HobbyCNC fórum
  v0.9.2.4

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Megmunkálási ötletek

Mit, mivel és hogyan rovat.


Időrend:
Oldal 2 / 14 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2  3   4   5   6     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

Gnat | 41    2014-03-07 07:07:00 [616]

Köszönöm a válaszokat! Ki fogok próbálni mindent!


batesz | 302    2014-03-07 06:01:00 [615]

Szia!

Alu megmunkálásakor denszesz, vagy inkább petróleum! Én WD-40-et használok (ez mindig kéznél van), az is tökéletes!
Egyébként a forgácsolás paraméterei is befolyásolják a minőséget, illetve a géped merevsége is ludas lehet a probléma előidézésében. Talán a kettő együtt...

Előzmény: Gnat, 2014-03-06 20:19:00 [609]


Kulcsar Zoltan | 4175    2014-03-07 05:04:00 [614]

Szia

Logikus amit mondasz de itt nem az a baj hogy a szerszám melegszik .Itt a felülettel van a hiba és ahhoz kenés szükséges és nem (csak ) hütés .

Előzmény: Szabó Zoltán, 2014-03-06 23:01:00 [612]


PSoft | 9725    2014-03-06 23:06:00 [613]


Annak a "négykilences" alu-nak,az se segít!
Azt,csak a villany szereti(megmunkálni).



Előzmény: Szabó Zoltán, 2014-03-06 23:01:00 [612]


Szabó Zoltán | 116    2014-03-06 23:01:00 [612]

Szerintem az Alu marásakor Denaturált szeszt kell használni hűtésnek. Bár a tűzveszély miatt figyelmesen kell nagyon!

lovas gyula | 1497    2014-03-06 22:29:00 [611]

Egy simitó marás 0.1-0.2mm a marás irány az óramutatóval ellentétes irányú.Létezik olyan alu is aminél szinte semmi nem segit. Na azt kerülni kell mint ördög a tömjént. Ilyen anyag az alu nagyáramú sin.

Előzmény: Gnat, 2014-03-06 20:19:00 [609]


Kulcsar Zoltan | 4175    2014-03-06 20:41:00 [610]

Szia

Talán a kétélü maro jobb lenne , több hely van a forgácsnak .A másik a melo végén egy simito fogás is segithet .Az olaj jobb lenne kenésnek az aluhoz valoszinü .

Előzmény: Gnat, 2014-03-06 20:19:00 [609]


Gnat | 41    2014-03-06 20:19:00 [609]

Sziasztok!
Aluminium megmunkálással kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. Ha például marok egy zsebet, a zseb alján szép felületem marad, amit a maró szerszám homlok felülete ér. Viszont a zseb oldalán "hepehupás" a felület. A gyártott alkatrésznél fontos lenne az esztétikum is! Fúr/vágó spray-el van hűtve! 4 élű nem bevonatos HSS maróval dolgozom. Mi lehetne a megoldás a sima felület eléréséhez?
Köszönöm előre is!


bélabá | 248    2014-02-04 08:18:00 [608]

Köszönöm a segítségeteket.
A step down-t kicsit óvatosabban fogom alkalmazni, majd beszámolok az eredményről...


Rabb Ferenc | 2890    2014-02-03 21:02:00 [607]

A fordulat lehet egy kicsit több. Úgy 15-20 ezer között. Megnéztem egy régebbi darabomat, és az előtolás kb nekem is ennyi volt mint amit Gyuri javasolt. A kezdés viszont legyen kb a fele. Vagyis a Step Down 0,2m/min, nehogy lepattanjon a tű hegye.

Ha csak kifesteni akarod, akkor bőven elég 0,25-0,3 mm mélység.

Előzmény: bélabá, 2014-02-03 13:22:00 [605]


Szalai György | 6311    2014-02-03 20:43:00 [606]

Talán elsőre 9-10 000 n/min fordulaton, ha nincs több. És 0,4m/min előtolással.
Szerintem.

Előzmény: bélabá, 2014-02-03 13:22:00 [605]


bélabá | 248    2014-02-03 13:22:00 [605]

Sziasztok!

Sárgrézbe szeretnék gravírozni.
Nagyon jó anyag, kifejezetten gravírozáshoz készült ötvözet (Gravotrade)...

Van valakinek megmunkálási tapasztalata ezzel?
Szerszám fordulat, előtolás, fogásmélység...
0.3-as 30 fokos gravírtűvel készülne, 0.4 mélyre kéne gravírozni, hogy ki lehessen festeni...


Kulcsar Zoltan | 4175    2013-12-24 06:50:00 [604]

Szia

Ennek van egy fajtája ahhol a forgács szinte száraz marad , nem ragad össze ( maga a forgácsolás elpárologtatja ) .

Előzmény: Áts László, 2013-12-24 00:13:00 [602]


Kulcsar Zoltan | 4175    2013-12-24 06:48:00 [603]

Szia

Már látom a lelki szemeim elött hogy a Haas meg a többi profi lázasan keresi a lehetöséget hogy a formatervezett professzionális kenörendszerüknek helyet találjanak a szerszámtárban !

Előzmény: tomktom, 2013-12-23 22:29:00 [599]


Áts László | 1911    2013-12-24 00:13:00 [602]

Van a szomszédomba egy ablakos(műanyag) és néha szokott alu ajtót csinálni. Ehhez vannak a gépein sűrített levegővel működő porlasztós kenőrendszer a forgácsolószerszámokhoz. Amikor alut munkál meg csak ki kell nyitni egy csapot a gépeken és permetezi az olajat a szerszámokra. A korszerűbb helyeken ezt minimál kenésnek is nevezik.

Előzmény: vomberg, 2013-12-23 23:18:00 [601]

vomberg | 955    2013-12-23 23:18:00 [601]

Írja, hogy valami miatt plusz kenés kellett neki.Hozzáteszem, hasonlón gondolkodom én is, menetfúrásnál bemártatom a menetfúrót a kencébe és nem kell nyitogatni a géptér ajtót.

Előzmény: tomktom, 2013-12-23 22:29:00 [599]


vjanos | 4532    2013-12-23 23:10:00 [600]

Festő CNC...

Előzmény: tomktom, 2013-12-23 22:29:00 [599]


tomktom | 368    2013-12-23 22:29:00 [599]

Még nem tudtam eldönteni, hogy valójában eddig mi bonyolítottuk túl a hűtés-kenés kérdését, vagy a videó készítője...


robroy007 | 2138    2013-12-05 12:17:00 [598]

ettől sokkal egyszerűbben is meg lehet oldani

a gyári út eredetileg szitázva van és a gépszám beleütve mechanikusan

eleve préselt forma amin van elég mélyedés és a Zoli által leírtak ( kimarod, zománc festék, lehúz, szárad higítóval óvatosan lemos)

ami a leggyorsabb talán
kimar edding 750 paint marker olajfilc (ezzel jelölök a vastelepen fehér színnel a vasakat)
gyorsan megszárad olajos vagy vágó spray-s ronggyal letöröl 3 perc
én így gyártom a mozdonyok kezelőpaneljeit és eddig bevált

Előzmény: plutokas, 2013-12-04 20:51:00 [587]


matricás | 2956    2013-12-05 09:54:00 [597]

Szia, nekem van kölcsönbe egy kicsi kemencém 2200 fokig...

Előzmény: Biró Nándor, 2013-12-05 08:50:00 [595]


vomberg | 955    2013-12-05 09:34:00 [596]

Hol lehet ilyet beszerezni?

Előzmény: Biró Nándor, 2013-12-05 08:50:00 [595]


Biró Nándor | 21    2013-12-05 08:50:00 [595]

nem kell a fazekat ki nyirni nekem van vagy 70kg alap és ékszer zománc porom szivesen adok de hogy hogy égeted rá az már egy más kérdés


matricás | 2956    2013-12-05 08:35:00 [594]

Szia, amúgy nem tettél vigyorit, mint én, de nem elrugaszkodott dolog a rekeszzománc: levered a zománcot a megfelelő színű fazékról (hogy az asszony ne vegye észre), beleszórod a kigravírozott mélyedésekbe, és megmelegíted, hogy megolvadjon...

Előzmény: plutokas, 2013-12-05 06:27:00 [593]


plutokas | 380    2013-12-05 06:27:00 [593]

Köszönöm az ötleteket. Úgy gondolom rekeszzománcolással indulva ki is próbálom.


matricás | 2956    2013-12-04 21:58:00 [592]

selmeciék

Előzmény: Kulcsar Zoltan, 2013-12-04 21:31:00 [590]


matricás | 2956    2013-12-04 21:57:00 [591]

Most kaptam:
A tanfolyam keretén belül a színezésre és festésre több technológiát is kínálunk Önöknek:
Létezik az úgynevezett akrilos festés mely törtéhet manuális úton vagy esetleg egy festő berendezés használatával. A különböző fákat, márványokat vagy fém tárgyakat színezhetünk a Gravograph által kifejlesztett szinező krétákkal. A réz és alumínium tábláknál pedig savazási technikákat alkalmazhatunk.

Előzmény: plutokas, 2013-12-04 20:51:00 [587]


Kulcsar Zoltan | 4175    2013-12-04 21:31:00 [590]

Szia

Géptáblákat szoktak igy festeni : ráöntik a festéket a már kimart felületre és a felesleget gumilappal lehuzzák ( pl :lehuzo
Nagyon vékony réteg marad rajta amit szikadás után sima higitos ruhával le tudsz törölni .

Mire ezt leirtam szerintem el is készithetö .

Előzmény: plutokas, 2013-12-04 20:51:00 [587]


matricás | 2956    2013-12-04 21:13:00 [589]

Szia: "rekeszzománcozás" az eljárás....
komolyabban: ha kicsi a térfogat, festékkel, ha nagy önterülő műgyantával

Előzmény: plutokas, 2013-12-04 20:51:00 [587]


mex | 571    2013-12-04 20:56:00 [588]

Szerintem telibefújták, majd utána a felesleget letörölték, csiszolták.
De ha nem sorozatgyártol, akkor figyelmedbe ajánlom Danibá előtted való beírását, bár nem Neked írta, de" pászol."


plutokas | 380    2013-12-04 20:51:00 [587]

Sziasztok! Szeretném a most készülő gépembe elhelyezni a gép nevét ami marással lenne benne. Régi gépeken lehet látni azt a megoldást hogy a körülötte levő rész kifestik valahogyan. Ez milyen technikával készült vagy milyen festékkel?? Gyakorlatilag lenne egy négyzet benne a gép egyedi neve esetleg száma vagyis a készülés éve a többi részt meg ki szeretném "önteni" piros vagy kék színnel. Festék boltban érdeklődve azt a választ kaptam, hogy ecset és fényes fém festék, de nem akarom elhinni hogy erre nincs valami frappánsabb megoldás. Nem hiszem hogy pár tíz évvel ezelőtt is ezt csinálták volna mert nagyon nem hatékony. Pl: A betűk belsejét viszonylag lassan kipingálni egy agyrém lenne. Mondjuk ha nincs más ez lesz, de jobb lenne hatékonyabban kivitelezni.

Danibá | 4807    2013-12-02 16:46:00 [586]


Kicsit, kicsit)
Mire az a nagy kapkodás)
„Lassan járj, tovább érsz!”

Előzmény: forgácsolo, 2013-12-02 14:32:00 [585]


forgácsolo | 2470    2013-12-02 14:32:00 [585]

evvel lehet kicsit megkéstél,
a kérdést 2005 11.05.én tették fel

Előzmény: Íjász, 2013-12-02 11:14:00 [583]


keri | 10683    2013-12-02 13:09:00 [584]

Sima vídia szerszám is viszi az üveget.
Kukorica maró vált be nekem a legjobban, bár én csak kézzel formáztam. Finomításra gyémánt poros szerszámok.


Íjász | 790    2013-12-02 11:14:00 [583]

Nem a legjobb megoldás, főleg részletgazdag domborműveknél, mert a szórt anyag nem válogat... a finomabb részletek odavesznek,ráadásul "kontraszttalanná" válik a dombormű. Egyszerűbb mintáknál lehet használni (én is szoktam)

Előzmény: victorhu, 2005-11-05 14:57:00 [110]


glazbox | 630    2013-09-08 21:44:00 [582]

Bocsi, tényleg nem volt egyértelmű, tehát valójában az utóbbi. De azért jó lenne nagyobb tömböket szeletelni valahogy.

Előzmény: forgácsolo, 2013-09-08 18:32:00 [581]


forgácsolo | 2470    2013-09-08 18:32:00 [581]

akkor most üveget vágni akarsz vagy idommá formálni mert nem mindegy?

Előzmény: glazbox, 2013-09-05 21:55:00 [563]


glazbox | 630    2013-09-08 14:03:00 [580]

Tegnap óta töröm a fejem tudat alatt a témán, és igazából lehet, hogy működhetne, ki kellene próbálni. Annyit azért érdemes tudni az üvegről, hogy hőtágulás szempontból nagyon kényes anyag, például a kézzel fúvott üvegeket 550 fokos (ha jól emlékszem, rég fújtam már) hűtő!kemencébe rakjuk, hogy ne repedjenek szét a hirtelen hűléstől, majd ezt a kemencét is fokozatosan lekapcsoljuk.

Tehát ha egy nagy tömböt 2000 fokkal megpiszkálom, vagy tele lesz hajszálrepedésekkel, esetleg szétporlad, vagy hűtőkemencébe rakva megmenthető, de ezt a kemencét működtetni is irdatlan energia, és ilyen szempontból már egyszerűbb 650-800 fokon (ahol megindul a képlékenység) olvasztani az üveget.

Az ultrahangos módszer talán működhetne, de nem tudom, milyen anyagokat szoktak ezzel megmunkálni? Ha a fémet, követ komolyabb szinten viszi, akkor érdemes megpróbálni üveggel is.

Előzmény: Szalai György, 2013-09-07 07:06:00 [578]


glazbox | 630    2013-09-07 13:35:00 [579]

Nem hiszem, végigrepedne az egész üveg.

Előzmény: Szalai György, 2013-09-07 07:06:00 [578]


Szalai György | 6311    2013-09-07 07:06:00 [578]

Erodált, vagy rusztikus felületű gödör létrehozható köveken, az agyag közvetlen érintése nélkül, a hőtágulás repesztő munkájával is.
Propán + oxigén lánggal, 2000C fok környékén, intenzív hő közlés hatására a felületről kagylóforma darabok repednek le.
Működhetne ez a módszer vastag üvegtömbön is?
http://www.youtube.com/watch?v=Ihf7PltuCLc

Előzmény: glazbox, 2013-09-06 22:37:00 [577]


glazbox | 630    2013-09-06 22:37:00 [577]

Talán, de utána kellene néznem, hogy milyen hatással van az üvegre.

Előzmény: Szalai György, 2013-09-06 21:49:00 [576]


Szalai György | 6311    2013-09-06 21:49:00 [576]

A lekopott, eróziós formájú mélyedések készítésére eszembe jutott a hajócsavarok nagy ellensége, a kavitáció.
Víz alatt, ultrahanggal (40kHz környéke) kiváltható és erodálja a felületet.
Mint minden hullámjelenség, ez is irányítható, fókuszálható. Kezelhető a teljesítmény igénye, élő szervezetre nem nagyon veszélyes.
Érdemes lehet gondolkodni rajta?

Előzmény: glazbox, 2013-09-06 18:21:00 [575]


glazbox | 630    2013-09-06 18:21:00 [575]

Épeszű embernek szerintem eszébe sem jut, de én tanultam üvegcsiszolást és iszonyatosan nagy meló kicsiszolni formákat, lehet, de fél óra múlva már szétmegy az ember keze, az olvasztás pedig költséges.


glazbox | 630    2013-09-06 18:20:00 [574]


glazbox | 630    2013-09-06 18:19:00 [573]


glazbox | 630    2013-09-06 18:17:00 [572]

Alátétformának egyébként vagy acélt, vagy samottos gipszet szoktak használni.

Előzmény: Szalai György, 2013-09-06 16:44:00 [567]

glazbox | 630    2013-09-06 18:16:00 [571]

Egyébként gyémánttal nagyon szépen lehet nyesni az üveget, szóval valamiféle gyorsan pörgő gyémántgolyó, esetleg tényleg vízbe alámerítve szépen vinné, csak jól oda kellene nyomni az anyaghoz.

Előzmény: Szalai György, 2013-09-06 16:44:00 [567]


glazbox | 630    2013-09-06 18:14:00 [570]

Ízelítő:
http://www.thisiscolossal.com/2011/06/markus-kayser-builds-a-solar-powered-3d-printer-that-prints-glass-from-sand-and-a-sun-powered-laser-cutter/


glazbox | 630    2013-09-06 18:13:00 [569]

Mi a suliban sokat homokfújtunk konkrétan és elég szépen viszi az anyagot. 10-15 mp alatt átviszi a 3 mm-es üveget is, ráadásul elég vastag (kerámiafejből) olyan 3 mm- ha jól emlékszem 5 bar levegőnyomással jött a homok.

A vízvágáson és hasonlón is gondolkoztam, de túl összetett, stb.

A kemencés égetés ipari mérerekben olcsó és jó, de kísérletezésre, 1-2 darabra nem. 2000 forint körülbelül befűteni és hőn tartani a kemencét, a fémolvasztás topicban már vártam ötleteket napmelegítéses kemencéhez (nem lehetetlen) csak fel kell hozzá építeni egy "heat reciever" névre hallgató hőcserélőt. olyan 600-800 fokot tud kivenni a napenergiából, nekem olyan 1200 fokig fel kéne tudnom fűteni a kemencét. A lényeg, és az ember cnc-t is ezért épít, hogy az emberi energiát és fáradtságot, és persze a méregdrága erőforrásokat egyszerűbb módszerrel váltsa ki.


hostya | 2281    2013-09-06 18:06:00 [568]

"[...abrazív szemcse és nagy nyomású (kb. 50-60kPSi)...]"

Hűű... de érdekes ez a nyomás mértékegység, (50-60kPSi) leírva még soha nem láttam ebben a formában..
Ettől függetlenül értelmezhető, csak nem szokás a metrikus prefikszumot(kiló) használni az angol-szász mértékegységekhez.

Ez olyan mint a kLE /kHP/ kiló lóerő..

Persze értelmezni tudom, csak így leírva nekem furcsa...

Aki nem érti, annak egy kis segítség: psi(pound per square inch)

1 psi = 0.06895 bar
1 bar = 14.50326 psi
50kpsi= 50*1000*0.06895= 3447,5bar

Nem kötekedésből írom ezeket,hanem segítő szándékkal...

Előzmény: Szalai György, 2013-09-06 16:44:00 [567]


Szalai György | 6311    2013-09-06 16:44:00 [567]

Szerintem ez csak teljesen víz alá merítve fog menni, abrazív szemcse és nagy nyomású (kb. 50-60kPSi) víz keverékével. A kopó felület folyamatos követésével, és a vágásnál szokásos 1-1,5mm fúvóka magasság megnövelésével. A fúvóka mozgatási sebességét is növelni kéne a vágási érték többszörösére, sokszor bejárva a koptatandó felületet.
A szemcse a CBN fúvókát is szétkoptatja kb. 100-150 órai munka után.
A fúvókanyílás átmérője legalább a szemcseátmérő háromszorosa, alatta nagyon gyors a kopás. Ekkora átmérőn ömlik a víz, 50kPSi nyomáson. Hobbyhoz mérve elképesztően nagy a teljesítmény igény.
A „rendes” vízsugaras vágó szivattyúk egy külön világ. Ez nem kocsi mosó pumpa. A teljesítményük 20-100kW tartományban mozog, vagy felette. A vízszállításuk 2-12liter / perc, vagy felette.
A nagy nyomást kettős dugattyú elven érik el, olajhidraulikával nyomják a vizes oldalt, a kettő közötti szorzótényező nagyon kell.
Nem Hobbybarát technológia, és ha az embernek nincsen rá több ideje, mint egyetlen élet, akkor kell a nagy nyomás, a jó fúvóka a vízmedence, egy sor kiegészítő berendezés.

Az ilyen ívesen hajlított formákat úgy tudom rogyasztani szokták, 800C fok környékén, fekvő formájú kemencében.
Az alátétforma, gondolom, csak teljesen száraz és hőálló anyag lehet.

Előzmény: glazbox, 2013-09-05 21:55:00 [563]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 2 / 14 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2  3   4   5   6     Következő ►  Utolsó ►|