HobbyCNC fórum
  v0.9 alpha

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Frekvenciaváltó

Frekiváltó


Időrend:
Oldal 1 / 72 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

Pál | 5888    2017-05-18 11:56:10 [3592]

Tudomásom szerint ez 750 Wattos. Terheletlenül meg tudod vele forgatni. Ha meg baja van azt úgy is közli veled hibaüzenet formában.

Előzmény: Spykee69, 2017-05-18 11:41:45 [3591]


Spykee69 | 48    2017-05-18 11:41:45 [3591]

A 380-at nem akartam rákötni A motor tudja a csillag deltát. Köszi a képeket is. Ha a motor 380/220 1,1 kw-os, akkor vajon elbírja ez a frekiváltó? Vagy esélytelen?

Előzmény: Pál, 2017-05-18 11:02:04 [3586]


Pál | 5888    2017-05-18 11:12:22 [3590]

Akár így is lehet, de NEM ! Mivel 3 fázisú 3x200 Voltos betáplálás és a hazai 1x230 között van 30 volt plusz ! Ennél a kis frekiváltónál semmi különbség nem fog mutatkozni ! A sok KW-nál már előfordulhat-na.

Előzmény: Csuhás, 2017-05-18 11:08:03 [3589]


Csuhás | 3805    2017-05-18 11:08:03 [3589]

Elméletileg nem esik a teljesítmény, de gyakorlatban kevesebbel számolj hiszen a bemeneti egyenirányítót könnyen túlterhelheted hiszen most a három ág helyett csak kettőn érkezik az energia. A szűrőkondik is a háromfázisú betáplálás miatt kevésbé hullámos áram szűrésére vannak méretezve. Saccra mondom hogy kb egyharmaddal kevesebb terheléssel lesz biztonságos az üzemed. ( De egyébként minden frekiváltónál szokták javasolni a szükségesnél egy fokozattal nagyobb váltó használatát ( persze a sok KW-os eszközöket pontosan méretezik )) A motornál csak a bekötés változik hiszen deltába kell kötnöd.

Előzmény: Spykee69, 2017-05-18 10:40:02 [3585]


Pál | 5888    2017-05-18 11:07:23 [3588]

Amúgy meg az nem U V M hanem U V W. Általában így jelölik a motoron.

Előzmény: Spykee69, 2017-05-18 10:40:02 [3585]

Pál | 5888    2017-05-18 11:05:21 [3587]

Motor bekötéshez segédlet, már amelyik tudja ezt !   

Előzmény: Pál, 2017-05-18 11:02:04 [3586]


Pál | 5888    2017-05-18 11:02:04 [3586]

Az R-S vagy R-T vagy S-T közé kötöd a 230volt fázisát és nullát. Egy biztos ha megkínálod 400 volttal a bemenetét úgy szétvágja mint fabódét a kézigránát ! 380-as motornál amit át lehet kötni csillagból deltára semmi különbség nem fog mutatkozni nyomaték terén.

Előzmény: Spykee69, 2017-05-18 10:40:02 [3585]


Spykee69 | 48    2017-05-18 10:40:02 [3585]

Köszi a pdf-et. Azzal már előbbre vagyok, hogy tudom ki- kivel van nagyjából. R S T bemenet U V M kimenet Viszont akkor itt megint adódik a kérdésem, hogy mi lenne a helyes bekötés... Ha jól értettem, akkor az RST valamelyikére adok egy fázist? Ha csak egy fázist adok neki, akkor mennyivel esik a teljesítmény? (ha esik) A kimenetre a 380-as motort rá köthetem, vagy ott is van valami turpisság?

Előzmény: Pál, 2017-05-18 10:17:55 [3583]


Pál | 5888    2017-05-18 10:20:47 [3584]

Nem tudom kitől vetted, de egy igénytelen ha így elad valamit ! Először is takarítsad ki azokat a vezeték maradványokat ! Aztán nézd át a leírást !

Előzmény: Spykee69, 2017-05-18 10:16:25 [3582]


Pál | 5888    2017-05-18 10:17:55 [3583]

Szerintem ezt nyálazd át aztán tedd fel a kérdéseidet ! (némi angol nyelvtudás nem fog ártani) iG5A_manual_V2%204_%2B100506.pdf

Előzmény: Spykee69, 2017-05-18 10:10:06 [3581]


Spykee69 | 48    2017-05-18 10:16:25 [3582]

Még egy kép a bekötesi oldaláról.   

Előzmény: Spykee69, 2017-05-18 10:10:06 [3581]


Spykee69 | 48    2017-05-18 10:10:06 [3581]

Nem tudtam pontos típust írni, mert még nem volt a kezemben. Így csak elméleti síkon érdeklődtem. Viszont épp most jött meg a csomag   

Előzmény: Pál, 2017-05-18 09:43:27 [3580]


Pál | 5888    2017-05-18 09:43:27 [3580]

Típus sokban segít a megoldókulcs megtalálásában ! Megint valami front van hogy a lényeget hagyják el az emberek ? Amúgy meg 2 fázisa közé a 3-ból bekötheted a 230 volt fázis nulláját (szabadon választott melyikre a 3 közül)

Előzmény: Spykee69, 2017-05-18 09:36:56 [3579]


Spykee69 | 48    2017-05-18 09:36:56 [3579]

Üdv. Van egy 3x200 v-os frekiváltóm. Viszont nem nagyon találok hozzá infót, hogy ezt a hazai delejjel hogyan tudnám használni. Tesztelgetni meg nem akarnám, hátha megsértődik Ha valaki ki tudna segíteni, azt megköszönném. Spyke


simarex | 356    2017-05-13 19:15:17 [3578]

A j1000-sen opcionálisan van lehetőség fékező ellenállást használni.

Előzmény: Keny300, 2017-05-13 11:03:44 [3576]

Csuhás | 3805    2017-05-13 11:53:14 [3577]

A megoldás érdekel. Egyébiránt igyekszünk segíteni de a további tanácsokhoz kell a mérési eredmény.

Előzmény: Keny300, 2017-05-13 11:03:44 [3576]


Keny300 | 65    2017-05-13 11:03:44 [3576]

Ok rendben köszönöm majd írok hogy mi lett a megoldás

Előzmény: Csuhás, 2017-05-13 10:52:10 [3575]


Csuhás | 3805    2017-05-13 10:52:10 [3575]

Mi már ötleteltünk, most te jössz! Növeld meg a lefutási időt és nézd meg megjavul-e. Esetleg mérd meg a sínfeszültséget. ( Szinte mindig ki van vezetve a nagyáramú csatlakozó pontokra )

Előzmény: Keny300, 2017-05-13 10:08:35 [3574]


Keny300 | 65    2017-05-13 10:08:35 [3574]

Akkor szerinted mi okozhatja ezt a hibát?

Előzmény: Pál, 2017-05-13 09:58:58 [3573]


Pál | 5888    2017-05-13 09:58:58 [3573]

Futás közben nem igazán használja a fékáramkört, csak ha extrém alacsony lassítási idő van megadva és hirtelen csökkentesz sebességet és emellett nagy a fogatott tömeg is. Tehát ennyi szerencsétlen együttállás esélye igen kicsi. A fékellenállás értéke teljesítménye meg sok mindentől függ Pl : a bemenő feszültségtől a frekvenciaváltó típusától a maximális kimenő teljesítménytől. Mondjuk láttam már olyan hülyét aki a 3x200-as frekvenciaváltót megküldte 3x400 Volttal. Aztán még rá is kérdezett, hogy akkor ez ugye garanciális hiba ? Na ja, igen az ! Mikor a elkó úgy széttépte az egész műanyag burkolatot mint foxi a lábtörlőt.

Előzmény: Keny300, 2017-05-13 09:46:07 [3572]


Keny300 | 65    2017-05-13 09:46:07 [3572]

Kb hány OHM szerinted amit használni kéne? Ez a hiba futás közben jön elő akkor is használja a frekvenciaváltó a fék ellenállást, Nem csak lefutás közben?

Előzmény: Csuhás, 2017-05-12 22:53:40 [3571]


Csuhás | 3805    2017-05-12 22:53:40 [3571]

A fordulat poti nem okoz túlfesz hibát. De a poti hibája a fordulatszám ingadozásában egyébként is jól észrevehetően jelentkezne. Ha jól gondolom a 4kw teljesítményű váltókban már benne szokott lenni a fékchopper, azaz csak egy ellenállást kell rákötni és szinte biztosan megoldja a túlfesz problémádat. Nem kell feltétlenül igazi fékellenállás, én pl két kávéfőző fűtőbetétet használok sorba kötve. Nagyon hűteni sem kell mert esztergán menetvágáskor gyakran irányt váltva sem langyosodik érdemben. Ha szerelsz rá fékellenállást a gondos szigetelésre ügyelj, hiszen a hálózatinál magasabb feszültség kerül rá.

Előzmény: Keny300, 2017-05-12 22:34:10 [3570]


Keny300 | 65    2017-05-12 22:34:10 [3570]

Nincs fékellenállás , de eszembe jutott hogy a külső Potmétert nem ellenőriztem , ha az kontakthibás szerinted az okozhat ilyen hibát? Köszönöm a segítséget .

Előzmény: Csuhás, 2017-05-12 22:14:33 [3569]


Csuhás | 3805    2017-05-12 22:14:33 [3569]

Talán valami bejáródott a gépen, és megálláskor kevesebb mozgási energiát nyel el a mechanika, és több jut a váltóra. Szerintem növeld meg a lefutási időt mondjuk ötven százalékkal. Ha ettől megszűnik a hiba akkor ez lehetett az ok. Nem írtad hogy használsz-e fékellenállást? Ha igen akkor azt ellenőrizned kellene. Kikapcsolva ohmmérővel, vagy próbalámpával ( többet sorba kötve a nagy feszültség miatt ), vagy fékezés közben fülre, hiszen az áramimpulzusok szinte mindig hallható rezgést okoznak a huzalokban.

Előzmény: Keny300, 2017-05-12 20:53:24 [3568]


Keny300 | 65    2017-05-12 20:53:24 [3568]

Sziasztok, Kb 2hónapja telepítettem egy Omron J1000 4kw-os Frekvenciaváltót egy gyalugép előtolóművét vezérli eddig semmi gond nem volt vele. ,de most rendszeresen menet közben kiáll OU hibára. A gépkönyvben leírtak: hibakód: OU DC köri túlfeszültség Lehetséges okok: A DC-busz feszültsége túl magasra emelkedett. Túl rövid a lefutási idő Ki van kapcsolva a megrekedés elleni védelem. A féktranzisztor/fékellenállás megsérült. Instabil motorszabályozás OLV módban. Túl magas bemeneti feszültség Ezeket a paramétereket ellenőriztem a motor sorkapcsait és a kábeleket is,de hibát nem találtam. Valakinek van valami ötlete ,hogy még esetleg mi lehet a hiba oka?


ANTAL GÁBOR | 2966    2017-05-03 22:00:40 [3567]

köszi : majd ha nem dolgozol csöngess meg és visszahívlak egy más ügyben ..

Előzmény: Petya, 2017-05-03 21:17:51 [3566]


Petya | 927    2017-05-03 21:17:51 [3566]

Szervusz Gábor! A furcsa nevű csornai Petya vagyok a fórumról...☺☺ Palástmarókat postáztam ma! Postán maradó ként adtam fel. Üdvözlettel.Petya

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2016-03-17 20:43:00 [3192]


xion23 | 56    2017-04-25 12:23:23 [3565]

Igen. Én is ezt olvastam, de a remény hal meg utoljára. Valószínűnek látszik a kimeneti IGBT valamelyike hibás. Akkor is I/O hibát azaz F122 a hibakód.

Előzmény: simarex, 2017-04-25 11:50:14 [3564]


simarex | 356    2017-04-25 11:50:14 [3564]

A leírásban a hiba kod analog kártya hibára utal.Gyári javaslat, service , ill készülék csere, de ne legyen igazam.

Előzmény: xion23, 2017-04-24 20:47:15 [3563]


xion23 | 56    2017-04-24 20:47:15 [3563]

Köszönöm szépen. Remélem valami biztatót tudnak mondani.

Előzmény: Révész Richárd, 2017-04-24 20:44:41 [3562]

Révész Richárd | 1429    2017-04-24 20:44:41 [3562]

Hát ez nem jó hír. Holnap beszélek a magyar képviselettel, ha nem felejtem el, hátha mondanak valami okosat.

Előzmény: xion23, 2017-04-24 20:39:05 [3561]


xion23 | 56    2017-04-24 20:39:05 [3561]

01-11 összekötve, DIP Kapcsoló SRC állapotban. Egyébként ez abban az állapotban is volt. Sajnos semmi változás nem történt.

Előzmény: Révész Richárd, 2017-04-24 20:02:52 [3560]


Révész Richárd | 1429    2017-04-24 20:02:52 [3560]

Szia! Van valami változás?

Előzmény: xion23, 2017-04-23 20:40:02 [3556]


guliver83 | 2197    2017-04-23 22:06:05 [3559]

Ez?

Előzmény: Révész Richárd, 2017-04-23 22:03:46 [3558]


Révész Richárd | 1429    2017-04-23 22:03:46 [3558]

A vezérlő sorkapcsok közül 01-et és a 11-et kösd össze. Van egy dip kapcsoló a panelon, azt kapcsod SRC-re.

Előzmény: xion23, 2017-04-23 20:40:02 [3556]


Révész Richárd | 1429    2017-04-23 21:31:36 [3557]

Küld át légy szíves a leírásodat. Nem találok egy rendeset.

Előzmény: xion23, 2017-04-23 20:40:02 [3556]


xion23 | 56    2017-04-23 20:40:02 [3556]

Sajnos nem segít a visszakapcsolás sem. Levélnehezék?! Nem is akarok belegondolni. Köszönöm a segítséget, ha még eszetekbe jut valami írjatok. Addig is böngészem a leírást....

Előzmény: simarex, 2017-04-23 20:36:25 [3555]


simarex | 356    2017-04-23 20:36:25 [3555]

Ez normális.De ha a hiba továbbra is fenn áll, akkor lehet hogy van egy levélnehezéked(messziről azért nem lehet 100%-os véleményt mondani.) Gondolom már lekapcsoltad róla a betápot majd ha "kialudt minden" ujra vissza, esetleg ez még segíthet.

Előzmény: xion23, 2017-04-23 20:27:19 [3553]


xion23 | 56    2017-04-23 20:31:18 [3554]

Jelen estben nincs motor a kimeneten. Szabad. Ekkor is kéne működni. A leírásban is ez található, de valamiért nem fogadja el. Vagy valamit nem jól csinálok!?!?

Előzmény: simarex, 2017-04-23 20:08:30 [3550]


xion23 | 56    2017-04-23 20:27:19 [3553]

P112 "1" esetén az érvényesítés után visszaáll "0"-ra. F122 továbbra is megmarad.

Előzmény: simarex, 2017-04-23 20:08:30 [3550]


xion23 | 56    2017-04-23 20:25:46 [3552]

P041-et nem találok.

Előzmény: Révész Richárd, 2017-04-23 20:05:50 [3549]


Révész Richárd | 1429    2017-04-23 20:18:01 [3551]

Na ez érdekes, egy kivonatos maual a P041-et hozza, egy másik manual meg P112-t. Valamelyik jó a kettő közül.

Előzmény: simarex, 2017-04-23 20:08:30 [3550]


simarex | 356    2017-04-23 20:08:30 [3550]

Szia Van egy paraméter P112-est állitsd 1 re. ha jól emlékszem.

Előzmény: xion23, 2017-04-23 19:48:08 [3548]


Révész Richárd | 1429    2017-04-23 20:05:50 [3549]

P041 paramétert 1-re állítod.

Előzmény: xion23, 2017-04-23 19:48:08 [3548]


xion23 | 56    2017-04-23 19:48:08 [3548]

Szia! Azt, hogy csináljam?

Előzmény: Révész Richárd, 2017-04-23 19:41:04 [3547]

Révész Richárd | 1429    2017-04-23 19:41:04 [3547]

Csinálj egy gyári beállítás visszaállítást, utána nem fog előjönni a hiba. Valószínü, hogy analóg vezérlése volt és most hurokszakadást észlel.

Előzmény: xion23, 2017-04-23 19:27:46 [3546]


xion23 | 56    2017-04-23 19:27:46 [3546]

Tisztelt Fórumtársak! Hozzájutottam egy Allen Bradley 22F-A1P6N113 frekiváltóhoz. Induláskor F122 hibakód jelenik meg a kijelzőn. A450, A451, A452 egyikével sem törölhető. Ezt terhelés nélkül, ill. 200W-os motorterheléssel is csinálja. A leírás ad rá magyarázatot, de kíváncsi vagyok a véleményetekre. Ha építő jellegű ötletetek lenne szívesen venném. Köszönöm.


laacika | 1859    2017-04-15 00:06:49 [3545]

Na ez az amire nem jöttem rá,hogy miért nem kap jelet mintkét forgásirány. Ma levizsgázott teljesen jól használható,egy 200 as tokmánytárcsába vágtam M60x5,5 ös menetet,beállitottam és szépen kikapcsolt mindig,igazából zsákfurat menetnél lesz igazán hasznos.

Előzmény: jani300, 2017-04-13 23:16:16 [3544]


jani300 | 4764    2017-04-13 23:16:16 [3544]

Először is most nagyon törölném egy hozzászólásom De belegondolva nem jó az úgy nyomógombbal szerintem . Két végállás kapcsolóval , és egy mechanikus váltókapcsolóval váltva az irányt működhet . Ha csak egy nyomógombot nyomsz , mitől nem kap jelet mindkét forgásirány ?

Előzmény: laacika, 2017-04-13 21:24:17 [3532]


laacika | 1859    2017-04-13 22:51:56 [3543]

Jó lesz ez igy is most,de nem zárkózom el attól hogy oda vissza menjen magától. Ha bent meg kell nyomnom egy nyomógombot 1-2 mp abba nem halok bele.

Előzmény: jani300, 2017-04-13 22:45:46 [3542]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 72 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|