11-23 12:40:09 [237]

Hogy a tanácsosabb bekötni két motort egy tengelyre? Ugyanazt a jelet küldjem a két kontrollernek, vagy Mach3-ban állítsam be a második motort slave-nek? Még korábban próbáltam az egy jel két kontrolleres megoldást asztalon, és működött, csak nem tudom van-e ennek bármi hátránya a másikkal szemben. (nem tartok még itt, de hamarosan ez jön)


lessthanmore | 205    2017-11-21 21:18:56 [236]

Ja köszi, azóta már beszereztem a LiYCY kábeleket, teljesen jónak tűnnek. Kicsit nagyobb körön fordulnak a láncok mint először gondoltam, de az már nem a kábel miatt

Előzmény: Szalai György, 2017-11-21 20:57:04 [235]


Szalai György | 6573    2017-11-21 20:57:04 [235]

Vettem a múltkor ebből az ÖLFLEX CLASSIC 100 CY 5x0,5 kábelből egy 20m-es darabot. Csomagban érkezett, tegnap vettem át a postán. Kb. 10cm-es átmérőn (nem rádiuszon) már hibátlanul befordul. Ettől kisebb körön forduló energialánc már úgyis csak a pici gépekre való szerintem.

Előzmény: Szalai György, 2017-11-14 18:03:01 [210]


Szalai György | 6573    2017-11-17 15:42:01 [234]

Van ebbe már jó sok féle módon rezgő anyag, alkatrész, kialakítás. Nem rossz sok, hanem jó sok. Mindegyik rezeg, mint a nyárfalevél, az alap frekvenciáján meg annak az összes felharmonikusain is. De együtt sokkal kevésbé képesek rezegni. Olyanok, mint egy rendes cigányzenekar. Nem játszanak össze. Ahol a fa rezegne, ott a vas pont nem akar. A vasra jellemző frekvencián meg a fa nem szeretne rezegni. Előnyös kompozitot alkotva hátráltatják, csillapítják egymást. Az én gépemmel szemben is az a nagy előnye, hogy a tiéd már létezik.

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-17 14:53:44 [230]


jani300 | 6231    2017-11-17 15:22:28 [233]

Na ugye itt vannak az apró szakmai trükkök . Ha csak néhány egyforma darab készül , az elsővel jól eltökörészik az ember . De a többit azon a viszonylag pontos darabon illeszti , hefteli össze , így egészen hasonlóak is lehetnek Nagyobb szériában sablon ,nehogy megszóljanak

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-17 15:11:19 [232]

lessthanmore | 205    2017-11-17 15:11:19 [232]

Na majd legközelebb már talán eszembe jut, hogy jobb lenne úgy csinálni Ja, a bénázásokról még annyit, hogy azt is csak utólag vettem észre, hogy a túlsó trapéz alját nem úgy raktam össze, mint a motor felőlit (amivel kezdtem). Leszabni még jól szabtam le, majd fordítva raktam rá... A srég rész elég bénán jött ki, de korrigáltam, viszont a hegesztése nagy művelet volt (örülök hogy rajtam kívül senki nem látta ), legalább már tudom miért volt akkora rés a két elem között.

Előzmény: jani300, 2017-11-17 15:08:43 [231]


jani300 | 6231    2017-11-17 15:08:43 [231]

A hegesztés minőségéhez közvetlenül nem sok köze van a darabolásnak . Közvetve okozhat hibát hogy nehezebb jól feltölteni a hézagot . A pontatlan darabolás az elhúzódásokat növeli . Nem a szépségre gondoltam a nyitott végekkel A zárt végekkel merevebb ugyanaz a szerkezet ! De mások is belestek itt ebbe a hibába , csak nem mindig szól az ember . Nem kerül sokkal több munkába ,szebb is , de a merevség lényegesebb ,szerintem . De Te legalább elkészítetted ...

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-17 14:53:44 [230]


lessthanmore | 205    2017-11-17 14:53:44 [230]

Köszi! Sajnos nem vagyok egy hegesztőbajnok mondjuk azt már megtanultam, hogy a hegesztés minősége nagy százalékban a darabolás pontosságán múlik. Flex-szel pedig nem is túl egyszerű szép 45 fokokat vágni, de hogy ne csak mentegetőzzek, igazából eszembe sem jutott hogy ne így rajkam össze pedig valóban jóval szebb lenne zártan. Legfeljebb majd ledugózom. 'Épül a gépem ::: lessthanmore' topik, 227. hozzászólás Ja, már én is azt várom hogy tesztelhessem, de az elektronikához még hozzá sem fogtam, vezérlő dobozról nem is beszélve.

Előzmény: jani300, 2017-11-17 14:35:40 [228]


svager | 1099    2017-11-17 14:43:07 [229]

"Ha lenne egy ilyenem legalább" ez csak rajtad múlik...

Előzmény: jani300, 2017-11-17 14:35:40 [228]


jani300 | 6231    2017-11-17 14:35:40 [228]

Tök jó lett ! De kerüld legközelebb ezeket a nyitott végű illesztéseket , rossz még nézni is . Szerintem is marad egy darabig ! Ha lenne egy ilyenem legalább , már egyfolytában kérdezgetnék Ami ezután jön , nálam ott kezdődnének a problémák

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-17 14:14:51 [224]


Pál | 8068    2017-11-17 14:34:53 [227]

A rétegelt lemez mellesleg meglepően masszív, de a puding próbája úgyis az evés ! Össze kell dobni és le kell tesztelni mit bír ! A zártszelvény szárított kvarchomokkal vagy acélsöréttel feltöltése nagyban segít a rezonancia elnyelésére, de nem csodaszer !

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-17 14:22:41 [226]


lessthanmore | 205    2017-11-17 14:22:41 [226]

Hát ha így is szépen viszi majd a keményebb dolgokat is, akkor lehet nem fogom egy darabig átépíteni alumíniumra. Majd még a Z-re leszek kíváncsi, arra ugyanis most nem rakok semmi külső merevítőt fémből. Jöhet az elektronika.

Előzmény: Pál, 2017-11-17 14:18:42 [225]


Pál | 8068    2017-11-17 14:18:42 [225]

Ezt úgy gondolom mint minden ideiglenes dolog nem rövid távra tervezed. Pont olyan mint mikor valamit összedobtam, hogy majd megcsinálom rendesen és azóta 12 éve tökéletesen teszi a dolgát

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-17 14:14:51 [224]


lessthanmore | 205    2017-11-17 14:14:51 [224]

Elkészültem a merevítéssel, nem egészen úgy alakult ahogyan terveztem, de talán megteszi. Mindig nagyobb lett, végül majdnem egy kész híd ment a már meglévő hídra Így már egészen merev. Az alsó hátsó merevítő persze jobb lett volna ha ugyanúgy van mint a felső, de nem volt kedvem annyit vackolni vele. Ha netalán optimalizálni kell, akkor majd esetleg átalakítom, egyelőre viszont marad így.


lessthanmore | 205    2017-11-15 13:19:00 [223]

Köszi az infót mondjuk már leadtam a rendelést a kábelekre. Az árkülönbség nem is lenne ebben az esetben gond, mert csak néhány méterről van szó, inkább ami picit aggaszt, az az energialáncban való állandó hajlítgatása, emiatt az általad elmondottak alapján lehet nem lenne butaság visszamondani az 1,5mm2-est és helyette a rugalmasabb Liycy (csak hogy biztosra menjek) 1mm2-es kábelt megrendelni. Felhívom őket, hogy elpostázták-e már

Előzmény: gab27, 2017-11-15 13:01:27 [221]


prinx | 112    2017-11-15 13:18:05 [222]

Bocsánat ha valami számítást nem írtam le egy igen igazad van amiket leírtál én egy fázis 230V feszkóbál csak egy alap számítást végeztem ált iskola 7 osztály P=U*I, így talán egyszerübb volt értelmeztetni miért találom kevésnek. Igaz ez összetetteb dolog és ezért írtam hogy a 0,5mm2 vezetéket kevésnek találom ekkora motora és elnézést hogy nem vettem észre hogy 3 fázisú a motor...

Előzmény: gab27, 2017-11-15 13:01:27 [221]


gab27 | 481    2017-11-15 13:01:27 [221]

Na álljunk már meg egy kicsit. Tibornak már az összes haja kihullott volna az elmúlt órákban, a nálam hozzáértőbb kollégák meg valószínűleg éppen elfoglaltak. 2.2 kW 200 V-on akár 10 A-nél többet is "jelenthetne". Ez a számítás viszont erre az alkalmazásra több sebből vérzik, de egyáltalán nem a feszültségesés miatt (amit egyébként maga a kábel fajlagos ellenállása okoz, nem külön kell számolni vele...), mert ilyen távolságoknál - ha a kábel nincs csúcsra járatva, nem dugod el valami jól hőszigetelt lyukba és 30 fok körüli a környezeti hőmérséklet - még azt az egy szorzást is teljesen felesleges elvégezni. Hanem: 1. Ez egy HÁROMFÁZISÚ motor egy 3f frekvenciaváltón... A motor és a frekiváltó között futó vezetékeken külön-külön ebben az esetben értelemszerűen kevesebb áram folyik, mint egy ugyanakkora teljesítményű egyfázisúnak a két vezetékén. 2. ezen kívül érdemben még a motor fázisszöge befolyásolja az áramot: minél vacakabb a motor, annál inkább. Nem akarok utánanézni, hogy ennek a kínai motornak az adatlapján mit füllentenek erről, de mivel P = sqrt(3) * cos(fi) * U * I, ami - sajnos talán szintén optimistán számolva, ami a teljesítménytényezőt illeti - I ~= 2200 / (1.73 * 0.8 * 200) < 8 A. +1: az, hogy egy 1f 1800 W-os bojlernek 1.5 mm^2-es vezetéket raknak a falba, önmagában szintén elég pazarlónak tűnik. Kétlem, hogy az emberek rendszeresen kétszer akkorára cserélnék a bojlerjeiket. +2: a fentiekkel nem arra akarok kilyukadni, hogy 0.5 mm^2-es vezetőkkel kéne bohóckodni kW-os nagyságrendű teljesítmény esetén, de egy 0.75-ös minden bizonnyal elég lesz... +3: az egészet azért írtam le, mert 30 éve még feleennyibe került a réz, mint most, és vannak, akik gondolkodás nélkül húzzák a plafonba az 1-es, 1.5-es kábelt a világításnak. Aztán vagy újrafeldolgozzák, vagy nem. Közben meg azért az érc kitermeléséhez kapcsolódó visszaélések mértéke sem csökken.

Előzmény: prinx, 2017-11-15 00:31:36 [215]


lessthanmore | 205    2017-11-15 09:56:15 [220]

4,2A fázisáramú 425 oz-in Nema 23 bipoláris léptetők. Ezeknek akkor elég a 0.5mm2-es, a maróra pedig az 1.5mm2. 0.5mm2-es kábel - ez jónak tűnik 1,5mm2-es kábel - ez viszont nem tudom mennyire jó energialáncba

Előzmény: prinx, 2017-11-15 09:22:12 [219]


prinx | 112    2017-11-15 09:22:12 [219]

Üdv, mekkora fázisáramú a léptetőid, elv oda elég a 0.5mm2 keresztmetszetű, ha nem nagyobb 6-7A-nál.Ha igen akkor is maximum 0.75mm2. Marómotorra mondtam hogy személy szerint nagyobb keresztmetszetűt használnék. Ne essünk át a ló túlsó oldalára mert kell számolni a feszültségesésre és a léptetőknek pedig kell hogy legyen fordulatuk.A léptetőknél max 1% A váltóáramú motoroknál meg max 3% os feszeséssel nyugodtan lehet számolni. Üdv H.Attila

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-15 08:58:53 [218]


lessthanmore | 205    2017-11-15 08:58:53 [218]

Szia, köszi, akkor majd a marómotorhoz veszek valami combosabb, 1,5 mm2-es kábelt, a léptetőkhöz meg 1 mm2-est.

Előzmény: prinx, 2017-11-15 00:31:36 [215]

lessthanmore | 205    2017-11-15 08:34:21 [217]

Azt hiszem inkább maradok az egyszerű vásárlásnál nem hiszem hogy gyártatni kifizetődő lenne.

Előzmény: Szalai György, 2017-11-15 05:42:46 [216]


Szalai György | 6573    2017-11-15 05:42:46 [216]

Alkothatsz is magadnak.

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-14 22:33:01 [214]


prinx | 112    2017-11-15 00:31:36 [215]

Üdv! Én speciel LIYCY árnyékolt vezetékeket használok! Igaz nem ekkora marómotorral szerelt a gépem. De mint az utánnam szóló is írta hogy a 0,5mm2 keresztmetszetűt lehet terhelni 7A-ral, ez igaz de én úgy gondolom kevés lenne a 2,2 kW teljesítményhez abból indulok ki hogy ez a 2,2 kW 230V-on 9,56A jelent ez az számítás nem pontos mert azért kell számolni a feszültségeséssel, fajlagos ellenállással meg stb. Nálam a gyakorlat azt mutatja csak egy gyors mindennapi példával élve egy Hajdú bojler ami 1800W teljesítményű ahhoz 1,5mm2 keresztmetszetű réz vezetékeket használunk. Remélem tudtam segíteni. Üdv H.Attila

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-14 22:33:01 [214]


lessthanmore | 205    2017-11-14 22:33:01 [214]

'Épül a gépem ::: lessthanmore' topik, 212. hozzászólás Szia, 2,2 kW-os vízhűtéses kínai maróm van 'Épül a gépem ::: lessthanmore' topik, 213. hozzászólás Hm, pedig ez energialáncba fog menni. Igazából nem kell túl sok árnyékolt kábel, szerintem 15m bőven elég, szóval lehet nem érdemes ezen spórolnom

Előzmény: prinx, 2017-11-14 21:06:28 [212]


Szalai György | 6573    2017-11-14 22:06:43 [213]

0,5mm2 rézvezeték, „A” terhelés csoportban 7A árammal terhelhető. (Nagyjából 6,5A egy 3x400V feszültségű és 3kW teljesítményű motor fázisárama, munka közben.) Vagyis keresztmetszete szerint eddig elég. Kb. 10m hosszig a feszültségesés is 1% alatt marad rajta. Ebből a szempontból is elfogadható. Erre a vezetéktípusra a katalógus szerint megengedett feszültség 300/500V és 4000-el tesztelik. Ez is jó. És még árnyékolt is. Ami kevésbé jó, hogy ez nem energialáncba való, kis rádiuszon is sokszor hajtogatható kábel. De hobbyra szerintem elmegy. Ha jobbat akarsz, akkor vagy zsebbe kell nyúlni, vagy ki kell ravaszkodni valami házi praktikát.

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-14 21:02:33 [211]


prinx | 112    2017-11-14 21:06:28 [212]

Üdv attól függ mekkora motort szeretnél rátenni. 0,5 illetve 0,75 használható lenne kisebb marómotorra is. Üdv H.Attila

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-14 21:02:33 [211]


lessthanmore | 205    2017-11-14 21:02:33 [211]

Köszi, ez gondolom a léptetőmotorokhoz jó lenne, de vajon használhatom-e ugyanezt a marómotorhoz is?

Előzmény: Szalai György, 2017-11-14 18:03:01 [210]


Szalai György | 6573    2017-11-14 18:03:01 [210]

Pl.

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-14 13:16:44 [209]


lessthanmore | 205    2017-11-14 13:16:44 [209]

Igen, oda is tervezek, igazából erre gondoltam ahogy írtam "ahol a vízszintes sínekhez kapcsolódik", csak kicsit késő volt és elfelejtettem, hogy az X is vízszintes Ahhoz képest hogy fából van, meglepően merev már most is. Közben ott vagyok hogy kéne kábeleket rendelni. Az biztos, hogy árnyékolt kábeleket akarok, de a kérdés, hogy pontosan milyet vegyek a léptetőmotorokhoz, milyet a marómotorhoz, és hogy honnan?

Előzmény: remrendes, 2017-11-14 07:31:54 [208]


remrendes | 1659    2017-11-14 07:31:54 [208]

En a ket oldalsot is merevitenem. Az Y csuszkak es a hid kozotti reszen.

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-14 00:30:19 [207]


lessthanmore | 205    2017-11-14 00:30:19 [207]

Majdnem kész a híd mechanika, a Z tengely már meg is van, ami hiányzik az a híd további merevítése. Hátulról is szeretném, és ahol a vízszintes sínekhez kapcsolódik, ott is. Nem fix még, de elképzelésem van, hogy hogyan fogom megvalósítani.


Csuhás | 4767    2017-11-10 19:54:34 [206]

Mondjuk tudod ellenőrizni: Vegyél egy mágnestalpas mérőórát, szorítsd rá az üvegre és tapogasd le az üveget vagy tíz centivel odébb. Majd tologasd az üvegen, ha az óra pár tizeden belül mutat akkor nincs baj. De megteheted hogy az egyik lineáris kocsira fogod az órát és letapogatod a sínt a kocsi előtt megint vagy tíz centivel Felülről és oldalról is. Végigtolva a sínen az óra nem térhet el pár századnál többet ha egyenes a sín. Ezt az utóbbi mérést elvégezhetnéd érdekelne a műgyantás alapozás hatékonysága.

Előzmény: Dr.GodMan, 2017-11-10 17:59:32 [203]


Dr.GodMan | 674    2017-11-10 19:37:23 [205]

Nagyon nem kívánok belebonyolódni bizonyítgatásokba de nem azt mondtam, hogy egy üveglap hajlíthatatlan! Nyilvánvalóan keresztmetszet és méretfüggően megállja a helyét bizonyos korlátokon belül, nem extrém feltételek mellett. Egy kisméretű gép esetén, jól működő megoldás. A 3d nyomtatómnak is 65x85cm-es 6mm-es üveglap az asztala és 4 ponton M8 csavarral van távtartva a kerettől 40mm átmérőjű lemez kalappal ragasztva, semmi behajlás vagy egyenlőtlenség nincs itt sem! Nyilván ha tennék rá egy 10kg-os súlyt, vagy nyomkodnám már más lenne a helyzet... De nem a mindenáron bizonyítgatás itt a cél! De tekintve a lineárok kategóriáját és képességeit, ha síkba is köszörültetné a zártszelvényeket, számottevően nem számítana semmit a nyers zártszelvény felületéhez képest! Hacsak nem össze-vissza vert és horpasztott a zártszelvény.

Előzmény: Pál, 2017-11-10 18:11:39 [204]


Pál | 8068    2017-11-10 18:11:39 [204]

Erre azért nem vennék mérget ! Például nemrégiben 10mm-es üvegajtóra kellet elektromos zárat szerelni. (beléptetőt) Csak az ajtó tetejére lehetett rakni mivel nincs olyan aki ért hozzá és meg merne fúrni egy edzett üveget ! (azonnal szétrobban) Hülyék biztos nekiállnának. A 10mm-es üveg ajtó lap simán kihajlott 3-4 centit majd vissza mikor elkezdték feszegetni. De kézzel finoman megnyomva is szépen enged sok millimétert. Tehát a saját súlya alatt is biztos behasasodik !

Előzmény: Dr.GodMan, 2017-11-10 17:59:32 [203]


Dr.GodMan | 674    2017-11-10 17:59:32 [203]

Én sima közönséges 6mm-es üveget vágattam és 1m x 75cm-es felületen mata stabil, semmit sem hajlik, persze műszerekkel biztosan kimutatható rajta némi deformáció vagy felületi egyenlőtlenség. De az alkalmazott lineárokat tekintve, oly mindegy hogy van benne 2-3 mikron-e vagy sem. Az SBR lineárok pontosságát tekintve, ha közvetlenül a megmunkálatlan zártszelvényre rögzítenék volna, az is bőségesen megfelelő lenne. Amúgy a síküveg azért manapság egészen pontos felülettel rendelkezik, kellően sík és egyenletes felületű legalábbis egy lineáris vezetékhez szükséges pontossághoz. Természetesen az áthidalni kívánt felületekhez megfelelően célszerű az üveglap vastagságát is növelni ha kell.

Előzmény: Csuhás, 2017-11-10 13:31:13 [202]

Csuhás | 4767    2017-11-10 13:31:13 [202]

Valami optikai üveget használtál? Nekem fenntartásaim volnának a sima üveggel szemben, eleve lehet benne több tized görbület, másrészt a saját súlya alatt is görbülhet ennyit egy üveglap.

Előzmény: Dr.GodMan, 2017-11-10 08:18:12 [201]


Dr.GodMan | 674    2017-11-10 08:18:12 [201]

Olvastam, hogy korábban gyanta egyenlőtlenségi gondok voltak a gépnél. Megírom én hogyan küszöböltem ki ezt a problémát. Hátha valakinek jól jön az infó. A gyantánál az okozta a gondot, hogy sok gyantának a zsugorodása relatív elég nagy és nem egyenletesen dolgozik a gyanta. A több réteges megoldás nem működik utómunka nélkül! Én úgy oldottam meg, hogy a sablont, zsalut egyenletesen pontosra állítottam be, és a zsalu 4 sarkára tettem egy-egy csavart majd pontosan egy szintet állítottam be a csavar végénél, a csavar vége 0,5mm-el volt feljebb a zsalunál. Hogy csökkentsem a gyanta zsugorodást, cementet tettem a gyantába és ezzel a keverék gyantával töltöttem fel a zsalut. Persze jó lassan terült és rá kellett segíteni, a keret felé töltöttem a gyantát, majd egy 6mm-es sík üveglapot tettem rá, a 4db csavar szépen pontos síkban megtartotta az üveglapot, a felesleges gyanta kinyomódott oldalra. Amikor a gyanta elég keményre kötött, hogy deformáció nélkül megtartsa az üveget, a csavarokat kivettem és az üveg folyamatosan nyomta a még rugalmas gyanta felszínét. A teljes kötést követően még hagytam a gyantán az üveget mert a feszültség miatt a gyanta felkunkorodhat, 2 nap után levettem az üveget és kibontottam a zsalut. A végeredmény tükör és tökéletesen sík felület! A gyanta a zsugorodása miatt lerúgja magát a sík üvegfelületről, kötés után különválik. Persze ez lehet gyantafüggő is! Synolite gyantánál bevált! A gyantát célszerű tölteni, lehet liszttel, homokkal, cementtel , bármivel ami tökéletesen száraz! Persze a töltőanyagot úgy kell megválasztani, hogy az ne okozzon gondot. Pl a homok leül a gyanta aljára és csak akkor jó ha fullra töltik a gyantát és a végső felület megfelel ha egyenlőtlen. A szemcseméret ne tarthassa fel az üveglapot. A töltéstől erősebb, hőállóbb és nem mellékesen térfogatra jóval több lesz így olcsóbb is a végeredmény. A gyantának keményre kell kötnie, ha nem, akkor gond van a keverési aránnyal. Ha töltött a gyanta , a kötési idő is változhat, persze a gyanta más tulajdonságaival együtt!


kaqkk007 | 947    2017-11-10 06:11:53 [200]

Csak ötletadónak   

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-09 09:41:50 [196]


kaqkk007 | 947    2017-11-09 18:26:59 [199]

Így már érthető a dolog , először meglepett...

Előzmény: lessthanmore, 2017-11-09 09:41:50 [196]


lessthanmore | 205    2017-11-09 10:48:12 [198]

Igen, alatta van, és nem tapasztaltam hogy rugózna, egész szépen megkeményedett csak kellett neki még idő. 48 óra nem volt elég a végleges állapot eléréséhez.

Előzmény: vjanos, 2017-11-09 10:11:26 [197]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 3 / 7 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2 3  4   5   6   7     Következő ►  Utolsó ►|