HobbyCNC fórum
  v0.9.2.4

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Megmunkálási ötletek

Mit, mivel és hogyan rovat.


Időrend:
Oldal 14 / 14 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  10 11 12 13 14  

Fórum főoldal  |  A lap aljára

knifemaster | 260    2005-04-14 22:02:00 [16]

Az alu forgácsoláshoz annyit hozzátennék,hogy a mh.-emen szívfájdalom nélkül marják szárazon az alut,vídialapkás gyorsfejjel pl.Igaz,nem is pörög gyorsan a fej Előfordult már,hogy a gyártó álltal megadott paraméterek nem voltak mindíg megfelelők, kisérletezni kellett,hogy azt kapjuk amit akarunk.


Bicska | 709    2005-04-14 19:06:00 [15]

Hello

Az ALU-hoz ajánlott a külön a hozzá gyártott marófejeket alkalmazni. Magas fordulaton (pl a acélhoz képest) kell dolgozni.(gyártó megadja) Az előtolást az adott marófejhez kell igazítani. (gyártó megadja, pl függ az élek számától). Folyamatosan nagy nyomású folyadékkal kell spriccelni, mert eltömíti az alusorja a vágóéleket vagy az esetleges hornyokat és persze a hűtés miatt is... Ma már lehet olyan környezetbarát kenőanyagokat kapni, ami a legtöbb fémhez jó. Az aeroszolos nem valami kifizetődő...Aluminiumot forgalmazó üzletek címét a "szekezeti anyagok" témában találsz. (Ctrl+F)

Bicska


jadam | 15    2005-04-14 17:53:00 [14]

Hellósztok!

A http://perfor.hu -n nagyon jó marófejeket lehet kapni, elég kedvező áron, különleges bevonattal ellátottakat is. Van "megmunkálási táblázat", ahol a különbözű marókhoz különböző előtolási sebesség stb. meg van adva.

Ha valaki értelmezte a táblázatot kérem írja le

Előzmény: Lampas, 2005-04-14 17:45:00 [13]


Lampas | 1023    2005-04-14 17:45:00 [13]

En sokat kapartam aluminiumba, elmondom tapasztalataimat;
Eloszor femhez valo marot hasznaltam, WD40 kenessel.
A maro hamar ekopott, eros melegedes keletkezett, csupa mocsk lett minden. Ez valoszinuleg a nagy fordulatszam kovetkezmenye, nem tudtam 1600 ala menni.
Ezutan kiprobaltam a vidiabetetes fahoz valo marofejeket, ezek kenes nelkul 2800-al sokkal szebb feuletet produkaltak. En ezekre szavazok.
Minden keppen nagyon eles, meg masra nem hasznalt maro kell.
Egyszer lattam egy ismeretterjeszto filmet, ahogy egy ipari cnc elkeszitett egy egyedi kerekfelnit massziv aluminiumbol, hat megdobbento; a marofej kb. 30 mm atmeroju, saccra forgott vagy harmincezret! es az elotolas legalabb 10m/perc volt. Ez is csak becsles, de az en gepem, 6 m/perc elotolasnal kozel nem mozog olyan gyorsan. Az emlitett marot harom oldalrol hutottek emulzioval.
Na, most ha ebbol valami okosat le tudsz szurni...
Mindenkepp ha nem hasznalsz kenest, tegyel porszivot a fej kore, mert mindent teleszor spannal.

Előzmény: giorgiocnc, 2005-04-13 23:05:00 [12]


giorgiocnc | 110    2005-04-13 23:05:00 [12]

Sziasztok! Van valakinek tapasztalata aluminummal? (milyen előtolással, fogásmélységgel, fordulatszámmal, szerszámmal érdemes nekiesni, kell-e hűtés, stb.) Hol lehet vastag (8-10mm) lemezeket beszerezni? Eddig 1 helyet hallottam, Székesfehérváron az Alcoa, de ott nem tudom pl, hogy van-e kiskereskedelem. Köszi minden infot.

Balu | 1038    2005-03-30 20:43:00 [11]

Szóval a képek...



Balu | 1038    2005-03-30 20:13:00 [10]

Sziasztok!

Persze, hogy nem mindegy! A fordulat leginkább a vágósebességtől függ. Annak idején a suliban még ki is kellett számolnunk... A lejjebb említett maró annyira éles, hogy a vágási felület nem fehéredik ki! 1-es maróval készült, íme:
http://img.tar.hu/hobbycnc/size2/11483776.jpg
http://img.tar.hu/hobbycnc/size2/11483777.jpg
És egy kép a vasról amivel készült...
http://img.tar.hu/hobbycnc/size2/11483778.jpg


Kristály Árpád | 2677    2005-03-30 19:10:00 [9]

Hallihó mindenkinek!
Szerintem azért a fordulat sem mindegy, sőt a kenőanyag sem. Anyaga válogatja.


Balu | 1038    2005-03-30 06:33:00 [8]

Sziasztok!

Megmunkálásoknál érdemes mindíg szemügyre venni az ipari megoldásokat! Én polistyrol lapból szoktam kivágni 1-es ipari maróval, 17000-es fordulattal dolgozom és nem olvad rá! A plexinél is iari fémfűrész tárcsát kéne haszálni! A titok az élben van! Nagyon éles és éltartó legyen!


Bicska | 709    2005-03-29 21:16:00 [7]

Nekem nem nagyon jött össze a körfűrészes dolog, de a flexes igen


Lakatos | 599    2005-03-29 20:07:00 [6]

Apró és sűrű fogú lapot használj lassú vagy közepes fordulaton,hogy ne égjen be.Az előtolás se legyen túl nagy.Még csak kézzel vágtam sima körfűrészen,ezért értékeket nem tudok mondani.
Kb.180-as lap és talán 600-as fordulat.(Ez asztali hagyományos körfűrészre vonatkozik)

Előzmény: Lampas, 2005-03-29 19:21:00 [3]


Lampas | 1023    2005-03-29 19:47:00 [5]

Nem szivesen piszkolnam ossze.
Meg a korfuresz ugyis szetdobalna.
Lehet, hogy levegovel kene fujni?
Errol jut eszembe, van egy olyan, hogy ``Hirsh cso``
Ez suritett levegovel mukodik, cetrifugalis elven, ket kimenete van, egy hideg es egy meleg.
A befujt levegonel 40 fokkal hidegebb a hideg kimenete. Nagy hatranya, hogy hangos.

Előzmény: HobbyCNC, 2005-03-29 19:37:00 [4]


HobbyCNC | 5110    2005-03-29 19:37:00 [4]

Olajozni nem próbáltad (nekem bevált igaz nem körfűrésszel próbáltam)?

Előzmény: Lampas, 2005-03-29 19:21:00 [3]


Lampas | 1023    2005-03-29 19:21:00 [3]

Tudja e valaki, hogyan lehet vastag plexilapot korfuresszel darabolni?
Milyen tarcsa kell, milyen fordulat, stb
Nekem mindig beolvad, csunya a vagas.


psychobilly | 272    2005-02-22 19:46:00 [2]

Üdv!

Én az Eagle-t használom tervezésre ami magától is tud csinálni HPGL-file-t. Vagy a Galaad nevű CNC vezérlő is tudja importálni az Eagle által készített rajzot és ki tudja marni egyből vagy elmenetni DXF, HPGL, GRB ...stb. formátumokba is...

gépész | 88    2005-02-22 06:42:00 [1]

Üdv mindenkinek!

NYÁKlap marásról van-e valakinek tapasztalata?
Milyen PCB tervezővel, milyen maróprogrammal, stb.

gépész


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 14 / 14 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  10 11 12 13 14