HobbyCNC fórum
  v0.9.2.4

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Megmunkálási ötletek

Mit, mivel és hogyan rovat.


Időrend:
Oldal 4 / 14 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2 3 4  5   6   7   8     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

VighLajos | 1632    2013-01-10 08:35:00 [516]

Nyíregyházi barátom valakivel (helyben) vágatott nekem 8-as vaslemezt lézerrel, vagy plazmával...
Kérdezzem meg tőle, hogy hol csináltatta?

Előzmény: elektron, 2013-01-10 08:19:00 [515]


elektron | 13158    2013-01-10 08:19:00 [515]

Anyagkivágásra tudnátok mondani pár bevált kedvező árú minőségű és webes felületen elérhető dxf-etről dolgozó céget ? Mintha lett volna egy Nyíregyházi is , csak nem emlékszem a nevére. Lézer, víz akármi, ami technológiák vannak.


Szedlay Pál | 1656    2013-01-09 23:53:00 [514]

Ennél a típusnál ilyen soha nem következik be.

Előzmény: Bauer Márk Ottó, 2013-01-09 19:51:00 [512]


sanyi84 | 921    2013-01-09 20:21:00 [513]

Szimulációba is rátesz ilyet? Mert ha igen akkor más stratégiát kell választani vagy picit állítgatni még . Nem biztos hogy gép hiba, azok jó gépek. Én valamennyivel stabilabb gépen dolgozok mint a tiéd, erősebb a főorsó kicsivel nagyobb a tömege. Az előtolás illetve fordulat jó szerintem. Szerintem a cam környékén keresd a hibát. Ma csináltam sima 45 fokot hülye helyre, tóruszmaróval. A felületen bár látszik a test alapú megmunkálás de a légy is elcsúszna rajta. A te darabod most nem az a tipikus darab amin 2 őt húzok szivaccsal és eltűntek a nyomok.
Miért a szerszámpálya a ludas? Mert ekkora hibát a gép nem vihet bele ha az összes többi műveletet jól megcsinálta. Két felületed (gondolom én lapos szögbe) találkozott. Én azt mondom szimuláld le, nézd meg mit csinál, tanulj belőle-én is ezt teszem. A téma érdekel, azaz mi is a hiba.

Előzmény: ruby, 2013-01-08 20:19:00 [502]


Bauer Márk Ottó | 28    2013-01-09 19:51:00 [512]

Szia !

A kérdésem a következő lenne: a gömbvégű maró merőleges a felületre vagy egy adott szöget zár be vele ? (a középpont vágósebességének értéke lehet nulla a fordulatszámtól függetlenül)

Szedlay Pál | 1656    2013-01-08 23:44:00 [511]

Még egy gondolat.
Nem irigyellek, mert átmérő 12mm-es gömbvégű maróért, ami a 60HRC-t viszi a gatyámat ott hagynám.

Előzmény: ruby, 2013-01-08 20:19:00 [502]


Szedlay Pál | 1656    2013-01-08 23:17:00 [510]

De a feladatban 2% volt és ez nem indokolná a felület minőségét.

Előzmény: robroy007, 2013-01-08 23:05:00 [508]


Szedlay Pál | 1656    2013-01-08 23:14:00 [509]

"60hrc az lehet közel van már a szerszám keménységéhez"
A mai bevonatok ezt már viszik csak az a kérdés milyen paraméterek mellett.
Itt a videón ha nézem az előtolás és a főorsó fordulatot azért nem kapkodtak, de itt nem is simításról van szó.
Link

Előzmény: robroy007, 2013-01-08 22:56:00 [505]


robroy007 | 2138    2013-01-08 23:05:00 [508]

átmérő 3-7% között visz szépen a gömbvégű simításban ökölszabvány szerint

Előzmény: Szedlay Pál, 2013-01-08 22:57:00 [506]


Szedlay Pál | 1656    2013-01-08 23:05:00 [507]

"D12 gömb marónál 0,3-0,5mm pálya távolság már szép felületet kéne adjon!!"
Teljesen igazad van.
De, a képeken úgy néz ki, mint amit Te is írtál, hogy a felület minőségét inkább a gép állapota adja, nem a marási adatok.

Előzmény: robroy007, 2013-01-08 22:56:00 [505]


Szedlay Pál | 1656    2013-01-08 22:57:00 [506]

Bocs, lehet nem jót írtam itt egy 6mm átmérőjű gömbvégű maró adata 60Hrc-hez.
Akkor meg az általad használt paraméter jó.

Előzmény: Szedlay Pál, 2013-01-08 22:36:00 [504]


robroy007 | 2138    2013-01-08 22:56:00 [505]

mennyi a simítási ráhagyás???

lehet hogy csak elsiklik a felületen és nem tud folyamatosan forgácsot leválasztani akár

60hrc az lehet közel van már a szerszám keménységéhez

Pali
a amit számoltál az max csak az oldalra eső megmunkálásnál lenne érdekes de mivel nem tudjuk mennyi a pálya átfedés így nehéz okosnak lenni
mert a szép felülethez kéne az is
D12 gömb marónál 0,3-0,5mm pálya távolság már szép felületet kéne adjon!!

Előzmény: ruby, 2013-01-08 20:19:00 [502]


Szedlay Pál | 1656    2013-01-08 22:36:00 [504]

Ha három élű marót számolok akkor a fogankénti előtolás 0,1mm 1800-as előtolással.
Ez simításhoz nagyon sok, próbáld meg visszavenni foganként 0,02mm-re. A 0,05mm-es Ap-vel sík felületen az aktív átmérőd 1,546mm és itt a forgácsolási sebességed 29,1407 m/perc.
Mivel laikus vagyok ez csak egy elmélet és nem tapasztalat, ezért fenntartásokkal fogadd.

Előzmény: ruby, 2013-01-08 20:19:00 [502]


robroy007 | 2138    2013-01-08 22:23:00 [503]

nekem inkább úgy tűnik máshol keresendő a hiba oka
a felület mintha remegés áldozata lenne vagy hasonló a csíkozottság meg lógás eredménye

nézd meg álló helyzetben a szerszám mennyit mozdul ha az orsót és a szerszámot megpróbálod megtolni kézzel
mert lehet nem üt az orsó csapágy de minden más lóg

Előzmény: ruby, 2013-01-08 20:19:00 [502]


ruby | 1    2013-01-08 20:19:00 [502]

sziasztok egy hurco vmx 24 esen és egy 30 ason dolgozom edgecam-el van egy olyan problémám hogy kemény felület simításnál (hws 60hrc) a maró csíkokat húz a felületre

Kép


kép2

ezt egy 12es gömbel (keménymaró) hoztam össze
1800as előtolás 6000-es fordulat 0.05-ot fog,
az edgecambe simítás érdességmagasság művelettel, 2%-os léptékkel 0.01-os érdességmagasággal, a maró ezredeket üt csak
A kérdésem az lenne hogy milyen megmunkálási technológiával lehetne szép felületet csinálni?
fordulat? előtolás? vagy edgecambe más művelettel? ( ha rossz topikba írtam előre elnézést kérek)

robroy007 | 2138    2012-12-07 21:24:00 [501]

hát két lehetőséget gondoltam rá
feltekered megrecézek aztán vissza tekered

de amúgy jó lehet ha sűrű mintában felgravírozod a recézett mintát

vagy ha van haránt gyalu a közeledben akkor azzal is talán lehetséges telibe vágni recére jellemző mintát

Előzmény: vassj, 2012-12-07 08:56:00 [500]


vassj | 1    2012-12-07 08:56:00 [500]

Sík felületet hogyan szoktak "recézni"


lari | 998    2012-08-05 15:45:00 [499]

Köszönöm!

Előzmény: Szalai György, 2012-08-04 18:42:00 [498]


Szalai György | 6311    2012-08-04 18:42:00 [498]

95. oldaltól.

Előzmény: lari, 2012-08-02 16:51:00 [497]


lari | 998    2012-08-02 16:51:00 [497]

Meg tudná mondani valaki, hogy BC3-as anyagot lehet, ill. érdemes-e házilag hőkezelni?
Egy 22mm átmérőjű 40 mm hosszú csapról lenne szó, aminek kellene egy kis felületi keménység....


Antal Sándor | 305    2012-08-02 11:22:00 [496]

Az enyém most nincs összerakva,ritkán kell(csak foglalja a helyet) így nem tudom lefényképezni.
Ha nem túl sok a hajlítandó anyag akkor ne csinálj komoly masinát.1mm-es cekászt feszítsd ki rugóval vagy súlyokkal,asztal élére rögzítsd fel úgy hogy az asztalra helyezett plexi és a cekász közt legyen vagy 3-4mm. Én a cekászt 230/24v trafóról hajtom a primer oldalt lámpa dimmerrel (fényerőszabályzó) szabályzom. Piros izzásig fűtöm aztán egy picit visszább veszem, kísérletezni kell a hőmérséklettel és a melegítési idővel a plexi vastagságának megfelelően.

Előzmény: szokes, 2012-08-02 11:03:00 [495]


szokes | 1605    2012-08-02 11:03:00 [495]

plexihez kell 1-8mm-ig nem kell nagíy méret kb 25-30cm széles...

Előzmény: Antal Sándor, 2012-08-02 10:58:00 [494]


Antal Sándor | 305    2012-08-02 10:58:00 [494]

Eladó gépet keresek #243 itt volt róla szó.
Amúgy mit szeretnél hajlítani, és milyen méretben gondolkozol?

Előzmény: szokes, 2012-08-02 08:26:00 [493]


szokes | 1605    2012-08-02 08:26:00 [493]

á ez az köszi, a képek rémlettek, csak maga a technika kell még, hogy milyen cső, honnan vagy miből? meg a szabályzása...


Antal Sándor | 305    2012-08-01 23:07:00 [492]

Lámpás fórumtárs mappájában keresgélj:itt

Előzmény: szokes, 2012-08-01 13:37:00 [490]


lovas gyula | 1497    2012-08-01 15:10:00 [491]

A reklám világitósok vonalhősugárzóval szokták csinálni még kint a terepen is.

Előzmény: szokes, 2012-08-01 13:37:00 [490]


szokes | 1605    2012-08-01 13:37:00 [490]

korábban volt már róla szó plexi élhajlítás... volt rá valakinek valami viszonylag egyszerű megoldása 2 alumínium hűtőlap között elhelyezett fénycső melegetítte... aki magára ismer jelezze és kérném a segítségét a témában... köszi


zozo | 2781    2012-06-03 21:42:00 [489]

Persze ez nem a lakkozottra vonatkozik


zozo | 2781    2012-06-03 21:40:00 [488]

Rezet szoktuk fekete alkoholos filccel is kifesteni, száradás után pedig megfuttatjuk a polírkorongon mégegyszer. (ez leviszi a felületre kenődött festéket)


Török Tamás | 1881    2012-06-03 21:12:00 [487]

A réztáblát savazzák, a lakkozott felületet nem bántja a mart felületet sötétiti.

Előzmény: bélabá, 2012-06-03 20:55:00 [485]

PSoft | 9725    2012-06-03 21:05:00 [486]

Többször használtam,például színes zsírkrétákat erre a feladatra.

A krétát pld. a gravírozott szövegbe dörzsölve,"feltöltve" vele.
Higítós ruhával átdörzsölve,fényes/kontúros lesz a szöveg,és tartós is.

Előzmény: bélabá, 2012-06-03 20:55:00 [485]


bélabá | 248    2012-06-03 20:55:00 [485]

Sziasztok!

2 rétegű ABS gravírozó anyagot mivel lehet szépen kifesteni?
Ezek alapvetően egy színt tudnak pl. fehér alapon kék, de milyen festékkel lehetne a gravírozás egy részét mondjuk pirossal 'feltölteni'. Valami vízbázisú festék.
Ilyen anyagokra gondolok...

Az is érdekelne, hogy ki mivel és hogyan festi ki a gravírozott réztáblát.
Valakinek ötlet, tapasztalat?


svejk | 24841    2012-01-23 21:38:00 [484]

Nem kell sűrűn idejárni

Előzmény: rferi, 2012-01-23 21:26:00 [483]


rferi | 1309    2012-01-23 21:26:00 [483]

Kérünk egy modit, az említett hsz-t törölni!
Úgysincs benne semmi, és elég idegesítő a dolog!


rferi | 1309    2012-01-23 21:25:00 [482]

ha azóta tették a szájtot jelszavassá.....

Előzmény: Laslie, 2012-01-23 21:00:00 [481]


Laslie | 7674    2012-01-23 21:00:00 [481]

Valóban, de eddig ez nem jött elő ?
Nem mai képhivatkozás.

Előzmény: rferi, 2012-01-23 20:57:00 [479]


Laslie | 7674    2012-01-23 20:58:00 [480]

Előfordulhat ilyen maró, mintha nekem is lenne hasonló arányokkal rendelkező, bár kétségtelen, hogy nem gyakori.

Előzmény: Miki2, 2012-01-23 20:13:00 [470]


rferi | 1309    2012-01-23 20:57:00 [479]

A 402-es hozzászólás a hunyó, ott hivatkoznak rá

Előzmény: Laslie, 2012-01-23 20:57:00 [478]


Laslie | 7674    2012-01-23 20:57:00 [478]

Ez már volt régebben is.
Egy képállomány szokta csinálni.
Szerintem lari lesz a hunyó.


sasi | 1780    2012-01-23 20:55:00 [477]

Nálam is feljön a párbeszéd panel.

Előzmény: Kulcsar Zoltan, 2012-01-23 20:43:00 [472]


PSoft | 9725    2012-01-23 20:54:00 [476]

Tőlem is,de mi is akar ez lenni.

Előzmény: Kulcsar Zoltan, 2012-01-23 20:43:00 [472]


Szalai György | 6311    2012-01-23 20:47:00 [475]

Az első link nem működik.
A böngésző imsorába másolva nálam elindul.
www.dianaszki.hu/downloads/Dörzsárazás.ppt

Előzmény: Szalai György, 2012-01-23 20:44:00 [473]


Szalai György | 6311    2012-01-23 20:45:00 [474]

Tőlem is!

Előzmény: Kulcsar Zoltan, 2012-01-23 20:43:00 [472]


Szalai György | 6311    2012-01-23 20:44:00 [473]

Ezt találtam.
Meg ezt.
Szerintem, benne van minden.

Előzmény: Amatőr, 2010-03-03 10:09:00 [467]


Kulcsar Zoltan | 4175    2012-01-23 20:43:00 [472]

Valami van a topickkal ! Megnyitom és valami ica.com jelszot kér töm !! ?

Sanyi Bá | 247    2012-01-23 20:20:00 [471]

Igen létezik a DATRONNAK 8x1,5-ös T-nút marója amivel több fogással kilehet marni (egy fogásból nem szabad T-nútot marni mert biztos szerszám törés).Esetleg van 10x2-es Datron T-nút maró szerintem műanyagba több fogással alkohol hűtéssel megoldható.

Előzmény: lari, 2012-01-23 20:08:00 [469]


Miki2 | 1774    2012-01-23 20:13:00 [470]

Ilyen méretű marót készen ne keress.
Én ilyen esetekben előveszek egy kétélű marót, és átfaragom.

Előzmény: lari, 2012-01-23 20:08:00 [469]


lari | 998    2012-01-23 20:08:00 [469]

Egy 50mm hosszú műanyagba kellene marnom az alábbi 10*10-es hornyot.
Hogyan lehetne ezt kivitelezni? Van valakinek ötlete?
Létezik esetleg ilyen méretű T-horony maró?


Jóska | 716    2010-03-03 23:11:00 [468]

Kézi (fix)dörzsárhoz max 0,05 mm ráhagyás kell általában. A menetfúró hajtóvasat csak vágási irányba szabad forgatni!
Kenni Alu-hoz, bronzhoz, vasöntvényhez az olajos petróleum, acélhoz az étolaj a legjobb. Egyenletesen kell forgatni, finoman előtolni.
Célszerő a forgácsot időközönként sürített levegővel kifúvatni!

Előzmény: Amatőr, 2010-03-03 10:09:00 [467]


Amatőr | 2045    2010-03-03 10:09:00 [467]

Sziasztok!
Volna valakinek valami leírása a kézi dörzsárakról és a dörzsárazásról?


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 4 / 14 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2 3 4  5   6   7   8     Következő ►  Utolsó ►|