HobbyCNC fórum
  v0.9.2.4

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Marás műanyagba és plexibe ...

szerszám - előtolás - szükséges e hűtés?


Időrend:
Oldal 2 / 7 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2  3   4   5   6     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

matricás | 2956    2014-01-08 20:23:00 [254]

https://www.google.hu/search?q=esztergak%C3%A9s+%C3%A9lsz%C3%B6gei&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&source=iu&imgil=rnrQtQHQBe178M%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn0.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcQOYXIHjCvrpKZUeetlPTn7MCbHUORNw4h3fE05Lw__-GRx1JiU%253B565%253B304%253Bc4-vnegMGukv9M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.tankonyvtar.hu%25252Fhu%25252Ftartalom%25252Ftamop425%25252F0007_02-Forgacsolas_es_szerszamai_HU%25252F42_a_forgcsol_szerszmok_lgeometrija.html&sa=X&ei=K6XNUrzbEujNygO2ooHwDw&ved=0CDgQ9QEwAg&biw=1210&bih=899#facrc=_&imgdii=_&imgrc=rnrQtQHQBe178M%253A%3Bc4-vnegMGukv9M%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.tankonyvtar.hu%252Fhu%252Ftartalom%252Ftamop425%252F0007_02-Forgacsolas_es_szerszamai_HU%252F345f325f345fc3a16272615f6b.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.tankonyvtar.hu%252Fhu%252Ftartalom%252Ftamop425%252F0007_02-Forgacsolas_es_szerszamai_HU%252F42_a_forgcsol_szerszmok_lgeometrija.html%3B565%3B304

Előzmény: elektron, 2014-01-08 20:16:00 [252]


szokes | 1605    2014-01-08 20:22:00 [253]

biztos hogy a festék oldószere a hibás.

nagyon sok plexi (extrudált és öntött) munkát csinálunk... denszesz, nitro így kikezdi főként a szélektől, mart vagy fúrt részektől kiindulva reped be... marás közben is ha hűteni kell az műszerolaj vagy ioncserélt víz lehet... vagy tiszta levegő

plexikre a feliratot fóliával szoktuk készíteni vestés helyett!

Előzmény: matricás, 2013-08-04 17:44:00 [236]


elektron | 13158    2014-01-08 20:16:00 [252]

Pedig az van ráírva a dobozára, hogy "Handwerker Qualitat Germany" ... akkor ez gondolom kínai lehet ?

Előzmény: sanyi84, 2014-01-08 20:02:00 [248]


elektron | 13158    2014-01-08 20:14:00 [251]

Valami linket tudnál mutatni, ezekről a szögekről ? Meg a HSS, meg HSSE közt mi a különbség, illetve egyáltalán mit is jelentenek ezek, ha már témánál vagyunk.

Előzmény: matricás, 2014-01-08 20:03:00 [249]


matricás | 2956    2014-01-08 20:08:00 [250]

durva szemcsés volt a csiszolókorongod.... (a 3 mm-hez)

Előzmény: matricás, 2014-01-08 19:57:00 [246]

matricás | 2956    2014-01-08 20:03:00 [249]

Ha nincs szerszámköszörű géped, fektesd fel a végén lévő lapot a csiszoló felületre, és "huzigassad" 4 mádodperc... mint szokott...

A beta elég kicsi szög, vagyis műanyaghoz, aluhoz...

Előzmény: elektron, 2014-01-08 19:54:00 [245]


sanyi84 | 921    2014-01-08 20:02:00 [248]

Komi kicsit megégett ugyan köszörülés közben de valami ilyen minőség elfogadható , jó ez hss-e de akkor sem elfogadható a minősége annak a gyárinak. A spirált is én köszörültem rá , eredetileg csavarthornyú menetfúró volt. szerszám

Előzmény: elektron, 2014-01-08 19:51:00 [244]


matricás | 2956    2014-01-08 19:59:00 [247]

amúgy a szerszámomat nem mutogatom

Előzmény: matricás, 2014-01-08 19:57:00 [246]


matricás | 2956    2014-01-08 19:57:00 [246]

Meg vannak az alfa, béta gamma szögek, egyetlen sík felületet köszörülve...


Talán elég lenne megfenni egy gyémánt reszelőn...

Előzmény: elektron, 2014-01-08 19:04:00 [241]


elektron | 13158    2014-01-08 19:54:00 [245]

Szakértő urak, kérem bemutatni, milyennek kellene lennie, Laslie, KoLa és a többiek is jöhetnek mutogatni.


elektron | 13158    2014-01-08 19:51:00 [244]

Ez gyári szerszám, akkor milyennek kellene lennie ?

Előzmény: sanyi84, 2014-01-08 19:41:00 [242]


NewUser | 123    2014-01-08 19:45:00 [243]

Ablakszigeteléshez (szilikongumi bemarásos) árultak ilyen marókat.

Előzmény: elektron, 2014-01-08 19:04:00 [241]


sanyi84 | 921    2014-01-08 19:41:00 [242]

Haver ezt te köszörülted ? Vagy ez miez mert nagyon nem jónak néz ki.

Előzmény: elektron, 2014-01-08 19:04:00 [241]


elektron | 13158    2014-01-08 19:04:00 [241]

Na, végre kinyitott itt a helyi szerszámbolt egy ilyet tudtam venni 3mm HSS felső maróba való szerszám, fára, műanyagra gondoltam vele dolgozni, meg aluba is lehetne vagy acélba is , elvileg a HSS anyag az viszi azokat is nem, vagy z élszöge lehet nem jó nyilván nem arra találták ki, de esetleg elköszörülni lehetne ilyenből is talán:







matricás | 2956    2013-08-05 09:25:00 [240]

Szia,
ha kisebb teljesítményt adsz, nem lángol, nem kormol
(de nekem akkor is "fűrészporos", (vagy az exrudált, vagy az öntött)

Előzmény: network, 2013-08-05 09:16:00 [239]

network | 47    2013-08-05 09:16:00 [239]

Nekem az sem vált be igazán, ha csak kicsit fújom a levegőt. Maga a vágás vonala szép, de nagy lángja van és a plexi alja kicsit kormos lesz. Te kifúvatod a lángot vagy nem zavar, hogy ég?

A védőfóliát rajta szoktam hagyni vágás közben. Nem tudom, hogy ez számít-e valamit.

Előzmény: PSoft, 2013-08-04 16:30:00 [232]


matricás | 2956    2013-08-04 20:01:00 [238]

ok, kösz
, megpróbálok képet felrakni
ez a "fűrészpor" annyira feszíti a lemezt, hogy elgörbül a feszültség miatt
de lehet, hogy nem plexi az anyag? vagy tartalmaz valami adalékot? (eddig csak fehérrel fordult elő
(annak árulták)

Előzmény: PSoft, 2013-08-04 19:24:00 [237]


PSoft | 9725    2013-08-04 19:24:00 [237]


Még eddig,nem tapasztaltam ezt a jelenséget a plexinél.

Kültéri alkalmazásban,évek alatt megjelennek ezek a hajszárepedések,én az UV káros hatására gyanakszom.(

Viszont,az akrilfestékek oldószere okozhatja a problémát.

Előzmény: matricás, 2013-08-04 17:44:00 [236]


matricás | 2956    2013-08-04 17:44:00 [236]

-megpróbálom...
és van olyan, hogy a vágási felületből kiindulva repedések indulnak,(6-8mm felett) van, hogy másnapra... -igen, tudom, adjam át még ma a munkát
de komolyan, ilyennel találkoztatok? mi az aka, és hogy lehet elkerülni?
volt, hogy darabokra esett-igaz, azt előtte befújtam akrilfestékkel

Előzmény: PSoft, 2013-08-04 17:29:00 [235]


PSoft | 9725    2013-08-04 17:29:00 [235]


Mindig van a vágandó felületen leeső/kieső darab.
Érdemes azon a részen "próbavágást" csinálni,ahol beállítható az adott plexire a megfelelő power,sebesség,levegőmennyiség,...

Másképp viselkedik az öntött,és másképp az extrudált plexi a lézer alatt.
Az öntött plexiket,tapasztalatom szerint,szebben lehet vágni/gravírozni.

A próbavágásal,elkerülhető a SELEJT.(

Előzmény: matricás, 2013-08-04 16:59:00 [234]


matricás | 2956    2013-08-04 16:59:00 [234]

...nem számít, hogy előzőleg -20 fokon, +40 fokon tároltam? eredetileg azt akartam kérdezni, hogy nem függ attól a felület, hogy öntött vagy extrudált? ("fűrészporos" a vágott felület)


matricás | 2956    2013-08-04 16:56:00 [233]

tehát tehát sok a levegő? annyi levegőt fújjak, de csak annyit, amíg fényes? és ha nem fújok levegőt? (10mm, 15W)


PSoft | 9725    2013-08-04 16:30:00 [232]


Egy hasonlattal élve,...

Vegyél a szád elé egy kanál forró/meleg levest.
Kezd el fújni,mint ahogy szoktad.
Akkora erővel fújod,hogy a leves bent marad a kanálban.

Kb.ennyi levegőt adj vágás közben a plexinek,és szép,egyenletes,és fényes lesz a vágási felület.

Előzmény: matricás, 2013-08-04 13:50:00 [228]


matricás | 2956    2013-08-04 16:21:00 [231]

hogy is van ez a vastagság?

Előzmény: network, 2013-08-04 16:10:00 [229]


network | 47    2013-08-04 16:18:00 [230]

Ha nagy nyomással küldöd neki a levegőt, főleg közelről, akkor nem szép a vágás felülete, olyan mintha nem is lézerrel vágott lenne, hanem fűrésszel.

Előzmény: matricás, 2013-08-04 13:50:00 [228]


network | 47    2013-08-04 16:10:00 [229]

Köszi! Eddig csak öntött plexivel dolgoztam és tényleg egy gyárilag 3mm-es átmérőjűnek mondott plexinél mértem már 2,9-3,5mm-t is.

Ez nekem picit gond, hogy nem teljesen egyenletes az átmérője. Fogok venni egy kis extrudáltat is kipróbálni, milyen lézerrel vágni.

Előzmény: PSoft, 2013-08-02 21:16:00 [226]


matricás | 2956    2013-08-04 13:50:00 [228]

Sziasztok,
és mitől van az, hogy lézer-vágáskor a résben por keletkezik, nem olvad fényesre?

Előzmény: PSoft, 2013-08-02 21:16:00 [226]


otako | 340    2013-08-04 13:00:00 [227]

Az a maró amit a képen látok az szerintem inkább fához való.
Műanyaghoz, plexihez valami ilyesmit tudnék elképzelni:
Perfor: egyélű marók műanyaghoz
Danibának igaza van, bizony melegszik, méghozzá nem is kicsit. Forgácsoláskor a keletkező hő legnagyobb részét a forgács viszi el magával. Ha túl kicsi a forgács nincs ami elvigye a hőt, tehát a darab fog jobban melegedni. Egy rendes marónak megadják a paramétereit különböző anyagokra, azért, hogy ki tudd számolni a forgácsolási paramétereket. A linken jelzett maróból egy 3 mm-est ha megforgatsz 15000-el akkor 135m/min lesz a vágó sebesség és ha 0,1 mm/fog előtolással adod neki, akkor 15000 fordulat mellett, tolhatod neki 1500 mm/perc -el.
Ja és tényleg kell, hogy jó éle legyen a szerszámnak

Előzmény: Poolip, 2013-03-18 22:56:00 [218]


PSoft | 9725    2013-08-02 21:16:00 [226]


"...hogy ha itt volna előttem egy tábla öntött és extrudált plexi, látnék valami lényeges eltérést?"

Talán ránézésre nem,de méricskélve a táblát,az extrudált plexinél "jelentős" vastagságbeli különbségeket fedezhetsz fel.

No persze nem mm-ekről van szó,de lehet több tized is a tábla "szórása" különböző pontokon mérve.
Az öntött plexiknél,ezt a szórást még eddig nem tapasztaltam.

Teljesen másképp viselkedik pld. lézer alatt(vágás/gravírozás)az extrudált,mint az öntött.
Sokkal "szebb" pld.a lézeres vágás az öntött plexinél,mint az extrudáltnál.

Megmunkálásnál,akár lézeres,akár mechanikus,az öntött plexi sokkal intenzívebb "oldószer" illatot áraszt magából,mint az extrudált.
Az extrudáltnak,mintha nem is "oldószer" illata lenne,hanem valami más.

Előzmény: network, 2013-08-02 20:45:00 [225]


network | 47    2013-08-02 20:45:00 [225]

Az öntött és az extrudált plexi között a gyártástechnológián kívül mi a különbség? Tehát arra vagyok kíváncsi, hogy ha itt volna előttem egy tábla öntött és extrudált plexi, látnék valami lényeges eltérést?

robokacsa | 1255    2013-08-02 19:31:00 [224]

nekem sikerült már téglába.
gyémántporos maróval.

Előzmény: Osho, 2013-08-02 19:24:00 [223]


Osho | 1    2013-08-02 19:24:00 [223]

Szerintetek, lehet marni járólapba, mondjuk szöveget? Kb. 3-4mm mélyen, hogy fugázható legyen. A betűk vastagsága: min.-max.: 3-7mm.


Poolip | 308    2013-03-19 12:16:00 [222]

Köszönöm a segítséget! Ki is próbálom.

Előzmény: szokes, 2013-03-19 06:32:00 [221]


szokes | 1605    2013-03-19 06:32:00 [221]

habosítotthoz (mint a plexihez) éles szerszám kell, viszonylagosan kis fordulat és nagy előtolás...

3mm-es 1 élű Datron szerszámmal szoktuk vágni, kb 12000-es fordulat és 2500-3000mm/min előtolás

Előzmény: Poolip, 2013-03-18 22:59:00 [219]


Danibá | 4807    2013-03-18 23:05:00 [220]


De, igen olvadt.
Szerintem nagyon, nagy a fordulat.
És nagy az előtolás is.
Ráadásul életlen a maró.

Előzmény: Poolip, 2013-03-18 22:59:00 [219]


Poolip | 308    2013-03-18 22:59:00 [219]

Nem tudom miért fordult el a kép, de a lényeg, hogy a szebb marás ment 500mm/perc el, tahát lassabb előtolással. Miután megállt a szerszám, megfogtam és langyos volt, tehát elvileg nem olvasztotta az anyagot.

Előzmény: Poolip, 2013-03-18 22:56:00 [218]


Poolip | 308    2013-03-18 22:56:00 [218]




Poolip | 308    2013-03-18 22:56:00 [217]

Az első képen a maró. Tévedtem, ez egy élű mégis csak.
A második képen a vízszintes marás 1500mm/perc előtolással ment 30.000 fordulton 3mm átmérőjű maróval. A vízszintest keresztező függőleges pedig 500mm/perc előtolással ment. Tulajdonképpen a valóság picit jobb mint ahogy a képen látszik, mert még a csúnyább marást is ki lehet kaparni, tisztítani csavarhúzóval.



Előzmény: corgon, 2013-03-18 20:30:00 [216]


corgon | 160    2013-03-18 20:30:00 [216]

Próbáld kisebb fordulaton kb. 18-20 ezer körül, és cseréld a marót egy élűre. A forgács szép hosszú kell hogy legyen, nemszabad hogy olvadjon.
Milyen az hogy csúnya, égett vagy szemcsés kitört a felület? Mutas egy fotót ha lehetséges.

Előzmény: Poolip, 2013-03-18 19:05:00 [215]


Poolip | 308    2013-03-18 19:05:00 [215]

1500 mm/perc (25mm/s) sebességgel nagyon csúnya lett. Ha levettem 400mm/perc re akkor egész jóra sikeredett. Nem értem, hogy miért ilyen kis előtolásnál lett elfogadható a marás 30.000 fordulaton.

Előzmény: corgon, 2013-03-18 15:00:00 [214]


corgon | 160    2013-03-18 15:00:00 [214]

Szia, én egy élü 3mm átmérőjű maróval 18 ezres fordulaton és 30-50mm/sec. közöt az előtolás. Nálad tul sok a fordulat és nagyon kicsi az előtolás. Ilyen fordulatnál az előtolás egész nyugottan mehet 100-150mm/sec.-re

Előzmény: Poolip, 2013-03-18 01:57:00 [212]


Török Tamás | 1881    2013-03-18 05:58:00 [213]

Sok az a fordulat, elég lenne egy élü is...

Előzmény: Poolip, 2013-03-18 01:57:00 [212]


Poolip | 308    2013-03-18 01:57:00 [212]

Sziasztok! Habosított PVC-be maráshoz speciális marószerszám szükséges? Ez miben különbözik a klasszikus szerszámtól? Most martam klasszikus maróval habosított PVC be és elfogadható minőséget csak 400mm/perc előtolásnál adott, 3mm átmérőjű kétélű maróval, 30 ezres fordulaton.


kari | 1232    2012-01-20 20:40:00 [211]

GRAVOPLY, google kidob sokat. Kedvező méretek, szerintem barátságos árak

Előzmény: kflaudio, 2012-01-20 15:22:00 [209]


szokes | 1605    2012-01-20 15:26:00 [210]

antalis.hu... 1x2m a legkisebb szerintem

Előzmény: kflaudio, 2012-01-20 15:22:00 [209]

kflaudio | 77    2012-01-20 15:22:00 [209]

Igaz, hogy nem teljesen a témába vág a kérdésem, de segítséget kérnék abban, hogy kompozit lemezt (tábla-gravírozáshoz), illetve szendvicslemezt Budapesten hol árulnak? Valami olyan megoldás érdekel, hogy ne kelljen egy egész nagy táblát megvennem...


sasi | 1780    2011-02-15 09:00:00 [208]

Réges régen volt némi kézügyességem és türelmem, de hol van már a tavalyi hó...

Előzmény: kmajer, 2011-02-14 20:46:00 [206]


rekalaca | 541    2011-02-14 21:00:00 [207]

Akkor ez most munka volt.
Ez válasz ebalint üzenetére is.
ctrl-c, ctrl-v.
Többre nem volt ingerenciám.

Előzmény: sasi, 2011-02-14 16:13:00 [205]


kmajer | 307    2011-02-14 20:46:00 [206]

A kutya mindenit! Gyönyörű munka.

Előzmény: sasi, 2011-02-14 10:26:00 [198]


sasi | 1780    2011-02-14 16:13:00 [205]

Én is szívesebben kattintok egy linkre…

Előzmény: ebalint, 2011-02-14 12:42:00 [202]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 2 / 7 Ugrás ide:
|◄ Első  ◄ Előző  1 2  3   4   5   6     Következő ►  Utolsó ►|