HobbyCNC fórum
  v0.9 alpha

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Megmunkáló marómotor (Főorsó) és szerszámok

Tapasztalatok ötletek tippek trükkök építés


Időrend:
Oldal 1 / 121 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

noctiluxx | 68    2017-06-20 18:48:33 [6053]

Minden létező módon rossz.. 5-8 századot lóg, az alsó tömítés egy hét alatt megadta magát (úgy, hogy még meg sem pörgettem)

Előzmény: noctiluxx, 2017-06-20 18:47:57 [6052]


noctiluxx | 68    2017-06-20 18:47:57 [6052]

Urak! Valaki használ ilyen gyalázatot?: Link legszívesebben falhoz csapnám, de használni szeretném. Mit csináljak vele? Tömítést már vágtam bele (rézből martam szerszámot hozzá), a csapágyakat kicserélem...


noctiluxx | 68    2017-06-20 18:47:10 [6051]

Urak! Valaki használ ilyen gyalázatot?: http://www.usovo.de/shop/Milling-spindles-accessories/Adapter-tool-changer/China-spindle-Toolchanger/Toolchangersystem-China-Spindle-expected-to-be-available-from-August-2017-after-adjustment::634.html Minden létező módon rossz.. 5-8 századot lóg, az alsó tömítés egy hét alatt megadta magát (úgy, hogy még meg sem pörgettem) Bejárattam a csapágyakat, de melegszik stbstb. Elég sok időt elbaxtam vele, legszívesebben falhoz csapnám, de használni szeretném. Mit csináljak vele? Tömítést már vágtam bele (rézből martam szerszámot hozzá), a csapágyakat kicserélem...


sanyi84 | 866    2017-05-14 22:03:09 [6050]

Nincs, közben tekerem a biciklit arról megy a gép. Még sokalltam is a fényt anno mikor a világítást újítottam fel. Viccet félretéve ez a felvétel rossz, de a számolás helyes. Ennyivel kell küldeni az adott fúrót. A munkahelyen egy újraköszörült "M6" menet előtti fél évig bírta a katalógus adatai szerint hajtva, pár ezer furatot csinált addig.

Előzmény: MoparMan, 2017-05-14 21:55:09 [6049]


MoparMan | 1396    2017-05-14 21:55:09 [6049]

jól sikerült videó. nincs villany a műhelyedben?

Előzmény: sanyi84, 2017-05-14 21:32:42 [6048]

sanyi84 | 866    2017-05-14 21:32:42 [6048]

Keményfém fúró próba átm 3,3 mm. Anyag :st52 , Fordulat: 8600 , előtolás 1300 mm/perc , stratégia: 0.3 mm enként kiemel.A fúró 8 furat után is "új" , semmi sérülés vagy kopás nyom nincs. [yt]pn7WFzPS_I4[/yt]


frob | 736    2017-04-23 17:09:04 [6047]

Rafináltak tetszik lenni ment a pü ...

Előzmény: Motoros, 2017-04-23 15:21:51 [6046]


Motoros | 3708    2017-04-23 15:21:51 [6046]

Van 6 mm-es is csak nincsen kirakva.

Előzmény: frob, 2017-04-23 14:56:26 [6045]


frob | 736    2017-04-23 14:56:26 [6045]

Szia Igen! Kár hogy az er 11 es szárba nem megy bele a 8 as átmérő... Na majd okoskodom lehet rendelek egyet...

Előzmény: Motoros, 2017-04-23 12:09:14 [6044]


Motoros | 3708    2017-04-23 12:09:14 [6044]

ilyesmire gondolsz?

Előzmény: frob, 2017-04-23 11:05:38 [6043]


frob | 736    2017-04-23 11:05:38 [6043]

Gravírozás Valaki megtudná mondani miként keressek olyan eszközre és hazánkban hol kapható esetleg, rugós gravír fej cnc hez. Az lenne a lényeg hogy ügye a főorsó helyére berakom, és csak karcolja az anyagot, de mivel eléggé egyenetlen a lemez, ezért jó lenne ha jövetné a felületet. Láttam már ilyet, tehát tuti van, csak mi a becses neve. Előre is köszi! R.


frob | 736    2017-04-23 11:03:26 [6042]

Köszönöm, Átolvastam, és el is szontyolodtam utánakeresve az ilyen motoroknak és kiegészítőinek.. főleg az áruk miatt...

Előzmény: vjanos, 2017-04-18 21:48:32 [6041]


vjanos | 4202    2017-04-18 21:48:32 [6041]

Alapvetően ipari gépeken használatosak a meredek kúpos befogók. Néha feltűnik egy-egy hobby próbálkozás a cnczone-on vagy az ebayen, de egy rendesen megcsinált kúpos főorsó nem két forint. Komoly gépre szerintem érdemes vadászni egy régi darabot... Szerszámbefogók olvasmány

Előzmény: frob, 2017-04-18 18:40:13 [6040]


frob | 736    2017-04-18 18:40:13 [6040]

Sziasztok Sokszor látok hirdetni az adok-veszekben SK30 -as kúpos befogókat, milyen gépekbe használják ezeket? hobby gépre van valami szerszám cserélő ezekhez? Köszi! R.


kaqkk007 | 640    2017-04-18 17:46:38 [6039]

Sajnos a feltét külső menetes a szár meg tömör , és nagy valószínűséggel még ragasztva is van , legalábbis amikor az én marómotorom tengelye eltört és (másfél óra alatt) lejött a feltét a tengelycsonkról a furatban mintha ragasztómaradék is lett volna . Nem egyszerű a lehúzása az biztos ,én megszenvedtem vele de jó motornál meg sem próbálnám .

Előzmény: Szalai György, 2017-04-18 17:19:32 [6037]

svager | 920    2017-04-18 17:42:23 [6038]

Esetleg megnézhetné az új darabon,hogy milyen tengelykötést alkalmaztak.

Előzmény: Szalai György, 2017-04-18 17:19:32 [6037]


Szalai György | 6068    2017-04-18 17:19:32 [6037]

Csak egy ötlet. Szerintem a befogószár végigfuratos. A szerszám helyére egy tengelydarabot tolva, azon keresztül nyomást gyakorolhatsz a motortengelyre. (Közben sütipörzsölővel melegítve a befogószárat és a motor felőli végén villával alátámasztva.)

Előzmény: Knocky, 2017-04-17 23:47:57 [6034]


Knocky | 3    2017-04-18 12:02:44 [6036]

Erről a motorról lenne szó.   

Előzmény: Knocky, 2017-04-17 23:47:57 [6034]


svager | 920    2017-04-18 06:39:16 [6035]

Szia! Valami típust irhatnál,esetleg képet,mert így nehezen fognak segíteni.

Előzmény: Knocky, 2017-04-17 23:47:57 [6034]


Knocky | 3    2017-04-17 23:47:57 [6034]

Sziasztok! Egy motoron szeretnék egy er11-es patronbefogót cserélni, de nagyon ra van szorulva. Azt olvastam hogy ezeket melegítéssel rakják rá a motor tengelyére, és kihűlés után ra feszül. Van valakinek valami bevált módszere ahogy ezt roncsolódás nélkül szét tudnám szedni? Ötleteket előre is köszönöm!


Pál | 6271    2017-04-06 13:03:54 [6033]

Köszi !

Előzmény: svejk, 2017-04-06 12:28:50 [6032]


svejk | 24092    2017-04-06 12:28:50 [6032]

Pálnak. eredetileg GMN-ek voltak benne, ezeknek az Exist kft a hivatalos forgalmazója. De az adott példányba a szürke doboz szerintiek lettek beépítve.


frob | 736    2016-12-21 10:52:58 [6031]

Persze, kínai is azt gyártja amit kérnek, ha jó minőség kell akkor azt, ha szar akkor azt... végül is nincs olyan cucc aminek legalább egy részét ne ott gyártanák...

Előzmény: remrendes, 2016-12-21 07:56:00 [6030]


remrendes | 1128    2016-12-21 07:56:00 [6030]

Az a baj, hogy mar kovetkeztetni sem tudsz. Kelet Azsiaban kellett beszerezni nagy meretu csapagyat, gondoltuk az SKF jo lesz. A Kinai SKF-el felvettuk a kapcsolatot, volt nekik. Korrektul becsomagolva, Made in Sweden... persze. Kb negyed aron, mint az SKF europai kereskedoknel. Tul nagy ceg ahoz, hogy megtegye, hogy nem Kinaban gyart.

Előzmény: Kopirnyák, 2016-12-21 07:05:01 [6029]


Kopirnyák | 1040    2016-12-21 07:05:01 [6029]

Mindennek a nagy részét Kínában gyártják ezt tudja mindenki. De a csapágyaknál ezzel lehet machinálni. Tízéves autómban váltót kellett javítani, csapágy belső része FAG Hungary, külső gyűrű FAG Germany. A belső része annak ellenére hogy olajban fut, szétkopott. De szereltem már európai gyártmány axiálventillátor hajtóművét, ahol minden csapágy fag volt, kivéve a legnagyobb terhelést kapó csapágyat, mert az ZKL volt, természetesen megadta magát. Mióta az is fag, nincs is vele semmi gond. Készítettem már olyan hajtást, ahol fontos volt az ár, és nagy erők sem jelentkeztek, de a kínai porvédős csapágy még a 60-as fordulatszámnál sem sokáig bírta az üzemelést. Ha tudom hogy egy csapágy ott készül, én már nem veszem meg, kerülöm ahol tudom, mert az ára lehet jó, de sok bosszúságtól mentem meg magam ha nem használom. Biztosan van ott is kiemelkedően jó, mert azért nem hülyék ők sem, de az importőrök azt nem hozzák be, mert valószínűleg már itt nem tudnák eladni. Néha eljátszok a gondolattal, amikor egy Y csapágy- házzal együtt 1200FT, kisker áron, azon a boltos már kb fogott 100%-ot, de elhozta az importőrtől aki feltételezhetően eladáskor úgyszintén 100% haszonnal adta túl. Mennyiért adja a kínai..... és még azon a bazi nagy hajón ide is kell hozni....

Előzmény: remrendes, 2016-12-21 01:31:36 [6028]


remrendes | 1128    2016-12-21 01:31:36 [6028]

Az SKF-ek egy reszet is kinaban gyartjak.

Előzmény: Kopirnyák, 2016-12-20 05:37:24 [6020]


frob | 736    2016-12-20 09:51:40 [6027]

Most valami japánnak írt csapágy van benne, ami akár jó is lehetne, de nem az, mondom 1 órát ment, ennél egy minőségi skf biztos tovább fogja húzni, van itthon spéci zsír kap bele egy picit, és meglátjuk mit mutat, egyenlőre nem akarnám lecserélni másra a motort, mert egyébkét szépen ment. Na meg ehhez a tömeghez van kitalálva a szerkezet ( ahogy láttad már jó régen), ha most feltennék rá valami normál 1kW ost lehet összeszakadna a cucc minden esetre köszi a felhomályosítást majd mondanak valami szépet az skf ben én meg igyekszem elhinni

Előzmény: svejk, 2016-12-19 22:11:16 [6017]


frob | 736    2016-12-20 09:48:21 [6026]

Kínai garancia az, hogy kb feleannyiért van a cucc mint itthon, eleve kettőt kell venni és nyugodt az ember

Előzmény: svejk, 2016-12-20 08:42:09 [6024]


svager | 920    2016-12-20 09:43:05 [6025]

És aki a magyart?

Előzmény: svejk, 2016-12-20 08:42:09 [6024]


svejk | 24092    2016-12-20 08:42:09 [6024]

+szállítás+áfa+VÁM (tudom, vannak európai közvetítők is) Abban igaza van Gábornak aki már beszopott egy kínai garanciát az inkább fizet többet.

Előzmény: vadember, 2016-12-20 07:07:56 [6022]

Aknai Gábor | 1109    2016-12-20 08:05:02 [6023]

Igazatok van, de én inkább veszek egy magyar cégtől marómotort picivel drágábban és ha valami gebasz lenne akkor a garanciát is sokkal könnyebben tudom érvényesíteni. Ez tapasztalat. Frekiváltóm már megvan egy Yaskawa személyében, szerintem jobb választás, mint ez a kínai. üdv, Gábor ui: néha sajnos szükség van kompromisszumra is

Előzmény: vadember, 2016-12-20 07:07:56 [6022]


vadember | 573    2016-12-20 07:07:56 [6022]

Itt van ugyan az a marómotor mint a Klaviós, de itt kevesebb pénzért még kapsz hozzá egy frekiváltót is. Ha meg tönkre megy benne a csapágy akkor kicseréled valami nevesebb gyártó termékére.Moci

Előzmény: Aknai Gábor, 2016-12-19 22:16:46 [6018]


svager | 920    2016-12-20 06:20:42 [6021]

Ne legyenek illúzióid,ugyanazt a az*rt árulják a Klaviónál is ami a neten megvehető.

Előzmény: Aknai Gábor, 2016-12-19 22:16:46 [6018]


Kopirnyák | 1040    2016-12-20 05:37:24 [6020]

Honnan tudod hogy normális csapágyak vannak benne? Egyszer traktor első hajtásából olaj elfogyott, csapágy megszorult, difi beállt, szervizesek megcsapágyazták ahogy kell. Nem telt el egy év, valami kopog benn de nagyon. Kihívtam őket, mégiscsak ők szerelték. A csapágy külső gyűrűje eltörve. Ők esküdöztek ez nagyon jó minőségű csapágy.... aztán a csapágyboltban beazonosíttattam, azt mondták felső kategóriás kínai. Vettem bele SKF-et, azóta gond nélkül megy. A kettő között tízezer forint volt a különbség.

Előzmény: Aknai Gábor, 2016-12-19 22:16:46 [6018]


guliver83 | 2245    2016-12-20 00:04:30 [6019]

Én ezt tudod mikor merném állítani ha már szédszedtem. De ha nem Kínai az már hamisítvány.

Előzmény: Aknai Gábor, 2016-12-19 22:16:46 [6018]


Aknai Gábor | 1109    2016-12-19 22:16:46 [6018]

Kínából ez nem kérdés, de legalább normális csapágyak vannak benne, ez azért megnyugtatóbb, hogy talán mégsem a leggagyibb kategória.

Előzmény: guliver83, 2016-12-19 22:05:59 [6016]


svejk | 24092    2016-12-19 22:11:16 [6017]

No és még egy C3 adalék aztán megyek szunyókálni. A C3 és a normál hézag közt van átfedés, tehát adott esetben az is lehet, hogy a normálként vásárolt nagyobb hézagú mint egy szűkebb, papíron C3-as. De hogy lásd nem a levegőbe beszélek, az SKF szerint a 18-24 mm-ig terjedő furattartományban a normál mélyhornyú csapágy 5-20 um közti radiális hézaggal lehet, míg a C3-as 13-28 um közt. No ennyit a C3 meséről...

Előzmény: svejk, 2016-12-19 21:06:40 [6012]


guliver83 | 2245    2016-12-19 22:05:59 [6016]

Szerinted ez honnan van?

Előzmény: Aknai Gábor, 2016-12-19 21:17:12 [6013]


Aknai Gábor | 1109    2016-12-19 22:02:17 [6015]

Igazából egy tényleg használhatót keresek és csak megerősítésre várok, hogy jól döntök-e.

Előzmény: svejk, 2016-12-19 21:42:45 [6014]


svejk | 24092    2016-12-19 21:42:45 [6014]

Én lebeszélni? Mindenki azt vesz amit akar, csak az a baj sokszor később derül ki a valóság.

Előzmény: Aknai Gábor, 2016-12-19 21:17:12 [6013]


Aknai Gábor | 1109    2016-12-19 21:17:12 [6013]

De ugye ha ilyet szeretnék nem fogsz lebeszélni róla? marómoci

Előzmény: svejk, 2016-12-19 21:04:54 [6010]


svejk | 24092    2016-12-19 21:06:40 [6012]

Magyarán a C3 a válogatáskor kiderülő "selejt" mélyhornyú csapágy.

Előzmény: svejk, 2016-12-19 21:04:54 [6010]


svejk | 24092    2016-12-19 21:05:44 [6011]

Úgy van!

Előzmény: Aknai Gábor, 2016-12-19 20:58:21 [6009]


svejk | 24092    2016-12-19 21:04:54 [6010]

A C3 megnövelt hézagú, tehát üzemmelegen áll be a normál csapágyhézag, tehát szerintem eleve nincs belőlük párba válogatott. Oda ferde hatásvonalúak kellenének és azokat párba válogatni. De valószínű a silány többi rész, -centrirozás, pajzsok egytengelyűsége, stb.- azokat is kinyírná. Pár hónapja már linkeltem, hogy a kínaiak saját magukat is hamisítják. Az Ebay-en a jobbaknál már eleve linkelik , hogy miről ismerhető fel a gagyi.

Előzmény: frob, 2016-12-19 20:41:25 [6007]


Aknai Gábor | 1109    2016-12-19 20:58:21 [6009]

A Klavio-s marómocikon (illetve a 2,2kW-os vízhűtésesen) ilyen csapágyak vannak: 2 x 7005C P4 + 2 x 7002C P4 Gondolom ezek a marómotorok is kínaiak, de talán még a használható kategória. csapágy

svager | 920    2016-12-19 20:44:57 [6008]

Az is zörögni fog,laza az illesztése.

Előzmény: frob, 2016-12-19 20:41:25 [6007]


frob | 736    2016-12-19 20:41:25 [6007]

hát eddig nem ment 1 órát se jóformán, ráadásul eddig csak fát igazgattam vele.. szóval csak jobb lehet.... C3 al nem tudom mi a bajod, direkt nagy fordulatú cuccokhoz van... Kalapács sajna csak ijesztgetésnek kellett, mert túl könnyen szétcsúszott miután sikerült levenni a porvédőt... na majd kiderül, ha nem akkor keresnem kell másik főorsót..

Előzmény: svejk, 2016-12-19 20:30:10 [6004]


guliver83 | 2245    2016-12-19 20:38:59 [6006]

Kalapács? Az ütés mindennek használ.

Előzmény: svejk, 2016-12-19 20:30:10 [6004]


svager | 920    2016-12-19 20:38:33 [6005]

De nem is fog zörögni

Előzmény: svejk, 2016-12-19 20:30:10 [6004]


svejk | 24092    2016-12-19 20:30:10 [6004]

Aligha... C3-mal főleg nem, a grafitos zsírtól meg megint nem javul. A nagyfordulatú zsírok kilója 20-60 ezer Ft. El kell könyvelni, hogy ezek ilyenek, és cserélgetni a csapágyakat x üzemóránként. Az egész kivitel alkalmatlan a preciziós futásra ami a csapágyak élettartamát alapvetően meghatározza. No meg az a kalapács sem jó ómen ott az asztalon. Persze egy darabig talán jobb lesz a márkás csapágyakkal, de az csak önámítás.

Előzmény: frob, 2016-12-19 20:10:37 [6003]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 121 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|