HobbyCNC fórum
  v0.9.3.9

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



NYÁK készítés

Nyomtatott áramkörök készítése


Időrend:
Oldal 2 / 94 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2  3   4   5   6     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

ORCA17 | 397    2018-04-23 13:09:22 [4648]

erről van szó, ennek a külső átmérője 40 mm. Az is lehet, hogy csak kívülre tudom felaplikálni. Ha meg tudod csinálni, - jó a 3 mm-s LED - egy kis plexi tömbbe besülyesztem az egész elektronikát. Azért az lenne a praktikus, ha a LED oldalon nem lenne semmi, csak a forr rész. Van színes műanyag ragasztó rúd és azzal lefedem.

Előzmény: keri, 2018-04-23 12:44:28 [4646]


elektron | 14083    2018-04-23 13:06:39 [4647]

6 alkatrész, az 6*3*1.5 mm2 felület plusz a padok stb. akkor oylan duplája mondjuk, ha még kisebbel van, akkor még annyi sincs.

Előzmény: ORCA17, 2018-04-23 10:53:03 [4639]


keri | 11195    2018-04-23 12:44:28 [4646]

Jó, 12V nem gond, de ebből még mindig nem tudom mekkora helyre kell beférnem, és mekkorát csináljak neked

Előzmény: ORCA17, 2018-04-23 12:26:00 [4644]


ORCA17 | 397    2018-04-23 12:30:42 [4645]

bocs...12V   

Előzmény: ORCA17, 2018-04-23 12:26:00 [4644]


ORCA17 | 397    2018-04-23 12:26:00 [4644]

Egy 3D tapintóba...szóval nincs sok hely. Kimentem a műhelybe (még jó) mert a csuda se emlékezik mindig pontosan az ember, hogy mi hogy van...lényeg, hogy 12V jön ki a vezérlőből. A kapcs.rajz tehát pontosan így módosul:   

Előzmény: keri, 2018-04-23 12:17:00 [4643]

keri | 11195    2018-04-23 12:17:00 [4643]

Ellenállások és tranzisztorom van, SMD LED-em az nincs, csak normál 3 és 5mm-es lábas.

Előzmény: ORCA17, 2018-04-23 11:28:55 [4641]


keri | 11195    2018-04-23 12:13:11 [4642]

Mibe kell? Mennyi a hely?

Előzmény: ORCA17, 2018-04-23 11:28:55 [4641]


ORCA17 | 397    2018-04-23 11:28:55 [4641]

Köszönöm a választ, de mint jeleztem, nincs sem alkatrészem, sem olyan kis forrasztópákám. Na jó, meg a szemem sem, meg a kezem sem olyan, mint 50 évvel ez előtt De nagyon lényeges lenne a picuri méret.

Előzmény: keri, 2018-04-23 11:04:23 [4640]


keri | 11195    2018-04-23 11:04:23 [4640]

SMD alkatrészekből kb. 5*8mm Igazából a csatlakozó, vagy a forrszemek határozzák meg a méretét. Kétoldalasra még kisebb is lehet. Viszont ez annyira egyszerű, hogy egy próba panelen is össze tudod rakni. Én ehhez nem csinálnék NYÁK-ot, ha csak 1 darab kell.

Előzmény: ORCA17, 2018-04-23 10:53:03 [4639]


ORCA17 | 397    2018-04-23 10:53:03 [4639]

Sziasztok! Van egy elméleti rajz, egy nagyon egyszerű visszajelző elektronikáról. Az a kérdésem, hogy mi az a legkisebb fizikai méret, amiben el lehetne készíteni és vállalné-e valaki az elkészítését. Nekem nincs hozzá semmilyen anyagom, eszközöm, hogy miniatürizáljam. Köszönöm Csaba   


Electric59 | 1    2018-04-02 21:08:05 [4638]

Köszöntöm fórumozó társaimat! A KiCAD letöltési oldalra a McAfee kockázatosnak értékelte a belépést. Valóban veszélyes? Mi a tapasztalatotok? Üdv, Electric59.

Előzmény: elektron, 2018-03-25 13:41:18 [4637]


elektron | 14083    2018-03-25 13:41:18 [4637]

Ezek közt nincs esetleg, ami megfelelő ? http://kicad-pcb.org/made-with-kicad/

Előzmény: VighLajos, 2018-03-25 13:20:08 [4636]


VighLajos | 1718    2018-03-25 13:20:08 [4636]

Üdv a fórumnak! Elkezdtem az ismerkedést a KiCAD-dal. Az lenne a kérésem, hogy akinek van valamilyen kész, komplett rajza, ami ezzel készült, tanulmányozás céljára küldje el nekem. 15-20 alkatrésznél ne legyen több rajta. Köszönettel: Lajos


morvfer7 | 765    2018-03-24 11:53:44 [4635]

Kínában nem várakoznak. A gerber elküldése után 24 órán belül már fel is adták a csomagot.


keri | 11195    2018-03-24 07:30:59 [4634]

Én úgy gányoltam meg, hogy egy hanyatt fordítva rögzített, és hosszabbító kapcsolójával kapcsolt, gagyi felső maró motorba befogtam a nyák tartót. Tedd dobozba mert sugár irányba csapja a festéket de nagyon elég nehéz volt lemosni a P20-at a mellkasomról NYÁK tartót meg úgy csináltam, hogy 8-as csavart bele fúrtam egy C profilba, és reszeltem két csúszó karmot U profilból, úgy hogy az U alját csavarral rögzíteni tudtam a C profilban lévő, csúszó anyához, az U felső szárát meg ferdén a tengely felé döntve reszeltem. A nyák sarka az U profil aljára feküdt fel, és a szárai meg lefelé szorították. Az sem baj ha picit lötyög a NYÁK, nem tud kiesni így, és pörgés közben úgy is beáll a forgás síkba. Középre azért raktam egy kis öntapadós szivacs darabot, hogy ne zörögjön. ~4-5ezres fordulattal pörgettem, de ahogy előttem mondták, tényleg nem kell neki sok. Minél nagyobb a fordulat annál egyenetlenebb lesz a középpontból kiindulva, viszont annál gyorsabban szárad. Igazából azon töröm a fejem, hogy egy pici 100W-os BLDC modell motorból kéne csinálni centrifugát, meg tervezni hozzá egy nyomtatott tartót, de ez az ötletem is tépett egy sorszámot és beállt a sor végére

Előzmény: elektron, 2018-03-22 17:32:17 [4632]

xsugix | 114    2018-03-22 18:09:34 [4633]

Sikerülni fog, amennyiben nem központosan rakod fel a nyákot, illetve nem kell neki nagy fordulat (az, hogy mi az optimális, látni fogod). Azért a képek ne maradjanak el!

Előzmény: elektron, 2018-03-22 17:32:17 [4632]


elektron | 14083    2018-03-22 17:32:17 [4632]

Keri kolléga példája alapján rávettem ma magam, hogy egy centrifuga motort felszereeltem egy bútorlapra, hogy majd P20-szal befújjak nyákot, hétha a vékony réteg miatt jól fog nálam is működni, már majdnem megvagyok, még a tetjére kell tenni majd valami tartólapot, ami a nyákot megtartja.


kaqkk007 | 1025    2018-03-19 21:21:00 [4631]

Ha kaparod akkor inkább akril , a zománc az mint írtad törik , de lehet hogy "leheletvékonyan" fújva az is jó lehet ..

Előzmény: elektron, 2018-03-19 21:13:12 [4630]


elektron | 14083    2018-03-19 21:13:12 [4630]

Már olyan szempontból kérdeztem volna, hogy van olyan festék, ami nem törik, inkább hajlik és ha így tolod lehet ott marad attól még rajta vagy több letörik mind kéne, nem teljesen mindegy milyen anyag gondolom azért.

Előzmény: kaqkk007, 2018-03-19 21:11:56 [4629]


kaqkk007 | 1025    2018-03-19 21:11:56 [4629]

"fekete matt akril lakk jó lehet ?" Bármilyen festék jó ami szintetikus (műanyag alapú-saválló) és gyorsan szárad

Előzmény: elektron, 2018-03-19 21:04:49 [4628]


elektron | 14083    2018-03-19 21:04:49 [4628]

Ennél a kaparásos módszernél az a fekete matt akril lakk jó lehet ? [yt]sNh0ubRcTYU[/yt]


J-Steel | 797    2018-03-18 12:36:38 [4627]

Igen valóban igaz. Most olvason, hogy ha a vas(3)-kloridot vízben oldjuk, akkor a hidrolízis jelenség miatt kialakul a vas-hidroxid(3), ami PH7 (tehát semleges oldatban) oldhatatlan, így kicsapódik. A hosszasan tárolt marató esetén nem eg utolsó dolog. Antal Gábornak: Maratófürdő után a nyákot lemosva visszateszem az előhívóba (amit aznap már nem használok tovább). Megjelenik a fent említett vas-hidroxid(3) csapadék. Mégegyszer lemosom és mehet száradni. Így nem marad rajta sav. A maszk egyébként megvédi a rezet a további korróziótól, általában ugyanis nem azonnal használom fel a nyákot. Beültetés és forrasztás előtt szoktam acetonnal lemosni a maszkot. Ha elkészül a forrasztás, akkor megtakarítom izopropil alkohollal, és akkor fújom le forrasztható lakkal. Az SMD alkatrészeket nem zavarja az utólagos fújás. Én egyébként kezdetben citromsavval öblítettem a nyákot előhívás után. De aztán áttértem a gyors vizes leöblítésre, és biztos vagyok benne, hogy van a lúgnak maradványa a maratóban.

Előzmény: Rabb Ferenc, 2018-03-18 08:34:21 [4626]


Rabb Ferenc | 3088    2018-03-18 08:34:21 [4626]

A #4618 hsz-ban említett szakkönyvben találtam egy kissé tudományosabb magyarázatot is mint a trehány munka kompenzálása: >> A réz vas(III)-kloridos maratásakor hidrogén nem fejlődik, az oldat pH-ja elvileg nem változik. Az oldatot azonban kevés sósav adagolásával savassá kell tenni, mert egyébként a FeCl3 hidrolízise miatt csapadékképződés következik be <<

Előzmény: J-Steel, 2018-03-17 23:04:16 [4624]


ANTAL GÁBOR | 3556    2018-03-18 07:09:34 [4625]

Ok . Trehány a gyártó és nem mossa le az előhívót ( ami egyébként egy kis koncentrációjú NaOH vagy a dryfilmnél egy még kisebb koncentrációjú Na2(CO3) . ) De mi van a vaskloridos maratás után ha azt sem mossa le a gyártó ? Azt mivel semlegesíted? ( szerintem egy normális öblítéssel mikrogramm mennyiségben SEM marad előhívó )

Előzmény: J-Steel, 2018-03-17 23:04:16 [4624]


J-Steel | 797    2018-03-17 23:04:16 [4624]

Kutakodtam miért kell a vasklorid maratóhoz sósavat önteni. Abból a feltételezésből indultam ki, hogy a marást legtöbb esetben lúgos előhívás előz meg, általában nátrium hidroxiddal dolgoznak. Bármennyire is lemossa az ember a felületen mindig ottmarad. A vas(III)-klorid és a natrium hidroxid összekeverésekor vas-hidroxid és konyhasó lesz. A kevés sósav reakcióba lép az elóhívóval, ezzel NEM csökkentve a hatóanyag vas(III)-kloridot. És a már átalakult vas-hidroxidot alakítja vissza vas(III)-kloriddá.

Előzmény: Rabb Ferenc, 2018-03-17 10:40:05 [4618]


snowman | 379    2018-03-17 20:45:44 [4623]

Sziasztok. Van nekem is egy ilyenem, meg a meret is szerintem ekkora. Ha valakinek kell, szivesen megvalok tole. En nem hasznalom.

Előzmény: Thowra, 2018-03-17 10:05:55 [4616]


szf | 1697    2018-03-17 15:39:51 [4622]

Majd szerdán meglátjuk. Viszem magammal. Csak nehogy elfuss, ha meglátod!

Előzmény: PSoft, 2018-03-17 10:10:04 [4617]


keri | 11195    2018-03-17 13:38:49 [4621]

Igazad van, túlzásba nem szabad vinni.

Előzmény: Rabb Ferenc, 2018-03-17 10:40:05 [4618]


keri | 11195    2018-03-17 13:37:58 [4620]

Semmi gond, a vaskloridtól előbb elpusztulnak Nekem volt hőfokszabályzó, 50 fok felett már erősen párolgott, szóval alatta használtam.

Előzmény: Thowra, 2018-03-17 10:05:55 [4616]


ANTAL GÁBOR | 3556    2018-03-17 13:02:38 [4619]

Ha igazi kvarccső akkor nem reped el . Emlékszem a" ki miben tudós" TV műsorra ott egy kémiás gyereknek azt mutatták hogy egy üvegcsövet gázlánggal melegítettek majd bele a vízbe . és nem repedt el . A megfejtés : kvarcüvegből volt a cső ( nagyon kicsi a hőtágulása )

Előzmény: keri, 2018-03-17 09:48:03 [4615]

Rabb Ferenc | 3088    2018-03-17 10:40:05 [4618]

1 liter 450gr/l vaskloridot tartlmazó oldatba max 1-5 ml-t, mert a maratófürdőnek savas kémhatásúnak kell lenni. Én csak arra utaltam, hogy a túlzott sósav adagolás minőségromlást és alámaródást okoz. Irodalom: Orgován László, Alkatrész- és szerszámgyártás maratással és elektroformázással

Előzmény: keri, 2018-03-17 09:36:40 [4613]


PSoft | 10734    2018-03-17 10:10:04 [4617]

Nem nem! Ferinek...féláras lesz!

Előzmény: keri, 2018-03-17 09:37:38 [4614]


Thowra | 149    2018-03-17 10:05:55 [4616]

Régen én is csináltattam egy keskeny "akváriumot" A3 méretű nyák fért bele függőlegesen, belül 5cm széles volt. Alul 2db perforált cső a levegőztetőhöz és 2db extra erős üveg házas akvárium fűtő. Vaskloriddal használtam, szép és gyors eredményt hozott. Hőfokot nem mértem, a fűtőt nagy méretű akváriumokhoz lehetett kapni és jóval erősebb volt az átlagosnál. Írták is, hogy veszélyes lehet a halakra, mert kisebb akváriumnál halászlé lehet belőle

Előzmény: keri, 2018-03-17 09:48:03 [4615]


keri | 11195    2018-03-17 09:48:03 [4615]

Ezt jó tudni. Fénykoromban csináltam egy marató tartályt üvegből. Az aljába beépítettem egy akvárium szellőztetőt, meg egy fűtőpatront. 5perc alatt lekapta a rezet. Csak kiderült a fűtőpatron nem bírja a vaskloridot hiába nézett ki rozsdamentesnek Azóta szereztem kvarccsöves hősugárzó betétet, csak még nem volt bátorságom beépíteni. Az elmélet az hogy többet sorba kötök akkor nem melegszik olyan hirtelen, és talán nem reped el a kvarccső attól hogy víz alatt van.

Előzmény: J-Steel, 2018-03-17 03:18:16 [4605]


keri | 11195    2018-03-17 09:37:38 [4614]

Szóval egyedi gyártás, akkor az feláras

Előzmény: PSoft, 2018-03-16 20:12:36 [4601]


keri | 11195    2018-03-17 09:36:40 [4613]

Pedig tényleg tesznek a gyári előkevertbe is.

Előzmény: Rabb Ferenc, 2018-03-16 17:09:06 [4596]


keri | 11195    2018-03-17 09:33:48 [4612]

Így van. Nem tudom pontosan hogy működik a vasorid, de úgy rémlik, nem maró anyagként, hanem oldószerként viselkedik ami feloldja a rezet. Amivel ki lehet nyírni az anyagot, az az alumínium....nagyon szépen pezseg, de utána kuka

Előzmény: kaqkk007, 2018-03-16 12:24:46 [4589]


keri | 11195    2018-03-17 09:31:33 [4611]

Csak írtad hogy öreg a bekeverés. De mindegy is. Lényeget értem. Gyenge anyaggal próbálkoztál.

Előzmény: PSoft, 2018-03-15 22:35:37 [4583]


keri | 11195    2018-03-17 09:28:10 [4610]

Akkor PLA, ABS nem tapad semmire igazán, még saját magához sem. De nagyon zsírmentesnek kell lenni. Én üveglapra szoktam nyomtatni, és mosogatógépben 70 fokon zsírtalanítom, ha már a sima ecetes áttörlés nem működik. Arra tapad nagyon. Viszont ha kihűl akkor leválik az is könnyen. 30-40 fokon kell tartani, ami még nem is olyan probléma, mert én 40-50 fok között szoktam a vaskloridott fűteni, csak a nyomtatás után nem szabad megvárni hogy kihűljön, szóval ez is egy jó módszer lehet prototípus nyákra. Viszont érdemes akkor felület követőt bekapcsolni. Fémlemezt szerencsére könnyű letapogatni akár a nyomtató fejjel is.

Előzmény: pixel66, 2018-03-15 22:20:28 [4582]


VighLajos | 1718    2018-03-17 07:37:48 [4609]

Még valami: a sósav nem árt neki, sósavas közegben a vasreszelék is oldódik, vas(II)-klorid formájában.

Előzmény: J-Steel, 2018-03-17 03:18:16 [4605]


VighLajos | 1718    2018-03-17 07:34:12 [4608]

Így igaz! A réz maratásakor a vas(III)-kloridból vas(II)-klorid és réz-klorid keletkezik. Az utóbbi, ha felgyülemlett, már fékezi a reakciót, ezért nem érdemes az elhasználódott oldatot friss vasklorid-oldattal feltuningolni.

Előzmény: J-Steel, 2018-03-17 03:18:16 [4605]


kaqkk007 | 1025    2018-03-17 07:33:05 [4607]

Én H2O2-t sósavval keverve használtam , a vaskloridot mindig lassúnak találtam ..

Előzmény: J-Steel, 2018-03-17 03:18:16 [4605]


cree2 | 2064    2018-03-17 06:01:22 [4606]

Pedig jo cuc h2o2+hcl olcso még 14 Au is piszkálható vele ha kell...

Előzmény: J-Steel, 2018-03-17 03:18:16 [4605]


J-Steel | 797    2018-03-17 03:18:16 [4605]

Utánanéztem egy kicsit. Az elhasznált vas-klorid marató esetén valóban jó eredményt hoz, ha vasszöget vagy "vasvattát" rak bele az ember mert kiválik a szilárd réz, a vasat pedig megmarja és oldott vas(II)-klorid lesz belőle. Ez utóbbi azonban nyákmaratásra még nem megfelelő. Ahogy írva volt, le kell önteni a folyadékot a szilárd anyagról (vasmaradék és réz). Ahhoz, hogy a fent keletkezett vas(II)-klorid oldatból a jó öreg vas(III)-klorid legyen, két lehetőség van. Aki nagyon siet, az önthet koncentrált (35%) hidrogén-peroxidot az oldatba. Instant hatás. Aki ráér, az tehet egy akváriumbuborékoltatót az edénybe, egy-két nap után már megfelelő az eredmény. A lényeg, hogy oxigén hatására történik meg a hasznos átalakulás. Elméletileg tehát nem is kell sósav hozzá.

Előzmény: kaqkk007, 2018-03-16 12:24:46 [4589]


szf | 1697    2018-03-16 20:39:27 [4604]

Hát ezért nem csinálom meg....

Előzmény: PSoft, 2018-03-16 20:12:36 [4601]

szf | 1697    2018-03-16 20:38:38 [4603]

Érdekel küldjek infót?

Előzmény: elektron, 2018-03-16 20:07:11 [4600]


szf | 1697    2018-03-16 20:38:11 [4602]

Magamtól nem tudom ellesni....

Előzmény: kaqkk007, 2018-03-16 20:04:34 [4599]


PSoft | 10734    2018-03-16 20:12:36 [4601]

10db. elbaxottat...be tudok vállalni. Azt is megígérem...nem lesz köztük két egyforma.

Előzmény: szf, 2018-03-16 19:49:44 [4598]


elektron | 14083    2018-03-16 20:07:11 [4600]

Miféle nyákot ?

Előzmény: szf, 2018-03-16 19:49:44 [4598]


kaqkk007 | 1025    2018-03-16 20:04:34 [4599]

Ennyi tanácsot végigolvasva már neki is állhattál volna elkészíteni (én 8 évig csináltam megrendelésre) .Hidd el nem az ördögtől kell ellesni ...

Előzmény: szf, 2018-03-16 19:49:44 [4598]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 2 / 94 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2  3   4   5   6     Következő ►  Utolsó ►|