HobbyCNC fórum
  v0.9.3.9

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Segítség, béna vagyok!!!

Általános, gyors, sürgős kérdések.


Időrend:
Oldal 1 / 761 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

svager | 1169    Ma 10:45:34 [38129]

Ha csak egy gerenda sérült nem olyan tragikus a helyzet,meg kell szüntetni a csapadékvíz bejutását a szerkezetbe, előtte célszerű a vas szerkezeteket rozsdátlanitani,hogy ne terjedjen tovább és alá kell dúcolni. A felesleges kiálló vasakat le kell vágni és leszigetelni mert a víz ezen a részen fogja a betont roncsolni.

Előzmény: LittleSV, Ma 09:02:03 [38128]


LittleSV | 665    Ma 09:02:03 [38128]

Gondolom egy hosszirányú középső fagerendás alátámasztás nem segít...

Előzmény: RJancsi, Ma 08:54:32 [38126]


LittleSV | 665    Ma 09:01:06 [38127]

Igen rozsdul kissé, mert olyan jó szellőzése volt ennek a pincének (garázs volt rajta), hogy a plafonról csöpögött állandóan a víz. A repedés a pincelejárati gerendánál van, amit a XX tonnás markoló csinált mikor lebontotta a garázst körülötte, és ráállt... Autó már nem fog ráállni, ellenben az udvar közepén van ez a gyönyörű betonplacc, amivel valamit kezdenünk kellene. Gondoltam kátránylemezes szigetelés+fa/műanyag kültéri padlózattal leburkolom, az valamennyire elvezeti a vizet és a súlyt is ki lehet húzni a tartófalakra (gondolom). Vagy kijavítani a falakat egyenesre, leszedni a tetejét, kifóliázni és kész a medence?!

Előzmény: svager, Ma 08:34:47 [38125]


RJancsi | 1510    Ma 08:54:32 [38126]

Nem vagyok statikus, de a gerenda alsó (húzott) övén látható repedések nem túl biztatóak. Ott simán bejut as víz (akár pára formájában) és elrozsdásodnak a betonacélok. Autóval sem állnék rá, meg nagyon alá sem állnék.

Előzmény: LittleSV, Ma 08:08:32 [38124]


svager | 1169    Ma 08:34:47 [38125]

Elég fáradtak már ezek a gerendák, ráadásul pont az alsó vasalás rohadt. Hiába nézed az adatlapot ezek már nem tudják azokat az értékeket.

Előzmény: LittleSV, Ma 08:08:32 [38124]

LittleSV | 665    Ma 08:08:32 [38124]

Köszönöm! Az első problémám hogy a nevét sem tudom mi ez, így rákeresni sem tudok (csak béléstestet, vagy ahhoz való gerendát találok).     

Előzmény: RJancsi, Ma 07:38:47 [38123]


RJancsi | 1510    Ma 07:38:47 [38123]

Szia! Ez nem annyira beton mint inkább statikai kérdés. Ha előregyártott beton gerendás/béléstestes a födém, akkor a gerenda/béléstest típusa és a támaszköz (a födém szabad nyílása) alapján elő lehet bányászni a gyári teherbírás adatokat. Ha helyszínen öntött "monolit" födémről van szó az már necces. De mindenképpen statikus mérnök kell a kérdés megválaszolásához.

Előzmény: LittleSV, Tegnap 23:00:22 [38122]


LittleSV | 665    Tegnap 23:00:22 [38122]

Sziasztok. Beton témában keresnék hozzáértőt. Vagyis meglévő beton gerendázatú és kb 5cm fedőbeton rétegű födém terhelhetősége érdekelne. Csináltam fényképeket a födémről. Medencét tennénk rá, csak nem vagyok 100%-ig biztos hogy egy 6m2 felületen való nyomás mennyire megterhelő a födém számára (eddig személyautó állt rajta, de ott a terhelés 4 pontra oszlik szét. Szóval ezért a béna kérdés...


jani300 | 6660    2018-06-15 18:38:35 [38121]

Köszi egy 40 est tettem rá , egész jól dolgozik .

Előzmény: Franczy, 2018-06-15 14:30:15 [38119]


Danibá60 | 4522    2018-06-15 18:25:29 [38120]

Köszönöm, hogy megkérdezted! Sajnálom.

Előzmény: Egyújabbgépépítő, 2018-06-14 21:19:31 [38114]


Franczy | 4411    2018-06-15 14:30:15 [38119]

Üzemi kondinak az a jó, amivel szép egyenletesen megy a motor, nem búg nem erőlködik és tartósan sem melegszik terhelés nélkül... 50uF-al kezdeném és 70-75uF-ig emelném (Üzemi feszültsége 400 - 450V). (100 wattonként 5 uF kapacitással számolva)

Előzmény: jani300, 2018-06-15 14:02:40 [38118]


jani300 | 6660    2018-06-15 14:02:40 [38118]

Van egy régi kókányolt kompresszorom . 1,5 Kw os háromfázisó motor viszi , csillagban egy fázisról . Nem kötöm deltába ! Mekkora értékű üzemi kondit kellene így tenni . Lehet hogy csak feszültséget mérek a kondin és felengedem valamivel 300 V fölé . A régi kondi zárlatos lett ,és indítónak elkót tettek...


forgácsolo | 2573    2018-06-15 11:02:22 [38117]

KERESSÜK a képen látható élzárógépet, HOLZ-HER 1310-1 a típusa, 256 a gyári száma, a gépet pár éve eladták de még nem fizették ki, a gép körözés alatt áll, sikkasztás ügyben nyomoz a hatóság, pénzjutalom a nyomravezetőnek, remélhetőleg börtönbüntetés az elkövetőnek de ehhez kell a segítség, aki lát ilyen gépet valahol, netán a mostani tulajdonos is olvassa a hirdetést ellenőrizze a gép gyári számát, 5 helyen fellelhető, +36 30 60 90 369 es számra várom az információt. Köszönöm ha segítesz!   


Vetesi75 | 770    2018-06-15 07:54:57 [38116]

Ne felejtsd el megnézni, hogy a tüske vége nem fekszik-e fel a tokmány kúpos furatának az aljában! Már párszor találkoztam ezzel a hibával.

Előzmény: J-Steel, 2018-06-14 14:56:16 [38110]


sufnituning | 1199    2018-06-14 21:20:06 [38115]

Szia! Ok akkor megvan már a fejemben! Kösz!

Előzmény: Csuhás, 2018-06-14 13:18:36 [38107]

Egyújabbgépépítő | 1040    2018-06-14 21:19:31 [38114]

Megkérdeztem Jenőt, sajnos nem maradt neki. Parabolához használt toló motorral működött. Felhős időben óra alapján, napos időben 2 fotodiódás érzékelő alapján állított irányt.

Előzmény: Danibá60, 2018-06-10 22:24:49 [38074]


ab | 50    2018-06-14 20:59:34 [38113]

Fagor vn-300t 3 tengelyes útmérő egységhez szeretnék leírást találni. Tudtok ebben segíteni? Több munka koordináta rendszerre lenne szükségem, de nem sikerül. Nem kizárt, hogy hiába keresem? Erre szeretnék rájönni. Nem mai darab.


lovas gyula | 1595    2018-06-14 20:52:19 [38112]

Nagyon nem publikus, de én úgy szoktam levenni a kúpra szorult tokmányt, hogy belefogok egy gömbvasat amit épp elbir a befogás pl:13mm. Elég ha kilóg 50-70mm-ert. A gépet bekapcsolva egy fadarabbal 60-80cm tengelyre merőlegesen kell fesziteni. Ha van mód akkor kétkarú emelőként. Sem a tokmánynak sem a fúrógép csapágyazásának nem fog tetszeni, de le fog jönni. A kalapácsal való szétveréséneél 1 fokkal elegánsabb módszer.

Előzmény: J-Steel, 2018-06-14 14:56:16 [38110]


Csuhás | 4996    2018-06-14 18:54:13 [38111]

A fúróorsó vége elbír egy M6 mentet, az belefér a tokmány M8 menetébe. Satuba ( asztali tokmányba ) fogott fúróval előfúrhatsz neki. Végül egy süllyesztett fejű csavarral tudod biztosítani a fúrótokmányt. De jó kúpnál erre nincs szükség, illetve ha elfelejted a csavart akkor meg fogsz küzdeni a tokmány cseréjével.

Előzmény: J-Steel, 2018-06-14 14:56:16 [38110]


J-Steel | 983    2018-06-14 14:56:16 [38110]

Majd ma este kenek rá egy kis pasztát. Az a baj, hogy ha szét akarom szedni, akkor nem jön szét, de ha nem kell szétjönnie akkor meg szétmegy.

Előzmény: Csuhás, 2018-06-14 13:49:23 [38109]


Csuhás | 4996    2018-06-14 13:49:23 [38109]

Nem segít. A morse kúp önzáró, ha ép a felülete, és nincs elrontva a kúpszög akkor nem jön le. Pont a leszedéshez célszerű előre elkészíteni a menetet. A lejáró tokmány szinte minden esetben vagy felütődés vagy valami felületbe nyomódott szutyok miatt van. Meg kell festeni a kúpot ( tusír festékkel, filctollal, gyertyakorommal stb ) és megnézni hol az illesztési hiba.

Előzmény: J-Steel, 2018-06-14 13:37:52 [38108]


J-Steel | 983    2018-06-14 13:37:52 [38108]

De akkor az segít a tokmányt ott tartani a tüskén?

Előzmény: Csuhás, 2018-06-14 13:18:36 [38107]


Csuhás | 4996    2018-06-14 13:18:36 [38107]

Szvsz a lehúzómenet egy M8 menet, amit a kulcsos tokmányok házának tengelyvonalába szoktak fúrni. Amikor majd le kell szedni a tokmányt, akkor egy oda behajtott csavarral le lehet tolni a kúpról. ( Igazából letolómenet ) Gyors tokmányokhoz nem jó mert ott edzett alkatrész van a tengelyvonalban.

Előzmény: sufnituning, 2018-06-14 12:25:07 [38105]


J-Steel | 983    2018-06-14 12:30:23 [38106]

Képet kérnénk a lehúzómenetről. Kopirnyák: Igen valószínűleg az lesz, hogy nem egyezik a kúp. De az az igazság, hogy nehéz eldönteni mi lehet a rossz. Ez a B16-os tüske egy ISO30-B16 átalakító, direkt ide vettem. A tokmány is egy jó minőségű valami, mert nem volt olcsó.

Előzmény: jani300, 2018-06-14 10:51:43 [38103]


sufnituning | 1199    2018-06-14 12:25:07 [38105]

Mi az a lehúzómenet? én még ilyet nem láttam.

Előzmény: jani300, 2018-06-14 10:51:43 [38103]


Kopirnyák | 1405    2018-06-14 12:21:19 [38104]

Valószínűleg ott valami hiba van a kúpszögekkel. Ha köszörült mindkét felület (és nincs rajta egyéb sérülés) és egyezik a szög csak úgy nem enged el.

Előzmény: J-Steel, 2018-06-14 10:44:32 [38102]


jani300 | 6660    2018-06-14 10:51:43 [38103]

Ha nincsen a tokmányban lehúzómenet akkor tegyél bele ! Ha szépen megtisztítva így összerakod ,az örök élet ! Meg egy nagy szívás levenni esetleg

Előzmény: J-Steel, 2018-06-14 10:44:32 [38102]


J-Steel | 983    2018-06-14 10:44:32 [38102]

A fúrótokmányom időnként leesik a B16-os kúpról. Főleg szerszámcsere alkalmával. Ha felmelegítem 200 fokra a tokmányt, a csapot pedig lehűtöm -20°C-ra, és úgy rakom össze, az jó megoldás lehet?


ANTAL GÁBOR | 3603    2018-06-13 20:39:05 [38101]

A jó AlNiCo az erősebb mint a a neodímium !!( egy kikötéssel : zárt vaskörben ) És stabil, mert öregítve szinte állandó a remanenciája , nem korrózióérzékeny , magas a hőfoktűrése,sokszorta olcsóbb ( nem tartalmaz ritka földfémet -amiből igencsak szegényes a földkéreg ) A neodímiumot fölkapta az emberiség mert nem kell cicózni ( pl léptecsek ) de majd ha elfogy a alapanyag akkor kényszerből lesz egy nagy visszatérés . ( hacsak a szilárdtest kutatás nem hoz valami áttörést ) ( mondjuk paradicsomos makaróniból fognak mágnest csinálni

Előzmény: svejk, 2018-06-13 19:49:17 [38099]


elektron | 14206    2018-06-13 19:50:55 [38100]

AlNiCo az gitár pickupnek jó állítólag a Fenderekben olyan volt annak idején az szólna jól.

Előzmény: svejk, 2018-06-13 19:49:17 [38099]

svejk | 26171    2018-06-13 19:49:17 [38099]

Ne tedd! Nem az előzőekért, hanem talán ha 20 %-al erősebb a nodímium mint az AlNiCo. Ebből következően ennyivel csökken a motor névleges fordulata és ami a legrosszabb, hogy nagyon nehéz lesz szerelni a bazi nagy erők miatt. Az AlNiCo-t szétszerelés előtt egyszerűen lemágnesezed és kézzel szétválasztod a feleket, majd összerakás után visszamágnesezed. Mint látod a képen ezt a kis motort is elég hosszú csavarokkal kellett széthúzatni, hogy ezek után már éppen kézzel szét bírjam választani a feleket.

Előzmény: Szalai György, 2018-06-13 18:31:28 [38097]


Szalai György | 6845    2018-06-13 18:55:14 [38098]

Most rémlik csak, hogy valahol olvastam egyszer, hogy a NdFeB mágnesek nem alkalmasak hosszú időre készült berendezésekbe, mert 8-12 hónap után elkezdődik a leépülésük. Sose törődtem ezzel, mert számomra nem volt jelentősége. De most megint eszembe jutott. Lehet ez igaz, vagy biztosan kacsa?

Előzmény: Szalai György, 2018-06-13 18:31:28 [38097]


Szalai György | 6845    2018-06-13 18:31:28 [38097]

Megfogott ez a mágnes téma. Vezeti e jelentős mértékben az áramot a NdFeB mágnes, vagy nagy elektromos ellenállású. Az világos, hogy a fémes védőbevonata jó elektromos vezetőképességű. De a belseje? Menyire különbözhet a mágnes és a védőbevonat hőtágulása? Indukálódhat a motor üzeme közben örvényáram a mágnesben? Fűtheti az annyira, hogy ez miatt leválik a fémes bevonat? Nem lehet, hogy valami okból ezek a mágnesek fémes bevonattal nem alkalmasak a tárcsa DC motorba, csak még nem tudjuk, hogy miért? Esetleg a műanyag bevonatú lehet oda alkalmasabb? Van egy pár darab DC tárcsamotorom 5-600W teljesítmény környékén és gondoltam már rá, hogy jó volna feljavítani őket erősebb mágnesekkel. De most elbizonytalanodtam és inkább az újramágnesezés felé görbülök.

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2018-06-13 17:16:26 [38090]


svejk | 26171    2018-06-13 18:16:58 [38096]

A tesztek után bekerült egy fiókba, száraz a sufnim. Ami még érdekes a csapágy körüli rozsdaszerűség, ez csak most a képen tűnt fel igazából nekem is.

Előzmény: Szalai György, 2018-06-13 18:12:07 [38095]


Szalai György | 6845    2018-06-13 18:12:07 [38095]

Dolgozott ez a motorka idő közben, vagy álló helyzetben érte ez a szerencsétlenség?

Előzmény: svejk, 2018-06-13 08:48:58 [38077]


ANTAL GÁBOR | 3603    2018-06-13 17:52:09 [38094]

Azért mert a kis kínai nem pucolta le anno és pl savmaradék lehet a felületen de lehet hogy egyszerűen zsíros ( mert összefogdosta a a csikehúsos kezével amikor ebédelt )

Előzmény: J-Steel, 2018-06-13 17:46:46 [38093]


J-Steel | 983    2018-06-13 17:46:46 [38093]

Csak kíváncsiságból kérdem, miért kell lepucolni? Epoxynak még jót is tenne ez a szétporladt valami.


ANTAL GÁBOR | 3603    2018-06-13 17:41:47 [38092]

Le kell pucolni és valami vékony műgyantával bevonni

Előzmény: svejk, 2018-06-13 17:18:10 [38091]


svejk | 26171    2018-06-13 17:18:10 [38091]

És ha most lezárom valamilyen réteggel? Gondolom először tökéletesen le kellene takarítani.

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2018-06-13 17:08:28 [38089]


ANTAL GÁBOR | 3603    2018-06-13 17:16:26 [38090]

Megfogalmaztam mintegy 4 órája de elhívtak és J-steel megelőzött mert nem küldtem el ( Ö a netről szedi én meg a fejemből ) De én azt is tudom hogy Zn bevonattal is csinálják (A beavatottak tudják hogy időnként gyártok örvényáramú szeparátorokat ) Az eddigi beépített mágneseim ára meghaladja a 7 Misit

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2018-06-13 17:08:28 [38089]


ANTAL GÁBOR | 3603    2018-06-13 17:08:28 [38089]

intenzíven oxidálódik és szétporlad stb . . Egyszer egy felragasztott mágnest hővel kellett leszednem és lejött a bőnyeg ( a nikkel ) Zárt szobában is elkezdett tönkremenni ( bebarnult és kaparható volt A mágneseket nikkelezik cinkezik vagy műgyantába öntik . A nikkelezést rezezés után csinálják Ha nem megfelelő tiszta a környezet akkor idővel "bőrősődik"

Előzmény: svejk, 2018-06-13 09:37:32 [38081]


Csikarc | 1619    2018-06-13 15:53:17 [38088]

Jelzem "főnök" én már összekötöttem a léptetővezérlőkkel (MK1). Mikor tudná a szemét rávetni személyesen ?

Előzmény: dtb, 2018-06-13 15:44:34 [38086]


J-Steel | 983    2018-06-13 15:48:21 [38087]

Lehet, hogy Danibá még összekötni sem akar?

Előzmény: dtb, 2018-06-13 15:44:34 [38086]


dtb | 97    2018-06-13 15:44:34 [38086]

Akkor olvasd el még egyszer amit írtam! NEM KELL építeni, csak összekötni a léptetővezérlővel.

Előzmény: Danibá60, 2018-06-13 14:49:30 [38085]


Danibá60 | 4522    2018-06-13 14:49:30 [38085]

Köszönöm a segítséged. Jó ötletnek látszik. De, én nem akarok a vezérlés elektronikájának építésével foglalkozni. Kész megoldást keresek.

Előzmény: dtb, 2018-06-12 20:55:43 [38076]

J-Steel | 983    2018-06-13 13:33:48 [38084]

Itt pedig arról írnak, hogy milyen bevonatokat lehet rendelni. - Ni-Cu-Ni - ez a leggyakrabban használt - Ni-Cu-Ni-Au - lényegtelen inkább szép mint hasznos - Ni-Cu - ez is dettó mint az előző - Ni-Cu-Ni-Cr - a króm miatt jobban ellenáll mint az első, fakó szürke szín - Ni-Cu-Ni-Epoxy - Műanyag kinézet, viszont jól ellenáll

Előzmény: J-Steel, 2018-06-13 13:26:48 [38083]


J-Steel | 983    2018-06-13 13:26:48 [38083]

Most olvastam utána itt. ("Splintering of coating" rész) Azt írják, ha a nikkel-réz-nikkel bevonat megrepedezik vagy eltörik - ütközés vagy nagyobb felületi nyomás miatt, akkor ez sérülékennyé teszi nedvesség és/vagy oxidációval szemben. Tehát ha egy pontban meggyengül, akkor ez egy öngerjesztő folyamat. Kérdés, hogy apró karcolások vezethetnek-e ide? Mert ha igen, akkor érdemes mindegyiket epoxigyantával körbebugyolálni.

Előzmény: svejk, 2018-06-13 08:48:58 [38077]


elektron | 14206    2018-06-13 13:12:09 [38082]

Aha, értem, akkor valami olyannal kell bevonni, ami rugalmas, és jól tapad.

Előzmény: svejk, 2018-06-13 09:37:32 [38081]


svejk | 26171    2018-06-13 09:37:32 [38081]

Igen, de az álmoskönyvek szerint bevonat nélkül a levegőn erősen oxidálódik, lassan-lassan szétporlad.

Előzmény: elektron, 2018-06-13 09:22:00 [38080]


elektron | 14206    2018-06-13 09:22:00 [38080]

A mágnes azért még erős maradt ?

Előzmény: svejk, 2018-06-13 09:20:53 [38079]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 761 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|