HobbyCNC fórum
  v0.9.3.9

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



MM (azaz Motoros Motyói)

Na ez egy érdekes topik lesz... maglátjátok...


Időrend:
Oldal 1 / 10 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

simarex | 580    2018-03-27 12:49:22 [468]

Nagyon sok frekiváltó tudja a motorpoti funkciót, két nyomógomb és örök.(csak fel kell tudni programozni)

Előzmény: TROMF22, 2018-03-26 22:15:38 [460]


simarex | 580    2018-03-27 12:19:46 [467]

Igen a fixet tudom programozni.

Előzmény: svejk, 2018-03-27 11:54:55 [466]


svejk | 25841    2018-03-27 11:54:55 [466]

Melyik csinálja ezt? De gondolom az a fix is beállítható érték.

Előzmény: simarex, 2018-03-27 11:18:18 [465]


simarex | 580    2018-03-27 11:18:18 [465]

A "buta frekiváltó" tudja ha az analog jel nem jön (poti) akkor fix frekvenciával pörgeti a motort.

Előzmény: svejk, 2018-03-27 09:01:59 [464]


svejk | 25841    2018-03-27 09:01:59 [464]

Nem utolsó sorban ha csúszka szakad meg akkor a plusz ellenállás nélkül is 0 lesz a vezérlőjel a frekiváltó saját belső áramkörei ezt megoldják.

Előzmény: svejk, 2018-03-27 08:59:59 [463]

svejk | 25841    2018-03-27 08:59:59 [463]

Beszéltünk már erről itt a fórumon, csúszka kontakthiba ellen tökéletes, de az előbb általad említett GND leszakadás ellen az sem véd. No de mindig ki kell elemezni a kockázatot és aszerint eljárni. Az elektronikát végletekig lehetne bonyolítani, ellenőrző jelet, védelmeket beépíteni, de ha meglököd a poti tekerőjét az ellen az sem véd. Persze még azt is lehet elektronikával védeni, mondjuk meredekséghatárolóval.

Előzmény: szf, 2018-03-26 22:28:17 [461]


TROMF22 | 742    2018-03-27 08:53:00 [462]

Köszönöm. Nem kell mindig újat kitalálni, elég felismerni, mi az ami bevált valahol és (jogsértés nélkül) hasznosítható.

Előzmény: szf, 2018-03-26 22:28:17 [461]


szf | 1637    2018-03-26 22:28:17 [461]

Emlékeim szerint az 50 és az 55 kapcsai közt 10V-os fesz van. 55-ös a 0V. 55 és az 53 közé. Kb a potméter max ellenállásának 10 szerese. Persze megváltozik az eredő de ezt a be állításoknál kikompenzálod. Próbával meg ellenőrzöd. Ezt nem én találtam ki, hanem egy német gyártmányú gépből koppintottam becstelenül. kb18-20 éve.

Előzmény: TROMF22, 2018-03-26 22:15:38 [460]


TROMF22 | 742    2018-03-26 22:15:38 [460]

Ez nagyon hasznos információ. Bizonyára másoknak is. Részleteznéd egy picit, hogy az adott esetben (az alábbi fotón lévő kapcsolásban) mit, vagyis mekkora ellenállást kötnél, mely pontok közé?   

Előzmény: szf, 2018-03-26 21:55:01 [459]


szf | 1637    2018-03-26 21:55:01 [459]

De! Korábban általam elektromosan átépített gépeknél a potenciométer "csuszkáját" egy megfelelően megválasztott ellenállással mindig lehúztam 0V felé. Így amikor kontakt hiba lépett fel akkor sem szaladt el. (Már jártam úgy , hogy az előttem lévő kolléga hanyagul forrasztotta fel a potméter lábaira a vezetéket és pont a 0V oldalon szakadt le) Később csak olyan készülékeket építettem be amikhez paraméter csoportot lehetett kiválasztani és megadni az adott maximális frekvenciát.

Előzmény: Szalai György, 2018-03-26 21:02:23 [458]


Szalai György | 6734    2018-03-26 21:02:23 [458]

Egyre többször olvasom, hogy a mechanikus áttétel (részben vagy egészben) kiváltására, frekvenciaválóval hajtott erősebb motorra cserélik a kiseszterga gyári főmotorját. Nincs reális veszélye annak, hogy egy alapjelköri kontakthiba miatt, váratlanul, veszélyes fordulatszámra pörög föl?


HJózsi | 3810    2018-03-13 21:40:21 [457]

Én meg azt hittem valami szakmai hozzászólásod van ...

Előzmény: J-Steel, 2018-03-13 15:54:23 [456]


J-Steel | 770    2018-03-13 15:54:23 [456]

Motoros! Tegnap délután nálunk már 20 fok volt. Neked mit mutat a hőmérő a műhelyben?


DonElvis | 24    2018-03-13 10:56:01 [455]

Okés, köszönöm a választ. Ha minden igaz, sikerűlt megtalálni az alkatrész fellelhetőségét.

Előzmény: Motoros, 2018-03-13 09:41:23 [454]


Motoros | 4186    2018-03-13 09:41:23 [454]

Sajnos konkrétat nem tudok, csak a neten körülnézve: itt gyártanak, vagy a fogaskerék.hu-n, de ilyen specko biztosan nem kevés pénz. Csak ötlet, nem biztos, hogy jó: Ha DXF ben ki tudod szerkeszteni,, vagy itt a fórumon valaki megcsinálja neked, akkor lézerrel 8 mm-es acélból kivágva nem lenne drága. Igaz a lézer nem teljesen merőlegesen vág..kicsit hordós lesz, de az nem biztos hogy gond, meg aztán át lehet reszelgetni. A párosításhoz a tengelyt meg az ék helyét már Neked kellene megoldani.

Előzmény: DonElvis, 2018-03-13 07:14:01 [453]

DonElvis | 24    2018-03-13 07:14:01 [453]

Tiszteletem Motoros, Először is köszönöm az eszterga tokmány bizniszt, teljesen kiváló. Viszon sikerűlt ledarálnom az esztergám lassú/gyors áttétel fogaskerekeit: Fogaskerekek Magyarországon nem tudsz véletlenűl beszerezhetőséget ehez a fogaskerék párhoz?


Motoros | 4186    2018-03-09 07:25:07 [452]

Viszont érdekes a csiszolásnál ez a bizonyos beágyazódás, azaz a keményebb szemcséket belefoglalni valamibe. Így csiszolják a gyémánt szerszámokat is. Vízszintesen forgó öntöttvas tárcsára gyémántpasztát vagy gyémántszemcséket visznek fel ami oda beágyazódva már a gyémánt szerszámot is alakítja. Sajnos nem láttam, csak hallottam.

Előzmény: J-Steel, 2018-03-08 18:51:35 [451]


J-Steel | 770    2018-03-08 18:51:35 [451]

Jó. Akkor maradjunk annyiban, hogy nem követendő példa ez a videó a mini esztergáknál.

Előzmény: J-Steel, 2018-03-07 18:49:08 [443]


HJózsi | 3810    2018-03-08 12:59:31 [450]

Szerintem hagyjuk meg a topikot Motorosnak, ha lehet ...

Előzmény: J-Steel, 2018-03-08 12:43:54 [449]


J-Steel | 770    2018-03-08 12:43:54 [449]

Kicsit lejjebb ugyanúgy Joseph Lippencottól egy érdekes komment a hántolás kérdéséről: "Az évek alatt bebizonyosodott, hogy a felület kidolgozása fontosabb mint a keménység a hosszú élettartamért. Noha a keménység is fontos. A díszítő hántolás az olajmegtartással nem segít az elhasználódásban. Az olajfilm a sima felületeket keni, hogy meggátolja a fém-fém kapcsolatot, és a díszítő hántolás csak lecsökkenti a felület méretét, mely elősegíti a hamarabbi elhasználódást - amit mi el akarunk kerülni. A díszítő hántolás csak olyan gépeknél van, ahol látszólag értéket akarnak hozzáadni ezzel az igazi hántolást (valódi síkbahozás) utánozva, amely régen egy sokáig tartó és fáradságos munka volt, hogy valóban sík felületeket kapjunk. A hántolás ma már nem szükségek, amikor precíziós köszürűkkel tökéletes felületet érnek el. A hántolás már csak ott használatos, ahol az újabb technológiák nem érhetőek el. Könnyen összetévészthető a díszítő és a valódi hántolás. A díszítő hántolásnak van ismétlődő mintázata, amíg a valódi hántolásnak véletlen, szabálytalan a mintája tekintettel, hogy az inkább a kitüremkedő pontokat távolítja el, hogy ezzel sík felületet készítsen. "

Előzmény: J-Steel, 2018-03-08 12:25:44 [448]


J-Steel | 770    2018-03-08 12:25:44 [448]

Nézzük a video kommenteket (szabadfordításban) Joseph Lippencott írja: " Nagyon rossz ötlet ezt így csinálni bármilyen felületen ami relatíve puha, vagy ugyanolyan anyagú, úgymint bármely olcsó eszterga szánjai és kocsijai öntöttvasból. Polírozó és köszörülő anyagokat csak ott kell használni, ahol a polírozó eszköz puhább mint a felület amit polírozni kell. Pl. sárgarézzel (puhább anyag) szokás öntöttvas felületen. A polírozó szemcse belenyomódik a puhább anyagba (és úgy is marad) és így tud leválasztani anyagot a a másik keményebb felületről. Ebben az esetben, amikor öntöttvasat öntöttvassal polírozunk, a részecskék behatolnak mindkét anyag felületébe, és ott is maradnak jó hosszú időre. Miután a felületet (azt hitted) hogy letakarítottad kopást okozhat később. Ez valójában (pont hogy) tönkreteszi az eszterga pontosságát. Lehet, hogy a felület simának és homogénnek néz ki és könnyen mozog a kezdetben, de effektíve idejekorán el fognak használódni a felületek. Kérlek fontold meg a tanácsát annak aki 50 éve ebben a szakmában dolgozik, és hagyd békén a gép szánjait." Turning point írja: "Pontosan így van. És még annyit, hogy nincs behatásod arra, hogy honnan mennyi anyagot távolítasz el. Ez nem változtat a kritikus beállításokon ráadásul valószínűleg rosszabb lesz minden. Valóban ezek után, az eszterga szánjai úgy tűnnek, könnyebben mozognak, de csak egy ideig. Nem a videót feltöltő ellen írok, de ez egy rosszul elgondolt ötlet." Superpureeliteful írja: " Joseph egyetértek. Csak egy kis kenőanyagra és tisztításra van szükség. Semmi szükség sincs polírozásra vagy csiszolásra."

Előzmény: J-Steel, 2018-03-07 18:49:08 [443]


HJózsi | 3810    2018-03-08 11:28:23 [447]

Az eredeti foglalkozása nem farmer koptató? ...

Előzmény: J-Steel, 2018-03-07 18:49:08 [443]


ckeres | 45    2018-03-08 07:33:33 [446]

Előzmény: Motoros, 2018-03-08 07:14:41 [445]


Motoros | 4186    2018-03-08 07:14:41 [445]

Hoppá bocs egy elmaradt válasz: Sajnos a hatalmas "studióban" baromi hideg volt, nem tudtam biztosítani az értékes kamerák, hangtechnikai, világítástechnikai és egyéb berendezések megfelelő temperálását, aztán a stáb sem vállalta a vacogást, didergést. A forgatókönyvíró viszont tudott előre dolgozni kicsit, .... várjuk a tavaszt.

Előzmény: J-Steel, 2018-02-28 23:25:20 [442]


svager | 1139    2018-03-07 20:24:05 [444]

És mitől lett pontos

Előzmény: J-Steel, 2018-03-07 18:49:08 [443]


J-Steel | 770    2018-03-07 18:49:08 [443]

Üdv! Találtam egy videót, hogyan kell újonnan vásárolt minieszterga szánjait könnyebben futóvá és pontossá tenni. Röviden darabjaira szétszed, egyes csúszó léceket újra legyárt, darabokat összecsiszol. [yt]sl2Cb3PUqKs[/yt] A pasas a sínek polírozására egy tubosos pasztát, névszerint PUROL UNIVERZAL, 100g használ.


J-Steel | 770    2018-02-28 23:25:20 [442]

Motoros mikor lesz új videó?


J-Steel | 770    2018-02-19 12:59:34 [441]

Igen, Abom79-et is szoktam nézni. Nagyon tetszett, amikor ThisOldTony csinált egy videót, ahol a varázs esztergával visszament az időben, is megváltoztatta tér-idő-kontinumot, (többek közt eltűntette a metrikus rendszert is) és Abom79 első posztja eltűnt a "PracticalMachinist" fórumról, és Abom79 a Youtubon Avon79 névvel jelent meg, és kenceficéket tesztelt. Youtube link időbélyeggel

Előzmény: Kopirnyák, 2018-02-19 11:12:26 [434]


elektron | 13965    2018-02-19 12:49:29 [440]

A tokmányok azok milyen acélból készülnek ?

Előzmény: Csuhás, 2018-02-19 12:47:02 [438]


elektron | 13965    2018-02-19 12:48:12 [439]

Igaz, már most iylen is van ott tényleg, csak hirtelen elkezdtem kapirgálni a memóriám bugyraiban aztán ilyen pozsálszto, nye znáju igyi szudá meg hasonblók jutnak eszembe.

Előzmény: Csuhás, 2018-02-19 12:47:02 [438]

Csuhás | 4885    2018-02-19 12:47:02 [438]

Nekem a feliratozás, és annak automatikus magyar fordítása, ugyan nem egy irodalmi élmény de sokkal érthetőbb mintha az orosz nyelvi emlékeim szedegetném elő.

Előzmény: elektron, 2018-02-19 12:42:39 [437]


elektron | 13965    2018-02-19 12:42:39 [437]

Most kéne elővenni az orosz tudásunkat, amit általánosban felszedtünk annak idején.

Előzmény: Csuhás, 2018-02-19 12:01:28 [435]


HJózsi | 3810    2018-02-19 12:24:00 [436]

Előzmény: Csuhás, 2018-02-19 12:01:28 [435]


Csuhás | 4885    2018-02-19 12:01:28 [435]

Még egy jó szakoktatóval találkoztam itt: Viktor

Előzmény: Kopirnyák, 2018-02-19 11:12:26 [434]


Kopirnyák | 1358    2018-02-19 11:12:26 [434]

Ha már mindenáron/kizárólag (a nem kívánt rész törlendő) a jutub-ról akarsz tanulni, akkor nézd abom79-et. Ő legalább benne van a szakmában.

Előzmény: J-Steel, 2018-02-18 22:17:23 [419]


HJózsi | 3810    2018-02-19 11:00:58 [433]

Exibicionista porszívóügynök műszaki tartalom nélkül ... ... Waste of time ...

Előzmény: J-Steel, 2018-02-18 22:17:23 [419]


Durkonorbi | 698    2018-02-19 09:03:46 [432]

Így teljes és igaz, ahogy írod - de én sem akartam belebonyolódni, csak az alap mókás elírás(!) okozta helyzettől(együtt forog-e a főorsó és a tokmány) távolabb kerülni!

Előzmény: jani300, 2018-02-19 08:50:48 [431]


jani300 | 6516    2018-02-19 08:50:48 [431]

Vezérorsó : menetes Vonóorsó : reteszhoronnyal ellátott hengeres tengely , tos gépen létezik hatszögű is . A kettő kombinációja is létezhet . Régi kecskelábú gépeken volt reteszhornyos "csavar" . A kis gépeken én csak egy orsót látok . A vonóorsó lassító áttételen keresztül kapcsolódik a lakatszekrényhez . Nézzétek kicsit az irodalmat ,de kezdek nagyon belebonyolódni

Előzmény: Durkonorbi, 2018-02-19 07:55:42 [430]


Durkonorbi | 698    2018-02-19 07:55:42 [430]

De, az lesz!

Előzmény: gorbi, 2018-02-19 07:46:49 [428]


Durkonorbi | 698    2018-02-19 07:55:08 [429]

Itt van amúgy egy megoldás a kérdés (irányváltás-üresjárat) megoldására (egy dolgot azért én kicsit másképp csinálnék, de alapvetően szerintem kifejezetten jó) : 1. oldal 2. oldal 3. oldal

Előzmény: Durkonorbi, 2018-02-19 07:36:28 [427]


gorbi | 272    2018-02-19 07:46:49 [428]

Nem lehet hogy az előtolás vonóorsójáról van szó? Az lehet fix a főorsóval együttmozgó...


Durkonorbi | 698    2018-02-19 07:36:28 [427]

... így balmenetes csavar készítéséhet egy plusz fogaskereket kell beépíteni... Ezt el is készítetted esetleg, vagy mint elméleti lehetőséget írod? Mert ha előbbi, írj róla légyszíves!

Előzmény: VighLajos, 2018-02-18 22:57:46 [420]


jani300 | 6516    2018-02-19 00:00:10 [426]

Ne add alám a lovat ... Én sem szívesem írtam , megvártam míg hozzászól valaki

Előzmény: PSoft, 2018-02-18 23:51:42 [424]


PSoft | 10661    2018-02-18 23:57:02 [425]

"Előfordulhat pedig menetes főorsóvégnél" No, pont ezért kapcsoltam ki még az E1N-nél, a nagy buzgalommal/izgalommal beépített DC motorféket. (mindjárt az elején, még a próbáknál) Amúgy faszán működött, a főorsó...megállt, mint a cövek!

Előzmény: jani300, 2018-02-18 23:48:16 [423]


PSoft | 10661    2018-02-18 23:51:42 [424]

Én nem akartam... Hiszek Neked... Te, mégis csak...jobban értesz ezekhez a dolgokhoz.

Előzmény: jani300, 2018-02-18 23:48:16 [423]

jani300 | 6516    2018-02-18 23:48:16 [423]

Vezérorsónak tanultuk Soha nem volt a kezemben ilyen gép , nem lehet kikapcsolni a vezérorsót ? Esetleg egy cserekereket levenni ? Azt azért érzed hogy szép lenne ha nem váltana irányt a tokmánnyal együtt a főorsó ? Előfordulhat pedig menetes főorsóvégnél Gondolom elírtad , de biztos ami biztos ...

Előzmény: VighLajos, 2018-02-18 22:57:46 [420]


jani300 | 6516    2018-02-18 23:42:35 [422]

Először is szenzációhajhász . Elég megnézni azt a csövet amit befog elsőre . Vigyorog mint a fakutya . Én nem tudok azonosulni vele . Lehet hogy csak játssza hülyét ,azt viszont elég meggyőzően . Ha úgy érzed tudsz tanulni tőle , rendben . A nézettség növelése lehet a célja , biztos tudja ki a célközönsége ,de nem én . Én tisztelem és szeretem a gépeket .

Előzmény: J-Steel, 2018-02-18 22:17:23 [419]


J-Steel | 770    2018-02-18 23:19:19 [421]

Ezek amiket írtál mindegyik 'Kínából származó' közepes esztergákra is igazak. HBM, Opti, PrecisionMatthews, Grizzly.. stb. Mivel nekem is ezekből van egy, a múltkor pont azon gondolkodtam, hogy hogyan fogok balmenetet vágni. A plusz fogaskerék berakása nem is olyan egyszerű. A leszúráskor való szánbiztosítást én úgy csinálom, hogy a szán feszítőcsavarokat meghúzom, és ha végeztem újra felengedem.

Előzmény: VighLajos, 2018-02-18 22:57:46 [420]


VighLajos | 1699    2018-02-18 22:57:46 [420]

Szia! A Hyundai gépet nem ismerem, akkortájt az OBI-ban kapható volt. A Sieg SC6-nak van néhány hiányossága, ami elviselhető ugyan, de... Pl.: A tokmány forgásirány-váltásánál a főorsó is irányt vált, így balmenetes csavar készítéséhet egy plusz fogaskereket kell beépíteni. Forgó tokmánynál a főorsó is forog, e miatt leszúráskor nem lehet rögzíteni a késszánt a lakatanyával. Amúgy valahogy pofásabbnak tűnik, mint a Hyundai...

Előzmény: Durkonorbi, 2018-02-16 19:33:13 [415]


J-Steel | 770    2018-02-18 22:17:23 [419]

Honnan jutottál erre a következtésre, hogy nem ért hozzá? Mik azok a pontok, amiket kifogásolsz a videóban? Kíváncsi vagyok.

Előzmény: jani300, 2018-02-18 15:34:10 [417]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 10 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|