HobbyCNC fórum
  v0.9.3.9

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Léptetőmotor

Léptetőmotor választás


Időrend:
Oldal 1 / 116 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

Ttibor11 | 43    2018-03-27 23:22:03 [5826]

Köszi a fáradozásodért! Akkor marad a bontott servo... Ehhez meg egyszer beszerzek egy meghajtót. Vextát láttam az e-bayon 20$-ért. Üdv!

Előzmény: J-Steel, 2018-03-27 20:32:04 [5825]


J-Steel | 770    2018-03-27 20:32:04 [5825]

Nem írtak vissza. Gondoltam, hogy ez lesz. Nincs több ötletem. A Schneider nem egy olyan cég, aki törődik a kis hobbistákkal.


J-Steel | 770    2018-03-23 00:59:42 [5824]

Kezd bonyolódni. Ha az amit a képen látunk valóban 2db optikai csatlakozó, akkor még rosszabb a helyzet, mert vagy az egyik a step és a másik a dir, vagy pedig valami szinkron soros port (órajel + adat), ami meg aztán végképp nem lesz sehol dokumentálva. Lehet, hogy a végén az lesz a legegyszerűbb, ha eldobja az ember a vezérlőt, és valami kínai meghajtóval hajtja.

Előzmény: Libus, 2018-03-22 21:46:46 [5823]


Libus | 924    2018-03-22 21:46:46 [5823]

Az első két csatlakozó ráadásul optikai, szóval nem egy mezei léptető + vezérló ami a kezedben van

Előzmény: Ttibor11, 2018-03-22 20:25:36 [5822]


Ttibor11 | 43    2018-03-22 20:25:36 [5822]

Nagyon szépen köszönöm! Annyira nem fontos a dolog, hogy mindenáron beüzemeljük, de sajnáltam volna kidobni. Ha eljutok a debreceni talira, jövök egy sörrel.

Előzmény: J-Steel, 2018-03-22 20:02:51 [5821]

J-Steel | 770    2018-03-22 20:02:51 [5821]

Írtam az osztrák leánycégnek, érdeklődvén a csatlakozók kiosztásáért. Ma már munkaidő után vagyunk, majd talán holnap vagy jövőhéten elővesznek.

Előzmény: Ttibor11, 2018-03-22 19:16:06 [5820]


Ttibor11 | 43    2018-03-22 19:16:06 [5820]

Az nagyon hülye ötlet, hogy a 1,2,3-as csatlakozók lehetnek a Step, Dir és Enable bemenetek? Ha így lenne, egy optocsatolós BOB-al ki lehetne találni. Ezt találtam közben róla:Berger-Lahr

Előzmény: J-Steel, 2018-03-22 14:24:14 [5819]


J-Steel | 770    2018-03-22 14:24:14 [5819]

Igen már én is látom. Van bemenő feszültség 36V és két egyedi csatlakozó. Sajnos csak a gyártó tudja, hogy a csati tűin melyik mire való.

Előzmény: Ttibor11, 2018-03-22 14:21:47 [5818]


Ttibor11 | 43    2018-03-22 14:21:47 [5818]

Írás csak az van ami az 1. és a 3. fotón látszik. Még megpróbálom túrni a netet, hátha valamit találok.

Előzmény: J-Steel, 2018-03-22 14:12:25 [5816]


Ttibor11 | 43    2018-03-22 14:18:42 [5817]

Köszi! Akkor marad Panasonic servo. Ha majd egyszer lesz mire felszerelnem.

Előzmény: J-Steel, 2018-03-22 14:12:25 [5816]


J-Steel | 770    2018-03-22 14:12:25 [5816]

Az a nagy ALTERA FLEX ic egy hatalmas programozható logikai kapuhálózat. Azt gondolom, hogy a gyártó mérnökei készítették el a kódot, és konfigurálták ("felprogramozták", hogy a léptetőmotor vezérlését ellássa. Belső méretéből adódóan megfelel erre a célre. Ez tehát nem egy olyan IC aminek az adatlapját letöltjük, és kiderül mit hova kell kötni. Így már tudok válaszolni arra a kérdésedre: "Ehhez kell külön meghajtó, vagy rá van építve minden?" Nem kell, erre már rá van építve minden. Az, hogy mit tett bele a gyártó, hogy melyik lábán milyen jel kell érkezzen, azt a gyártó dokumentálta. Senki más nem tudja. Ez kicsit olyan, mint amkor egy haver ad egy panelt, amin van egy mikrokontroller, de nem ad dokumentációt, hogy mit hova kössünk. Esetleg van-e a házán, dobozán, a csatlakozókon írás, hogy a bekötésre rájöjjön az ember?

Előzmény: Ttibor11, 2018-03-22 12:34:38 [5815]


Ttibor11 | 43    2018-03-22 12:34:38 [5815]

Remélem így látszik minden.       

Előzmény: J-Steel, 2018-03-22 11:53:40 [5814]


J-Steel | 770    2018-03-22 11:53:40 [5814]

Tehát mind az öt IC egyforma (LMD18200). És 5 fázisú a stepper. Akkor úgy tűnik, hogy a "végfok" ott van. Láttam szenzort is. Már csak azt kell megnézni, hogy milyen más IC-k vannak a penelon, amik esetleg a vezérlést végeznék. Küldj még infót!

Előzmény: Ttibor11, 2018-03-22 11:49:55 [5813]


Ttibor11 | 43    2018-03-22 11:49:55 [5813]

Bocsánat, elírtam. Az is LMD18200T. És van még egy P+ jelzés mindegyiken.

Előzmény: J-Steel, 2018-03-22 11:32:53 [5812]


J-Steel | 770    2018-03-22 11:32:53 [5812]

Kérhetnék képet külön az LMD1800T-ről? Arról nem találok semmit. Annyit találtam, hogy a másik IC, az 18200-as egy max 55V / 3A-es H-Hidas IC, ami irány és impulzus jeleket fogad. Alapvetően DC motor példákat hoz az adatlapon, de azt írja Stepper-re is jó.

Előzmény: Ttibor11, 2018-03-22 09:26:57 [5811]

Ttibor11 | 43    2018-03-22 09:26:57 [5811]

2darab: JM96AFE3 LMD18200T 3 darab: JM02ABE3 LMD1800T

Előzmény: J-Steel, 2018-03-22 02:09:48 [5810]


J-Steel | 770    2018-03-22 02:09:48 [5810]

Üdv! A kérdésre nem tudok válaszolni, de érdekelne, hogy a képen az IC-kre mi van ráírva?   

Előzmény: Ttibor11, 2018-03-22 00:44:07 [5809]


Ttibor11 | 43    2018-03-22 00:44:07 [5809]

Üdv! Lett egy Schneider Electric (Bereger-Lahr) VRDM564/50 LMA 5 fázisú léptető motorom (70V, 0.95A) Ehhez kell külön meghajtó, vagy rá van építve minden? Nem találok róla semmit a neten Köszi a segítséget!       


szf | 1637    2018-03-15 20:35:51 [5808]

Köszönöm

Előzmény: zozo, 2018-03-15 13:31:11 [5807]


zozo | 3353    2018-03-15 13:31:11 [5807]

Erre meg egy LPT teszter van dugva, mert keresgéltem a PIN-eket

Előzmény: zozo, 2018-03-15 13:29:33 [5806]


zozo | 3353    2018-03-15 13:29:33 [5806]

Csak egy sima LPT kifejtő panel. Ilyen:   

Előzmény: szf, 2018-03-15 12:42:04 [5805]


szf | 1637    2018-03-15 12:42:04 [5805]

Az arduino alatt milyen panel van amin az lpt port is van?

Előzmény: zozo, 2018-03-15 12:20:32 [5804]


zozo | 3353    2018-03-15 12:20:32 [5804]

Érdekesség képpen... A múltkoriban szó volt róla, most feltettem egy videót, milyen csúnyán lépked a stepper motor mikrolépésekkel is. Sajna a DRV8825 és A4988 driverrel készült videó már nincs meg, de érzékelhető volt, hogy a legzajosabb lépkedést a DRV8825 követte el. A legszebben a korábban tesztelt DM556D vezérlőm léptetett, a videón pedig TB6560 van. [yt]yWBhr7BBdAU[/yt]


szabo jankó | 170    2018-03-14 07:23:18 [5803]

Köszönöm a lehetőséget de xsugix kollégával már hamarabb felvettem a kapcsolatot.

Előzmény: svejk, 2018-03-13 16:29:18 [5792]


jani300 | 6516    2018-03-13 20:33:05 [5802]

Túl kicsik voltak a motorok   

Előzmény: PSoft, 2018-03-13 19:47:21 [5801]


PSoft | 10661    2018-03-13 19:47:21 [5801]

Nem is látszik a ...por rajtuk!

Előzmény: jani300, 2018-03-13 18:45:25 [5800]


jani300 | 6516    2018-03-13 18:45:25 [5800]

Az enyémek nem is ilyenek ! Porosabbak     

Előzmény: PSoft, 2018-03-13 18:04:43 [5798]


PSoft | 10661    2018-03-13 18:17:17 [5799]

A második-harmadik képen az is látható, hogy az összeszerelt állórész lemezelésén... Az első és az utolsó lemez maga egy síkolt/esztergált illesztő váll. Ez ad precíz illesztőfelületet a motorpajzsoknak.

Előzmény: PSoft, 2018-03-13 18:04:43 [5798]


PSoft | 10661    2018-03-13 18:04:43 [5798]

Ha csak kívülről, szétszedés nélkül vizsgáltad az állórész lemezelését, a...látszat csal. Egy darabból vannak azok a lemezek. A NEMA17-eseknél,az állórész vasalás szemközti két oldalán, átlósan látható a csalóka "jelenség". -Az első képen, amit kívülről látsz.(NEMA17-es motorok) -A második képen, kicsit közelebbről, az első pajzsot levéve. -A harmadik képen látható, hogy csak egy íves "köröm" van stancolva a lemezbe, maga a lemez folytonos. (valószínű, hogy csak a lemezcsomag gépi összerakását segítő hornyok lehetnek) A lemezcsomag szegecselt, a négy sarkán, két-két összefogó/rögzítő szegeccsel. -A negyedik-ötödik képen, ugyanannak a gyártónak egy NEMA23-as motorja. Ennél, a motor mind a négy oldalán, két-két hegesztési varrat a lemezcsomag rögzítésére. Szerintem, ugyanolyan íves stancolás van a 23-asokon is, mint a 17-eseknél, csak a 23-asoknál, a nagyobb test miatt a stancolás vonala hegesztett. A szegecseknek stancolt furatok a 23-asoknál is megvannak, csak üresen, szegecsek nélkül.           

Előzmény: J-Steel, 2018-03-13 16:19:57 [5791]


J-Steel | 770    2018-03-13 17:49:26 [5797]

A hiányzó kép.   

J-Steel | 770    2018-03-13 17:48:40 [5796]

Valamit rosszul láthattam, összetévesztettem a külső összehegesztést az illesztéssel. DE, a csatolmányban egy léptetőmotor állórészének képe. Az enyém pl. a valóságban magasabb, de szemléltetésnek ez is jó. Az állórész lapokból áll, ahogyan a kép ezt jól mutatja is. A kék vonalnál látható illesztések között hézag van, és szerény véleményem szerint úgy van lekezelve a lapok felülete, hogy két lap az összeillesztésnél ne tudjon jól elekromos áramot vezetni. Így a fluxusváltozás nem tud akkora köráramot létrehozni, mintha az egész állórész tömör lenne. Az állórészt ha odaképzeljük a közepébe, ott úgy van a mágnes, hogy felfele az egyik pólus lefelé a másik pólus néz. Emiatt a mágneses fluxus álló helyzetben a piros nyíl szerint alakul, ahol a felső nyíl a forgórészbe visszamutat. Elképzelésem szerint, ha a motor úgy van elkészítve, hogy a ezek a lemezek: - Távolabb vannak egymástól - Anyaghiba van a lemezek között - Nem egyforma permeabilitású lemezek kerülnek bele Akkor a mágneses fluxus egy része kiléphet a levegőbe. És ha odaérintünk egy ferromágneses anyagot, akkor azt erősebben vonzza. Persze az is lehehet amit korábban írtak, hogy olyan űberbrutál módon sikerült felmágnesezni a mágnest, hogy a rendelkezésre álló vas nem elég az erővonalaknak, akkor ki kell lépniük a levegőbe. Ha pedig megmelegítettük a motort, akkor a forgórész mágnese veszített térősségéből, és ugyanúgy csökken a vasból kifelé mutató fluxus mennyisége.


jani300 | 6516    2018-03-13 17:00:55 [5795]

Jaj , hát nem sürgős

Előzmény: J-Steel, 2018-03-13 16:51:27 [5794]


J-Steel | 770    2018-03-13 16:51:27 [5794]

Később.

Előzmény: jani300, 2018-03-13 16:45:16 [5793]


jani300 | 6516    2018-03-13 16:45:16 [5793]

Esetleg egy fénykép ? Hogy jól értem-e amit írsz .

Előzmény: J-Steel, 2018-03-13 16:19:57 [5791]


svejk | 25841    2018-03-13 16:29:18 [5792]

Ha nem szénné égett akkor szívesen belenéznék, esetleg lehet életet tudnék lehelni bele.

Előzmény: szabo jankó, 2018-03-13 07:17:43 [5790]


J-Steel | 770    2018-03-13 16:19:57 [5791]

Régi komment, de hátha emlékeztek még. Tegnap miközben szerelgettem a bipoláris léptetőmet, megvizsgáltam a vasmagot, és arra jöttem rá, hogy nem egydarabból készülnek a lemezek, hanem több darab van egy síkon összeillesztve. Ebből arra következtetek, hogy aki erős mágneses hatást mér a motor külsején, annak nem az elektroacélon záródik mágneses fluxus az állórészen, hanem valahol kilép. Talán túl nagyok a légrések az összeillesztésnél, vagy sok volt a gyanta.

Előzmény: PSoft, 2018-03-04 13:01:30 [5754]


szabo jankó | 170    2018-03-13 07:17:43 [5790]

A motorhoz való KOLMORGEN. A gépkönyv szerint bekötve 220-ra. Bekapcsolás után pukk. A bekötést más is ellenőrizte nem volt elkötve. Két példány is így járt.

Előzmény: xsugix, 2018-03-12 17:24:34 [5789]


xsugix | 101    2018-03-12 17:24:34 [5789]

Szia! Milyen vezérlő volt, ami elpukkant? Típus..

Előzmény: szabo jankó, 2018-03-10 12:16:55 [5785]


szabo jankó | 170    2018-03-10 14:11:28 [5788]

Ilyenem volt. Működik csak lassú.

Előzmény: svejk, 2018-03-10 14:00:07 [5787]


svejk | 25841    2018-03-10 14:00:07 [5787]

Mi volt a jelenség az MSD-vel? lehet sokkal kisebb az indulóktivitása mint a kommersznek? MSDD-vel nincs lehetőséged kipróbálni? Az elvileg méregeti a motort az autotuning során.

Előzmény: szabo jankó, 2018-03-10 12:16:55 [5785]


szabo jankó | 170    2018-03-10 12:18:26 [5786]

Bocsi erre akartam válaszolni

Előzmény: sasi, 2018-03-05 22:40:58 [5780]


szabo jankó | 170    2018-03-10 12:16:55 [5785]

Az egy dolog hogy mi van ráírva. Én próbálgattam pörgetni MSD vezérlővel kevés sikerrel. Csak a saját KOLMORGEN-es vezérlővel sikerülhet. Azt meg hiába kötöttem a gépkönyv szerint 220 V ra eldurrant.

Előzmény: svejk, 2018-03-05 22:31:23 [5779]


designr | 2289    2018-03-07 23:29:51 [5784]

Ezt a "viszi"magával persze ugy értsd hogy induláskor a forgórész tehetetlensége és az állórész rögzitetlensége miatt nem csak a forgórész indul el ,hanem az állórészt elinditja csak ellenkező irányba..

Előzmény: designr, 2018-03-07 23:09:50 [5783]


designr | 2289    2018-03-07 23:09:50 [5783]

A forgórésznek a sulya miatt van egy tehetetlensége.ha rögzités nélkül akarod hirtelen egységugráshoz hasonló gyorsasággal meginditani akkor a z állórészt is "viszi" magával. Tesztet nagy fordulaton csak lerögzitett motorral vagy "rálépve" végzünk. Szervóknál pl autotuningot ugyancsak nem érdemes rögzítetlen motorral..ugyanilyen oknál fogva csak "vibromotor" mozgás lesz belőlle.

Előzmény: rokonok, 2018-03-07 22:22:27 [5782]


rokonok | 151    2018-03-07 22:22:27 [5782]

Valaki rájött a léptecs ha csak önmagába áll és nagy fordulaton akarom pörgetni csak ide-oda mocorog. Ha lefogom elindul rendesen. Ez minek tulajdonítható?

PSoft | 10661    2018-03-05 22:42:18 [5781]

Sejtettem hogy rákérdezel, de...nem! Vigyázok én arra...rendesen! (most hirtelen...azt se tudom, hol van) Ez egy másik. Később került hozzám, már így, törött mágnessel. De...ezt se tudom, most hol van. (csak a képeket találtam meg hirtelen, az [5769]apropóján)

Előzmény: svejk, 2018-03-05 22:31:23 [5779]


sasi | 1817    2018-03-05 22:40:58 [5780]

A léptetőmotorok között is akad olyan, mely képes pörögni. A polcomon pihen egy ilyen, mely 1.500 1/min, a maximuma 3.000 1/min, 4,52 Nm. Adatlapja.     


svejk | 25841    2018-03-05 22:31:23 [5779]

Ez a múltkori D.laci féle?

Előzmény: PSoft, 2018-03-05 19:51:51 [5770]


Tóth Görgy | 60    2018-03-05 21:56:01 [5778]

Nagyon szépen köszönöm nektek!! Most már képbe vagyok valamennyire!!


dezsoe | 1010    2018-03-05 21:44:47 [5777]

Illetve nem ounce*inch, bocs.

Előzmény: dezsoe, 2018-03-05 21:43:39 [5775]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 116 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|