HobbyCNC fórum
  v0.9.3.9

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



NYÁK készítés

Nyomtatott áramkörök készítése


Időrend:
Oldal 5 / 94 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2 3 4 5  6   7   8   9     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

GPeti1977 | 172    2018-02-07 15:53:36 [4498]

Én is felraktam az oldalamrahidmp gcode

Előzmény: elektron, 2018-02-07 15:17:09 [4496]


Robsy | 664    2018-02-07 15:28:30 [4497]

De minek ide a G kód? Sokszor ez csak egy fölösleges játszadozás ilyen esetekben, hiszen egy kivágó plotternek illik közvetlenül HPGL kompatibilisnek lennie. Sőt aki sokat CNC gravíroz, rajzol, kivág, annak is sokkal kényelmesebb egy HPGL vezérlő, hiszen így kimaradhat egy G kóddá alakítási procedúra. Sok ilyen Robsy HPGL vezérlőt volt szerencsém kifejleszteni.

Előzmény: elektron, 2018-02-07 15:07:54 [4495]


elektron | 14083    2018-02-07 15:17:09 [4496]

HIDMP to gcode converter

Előzmény: elektron, 2018-02-07 15:07:54 [4495]


elektron | 14083    2018-02-07 15:07:54 [4495]

Van Eagle-ben HPGL is, ja még írtam is egy konvertert belőle G códdá vagy hogy is, meg i snézem már a linkjét a weboldalamon ott van most is.

Előzmény: Robsy, 2018-02-07 08:17:03 [4491]


cree2 | 2064    2018-02-07 12:46:48 [4494]

vasalni probáltad már? Nálam bevet szokás (persze ami baromság) még nekiálol 1db 2x3cm is gyártani de levágva ami itt a lamináloba kétségesen férne be a hengerek közá hogy átvigye is....

Előzmény: kaqkk007, 2018-02-07 05:34:47 [4489]

tibs | 107    2018-02-07 10:12:23 [4493]

Köszi! Erre nem is gondoltam. Este megi nézem.

Előzmény: Robsy, 2018-02-07 08:17:03 [4491]


tibs | 107    2018-02-07 10:10:42 [4492]

Lakkozni cnc-vel szoktam. A fejre felragasztom a nyákot az asztalra a kis festékszórót. 20mm-es lépésekben 2szer lefújva tökéletes a fedettség.


Robsy | 664    2018-02-07 08:17:03 [4491]

Szuper, akkor a plottered megbírkózik a kis átmérőkkel. Csak egy ötlet. Az Eagle-ben nincs közvetlen hpgl fájl generálási lehetőség? Abban remélhetőleg ott lesznek a pad furatok is.

Előzmény: tibs, 2018-02-07 07:53:59 [4490]


tibs | 107    2018-02-07 07:53:59 [4490]

Igen az Eagle kontur ulp-je nem rajzolja meg a furatokat. Vektoros késem van és amit autócad-ben rajzoltam a 0.5-ös lyukat kivágta. Persze azt rubilit foliából. Tapétával még nem próbáltam.

Előzmény: Robsy, 2018-02-06 12:43:28 [4470]


kaqkk007 | 1025    2018-02-07 05:34:47 [4489]

Nálam 45s a levilágítás, és ha gyenge a film ez még csökkenthető , 5 perc munkaidőbe még az elpakolás is belefér

Előzmény: elektron, 2018-02-06 21:39:19 [4488]


elektron | 14083    2018-02-06 21:39:19 [4488]

Lehet nálam is a levilágító fólia volt rossz, mert amit a papírboltban nyomnak, abból egy rétegen átmegy a fény valamennyire, ha több réteg, meg a vékony izolációs részeknéál nehéáz úgy összerakni, hogy pont jó leygen, az meg azért nem jó, legjobb lennen egy nyomdai levilágító fóliát csináltatni, csak tanyán iylen nincs sajnos.

Előzmény: kaqkk007, 2018-02-06 19:26:45 [4483]


cree2 | 2064    2018-02-06 19:39:25 [4487]

nálam ledes a levilágito hosszabb idö is p20 15 min is...

Előzmény: kaqkk007, 2018-02-06 19:32:09 [4486]


kaqkk007 | 1025    2018-02-06 19:32:09 [4486]

"hosszabb mind a p20?" Ezt nem értem ..

Előzmény: cree2, 2018-02-06 19:30:04 [4485]


cree2 | 2064    2018-02-06 19:30:04 [4485]

van ilyen foliám is összes filmem ami van ujra kelene nyomtatni invertálni! De ez ahogy nézegetem lehet hosszabb mind a p20?

Előzmény: kaqkk007, 2018-02-06 19:26:45 [4483]


cree2 | 2064    2018-02-06 19:27:12 [4484]

régen énis hölégelövel csináltam de fix fokozatosal sajnos néha tulszalat a 70c jo a szabályzos fajta hölég a lakk amikor átmegy bordos árnyalatba akor száraz p20....(fotozható) nekem igy tünt fel...

Előzmény: keri, 2018-02-06 19:13:50 [4481]

kaqkk007 | 1025    2018-02-06 19:26:45 [4483]

Szerintem ez a leg egyszerűbb és leg profibb megoldás Mindkét videó valós idejű amíg nézed annyi idő alatt elkészül (és nem büdös)

Előzmény: cree2, 2018-02-06 19:21:50 [4482]


cree2 | 2064    2018-02-06 19:21:50 [4482]

Igen ez a lényeg csak vékony réteg(halvány lila réz melet) régen én is vastagra fujtam (szép erös lila) ez nagy hiba volt de tanulo pénz is..

Előzmény: keri, 2018-02-06 14:23:07 [4474]


keri | 11195    2018-02-06 19:13:50 [4481]

Ja, igen, centrifugával szárítom le a vizet is, ami kb 5 perc, majd 5-10percet szárítom hőlégfúvóval támogatva forgás közben. 2 perc után már porszáraz, de még puha a lakk. Amikor már enyhül a szaga, akkor jó.

Előzmény: J-Steel, 2018-02-06 14:27:34 [4477]


keri | 11195    2018-02-06 19:11:46 [4480]

tippelni tudok, 3-5000rpm, szabályozható a fordulatszám, így be tudom állítani hogy jó legyen. Túl nagy fordulaton a széleinél előbb ledobja a lakkot, mint hogy megragadna

Előzmény: elektron, 2018-02-06 15:13:11 [4478]


keri | 11195    2018-02-06 19:09:34 [4479]

Ez most nem fog menni, költözés miatt rohadt nagy rendetlenség van a pincémben, és nem szeretném növelni Keresni akartam neked Youtube-os videót, de mindegyik csak bénázik. Lekeni a nyák-ot, aztán kezdi el pörgetni, pedig ha mosás után egyből pörgeti végig amíg nem szárad meg a lakk, lényegesen jobb lesz a felület. Első centrifugát, egy rossz HDD-ből csináltam. Levettem a lemezeket, és rácsavaroztam egy primitív befogó keretet, csavaros leszorítással. Csak érzékelte hogy valami gond van, és néhány másodperc után leállította magát. Lakkozásra jó volt, de rájöttem hogy folyamatos pörgés kéne. Aztán ideiglenesen csináltam egy felső maróba egy befogót, rögzítve és hanyat dobva pörgettem. Most van egy csomó pici BLDC motorom a modellezésből, ezekre akarok majd egy rendes befogót gyártani, meg egy dobozt a lecsapódó lakk ellen.

Előzmény: J-Steel, 2018-02-06 14:27:34 [4477]


elektron | 14083    2018-02-06 15:13:11 [4478]

Hanyas fordulattal centrifugálod ?

Előzmény: keri, 2018-02-06 14:23:07 [4474]


J-Steel | 797    2018-02-06 14:27:34 [4477]

Feltennél egy videót arról amikor elindul a centrifuga, és ráfújod a positiv 20-at? Miután megtörtént mennyi ideig hagyod pörögni? Hogy szárítod, azt is pörgéssel?

Előzmény: keri, 2018-02-06 14:23:07 [4474]


keri | 11195    2018-02-06 14:26:46 [4476]

Ja, nátronlúggal szoktam. Nem kell lenyelni, akkor nem veszélyes Híg oldatot készítek, abba meg lehet nyúlkálni is. Gyorsan lekapja ez is.

Előzmény: J-Steel, 2018-02-06 12:32:06 [4465]


keri | 11195    2018-02-06 14:25:01 [4475]

Hőlégfúvóval szoktam gyorsítani a száradást, mert pincében hideg van, de 40-50fok fölé nem viszem, mert úgy vettem észre nem kedveli a túl meleget. Teljesen elrontja az érzékenységét. Persze lehet a 70 fok még az érzékenységi küszön alatt van.

Előzmény: cree2, 2018-02-06 11:10:42 [4463]


keri | 11195    2018-02-06 14:23:07 [4474]

Ezért centrifugálom, mert úgy nem érdekes hogy por és szösz mentes legyen. Egyszerűen a gyorsan forgó lemezre nem tud leülni semmi. A festék meg gyönyörűen egyenletes és vékony rétegben szétterül a forgástól, és gyorsan meg is szárad. Jók persze az előre gyártott lemezek is, de látod hogy nekem úgy tűnik érzékenyebb mégis

Előzmény: J-Steel, 2018-02-06 10:52:54 [4462]


svejk | 26000    2018-02-06 13:33:57 [4473]

Ilyen ez, hol az egyik nézi be hol a másik. Talán az nem mindegy belátjuk-e a tévedésünk és könnyen túl tudunk-e lépni rajta.

Előzmény: lazi, 2018-02-06 13:10:03 [4471]


svejk | 26000    2018-02-06 13:30:47 [4472]

Akkor én kérek elnézést!

Előzmény: Robsy, 2018-02-06 12:43:28 [4470]


lazi | 1458    2018-02-06 13:10:03 [4471]

Kekec üzemmód. Tiborunk most kivételesen jól értette a fél mondattal is.

Előzmény: svejk, 2018-02-06 12:35:05 [4466]


Robsy | 664    2018-02-06 12:43:28 [4470]

Én úgy értelmeztem, hogy az Eagle programból nem tudott olyan fájlt produkálni, ami a forrszem furatát is kijelöli vágásra, és csak ez a gondja.

Előzmény: svejk, 2018-02-06 12:35:05 [4466]


J-Steel | 797    2018-02-06 12:41:58 [4469]

Valóban. Az Na2CO3 is lúgos és nem olyan erős mint az NAOH. Mennyi ideig tart vele az előhívás?

Előzmény: morvfer7, 2018-02-06 12:39:00 [4468]

morvfer7 | 765    2018-02-06 12:39:00 [4468]

Bementem a Tescoba és vettem egy kiló mosószódát, azzal hívom elő és tökéletes.

Előzmény: J-Steel, 2018-02-06 12:32:06 [4465]


svejk | 26000    2018-02-06 12:36:29 [4467]

Tudnál belőle átadni? Esetleg a következő rendelésednél gondolj rám.

Előzmény: J-Steel, 2018-02-06 12:32:06 [4465]


svejk | 26000    2018-02-06 12:35:05 [4466]

Ha az egész mondatát idézed Tibs fóumtársunknak, akkor azért más az értelme. "Azt még nem sikerült elérnem hogy a forrszemekben a lyukat is kivágja."

Előzmény: Robsy, 2018-02-06 10:45:52 [4461]


J-Steel | 797    2018-02-06 12:32:06 [4465]

Ti NAOH-val hívjátok elő a levilágított lemezt? Én kipróbáltam a Natrium-metaszilikátot vízben oldva, mert az egyik weboldalon nagyon dícsérték. Ez az USA-ban nagyon elterjedt előhívó. Kis 50g-os zacsikban árulják. A pentahidrát porból 22g kell 250ml vízhez. A csapvízben kevergetés mellett 4 perc alatt feloldódik. Előnye, hogy 30s alatt elkészül az előhívás de ha ettől 10x több ideig bennehagyja az ember, akkor sem kezdi ki. Szeritem ez a legprofibb előhívó ami létezik. Ez a cucc egyébként a háztartási boltban kapható vízüveg egyik alapanyaga. A háztartási vízüveggel is próbálkoztam, de az full koncentrációban sem hívta elő a levilágított nyákot. Ezért rendeltem az E-Bayen a nátrium-metaszilikátot, és valóban működött. Az sem egy utolsó szempont, hogy a veszélyesen maró NAOH pasztilláknál jóval biztonságosabb.


cree2 | 2064    2018-02-06 11:19:14 [4464]

nekem foliára soha nem sikerült normális fedésel nyomtatni hp p2055 van de pausal nincs problémám de azt 2 rétegbe használom a biztos fedéshez... (nincs probléma az ilesztésnél sem A4 )

Előzmény: tibs, 2018-02-06 07:27:55 [4459]


cree2 | 2064    2018-02-06 11:10:42 [4463]

p20 nem szoktad infrázni? 70c 15min és mehet az uv alá nálam ezel igy nincs problem...

Előzmény: keri, 2018-02-06 10:33:47 [4460]


J-Steel | 797    2018-02-06 10:52:54 [4462]

Én gyárilag bevont nyákot veszek. Van rajta kék fólia, ami megvédi használat előttig. A német fórumon azért ajánlják, mert szerintük senki sem tudja egyenletesen felvinni a sprét, másrészt por és szöszmentes övezetet otthon ezért fenntartani igen nehéz. A gyárban pedig ez mind elérhető, pláne hogy a nyák így bevonva kerül 300Ft-ba (50x100mm) Ezzel azt akartam mondani, hogy a felvitt réteg nekem biztosan jó. Erre fotóztam rá korábban az egy réteget, és nem lett az igazi. Két réteg kellett ahhoz, hogy a finom kontúrok is rendbe legyenek. Az sem mindegy ráadásul, hogy az alsó réteg fekete festékbevonata érintkezik-e a nyákkal (l. rajz A), vagy a fólia előszőr és annak a másik felén van a festék (B). Utóbbi esetben nem lett jó az eredmény, a széleken sok az alámaródás a vonal kontúrja nem egyenes.   

Előzmény: keri, 2018-02-06 10:33:47 [4460]


Robsy | 664    2018-02-06 10:45:52 [4461]

"forrszemekben a lyukat is kivágja." Olyan szuper plottered van, hogy 0.7-0.9 mm átmérőkkel képes szép "lyukakat" vágni a gyakorlatban?

Előzmény: tibs, 2018-02-06 07:27:55 [4459]


keri | 11195    2018-02-06 10:33:47 [4460]

Soha nem szórakoztam több réteggel. Rossz nyomtatásból is tudok jót fotózni, csak annyi a lényeg hogy ne legyen lyuk a felületen, de ha át lehet világítani a feketét attól még használható. Mondjuk én a P20-at frissen használom. Sokkal érzékenyebb. Hiába írják rá hogy 24 óra száradás.

Előzmény: J-Steel, 2018-02-05 15:52:42 [4439]


tibs | 107    2018-02-06 07:27:55 [4459]

Az a baj hogy az új nyomtatók úgy spórolnak hogy a vastag nyomat is vékony. Olyan bio por van benne hogy a black covery spray nem is bántja. Nem nyomnak két egyformát hogy egymásra lehetne rakni. A régi HP L4-es az tudott. Egy rétegben black covery spray-el megfujva a 150W-os halogen se világította át. Most azon dolgozok hogy átlátszó fóliára fekete tapéta és plotterrel kivágom. Azt még nem sikerült elérnem hogy a forrszemekben a lyukat is kivágja. Van valakinek ötlete. (Eagle-ben)

Előzmény: keri, 2018-02-05 14:51:34 [4434]


TakiDekor | 367    2018-02-05 17:09:11 [4453]

Hali! Van belőle 50 méter

Előzmény: keri, 2018-02-05 14:53:49 [4435]


J-Steel | 797    2018-02-05 16:32:06 [4447]

Abban azért igazat adsz, hogy ha már vagy 10 éve Altiummal dolgozok, akkor nem állok át másikra, még ha a másik progi jobb is. Sok projektem van már Altiumban. Egyébként jó hogy mondod a tükrözést, és az ellenőrzést. Pont kérdezni akartam. Így viszont tiszta sor. Egyébként ahogy néztem az oldalt: Amennyiben a standard értékek helyett másikat válsztok. Pl. 1oz réz helyett 2oz, vagy más méretű nyák, akkor az a néhány dollár alapár hirtelen nagyot ugrik. Ami nem baj, csak jelzem hogy én ezt láttam. De ez nem zavar, majd kikalkulálom, hogyan éri meg. Nekem az lesz végre nagy előrelépés, hogy kétoldali furatgalvanizált nyákot is tudok gyártatni (ami otthon időigényes), ezzel sok átkötést végre elfelejthetek! Egyszerűsödik a nyák, csökken a tervezési idő. Jupíííí! Ami még sok időmet elvette az a nyákfúrás volt. Kézzel csináltam Proxxon állványban és pontatlan volt. Most ha készen érkezik, ilyen gondom nem lesz többé.

Előzmény: fa_kukac, 2018-02-05 16:22:44 [4444]


fa_kukac | 1039    2018-02-05 16:30:14 [4446]

Mint látjátok, 10 darabra, 2 napos gyártásra élből ad 2 dolláros árajánlatot. És annyiért meg is csinálja, bizonyíték itt nálam.

Előzmény: fa_kukac, 2018-02-05 16:28:36 [4445]


fa_kukac | 1039    2018-02-05 16:28:36 [4445]

Kép róla:   


fa_kukac | 1039    2018-02-05 16:22:44 [4444]

Ja, több progihoz is van segítség hogyan kell a megfelelő formátumot menteni, az Altium az persze hogy jó, csak a sprint egyszerűbb, gyorsabban bele lehet jönni, csak amire figyeljetek, alsó rétegeknél alapból beixeli a mirrort, az nem jó, ki kell venni a pipát. Mindent simán kell menteni az alsókat majd ők beforgatják. És a lényeg! A JLCPCB-nál fel tudod tölteni a ZIP file-t, és ott azonnal meg is tudod nézni hogyan fog kinézni a gyártás után! (gerber nézegető). Nagyon hasznos dolog. Mindjárt teszteli is az összes adatot.

Előzmény: J-Steel, 2018-02-05 16:02:21 [4442]

J-Steel | 797    2018-02-05 16:02:21 [4442]

Altium formátumot is elfogadnak, sőt még meg is írják, hogy milyen beállításokat kell eszközölni. Ez fantasztikus! https://support.jlcpcb.com/article/42-how-to-export-altium-pcb-to-gerber-files

Előzmény: J-Steel, 2018-02-05 15:57:17 [4441]


J-Steel | 797    2018-02-05 15:57:17 [4441]

Köszi az ötletet! Ki fogom próbálni. Az Altium Designerrel mi volt a gond, annak a kimenetét nem fogadták el?

Előzmény: fa_kukac, 2018-02-05 15:53:37 [4440]


fa_kukac | 1039    2018-02-05 15:53:37 [4440]

Sziasztok. Gyakran olvasgatom ezt a topicot, elég sokat nyákozok én is, már bagy 30 éve. Valaha még szitáztam is. Csőtoll, filc, minden volt. Sok éve P20-at hasznélok, és ami nekem bevált az az Office Depot-ban kapható Colour inkjet transparency film, duplán nyomatva, elég finom rajzolatot is meg szoktam csinálni. Hihetetlen, de majd 20 éve használom a HP photosmart7150 tintasugaras nyomtatót, valami önpusztító szoftvert kifelejtettek belőle, mert a mai napig tökéletesen nyomtat. Eddig Protel 99 progit használtam, XP alatt, és sikerült ezt win 7 alatt is telepíteni. 1 hónapja gondoltam egyet, és megkerestem egy Kínai gyártót, mivel igen olcsón hirdetgetik ezeket a 10x10 cm-es méretű gyártmányokat, csak sehogyan sem sikerült velük zöld ágra vergődni, nem felelt meg a gerber amit küldtem. Keresgéltem a progik között, van Altium, Eagle, meg EasyEda is, és nekem a Sprint Layout jött be, negyon jól gyártható hozzá alkatrész, és tudja a megfelelő gerbert is. Végre el is fogadták gyártásra, és alig vártam hogy megkapjam az első darabokat. Ez 5 darab volt, és 16 dolcsiba került, szállítással. (PcbWay) A minőség tökéletes. Aztán gondoltam egyet, kipróbáltam a JLCPCB-t is, itt az első 10 darab 10x10 cm panel 2 dolcsi, és mellé kértem másik 10 darabot is, és mint első megrendelés, a DHL 2 dolcsi volt. Csütörtökön kiküldtem a zip fájlt, hétfőn délelőtt csengetett a DHL, és a kezembe nyomta a csomagot. Mindezt 9 dollárért. Hihetetlen. Most küldtem ki ismét 2x10 darabra rendelést, és 3 napos gyártásra fizettem 7900 forintot. A honlapjukon percre követhető mikor milyen fázisba van a gyártás, mikor fúrták, egyebek. Csak azért írom itt ezeket, hogy hátha más is kedvet kap hozzá, itthoni árakkal le sem merem írni mennyire jött ki ez a széria. https://jlcpcb.com/   


J-Steel | 797    2018-02-05 15:52:42 [4439]

Én azt szoktam csinálni, hogy elviszem a profi gyorsnyomdába, ahol 4 méter hosszú Xerox gépen kinyomtatják Xerox fóliára a PDF-ből. (50Ft+fólia) Sajnos a fekete felület sosem egyenletes, ami meg is látszódott kezdetben. Ezért azt csinálom, hogy összeragasztok kettőt mikroszkóp alatt pillanatragasztóval, hogy pontosan fedjék egymást. Ilyenkor a téglalap alakú maszk csak egyik oldalán pillanatragasztom a szélén ahol nincs rajz, így nem púposodik fel. Ennek köszönhetően sokkal jobbak lesznek a kontúrok. Régen HP 1018-as lézernyomtatót használtam, de ott hiába állítottam a kontúrt, a fekete felületek nem lettek jók és legalább 3 db-ot kellett összeragasztanom, hogy jó legyen. Továbbá a nyomtató az idővel egyre csúnyább eredményt produkált. Sok "szellem" vonal jelent meg.


keri | 11195    2018-02-05 15:36:25 [4438]

Hát azzal nincs nagy tapasztalatom, de HP 1010-es régi lézernél ugyan így lehetett állítani a toner használatot.

Előzmény: hidroponi, 2018-02-05 15:30:02 [4437]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 5 / 94 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2 3 4 5  6   7   8   9     Következő ►  Utolsó ►|