HobbyCNC fórum
  v0.9.3.5

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Mechanikai ötletek

Sinek, hajtások és egyéb mechanikai kialakítások, megoldások.


Időrend:
Oldal 1 / 297 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

roland7 | 180    2018-02-10 17:54:15 [14930]

Szia! Köszönöm szépen. Szentlőrinckátán lakom.

Előzmény: Tari Gábor, 2018-02-10 15:47:51 [14928]


roland7 | 180    2018-02-10 17:53:14 [14929]

Köszönöm, ez sem elvetendő ötlet.

Előzmény: sanyi84, 2018-02-10 05:17:47 [14927]


Tari Gábor | 4    2018-02-10 15:47:51 [14928]

Szia, Engedd mg, hogy én is hozzászóljak. Alapvetően egyet értek az előttem szólókkal, én is egyféle vastag lemezből hoznám össze, és kiegészíteném annyival, hogy fóliás gyárilag síkbamart anyagot venék. Az anyag drága ugyan, legalább kétszerese a normál alunak, de összeszerelésnél ég és föld lesz a különbség. Megmunkáláson többet spórolsz, mit amenyivel az anag drágább. Így nem kell az alkatrélszeket csak kontúrmarni, és rátenni a furatokat, sőt ahol nem fontos a kuntúr, akát egy szalagfűrészen kivágható, így házilag is elkészíthető, megint csak sok gépmunkát spórolsz. Nem tudom helyileg hol vagy, de székesfehérvár melett van egy cég, ők akármit levágnak neked, és nem kell a fél táblát megvenni. Sok sikert! Gábor

Előzmény: roland7, 2018-02-09 20:55:50 [14926]


sanyi84 | 977    2018-02-10 05:17:47 [14927]

Én azért illesztőszegeket fúrnék az alukba. Elég a külsőbe is egyenlőre, sőt csak dörzsár aá méretet csak. Ha belőttél mindent akkor lehet megfúrni majd dörzsárazni kézzel

Előzmény: roland7, 2018-02-09 20:55:50 [14926]


roland7 | 180    2018-02-09 20:55:50 [14926]

Köszönöm! Így már értem én is az aggályaidat. Úgy látom, volt néhány közös gondolatunk. Zöld kérdőjel: az oldalsó háromszögeket én is anyagpazarlásnak tartom. Azokra írtam korábban, hogy -kis túlzással- akár egy-egy darab deszkából is lehetnének. Van viszont 5mm vastag rozsdamentes anyagom, abból oldom meg őket. Kiszámoltam, hogy könnyebb is lesz egy kicsivel, mint 20mm vastag aluból. Ennek ugyan sok jelentősége nincs, de a mozgó tömeg mégiscsak csökken. Piros kérdőjel: Talán ezek is kellettek az optimális hídmagasság eléréséhez. Vagy kimaradt két ilyen darab alu és a tervező nem akarta kidobni... Sárga kérdőjel: egy darabból valóban masszívabb lenne. Akkor mégse 5mm-es rozsdamentes anyagból legyen a háromszög, hanem tervezzem egy egységgé a híd oldallal? Rózsaszín kérdőjel: tettem képet hátulnézetből is. Az csak a keret sarokeleme hátul. Tettem még fel képeket más szögből is. Kék kérdőjel: ez nekem sem tetszett, átterveztem a Z-t és két lineáris sínt vettem hozzá. Közben nekem is feltűnt valami. De azt majd később, mert elterelődik a szó a jelenleg beszélt dolgokról.     

Előzmény: Szalai György, 2018-02-09 18:20:20 [14923]

Szalai György | 6580    2018-02-09 19:28:11 [14925]

Szerintem a „háromszög”-nek csak az orsó hosszirányára kell merevnek lennie, azt garantálja maga az alak, akár a közepe nélkül is. Orsóra merőleges irányban kifejezetten lehet rugalmas, hogy ne okozzon túlhatározottságot. Az orsó rezonanciát nem annak a darabnak kell garantálnia, de ilyen arányok és felhasználás mellett, attól nem tartok, ha helyes a végcsapágyazás. Ki, hogy szereti.

Előzmény: lovas gyula, 2018-02-09 18:47:07 [14924]


lovas gyula | 1559    2018-02-09 18:47:07 [14924]

A zöld kérdőjelhez! Nagyon nem vékonyitanám el azt a lemezt amelyik az orsó anyát tartja. Egy hosszabb orsónál komoly rezonanca forrása lehet. A motortartóknál ott ebben az elrendezésben valóban felesleges ez az anyagvastagság. A z tengelynél az egy sines megoldást én sem tudom hova tenni ugyanis a legkisebb orsó hibát is beleképezi az anyagba

Előzmény: Szalai György, 2018-02-09 18:20:20 [14923]


Szalai György | 6580    2018-02-09 18:20:20 [14923]

Ahogy én látom. Zöld kérdőjelek: Ezeknek minek kell ilyen bazi vastag anyagból készülniük. Nincs semmi értelme. Piros kérdőjelek: Ezek minek vannak egyáltalán? Semmi szükség rájuk. Sárga kérdőjelek: Miért nem lehet ez a kettő egyetlen darabból. Nincs ok rá, hogy külön legyenek. Rózsaszín kérdőjel: Ez mi és minek van? Az úszó oldali végcsapágyon nincs tengely irányú erő. Kék kérdőjel: Ha vastag anyagokat pakolt oda, ahol semmi szükség rájuk, akkor miért egy sínt kínoz a Z axison? Oda is „jár” a kettő sin. Szerintem.   

Előzmény: roland7, 2018-02-09 17:32:52 [14922]


roland7 | 180    2018-02-09 17:32:52 [14922]

Az a baj, hogy én nagyon kevés vagyok ahhoz, hogy meglássam a kékkel jelölt alkatrészek hibáit. Segítenél, hogy milyen hibákat vettél észre?

Előzmény: Szalai György, 2018-02-09 16:50:57 [14921]


Szalai György | 6580    2018-02-09 16:50:57 [14921]

Vannak ezek között a kékek között olyan darabok, amiknek a létét csak tervezési hibának vagyok képes elfogadni. És vannak olyanok, amiknek meg éppen nem kéne olyan vastag anyagból lennie. Meg van a harmadik féle, aminek meg nem is úgy kéne lennie. Ezek a rajzok nagyon jók arra, hogy meglásd hol a hiba, és Te ne úgy csináld.

Előzmény: roland7, 2018-02-08 19:38:13 [14900]


roland7 | 180    2018-02-09 16:23:17 [14920]

Úgy értsem, hogy azon nem kellene spórolni?

Előzmény: lovas gyula, 2018-02-09 15:19:03 [14918]


roland7 | 180    2018-02-09 16:22:26 [14919]

Akkor majd alkalomadtán kipróbálom a rajta lévő Workzone lappal. Azt hagytam a fűrészen hulladék fák darabolásához.

Előzmény: istvan3, 2018-02-09 14:32:38 [14916]


lovas gyula | 1559    2018-02-09 15:19:03 [14918]

A motor tengelytől a maró csúcsáig húzz egy vonalat a hajtásláncokon keresztül és minden világos lesz. A mezei motortartót sokak "motortartó lemezként" definiálják. Én inkább motortartó tömbnek.

Előzmény: roland7, 2018-02-08 20:10:14 [14904]


Ftomi | 135    2018-02-09 15:01:04 [14917]

A Lidl-ben volt (02.01 akciós újság) 210mm-es körfűrészkorong én a 80 fogast vettem azt hiszem 1800ft volt. színesfémekhez is ajánlja. Hátha van még. Én hasonló célra tervezem , vagyis alu daraboláshoz.

Előzmény: roland7, 2018-02-09 14:23:32 [14915]


istvan3 | 293    2018-02-09 14:32:38 [14916]

1 tipp. Én a fűrészemre Praktikeres fához való, vídiás sokfogú korongot vettem, 3000Ft körül. (Nem emlékszem hány fogas, de a legtöbb amit volt adott átmérőhöz) Teljesen jól használható alu darabolásához. Már vagy 2m2 20-as lemezt felvágtam apróbb darabokra és még mindig jól vág. Ezt azért írom, hogy ha nem nagy mennyiség lesz felvágva, elég egy átlagos korong is.

Előzmény: roland7, 2018-02-09 14:23:32 [14915]

roland7 | 180    2018-02-09 14:23:32 [14915]

Egyelőre csak felmérem a lehetőségeket és az első lehetőség nekem nem tetszett. Ennyi történt. Nem estem kétségbe, rengeteg lehetőség adott még. Nekem is volt eszemben LoneWolf, nála biztosan van olyan alu alapanyag, ami alkalmas lenne nekem. Körfűrészem van, csak aluvágó lapot kell rá venni. Dekopír van, kis szalagfűrész is. Oszlopos fúró van, szalagcsiszoló van, indikátorórák, digitális szögmérő van... Minden van, csak időm nincs egyelőre. Ezért az egy dologért keresgélek még egyéb alternatívák között. (Illetve ismerős a helyzet, amikor valamit megcsinálunk ideiglenesen, aztán úgy marad örökre.)

Előzmény: istvan3, 2018-02-09 09:54:13 [14912]


roland7 | 180    2018-02-09 14:14:30 [14914]

Természetesen több helyen érdeklődöm és többféle megoldást is fontolóra veszek.

Előzmény: remrendes, 2018-02-09 07:53:22 [14911]


borvendeg | 25    2018-02-09 14:01:15 [14913]

Nem teljesen mechanika, de azért megosztom. Készítettem egy kézikerék szerű vezérlőt Mach3-hoz. Az 5 gomb és az encoder LPT porton csatlakozik, a num pad pedig USB-s.   


istvan3 | 293    2018-02-09 09:54:13 [14912]

Szerintem túlbonyolítod a dolgot. Ha ennyire költséghatékonyan akarod megoldani, akkor egyszerűsítsd le a tervet. Használj mindenhova 1 féle vastagságot, ne csinálj letöréseket, legyen minden alkatrész téglalap/négyzet alakú. A terven minden megcsinálható 20mm-es lemezből, ha áttervezed itt-ott. Ezeket az alkatrészeket megmunkáltatni egyedileg szerintem jóvan többe fog kerülni mint az 50-e forintos alumínium ár. Inkább vegyél bontott gépipari alut pl. LoneWolftól, az síkbamart, és olcsó, és körfűrésszel vágd fel méretre. +-1mm-en belül felvágható. Oszlopos fúrógéppel készítsd el a furatokat és úgy rakd össze. Nem lesz olyan szép, de legalább olcsó lesz. Aztán ha van egy működő géped utána megcsinálhatsz minden jól, ahol szeretnéd. Elég nagy méretűnek tűnik ez a gép. Ezt pontosan beállítani, hogy a sík az sík legyen, párhuzam párhuzam, a derékszög pedig derékszög szintén sok időt fog igényelni. Valamint ugye mérőeszközöket, ami szintén nem olcsó. A legelső gépem én is így készítettem 4 éve. Azóta is megvan és működik. Pontosságra nem a legjobb, de a legtöbb feladatra elég.

Előzmény: roland7, 2018-02-08 19:38:13 [14900]


remrendes | 1659    2018-02-09 07:53:22 [14911]

Kicsit soknak tunik, de egyaltalan nem extrem koltseg. Azert megkerdeznem mashol is. Erdemes atgondolni, hova milyen vastag anyag szukseges es a 3 fele vastagsagot atvarialni 2-re, de inkabb lehetoleg egyre. Kiszedni az alkatreszeket, megcsinalni a nestinget es 1db-ban levagatni, aztan a tobbit CNC-n, vagy ha meg tul nagy, akkor dekopirral tovabb szabdalni.

Előzmény: roland7, 2018-02-08 19:38:13 [14900]


roland7 | 180    2018-02-08 23:10:33 [14910]

Köszi, egy kérdést megér. Bár ez a kitétel aggaszt:legkisebb rendelhető lemez méret bármely ötvözet esetén 100mm x 100mm Nekem van, ami csak 80mm széles.

Előzmény: Ftomi, 2018-02-08 22:25:40 [14909]


Ftomi | 135    2018-02-08 22:25:40 [14909]

Ők esetleg? alucentrum Valamikor a jövőben nekem is vágatnom kellene még én sem kérdeztem, de ők lennének az első áldozat.

Előzmény: roland7, 2018-02-08 19:38:13 [14900]


syxy | 46    2018-02-08 22:07:30 [14908]

Ezek tetszőleges hosszban szerelhetők

Előzmény: § rokonok § , 2018-02-08 20:47:22 [14907]


§ rokonok § | 112
(Kitiltva 2018-02-24 21:15:00-ig!)
   2018-02-08 20:47:22 [14907]

Hogyan lehet ragasztani vagy összekötni a méterben árult ékszíjat. Vagy megrövidíteni már egy kész ékszíjat?


roland7 | 180    2018-02-08 20:12:07 [14906]

Ezt gondoltam én is. Szerintem könnyebb is hozzájutni, mint 20mm vastag aluhoz.

Előzmény: elektron, 2018-02-08 19:46:59 [14902]


roland7 | 180    2018-02-08 20:11:22 [14905]

Nem értek hozzá, de gondolod, hogy olcsóbban jönnék ki a végén, mint készen megvásárolni őket?

Előzmény: Csuhás, 2018-02-08 19:53:07 [14903]


roland7 | 180    2018-02-08 20:10:14 [14904]

A híd alkotóelemeit nem is variálnám. A második képen lévő elemek (szerintem) nincsenek olyan erőhatásoknak kitéve, hogy ne lehetne őket helyettesíteni.

Előzmény: lovas gyula, 2018-02-08 19:46:05 [14901]


Csuhás | 4770    2018-02-08 19:53:07 [14903]

Egy alternatívaként el lehetne gondolkodni a kérdéses elemeknek alu öntvényből való gyártásán.

Előzmény: roland7, 2018-02-08 19:38:13 [14900]


elektron | 13643    2018-02-08 19:46:59 [14902]

Textil bakelit is frankó, erős is, meg ha elég vastag és csak oylan irányú erők érik, amit jól bír, akkor az is jó lehet.

Előzmény: roland7, 2018-02-08 19:38:13 [14900]


lovas gyula | 1559    2018-02-08 19:46:05 [14901]

A kulcsszó az "egyenszilárdság" A felsorolt anyagok nem illenek a képbe. (Hozzáteszem, hogy majdnem alu árban vannak)

Előzmény: roland7, 2018-02-08 19:38:13 [14900]

roland7 | 180    2018-02-08 19:38:13 [14900]

Üdvözlet! Szakmai konzultációra szeretném hívni a jelenlévőket. A majd épülő gépemhez elkezdtem beszerezni az építőanyagokat, alkatrészeket. Egy picit megtorpantam, mert a 3D-s terv szerint egyes alkatrészek 10, 15 és 20mm vastag alumíniumból készülnek. Eddig egy cégől kaptam árajánlatot a kékkel jelölt alkatrészekre. Mivel online rendelés esetén csak új, táblás anyagból adnának, 51.000 Ft-os ajánlatot kaptam. Ezek csak a gépelemek nyers, befoglaló méreteit adják ki, formára vágás, marás nélkül. Anyagköltség tul.képpen. Ezt az összeget borzasztóan sokallom. (Tudom, mindennek ára van, a vastag alu amúgy is drága, de nekem akkor is sok pár darab tenyérnyi alumíniumért.) A második képen kékkel jelölt konzoloknál indokolja bármi is, hogy méregdrága alu vastaglemezből készüljenek? Véleményem szerint egyéb hozzáférhető olcsóbb anyag is tökéletesen megállná a helyét (a nyugvó helyekre kazánlemez, a mozgó részekhez könnyebb, pl. textilbakelit, necuron, danamid, stb.) Az oldalsó háromszög alakú konzolokhoz -sarkosan fogalmazva- egy darab deszka is megtenné... Várom a véleményeket, köszönöm.     


remrendes | 1659    2018-01-31 08:44:27 [14899]

A boncolosba tettem fel egy kepet. Ott ha megnezed a 2 nagy fogaskereket, oszott. A ketto kozott egy rugo elofeszites van, nehany foggal el vannak tekerve egymastol a kerekek. Tuti kottyanasmentes, evente van merve, tesztelve, de folyamatosan van ellenorizve a beultetesi pontossag. A kepen levok kb 12 eve porognek, altalaban 24//7-ben. Igaz, lattam mar olyat, ami elkopott. Mondjuk a veluk hajtott orso elobb rakja le a kanalat.

Előzmény: § rokonok § , 2018-01-30 22:05:23 [14896]


designr | 2161    2018-01-31 07:56:40 [14898]

Itt egy jó,viszonylag egyszerűen megvalósitható fogasléces kottymentes megoldás. Gyári KIT-et rak össze az uriember,az alap ehhez is persze egy kottymentes hajtómű. Ami érdekes a két fogaskerekes szij feszitéssel kottymentesithető hajtás. Érdemes végignézni az összerakás egész folyamatát. Összeszerelés

Előzmény: § rokonok § , 2018-01-30 22:05:23 [14896]


rippeljozsef | 25    2018-01-30 23:34:02 [14897]

A mai hajtástechnológiákkal, ferde fogazású fogaskerék-fogasléc kapcsolattal, előfeszített hajtóművel már nem nagy dolog kottyanásmentes kapcsolatot csinálni. Én is dolgoztam ilyenekkel szerszámgépeknél.

Előzmény: § rokonok § , 2018-01-30 22:05:23 [14896]


§ rokonok § | 112
(Kitiltva 2018-02-24 21:15:00-ig!)
   2018-01-30 22:05:23 [14896]

Végig néztem pár videót a youtubon amin robbantott rajzon mutatják be a gépiket különböző cégek. A dmg mori-nál láttam 2 db motorral fogaskerék meghajtással fogaslécen mozgatják a a szánokat de lehetőség van ez helyett lineáris motorral lecserélni fogasléces megoldást. A 2 motorral ha valamennyire késleltetve működtetik gondolom lehet "kottyanás mentesíteni" a mozgatást. Kinek mi a véleménye ez a megoldás mennyire megbízható? 1 percnél lehet szemügyre venni a megoldást. videó


jani300 | 6243    2018-01-21 13:19:31 [14895]

Ezt most kivételesen nem cikinek szántam ... Jól írtad ,elég ha picit lazítják a finom kocogtatások .

Előzmény: D.Laci, 2018-01-21 13:14:45 [14894]


D.Laci | 3644    2018-01-21 13:14:45 [14894]

Na jó... de azért mégiscsak egy "precíziós" gépalkatrésztől beszélünk. Itt nem hatnak akkora erők mint a két kalapácsos együtéses módszernél.

Előzmény: jani300, 2018-01-21 13:11:01 [14893]


jani300 | 6243    2018-01-21 13:11:01 [14893]

Autószerelő praktika . Nagyon komoly autószerelő műhelyben , nemrég tanácsolták ... Nem akartam kontárkodni ott mindenki belőtt De hát akkor két kalapács és szia

Előzmény: D.Laci, 2018-01-21 13:05:22 [14891]


jani300 | 6243    2018-01-21 13:06:33 [14892]

Nekem egy belső mentes tokmánytartó kúpom van . Amikor véletlenül beütöm , mindig megfogadom ha kibányásztam teszek bele egy fej nélküli csavart ... Természetesen még mindig nincsen benne ... Lehet eladom mérgemben ...

Előzmény: zozo, 2018-01-21 12:56:53 [14890]


D.Laci | 3644    2018-01-21 13:05:22 [14891]

A hüvelyt kikel venni, egyengetőlapra felfektetni, puha réz kalapáccsal kocogtatni a palástfelületet, közben forgatni. Egyre gyorsabban kocogtatni, megfelelő frekvencia elérésekkor kiesik a morzekúp.

Előzmény: svejk, 2018-01-21 12:28:00 [14888]


zozo | 3107    2018-01-21 12:56:53 [14890]

Nekem levágott végű szűkítő hüvely ragadt egyszer a szegnyeregben. Mikor belelöktem, már eszembe jutott, hogy nem kellett volna Hátulról nem lehetett hozzáférni, előre 3mm-t lógott ki a szegnyeregből. Két helyen belevágtam 0,8-as flex koronggal, így aztán szerencsémre 2 csavarhúzóval, azokat betámasztva sikerült kiszabadítani

Előzmény: svejk, 2018-01-21 12:28:00 [14888]


jani300 | 6243    2018-01-21 12:40:42 [14889]

SN 63 (eszterga). Volt picit kint is ... A szegnyereg járóhüvelyével legalább egy napot kínlódtam mire megmozdult . Végül megküldtem(fán keresztül) 10 kilóssal ,megindult . Ebben egyébként van lapolása is a morsénak . Kopott gép , foghiányos sebességekkel ,de nekem jól kézre áll .

Előzmény: svejk, 2018-01-21 12:28:00 [14888]


svejk | 25491    2018-01-21 12:28:00 [14888]

A múltkor egy kis szegnyeregből nem jött ki a morse2-es állócsúcs. Hátulról hozzáférhető volt, de sem kisebb hidraulikus prés, sem melegítés, sem nagykalapács nem segített. Végül kínkeservesen a két végéről hosszában át kellett fúrni keményfémfúróval az egész állócsúcsot. ekkor aztán a 2 kilósnak megadta magát. Előtte elkönyveltem, hogy ennek a hüvelynek már annyi ha így be van rohadva. De csodának csodájára mind a hüvely mind a kifúrt állócsúcs palástja tökéletes állapotban volt, semmit nem kellett tenni vele.

Előzmény: jani300, 2018-01-21 12:05:24 [14886]


Csuhás | 4770    2018-01-21 12:07:46 [14887]

Az eddigi ötleteken túl, lehet hogy a kúp hegye, vagy nyaka felütközik és nem engedi a kúpot kellően összezáródni.

Előzmény: peppe51, 2018-01-21 10:51:01 [14882]


jani300 | 6243    2018-01-21 12:05:24 [14886]

Ha ráteszed csak agy rezsóra a tokmányt ,és felütöd , az lehet örökre ottmarad

Előzmény: zozo, 2018-01-21 11:12:52 [14884]

Révész Richárd | 1601    2018-01-21 11:19:06 [14885]

Vagy olajos/zsíros és azért esik le.

Előzmény: zozo, 2018-01-21 11:07:13 [14883]


zozo | 3107    2018-01-21 11:12:52 [14884]

Ja, és a brutálisabb megoldás, felmelegíteni a tokmányt ér rákoccintani a kúpra. Vagy csapágyragasztó. (ez csak melegítve lesz bontható)

Előzmény: zozo, 2018-01-21 11:07:13 [14883]


zozo | 3107    2018-01-21 11:07:13 [14883]

Két okból esik le. 1. nem jó a kúpszög 2. rezonancia, nagy terhelés. Ez utóbbin segít a főorsó végébe fúrt menet. A tokmányt is át kell fúrni és sülly. fejű csavarral rögzíteni a főorsóra.

Előzmény: peppe51, 2018-01-21 10:51:01 [14882]


peppe51 | 120    2018-01-21 10:51:01 [14882]

B16 elfordul-leesik /FEIN fúrógépen RÖHM tokmány). HOGYAN LEHET RÖGZÍTEN?


remrendes | 1659    2018-01-14 18:42:51 [14881]

De nem am, sot. En elsosorban tanulni jarok ide

Előzmény: gab27, 2018-01-14 16:51:20 [14876]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 297 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|