HobbyCNC fórum
  v0.9 alpha

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Szélgenerátor és napkollektor technika és készítés

Az alternativ energiák hasznosítása...


Időrend:
Oldal 4 / 71 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2 3 4  5   6   7   8     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

Barret | 185    2015-01-29 13:04:00 [3403]

Eszedbe ne jusson a szigetelésen spórolni!
Amilyen vastag elfér,olyat használj! Mindenki megbánja később a spórolást...Csak kicsivel drágább a vastagabb,de hamar megtérül.
Nekem 30 mm-100 mm közötti szigetelésem van.
Ha most állnék neki,jóval vastagabbat tennék fel!

Előzmény: keri, 2015-01-28 20:13:00 [3401]


gaspa | 29    2015-01-28 20:43:00 [3402]

A szigetelés rengeteget számít,a legjobb befektetés.Én tavasszal szigeteltem és betettem egy Dallas érzékelőt a tégla-szigetelés határra,a megadott oldalon van grafikon a jótékony hatásról.

Előzmény: keri, 2015-01-28 20:13:00 [3401]


keri | 10506    2015-01-28 20:13:00 [3401]

Nekem még kell egy kis hőszigetelés a házra, de azzal együtt olyan 9kW fűtőteljesítményre számoltam úgy hogy kint -20fok van. Megnyugtató hogy levegős hőszivattyúban is ennyi gyakorlati potenciál van.

Előzmény: gaspa, 2015-01-28 16:10:00 [3400]


gaspa | 29    2015-01-28 16:10:00 [3400]

A módszer nemigen követhető,90 ezerért vettem egy víz/levegő 12kW-os klímát,ezt használom levegő/víz-ként némi plusz elektronikával.Azidén már teljesen ezzel fűtök,-10 fokban is egész jó volt,kb 6kW-al ki lehet fűteni a lakást.Egyébként a neten megnézhető az összes mért adat,napelem,szélgenerátor,hőszivattyú,a wea.biosolar.hu/drones/3/ oldalon.


keri | 10506    2015-01-28 15:38:00 [3399]

Az nem rossz.
Milyen hőszivattyú és mennyiért?
Nekem a klíma tud ilyet, de az 0 fok alatt már nem az igazi.

Előzmény: gaspa, 2015-01-27 23:11:00 [3398]

gaspa | 29    2015-01-27 23:11:00 [3398]

Előtte egy évig mértem,ez alapján választottam ezt a fajtát és tudtam,hogy csak hobbi lesz(10 m/s szélnél 500W-ra képes).Ennek ellenére ez is visszatáplál a hálózatba,de a napelemek már a fűtést is biztosítják,persze hőszivattyúval.

Előzmény: keri, 2015-01-27 17:23:00 [3396]


keri | 10506    2015-01-27 17:24:00 [3397]

Persz, ha visszalapozol, már anyáztunk is ezen a témán nem keveset

Előzmény: istvan3, 2015-01-19 21:54:00 [3390]


keri | 10506    2015-01-27 17:23:00 [3396]

Nem rossz. Én csak napelemet akarok, mert az is fedezi a szükségletemet, de azért szem előtt tartom a szélturbinát is mint lehetőséget.

Felmérted a szélviszonyokat előtte, vagy felraktad és ezt osztotta az élet?

Előzmény: gaspa, 2015-01-27 16:56:00 [3395]


gaspa | 29    2015-01-27 16:56:00 [3395]

Bocs,hogy beleszólok,de ez pont az én szerkezetem és hordónak nagy,mert 1.8 m magasak a lapátok.Ha már szóba került,nekem napelem és szélgenerátor is van pár éve,azonos névleges teljesítménynél 1:10 a viszony a termelésben,a napelem javára.(nálam)

Előzmény: jeepatti, 2015-01-13 20:00:00 [3299]


Kristály Árpád | 2656    2015-01-21 21:34:00 [3394]

Mint kisült...nem tudhatjuk,mer Romániai infom nincs a MÉH lehetőségekről

Előzmény: elektron, 2015-01-20 15:28:00 [3392]


Kristály Árpád | 2656    2015-01-21 20:43:00 [3393]

Előzmény: elektron, 2015-01-20 15:28:00 [3392]


elektron | 13073    2015-01-20 15:28:00 [3392]

Azt mondja bátran lehet menni a méh telepekre, hát sajnos nem mindenhol.


Kristály Árpád | 2656    2015-01-20 14:29:00 [3391]

Halihó Mindenkinek!

Egy jól érhető magyarázattal honfitársunk Stirling motort épít....
Gartula!
kis film...


istvan3 | 226    2015-01-19 21:54:00 [3390]

Nem tudom olvastátok e: Mennek itt a dolgok..


Geszti Sándor | 283    2015-01-18 16:23:00 [3389]

A kazánban a kondenzációval vigyázz, gáznál valahol 55fok körül beindul. Hogy kén mennyi van a gázban nem tudom, de az a gyenge szódavíz ami kicsöpög az is sav. Te már mérted a ph-ját. Szerintem a kazánt ne engedd 60fok alá.(baypass)

Előzmény: B.Zoltán, 2015-01-18 00:17:00 [3381]

Bicska | 701    2015-01-18 16:08:00 [3388]

Teljesen igazad van, sőt, lényegesen olcsóbb is.

Előzmény: keri, 2015-01-18 15:18:00 [3386]


Geszti Sándor | 283    2015-01-18 16:06:00 [3387]

A termosztát nálunk is a nappaliban van a középső szinten, ahol 20 fokot tartunk és ehhez szabályozzuk a többi helységet egyedileg. A padlófűtésnél a beton+burkolat felületének hőmérséklete késve követi a víz hőmérsékletét. Mikor a levegő eléri a kikapcs. hőmérsékletet a felületi hőmérséklet tovább nő és ez lengésekhez vezethet. Azért írom feltételes módban mert ezzel nem kísérleteztem, csak abból gondolom, hogy a fűtés kimaradást kb. 3-4 órán belül nem vesszük észre a nagy hőtehetetlenség miatt (kb. 15m3 beton).

Előzmény: keri, 2015-01-17 22:09:00 [3380]


keri | 10506    2015-01-18 15:18:00 [3386]

Nagy munka, de még mindig egyszerűbb újra vakolni a falat, mint újra burkolni a padlót.
Persze, mindenki saját lehetőségeihez mérten dönti el mi éri meg neki.

Előzmény: Bicska, 2015-01-18 12:22:00 [3385]


Bicska | 701    2015-01-18 12:22:00 [3385]

Hát, szerintem a falba a csőháló is baromi munka, főként ha csak korszerűsítésről beszélünk és nem teljes átépítésről. A legnagyobbbaj ezekkel a lakásokkal a légköbméter...4m-es belmagassággal.. :S

Előzmény: keri, 2015-01-17 22:05:00 [3379]


B.Zoltán | 509    2015-01-18 10:00:00 [3384]

Sejtem én is, hogy van páralecsapódás, és főleg a jó orosz gázban, amiben állítólag van bőven kén. Így lesz kénessav.

Számomra itt az a dilemma, hogy ha följebb emelem a kazán hőmérsékletét, akkor romlik a hatásfoka, gyorsabban használódik el a kazántest a magasabb hőmérséklet miatt, viszont talán nem csapódna le annyi pára.

Előzmény: Rabb Ferenc, 2015-01-18 09:30:00 [3383]


Rabb Ferenc | 2865    2015-01-18 09:30:00 [3383]

Attól, hogy nem csöpög a kondenzvíz a kazánod alján, még ott van a pára és a kéndioxid. Ebből a kettőből lesz a kénessav, és miatta az acélból a fél kiló rozsda.

Ha tovább csökkented a rendszer hőfokát, ez az állapot csak romlani fog

Előzmény: B.Zoltán, 2015-01-18 00:17:00 [3381]


B.Zoltán | 509    2015-01-18 00:38:00 [3382]

Köszönöm a válaszodat, ez volt a gondom amit írsz is. Arra is gondoltam, hogy elforgatom 90 fokkal, de akkor meg a víz áramlása problémás,vagy megdöntöm de kevés a helyem, ez a gond.
Egyenlőre egy szerényebbet próbálok összehozni.
Szerintem nagyon jól működik a leválasztód, bár csak az enyém is működne már.
Nekem tetszik a rendszered, "szegény ember vízzel főz" (kondenzvízzel)

Előzmény: Geszti Sándor, 2015-01-16 21:44:00 [3350]


B.Zoltán | 509    2015-01-18 00:17:00 [3381]

Nagyon nem akarok belebonyolódni ebbe a kondenzációs témában, bár hogy én is utána olvasgatok egyre tisztább a dolog. Egy egyszerű hőcserélőt szeretnék összehozni az ÉTI 25 kazánomra, ami legalább 40-50 fokra lecsökkenti a füstgázt és utána lezárom a huzatot,hogy ne szívja ki a meleget a kazánból.

A padló fűtés visszatérőjével kondenzálnák ami 30 fok. Szerencsére a radiátorokat is viszonylag alacsony főmérsékletre terveztettem, és én még egy fokozattal nagyobbat vettem.
Van ahol nincs padló fűtés ott csak radiátor van.

A kazán elég alacsony hőmérsékleten megy, 40-55 között kapcsolgat. Amikor nincs olyan hideg (mint most) elég a 40 fok a radiátoroknak is. Csak a kazánt már nem merem lejjebb tekerni.Meg aztán radiátoron a termosztát úgy is leszabályoz.
Most tisztítottam a tálcát a kazán alatt 20 év alatt fél kiló rozsda gyűlt össze nem tudom,hogy ez még elfogadható vagy legyek elkeseredve?
Bár most (és régen sem) kondenzvíz lecsapódást nem tapasztalok sehol,persze a kazántestbe nem tudom megnézni, de még vízcseppet nem láttam a kazán alatt.

Még annyit ,hogy beüzemeléskor a kazánt teljesítményét jól vissza vették, ezért elég kis lánggal megy, lehet hogy ennek is köszönhetem a 110-115 fok kiáramló füstgázt ami a kazánból közvetlen kijön.

Előzmény: ET, 2015-01-17 16:10:00 [3351]


keri | 10506    2015-01-17 22:09:00 [3380]

Nálunk sima bimetálos mechanikus termosztát kapcsolgatta a cirkót 30évig. Nem volt ingadozás.
A fő gond inkább az volt, hogy két szintes a lakás, és az alsó szinten a nappaliban volt a termosztát, így az emeleten a tetőtér beépítésnél kicsit hűvösebb volt...bár alváshoz pont jó volt, mert ugye ott a hálószobák voltak.

Előzmény: Geszti Sándor, 2015-01-17 19:27:00 [3368]


keri | 10506    2015-01-17 22:05:00 [3379]

Jó a radiátor csak nagy felület kell.
De lehet fal vagy plafon fűtést csinálni kapilláris csőhálóval. Akkor a vakolatot kell csak letúrni, vagy gipszkarton alá is rakhatod.
Persze a parasztvakítási faktor miatt ezek is drágák lehetnek a munkán felül.
Ha működik a ház nyilván nem túrnám szét, de felújításnál már gondolkodnék rajta.
Vagy léteik olyan hogy szegély fűtés. Magyarországon még nem láttam (ez nem jelent semmit), de azt csinálja hogy berakod a fal mellé a padlóra, és egy meleg levegő függöny fúj a falakra, ezzel meg gyakorlatilag falfűtést csinál. Talán még ez jár a legkevesebb macerával.

Előzmény: Bicska, 2015-01-17 19:09:00 [3366]


Geszti Sándor | 283    2015-01-17 21:03:00 [3378]

Egy jó kori mellett minden csere-berében benne vagyok.

Előzmény: Pál, 2015-01-17 20:19:00 [3374]


Geszti Sándor | 283    2015-01-17 21:00:00 [3377]

Nekem elég ha mindig pontosan ugyan ott kapcsol be és nem kapcsol ki néhány perc múlva. A 10 percet hasraütésre találtam ki, ezt a padló nagy tömege kisimítja. Ránézésre néhány tized fokon belül szabályoz, de most meg fogom mérni.

Előzmény: LZ, 2015-01-17 20:20:00 [3375]


Geszti Sándor | 283    2015-01-17 20:44:00 [3376]

A lángmodulációt értem, csak arra gondoltam, hogy kisebb lángnál csökkenti a fordulatot. A hiszterézissel az a gondom, ha kicsi akkor képes rövid időre is bekapcsolni, ha nagy akkor lengéseket okozhat. Lehet, hogy rosszul gondolom de nem kísérleteztem vele. A készítése hobbi, az anyagár kijön az árából és munkával együtt kb. a 30 szorosa.

Előzmény: ET, 2015-01-17 20:06:00 [3372]


LZ | 1538    2015-01-17 20:20:00 [3375]

Padló és falfűtésekhez már nagyon jó termosztátokat lehet venni, amik kicsit intelligensebbek, mint hagyományos társaik és nem csak hőmérsékletre szabályoznak.
Én 2 éve írtam meg a programot a saját rendszerembe, ami PWM alapon vezérli a kazánt és szelepeket.
Ezzel azt értem el, hogy a padlóm mindig langyi, nem engedi kihűlni illetve nincs túlfűtés. visszanéztem a logokat és láttam, hogy képes 2 tized fokon belül szabályozni a helyiség levegőjét folyamatosan.
Szóval érdemes körülnézni a piacon valami frankó termosztát után.
Nekem még az is szerepel a listán, hogy a külső hőmérsékletet is figyelembe vegyem a szabályzásban, de ez még a jövő zenéje.

Előzmény: Geszti Sándor, 2015-01-17 19:27:00 [3368]


Pál | 7178    2015-01-17 20:19:00 [3374]


Természetesem becserélem egy marék csontra vagy egy ötösre

Előzmény: Geszti Sándor, 2015-01-17 20:04:00 [3371]

ET | 881    2015-01-17 20:08:00 [3373]

Bocs, a szivattyú folyamatosan megy 10 mp előfutással gyújtás előtt, és a hőfok elérése, láng elzárása után is kering még pár percig.
Utána nyilván leáll.

Előzmény: ET, 2015-01-17 20:06:00 [3372]


ET | 881    2015-01-17 20:06:00 [3372]

A szivattyú folyamatosan megy, a lángot modulálja.
ahogy a gáztűzhelyen szabályozod a láng erősségét.
Egyébként 4-5000 Ft-ért olyan vezérlőt rendelsz, amin tetszőleges hiszterézist és újraindítási késleltetést állítasz be 0,1 C pontossággal.
Én a kombi hűtőmhöz vettem, amikor a termosztáttal idétlenkedett a szerelő, nem jót adott.
Azóta tökéletes, és pofás is a világító ledes kijelzővel. Okosítottam.

Előzmény: Geszti Sándor, 2015-01-17 19:27:00 [3368]


Geszti Sándor | 283    2015-01-17 20:04:00 [3371]

Becseréled?

Előzmény: Pál, 2015-01-17 19:48:00 [3370]


Pál | 7178    2015-01-17 19:48:00 [3370]

Akkor hozhatsz pár üres dobozt

Előzmény: Geszti Sándor, 2015-01-17 19:37:00 [3369]


Geszti Sándor | 283    2015-01-17 19:37:00 [3369]

Ha csak ez hátráltatja a kollektorod készítését, bármikor szivesen segítek.

Előzmény: Pál, 2015-01-17 18:50:00 [3364]


Geszti Sándor | 283    2015-01-17 19:27:00 [3368]

Az én égőm ki-be kapcsolgatós (digitálisat nem írok mert az ma mindenben a leges-legmodernebbet jelenti). A padlófűtés hőtehetetlensége nagyon nagy és ha a be és kikapcsolást is a léghőmérséklet vezérelné, attól tartok, hogy nagy lengések lennének. Úgy készítettem a szobatermosztátot hogy ne a hiszterézise szabja meg a bekacsolási időt. A beállított értéket figyeli és ha kell néhány percre bekapcsol,de elindít egy 10 perces időzítőt (min.10 percet megy egyfolytában az égő). Ezeknek az "impuzusoknak" a sűrüségével van szabályozva a hőmérséklet (frekvencia moduláció, szörnyű miket írok). Természetesen, ha 10 percen belül visszahül a termosztát akkor folyamatosan megy az égő. Ha a hiszterézisre bíznám a kapcsolgatás akkor a beállított értéknél percenként kapcsolgatna (gondolom én).A moduláltnál folyamatosan megy a szivattyú, vagy az is "analóg"?

Előzmény: ET, 2015-01-17 18:12:00 [3361]


ET | 881    2015-01-17 19:12:00 [3367]

Akkor b@$ák meg.
Mindenféle rendelkezésre állást, infrastruktúra és rendszerköltséget számláznak.
A gáz mellett a kényelem szól, nem az ára.
Még fél misi puszira?
Azért 10 évig simán akár fát is vágnék, vagy tüzelnék mással, de elvből nem fizetném ki.
A házba rendeltem netet családi csomagban TV-vel együtt.
Variált a T-Home, hogy IP TV-t ne, inkább SAT TV-t adnak, mert ennyit tud a sávszélesség.
A Sat TV-t fel is tették, pár nap múlva meg jött egy fickó egy darab csavarhúzóval a zsebében netet szerelni.
Mondom a telefonvonal kint van az utcán, ahogy azt a megrendeléskor letisztáztuk, és rendszerük le is ellenőrízték.
Térképe nem volt, elment. Később szóltak, hogy net nem lesz, mert a belvárosban az utcáról az utcafronton lévő családi házba nem éri meg bevinniük.
Semmi gond tezsvírem, lehet vinni a tányért is meg a beltérit, menrt én meg nem őrzöm, másnap már kint lesz a kuka tetején, mivel nem TV-t rendeltem.
Aztán a tányért le sem szerelték, a beltérit meg saját költségükön elszállították.

Előzmény: Pál, 2015-01-17 19:00:00 [3365]


Bicska | 701    2015-01-17 19:09:00 [3366]

Nekem az a bajom a padló-, falfűtéssel (feltéve azt hogy ez ildomos a kondenzációs kazánhoz), hogy pesti vagyok, társasházban lakom, ide horror munka & pénz ezeknek a megoldásoknak a kivitelezése.
Egyrészt vissza kellene bontani egy csomó parkettát, ami önmagában egy vagyon, másrészt több köbméter salakot vagy mit kellene kihordatni, majd jöhet a teljes lakás új aljzata (beton+szigetelés). :S - Úgyhogy remélem, hogy túlméretezett radiátorokkal is megoldható a dolog.
Ilyet vettél?

Előzmény: ET, 2015-01-17 17:38:00 [3357]


Pál | 7178    2015-01-17 19:00:00 [3365]


Itt nagyon könnyű megoldani, hogy ne keljen gázt használni, mivel nincs ezen az oldalon infrastruktúrája.
Ahhoz meg erre az oldalra áthozzák simán 500,000Ft-os számlát nyújtanak be egy hitvány csőcsonkért.
Tehát ha 2 millióból megúsznám az átállást gázra akkor a seggem a földhöz verném.

Előzmény: ET, 2015-01-17 18:21:00 [3363]


Pál | 7178    2015-01-17 18:50:00 [3364]


Igen a CNC gép humán interface hűtő illetve védőitalának a dobozait pont erre a célra érdemes felhasználni.
És még össze is köti a kellemest a hasznossal.
Csak egy a gond ezzel, hogy én speciel nem vagyok oda a benne található védőitallal.

Előzmény: Geszti Sándor, 2015-01-17 18:13:00 [3362]


ET | 881    2015-01-17 18:21:00 [3363]

Nem feltétlenül csak ez a megoldás-
A lényeg a folyamatos vezérlésen és megfelelő tüzelőanyag adagoláson van.
Szerintem akkor megy el sok veszteség, amikor túl van vezérelve, adagolva a kazán. Akár fával is, amikor a "kéményen csap ki a láng".
Ha bármilyen megoldással, viszonylag kevés lánggal, jobbára parázzsal jó hőátadással tudsz fűteni, akkor is eléred a célt.
Akár egy jól megépített nagy cserépkályha sem rossz.
Én a gázt a kényelem, az adottság és a feleségem miatt választottam.

Ő nem akart kandallót és cserépkályhát sem, de majd később meggyőzöm.

Előzmény: Pál, 2015-01-17 17:47:00 [3358]


Geszti Sándor | 283    2015-01-17 18:13:00 [3362]

Igazad lehet, ha az összes technológiai hűtőfolyadékos dobozból kollektort készítek akár az -50%-ot is elérhetem. Kössz az ötletet!

Előzmény: Pál, 2015-01-17 17:47:00 [3358]


ET | 881    2015-01-17 18:12:00 [3361]

A vezérlésen is lehet rengeteget spórolni.
Én kondenzációs kazánt vettem az felújított házba amit vettem, de még nincs beszerelve, csak a csövek, burkolás, stb. van kész, így nem tudok beszámolni róla.
Viszont a lakásban, amiben lakom, kiment a régi kéményes kombi kazán, újat kellett vennem.
Ennek már modulált láng vezérlése van, ami azt jelenti, hogy "analóg" jelleggel vezérli a gázt, nem pedig "digitálisan" full gáz - vagy kikapcsol.
Nem püfög, gyönyörűen levettem a max. lángot, inkább tovább melegítsen max. közepes láng erősséggel, míg eléri a szoba vagy a vízhőmérséklet maximumát.
Így nem ezerrel égeti szét a hőcserélőt és a kéményt.
Ja és ez egy olcsó 110.000 Ft-os kombi kazán.
Egyébként dobjatok rám követ, én nem látom a túl nagy árkülönbséget a kondenzációs kazánnál.
a fűtésrendszer anyagárának nincs a fele sem a kazán.
A radiátorokon, a fittingeken kell megfogni a pénzt.
Nem azon, hogy olcsó szart veszel, hanem azon, hogy összeírod tételesen az utolsó csavarig mi kell típus szerint, és kérsz árajánlatot 100 km-es körben mindenkitől.
Nem a mester veszi meg, és rakja zsebre az árkülönbözetet.
Másik kérdés, hogy a radiátoroknál érdemes vastagabb lemezből készült megbízható márkát választani, és lehetőleg ragaszkodni a 600 mm-es standard magassághoz, az az olcsóbb.
Magyarországon 30-55 Watt teljesítmény kalkulálnak légköbméterenként, szigeteléstől, fekvéstől, és földrajzi helytől függően.
Én a felső határra terveztem, pedig meleg, napos helyén élek az országnak, és a nyílászárók is hőszigeteltek. (3 rétegű Kömmerling ablakok 0,6W/K)
Lényeg a lényeg, több, mint 100.000 Ft (!) volt a különbség a fűtésszerelési anyagokra adott ajánlatok között, kazán és cső nélkül.
A kazánt netről vettem meg, holland gyártmányú, de Hajdú márkájú kondenzációs kazán. Úgy 260.000 körüli árra emlékszem, + 25 ezer volt a speckó felszerelőkeret puffertartállyal, meg vettem hozzá külső hőmérőt is.
Intelligens, a család szokásaihoz alkalmazkodik, kelésre készít csak melegvizet, stb. Számítógépes interfész is van rajta.
a csövet (5 rétegű műanyag-aluminium) pedig helyben.
Azért helyben, mert 100 méteres tekercsben árulják, nekem meg 110 méter körül kellett.
Min. 50 méteres darabot visszavesznek, így nem maradt ki nálam.
Vettem 2 tekercs 100 méterest, és felváltva vágtam belőle.
Így sem toldás, sem 1 centi maradék sem maradt, a többit visszavették.

Előzmény: Geszti Sándor, 2015-01-17 17:30:00 [3356]


Gyati | 516    2015-01-17 18:11:00 [3360]

Hogyne tüzelnének, akkor nem lehet bírni a kanokkal!

Előzmény: elektron, 2015-01-17 17:57:00 [3359]


elektron | 13073    2015-01-17 17:57:00 [3359]

Az állatokról kéne példát venni, azok nem sokat tüzelnek.

Pál | 7178    2015-01-17 17:47:00 [3358]


Mivel itt egy darab radiátor nincs ez valahogy nem igazán érint
Mellesleg barkácsol az ember magának egy vagy több sörkollektort azzal is megtakarít annyit, ha nem többet mint ezekkel a kondenzációs bohóckodásokkal.

Előzmény: ET, 2015-01-17 17:38:00 [3357]


ET | 881    2015-01-17 17:38:00 [3357]

Nem feltétlenül a gázkazánt akartam propagálni.
A kondenzáció nem fog működni alacsony felületű, teljesítményű radiátorokkal, akármivel is fűtesz.
Egyébként nem feltétlenül kell kidobni minden meglévőt.
Általában nem azonos méretűek vannak úgy sem felszerelve, lehet dominószerűen is lecserélni.
A nagyobbakat a kisebbek helyére, és csak a hiányzókat pótolni.
Egyre érdemes még gondolni: az oxigén diffúzióra.
A hagyományos műanyagcsövekbe bediffundál a levegő oxigénje, és megeszi a hőcserélőt.
Vagy többrétegű csövet, vagy réz vagy más fém csövet lehet használni.
Az iszapgyűjtő is javallott.
Maga a radiátor méretezés sem ördöngösség.
A radiátorokon meg van adva a W teljesítmény különböző vízhőfok mellett, érdemes az alacsonyabb vízhőfok melletti teljesítményt figyelembe venni, azt is megfelelő teljesítmény tartalékkal.

Előzmény: Pál, 2015-01-17 16:54:00 [3354]


Geszti Sándor | 283    2015-01-17 17:30:00 [3356]

Valóban meggondolandó ha valaki új kondis kazánt szereltet fel, mert egyszuszra jelentős érvágás. Szerintem csak padlófűtéshez éri meg. A gáz ára és fűtőértéke nem játszik, mert az ugyanúgy hat minden fűtési rendszerre. Én a meglévő lengyel öntöttvas kazánomat alakítottam át (új égő+lángterelő) + kondis feltét+ csappantyú. Minimum -10%(többet nem merek írni mert kinevettek). Néhány tízezer Ft.(a gázszelep a régi égőről megvolt) ami az első idényben bőven megtérült, ha a sőrt nem számolom.

Előzmény: Pál, 2015-01-17 16:54:00 [3354]


jani300 | 5178    2015-01-17 17:04:00 [3355]

De a kondenzáció elvét lehet használni minden víz hőhordozós tüzelési rendszernél .
Ezért érdemes beszélni róla .

Előzmény: Pál, 2015-01-17 16:54:00 [3354]


Pál | 7178    2015-01-17 16:54:00 [3354]


Nem totálisan teljesen mindegy menyire hatékony egy kondenzációs gázkazán ilyen gáz árak mellet?
Arról már nem is szólva, hogy úgy manipulálják a fűtőértékét és ezzel az egy egységnyi energiahordozó árát a szolgáltatók ahogy kényük kedvük tartja.
Majd ha újra annyi lesz az egységár és vele az egyértelmű elszámolás a mint 20 éve akkor lehet miről beszélni, de addig nagyon úri kiváltság ezzel fűteni.


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 4 / 71 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2 3 4  5   6   7   8     Következő ►  Utolsó ►|