HobbyCNC fórum
  v0.9.3

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Mechanikai ötletek

Sinek, hajtások és egyéb mechanikai kialakítások, megoldások.


Időrend:
Oldal 1 / 294 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

RJancsi | 1085    2017-12-08 18:02:00 [14776]

Érdekes szerkezet, de működik... [yt]ulblySFElo4[/yt]


roland7 | 56    2017-12-01 19:50:49 [14775]

Üdv! Persze, hogy lehet. Van, akinek nagyon profin sikerült. Magamnak sem kívánnék jobbat.

Előzmény: sastas, 2017-12-01 19:07:58 [14774]


sastas | 672    2017-12-01 19:07:58 [14774]

Üdv! Talán befér mint ötletelés ide: Szerintetek 45x90 es rexroth profilból lehetne egy kisebb maróhoz vázat készíteni? Mennyire lenne merev, gondolok itt arra hogy alu/bronz óvatos marása vállalható lenne vele? Van pár 500-1000mm közötti darabom, és egyre jobban zavarja a szememet. Viszont marót még nem építettem úgyhogy óvatosan közelíteném a dolgot. 15 ös lineárokkal és golyósorsóval gondolnám el, kb 400x300x100-200 as méretben.


kaqkk007 | 838    2017-11-21 06:14:56 [14773]

Nyák maráshoz pontos merev gép kell , kis méretekben ezt elég nehéz rétegeltből megoldani. A doboz (váz) legyen rétegeltből a híd meg aluból és lineársínen fusson (kompromisszum) Így pontos lesz és merev ..

Előzmény: Szalai György, 2017-11-21 06:06:11 [14772]


Szalai György | 6396    2017-11-21 06:06:11 [14772]

Ha statikailag okosan építed a szerkezetét, akkor ilyen kis igénybevételre lehet megfelelő. Szerintem.

Előzmény: SwissAirplane, 2017-11-20 22:47:16 [14770]

RJancsi | 1085    2017-11-21 05:57:28 [14771]

Ez így nem sokat mond... A 10-12-es rétegelt lemez lehet 10-12 mm széles csík is (négyzet keresztmetszetre vágva) ami az önsúlya alatt is behajlik vagy jól megépített szekrény vagy térbeli rácsos tartó. Milyen kialakításra gondolsz?

Előzmény: SwissAirplane, 2017-11-20 22:47:16 [14770]


SwissAirplane | 39    2017-11-20 22:47:16 [14770]

Sziasztok! 450-550 mm-es széles hid 300W kínai maromotorral, mennyire fog nekem behajlani logni ha (10-12 es) rétglemezből építem? Nem azèrt tudnék hozzá rendelni aluprofilt, de "szebb lenne" ha az egész fából lenne! Fa; réteglemez; plexi; NYÁK megmunkálás a cél! Köszönöm


jani300 | 5696    2017-11-14 08:51:33 [14769]

APRÍTÉK ÉGETŐS FÓRUM Üdv ! Ez egy gyári kazán, nyelves adagolás vezérléssel ? Ha az a gond hogy az összeállt salak miatt nem tud adagolni , mert felakad a nyelv , akkor egy egyszerű időalapú vezérlés is segíthet . Anyagtól ,fejtől függenek a beállítási idők . Nálam percenként adagol , 0,5-2 másodperc között .A teljesítmény szükséglettől függően . Fűrészport égetek , vályús fejben .

Előzmény: kushidó1, 2017-11-14 06:02:59 [14766]


keri | 10710    2017-11-14 07:41:43 [14768]

Megrezgetném a tányért, a rezgés elfolyósít bármilyen szilárd szemcsés anyagot. Mondjuk a csiga végére valami rugóval felraknék egy kis kalapácsot ami néha rásóz az aljára. Amúgy amit láttam pelletkazánt, az nem így működött. Egy csiga tolta be felülről az anyagot. Arra azt írták hogy azért jó mert nem tud visszaégni az üzemanyag tartályba az anyag, mert ha vissza is égne, elolvad a műanyag cső és megszűnik a kapcsolat.

Előzmény: kushidó1, 2017-11-14 06:02:59 [14766]


keri | 10710    2017-11-14 07:28:00 [14767]

Lehet hogy ők a "gyári" gőzmozdony alkatrész beszállítók?

Előzmény: RJancsi, 2017-11-13 09:47:45 [14758]


kushidó1 | 144    2017-11-14 06:02:59 [14766]

Tisztelt Fórum. Megoldási ötleteket szeretnék kérni, megakadtam, egyszerűen nincs ötletem. A probléma röviden van egy tányér alakú égetőfej ( pellet kazán) amibe az új anyag középen tolul felfelé oldalról benyúlik egy kar, ami az anyagmagasságot szabályozza. Az égés során ez a kar süllyed lefelé ezáltal uabb anyag kerül középen a tányérba. De közben a tányér szélén az elégett anyag csorog lefele, azonban sajnos egy idő után az anyag kicsit összeáll (a rosszabb minőségű pelletben levő homok miatt) és nem csorog le a tányér szeléről így az égési tartomány beszűkül és a hatásfok lecsökken. Valami mechanikai mozgást kellene csinálni, hogy ezt a viszonylag nagyon könnyen letolható elégett hamut körben lekotorja a tányér szeléről. Az akadályok: 1, Folyamatosan komoly hőmérséklet van benn, 2, körkörösen nem lehet mozgatni mert a szabályzó kar miatt csak 270 fok elmozdulási lehetőség van, 3, kívülről valamit bedugni nem lehet, mert a vízteret nem lehet átlukasztani. HA valakinek van esetleg ötlete, mindenkit szivesen meghalgatok. Kérem segitsetek. Üdvözlettel Mészáros Jenő 06209758051


Pál | 7798    2017-11-13 10:02:07 [14759]

Annak aki dízel kisvasút mozdonyt is épített és kisvasút kerék esztergát alakíttat át CNC-re sok millióért. Nem mindenki gondolkozik kicsiben és hobby szinten.

Előzmény: RJancsi, 2017-11-13 09:47:45 [14758]


RJancsi | 1085    2017-11-13 09:47:45 [14758]

Nem kötözködés, tényleg érdekel! Kinek kell ma annyi gőzmozdony alkatrész, hogy CNC gépet gyártat hozzá és nem készen vásárol egy "gyárit"?

Előzmény: Pál, 2017-11-13 08:45:52 [14756]


kymco1 | 887    2017-11-13 09:39:07 [14757]

A képeken a híd az asztaltól 12cm-re van de még 15centitás emelném kell.           


Pál | 7798    2017-11-13 08:45:52 [14756]

Ha bármi hajlik azt rég meg lehet cseszni ! Nem kell bemutatni találkoztam már pár géppel ! Év elején befejezett mozgó asztalos masinán csak az asztal 1.1 Tonna ! Egyetlen kocsi nincs sehol mert csúszóágyas, mondjuk nem is hobby gép Gőzmozdony alkatrészeket gyártanak rajta, ami köztudottan kis könnyű darabok.

Előzmény: svager, 2017-11-13 08:31:33 [14755]

svager | 1058    2017-11-13 08:31:33 [14755]

A mozgó asztalosnak van egy olyan problémája,hogy a hoszabb,nagy keresztmetszetű munkadarabok lefogatásakor,nem lehajlik,hanem az asztalt hozzáhúzza a munkadarabhoz. Egy 150-200 gerenda simán elhúzza a marógép 50mm-es aztalát,ezért is használják a komolyabb gépeknél is,hogy a asztalon vannak a kocsik és egy kétszer akkora síneken futnak.

Előzmény: Pál, 2017-11-13 07:51:18 [14751]


designr | 1990    2017-11-13 08:11:20 [14754]

Igen Y kocsijat tehette volna kicsit szét..de nem rossz konstrukció..ez egy aránylag kis méretű gép,igaz középen egy orsóval hajt de ugy látom alul össze vannak kötve a hidak. De nekem is jobban tetszik a kiemelt U alakú sin és persze alap a két oldali hajtás.

Előzmény: remrendes, 2017-11-13 07:57:28 [14753]


remrendes | 1500    2017-11-13 07:57:28 [14753]

Nekem ez a legkevesbbe szimpatikus gep verzio (ami a masodik kepen van). Nekem a sineket felemelve sokkal szimpatikusabb. Tehat az asztal az "U" alaki es a hid pedig csak rajta fekszik "-"

Előzmény: kymco1, 2017-11-13 06:23:15 [14750]


designr | 1990    2017-11-13 07:53:07 [14752]

Az egyik kép mozgó asztalos a másik mozgó hidas.De mindkettő jó elosztásúnak tünik..egy képet ha tennél föl a mechanikáról..hogy mennyire adottak a méretei.. Ha teljesen kész 3 engelyes mechanika akkor már valamilyen szinten meg van kötve a kezed,de könnyebb helyzetben is vagy..nem kell sokat alakitani.és ha gyári volt meg van tervezve,csak aztal,váz..miegymás kell,ami sok munka ugyan de nagyságrendekkel kevesebb mint egy halom lineárból orsóból alulemezből ideális felépitésű gépet konstruálni.

Előzmény: kymco1, 2017-11-13 06:23:15 [14750]


Pál | 7798    2017-11-13 07:51:18 [14751]

Ez csak részben igaz amit írsz mert nem a sebesség a lényeg hanem azt milyen gyorsítással lassítással tudod elindítani megállítani azt a tömeget. Ettől függetlenül elég szép tempót lehet elérni, nem kell cammognia. A mozgó asztalosnál is le lehet lógatni a darabot és már egy 15-ös kinai hiwin lineáris sin is 11380 N dinamikus és 25310 N statikus terhelést bír ki. ( ezek már tonnás terhelhetőségek darabonként ) Az MX maximumot elérd igen csak sok 100 kilóban kellene az asztalon túl lennie a súlypontjának a munkadarabnak. Beszéltem itt a súlypontról és ha az asztal szélén helyezkedik el a kocsi akkor igen csak túl kell lógnia amivel meglenne a 150 Nm csavaró erő, de... És ugyebár a minimum 4 kocsi miatt a csavaróerő elhanyagolható ami egy 300x400 asztal esetén összejön a józan ész keretei között. (előbb borítaná fel a gépet mint károsodna a lineáris egység ) Csak egy példa miket viselnek el ezek a 15 lineáris sínek és kocsik. Egy tömbre volt rögzítve egy darab THK 15 kocsi amiben 1000mm sin volt beletolva és ez a tömb volt befogva egy 150-es satuba. A végét fel le megrángatva MX csavaróerőt létrehozva a fa satupad deszkája szakadt fel satuval együtt és nem volt érezhető, látható, mérhető károsodás a lineáris egységen. Így ellenőriztem a "lógását" de csak a satupad bánta. Tehát a 65-szögeket cserélnem kell valami böszme facsavarokra.

Előzmény: RJancsi, 2017-11-13 06:10:00 [14749]


kymco1 | 887    2017-11-13 06:23:15 [14750]

Köszönöm a válaszokat. A gondom hogy a híd középpontba és a maromotort tengelye kozotti távolság 200mm az oldala pedig kb 350mm lenne. Vagyis a hidátumot az asztaltól nagyon magasra es elegge hatra kell helyeznem.


RJancsi | 1085    2017-11-13 06:10:00 [14749]

Nem annyira a tömeg mint a gyorsulások miatt írtam. Igazad van, hogy a 2 Nm-es motor is tud 200 kg-ot mozgatni. Szép egyenletes tempóban. De egy 300x400-as munkaterületű gépnél ennek töredéke sem lesz a híd, különösen ha kiemelt sineken van és nem az asztal alól nyúlik fel mint egy portáldaru. Azt meg tapasztalatból írtam, nálam sűrűn előfordult, hogy hosszú munkadarab végébe gravíroztam ami bőven lelógott az asztalról. Mozgó asztalosnál nem hiszem, hogy megoldható lett volna. A munkadarab súlypontja jócskán az asztalon kívül volt. Mozgó asztalnál ez rendesen igénybe venné a lineárokat.

Előzmény: Pál, 2017-11-12 21:03:50 [14748]


Pál | 7798    2017-11-12 21:03:50 [14748]

300x400-as mozgásterületű gépnél nem hiszem, hogy akkora tömeget rá tudna tenni amit akár egy 3-4 Nm-es léptetőmotor különösebben zokon venne. 2Nm-es motornál direkt hajtású 5mm-es emelkedésű golyós orsós megoldásnál is több mint 200kg mellékmozgási erővel lehet számolni. Ezért se tértem ki erre. A mozgó asztalosnál a nagyobb hely miatt hosszabb lineáris vezetékek kellenek. Ennyiből rosszabb választás. A mozgó hidasnál meg a kétoldali hajtás elengedhetetlen. Ez a melyik ujjam harapjam meg effektus !

Előzmény: RJancsi, 2017-11-12 20:40:20 [14747]


RJancsi | 1085    2017-11-12 20:40:20 [14747]

Talán még annyi, hogy mozgó hidasnál előre lehet méretezni a híd tömegével (tehetetlenség, teljesítmény igény)függetlenül a leendő munkadarab tömegétől. Mozgó asztalosnál munkadarabként akkora tömb is előfordul ami még éppen befér a híd alá. Nyilván erre kell méretezni az asztalt, ami lehet, hogy jóval nagyobb tömeg mint a híd. Ha nagyobb a mérete a munkadarabnak mint az asztal, mozgó hidasnál a kilógó részeket alá lehet támasztani. Mozgó asztalnál a lelógó rész ronda nagy nyomatékkal tekeri az asztal lineárjait legyen az sín vagy köracél.

Előzmény: Pál, 2017-11-12 20:16:14 [14746]


Pál | 7798    2017-11-12 20:16:14 [14746]

Mozgó hidas kisebb helyet foglal. A mozgó asztalos masszívabb de az asztal miatt dupla akkora hely kell neki. Más előnye hátránya nem igazán van.

Előzmény: kymco1, 2017-11-12 20:04:00 [14745]


kymco1 | 887    2017-11-12 20:04:00 [14745]

Sziasztok. Szert tettem egy elég masszív X-Y-Z mechanikára ami alumínium és fém megmunkálására is alkalmas lehet. Melyik építési módot ajánlanátok? Mózgó hidas, vagy mozgó asztalos? Melyiknek mik az előnyei hátrányai? Eddig csak faipari géppel volt szerencsém. Munkaterülete kb 300x400x150mm lenne.


keri | 10710    2017-11-12 14:41:16 [14744]

Na, ha bejön az ötletem, pár százalékot cseppentsetek nekem is


Pál | 7798    2017-11-12 12:46:43 [14743]

Főleg mikor mikor saját magad árulod mert senki nem foglakozik vele. Egy jó honlap kérdése az egész és onnan kezdve megkerülhetetlen vagy !

Előzmény: jani300, 2017-11-12 12:41:44 [14742]


jani300 | 5696    2017-11-12 12:41:44 [14742]

Kié is a haszon ? A boltos jár igazán jól

Előzmény: Pál, 2017-11-12 12:39:53 [14741]


Pál | 7798    2017-11-12 12:39:53 [14741]

Nem az a lényeg mit gyártasz, hanem az hogy megtaláld vele az a pici piaci rést akivel senki nem foglalkozik. Például madarászoknak is fillérekből lehet gyártani kis kütyüket és közel ezüst gramm árban veszik mint a cukrot !

Előzmény: svejk, 2017-11-12 11:16:30 [14740]

svejk | 24919    2017-11-12 11:16:30 [14740]

Az ilyen kis bisz-baszok miatt lenne érdemes egy kis CNC eszterga. Simán le lehetne gyártani több ezer darabot és bemenni vele a Powerbeltbe vagy a Klaviohoz, hogy tessék, kiegészítő elem, csak meg kell reklámozni a honlapon a kocsik mellett.


svejk | 24919    2017-11-12 11:12:40 [14739]

-t

Előzmény: svejk, 2017-11-12 11:12:03 [14738]


svejk | 24919    2017-11-12 11:12:03 [14738]

Azt is mókolt, én csináltam.

Előzmény: keri, 2017-11-12 10:51:18 [14737]


keri | 10710    2017-11-12 10:51:18 [14737]

Akkor az eredeti is jó lenne, csak a kollégáknak kéne megtanulni, hogy ne nyomja meg 100BAR-al?

Előzmény: svejk, 2017-11-12 10:26:57 [14735]


keri | 10710    2017-11-12 10:50:26 [14736]

jajmá de igényes vagy te Akkor egy ilyen motoros fékcső fitting megoldás? m4-esben persze nincs ilyen, de esztergán 4-es csavarból viszonylag egyszerű gyártani, és nagyon könnyű szétszedni.

Előzmény: svejk, 2017-11-12 10:24:35 [14734]


svejk | 24919    2017-11-12 10:26:57 [14735]

No persze ha nem a cső durrant volna ki akkor meglehet a kocsik végeit nyomta volna le a nyomás.

Előzmény: svejk, 2017-11-12 10:24:35 [14734]


svejk | 24919    2017-11-12 10:24:35 [14734]

Ááá... olyan cigányos. Csak addig tudod beletekerni amíg egyenes a cső,aztán ha meghajlítgatod nem tudod cserélni. Előnye viszont, hogy bírja a nyomást. Nagy eszű kollégáim rárakták a nagy levegős zsírzót a központi gombra. Persze a kocsik nem győzték nyelni a zsírt, a 4 mm-es poliamid csövek kisujjnyi vastagra duzzadtak, míg kettő szét nem repedt hosszában.

Előzmény: keri, 2017-11-12 09:49:15 [14732]


svejk | 24919    2017-11-12 10:17:35 [14733]

A lusta meg kérdezget. De ha már átalakító... Most pl. tervezési hiba miatt kellene vagy 10 db K/B-s M6/M4-es és M10/M6-os átalakító-8-10 mm hosszú. Ilyenekkel nem találkoztam még csavarboltokban, de hátha valaki látott már ilyeneket boltban. NEM menetjavítóra van szükségem, az más tészta.

Előzmény: szf, 2017-11-11 20:01:49 [14731]


keri | 10710    2017-11-12 09:49:15 [14732]

Miért nem vágsz rézcsőre M4 menetet oda vezeted ki ahova akarod, és oda teszed a végére a zsírzó gombot. Feltágíthatod, vághatsz bele menetet, vagy tetszőleges idomot is forraszthatsz végére, mert ott már van hely.

Előzmény: svejk, 2017-11-11 18:24:14 [14730]


szf | 1394    2017-11-11 20:01:49 [14731]

Közelemben a helyi erők M4/M5 KB-s átalakítokat csináltak és abba tekerték a pneumatikus csatlatlozót. Szegény ember vízzel gőz.

Előzmény: svejk, 2017-11-11 18:24:14 [14730]


svejk | 24919    2017-11-11 18:24:14 [14730]

Hogy szoktátok a lineáris kocsik nehezen hozzáférhető zsírzógombjait kivezetni? A 15-ös kocsikban M4-es menetű a zsírzógomb, sajnos tudtommal nem létezik M4 / 4 mm-es pneumatikacső idom. Utoljára amikor ilyet csináltam M5/4 mm-esekre vágtam át metszővel M4-esre a menetet, de elég határeset maradt a falvastagság.


keri | 10710    2017-11-08 17:59:02 [14729]

És a kicsapódó cukorréteg a forrasztás közbeni oxidáció ellen is jó...vagy nem mert ráég

Előzmény: kaqkk007, 2017-11-08 17:45:43 [14728]


kaqkk007 | 838    2017-11-08 17:45:43 [14728]

öblítsd le colával ...

Előzmény: keri, 2017-11-08 08:22:20 [14727]


keri | 10710    2017-11-08 08:22:20 [14727]

Ja, hülye vagyok, itt írod

Előzmény: keri, 2017-11-08 08:21:56 [14726]


keri | 10710    2017-11-08 08:21:56 [14726]

Meg mondtál valami étkezési savat, hogy az is milyen jó, csak már elfelejtettem mi volt az....pedig néztem is hogy kilója 500forint.

Előzmény: Pál, 2017-11-08 00:08:52 [14725]

Pál | 7798    2017-11-08 00:08:52 [14725]

Saválló és rozsdamentes cuccokat forrasztani folyasztószer nélkül csak óngurgulázás a felületen. Az általad írt rozsdamaró rozsdaátalakító szer főleg Foszforsavat tartalmaz ezért tudod forrasztani utána. Mi a savállóhoz 85 %-os élelmiszeripari foszforsavat szoktunk használni a rézcsövekhez alkalmazott forrasztóanyaggal. De a 60/40 ón ólom forrasztóanyag is tökéletes hozzá.

Előzmény: fortepanpeter, 2017-11-08 00:00:29 [14724]


fortepanpeter | 4    2017-11-08 00:00:29 [14724]

Ami azt illeti, elég macerás egy megoldás. Aki megelégszik a forrasztással is, (mert többnyire miért is ne elégedhetne meg) annak ajánlanám a SZUPER EVIPASS nevű "csodaszert". Egyetlen csepp és úgy fut az ón ezeken a felületeken, mintha mindig ezt gyakorolta volna Sok helyen kapható. A Házak áruházában én 400 Ft-ért vettem 1000 ml-t. Ebből egy darabig lehet csepegtetni. Ja, és egyébként fémfelületek passziválására használatos; foszforsav és bórsav elegye. A lényeg, hogy elég hőkapacitással és hőmérséklettel rendelkező pákával és gyorsan történjen a forrasztás, mert akkor maga az akku a forrasztást követően is alig lesz melegebb, mint a kézmelegség, tehát biztosan nem tesz kárt benne.

Előzmény: PSoft, 2017-10-20 23:13:52 [14701]


lovas gyula | 1505    2017-11-05 16:31:41 [14723]

Szinte minden esetben megtörténik ha megbomlik a felületen a kéreg folytonossága. Igazán akkor szemetünő (nem is kell mérni) Ha az egyik oldalát megmunkálod. Bosszantó, de számolni kell vele. Az igazság az, hogy az öntvény az úgy jó ahogy van.

Előzmény: zozo, 2017-11-05 11:13:58 [14720]


jani300 | 5696    2017-11-05 13:19:44 [14722]

De ha valaki szeretne MVE vagy EU ból darabot vágni megpróbálhatom elintézni Kivan nagyolva ,a törőben ... A "T" nútosokall meg nem is borzolom a kollégák idegeit . Nekem elég volt hogy erről lefűrészeltem egy 4 kilós beömlőt . Útban lett volna , nehéz csomagolni ,ha marad .

Előzmény: jani300, 2017-11-05 13:09:17 [14721]


jani300 | 5696    2017-11-05 13:09:17 [14721]

Nem én csinálom . Több mili ráhagyással ki kell rakni az udvarra tíz évre . Nekem így is tanították . Persze ha szorít az ötéves terv , és két év alatt muszáj befejezni , akkor ... . Rázogatás , mesterséges öregbítés , az is lehetőség

Előzmény: zozo, 2017-11-05 11:13:58 [14720]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 294 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|