HobbyCNC fórum
  v0.9 alpha

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Esztergálás

Trükkök, megoldások, CNC átalakítás, építés...


Időrend:
Oldal 1 / 791 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

Török Tamás | 1777    2017-05-23 22:37:27 [39704]

Nem tudom miért féltek a nagy fordulattól? Leátmérőzöd egy kisebb fordulaton (ha nincs báb) aztán mehet 3-4000 fordulat és mintázás!Tessék!


Spykee69 | 48    2017-05-22 18:51:44 [39703]

Szia Laci. Köszi a képet. Az ötlet tetszik Ha esetleg van még róla képanyag, akkor megnézném milyen "belülről". A körfűrészes/felsőmarós megoldásra én is gondoltam. a fűrészlapos egyszerűbb lenne talán, viszont ott az oldalazás nem biztos hogy menne nagy fogásban. Az anyag külső átmérője a sarkokon 60-as, ebből lenne ugye a szélein 25 mm átmérőjű vastagodó hordóforma. Felsőmarónak a rögzítése is megoldható lenne, csak ahhoz 12-es szárú hosszú élű marókés kellene. (Ha valakinek lenne esetleg elfekvőben, akkor véletlenül se tartogassa a polcon )

Előzmény: Bagyinszki László, 2017-05-21 15:18:16 [39697]


Vetesi75 | 681    2017-05-21 23:19:33 [39702]

"ahol havonta változik oda a cnc jobb" Ahol pedig időnként naponta háromszor is változik, oda meg pláne, hogy jobb a CNC...

Előzmény: sanyi84, 2017-05-21 15:53:43 [39698]


Bagyinszki László | 54    2017-05-21 20:41:40 [39701]

szia Miklós! Nem én pörgetem,a fordulattal én is óvatosan bánnék. Az ilyen esztergálásnak éppen az a lényege illetve jó oldala ,hogy nem kell a nagy fordulat és még is jó a felület mert a fűrésztárcsa pörög és így meg van a fához szükséges nagy vágósebesség.Ez a módszer főleg akkor jó ha nem szabályos fát esztergálunk hanem egy alaktalan rönköt munkálunk meg. Üdv:László

Előzmény: Miki2, 2017-05-21 18:05:45 [39699]


Geszti Sándor | 267    2017-05-21 20:32:24 [39700]

Kőrfűrészes gépnél alig kell forgatni, álló helyzetben sokszögü oszlopokat lehet készíteni. A tárcsa átmérőjétől függően a lapok egy kicsit homorúak lesznek, de az nem zavaró.

Előzmény: Miki2, 2017-05-21 18:05:45 [39699]

Miki2 | 1745    2017-05-21 18:05:45 [39699]

Szia! A videót nézve azt kell mondjam: Bátor ember vagy ! Én biztos nem mernék egy ilyen fogpiszkálót így pörgetni.

Előzmény: Bagyinszki László, 2017-05-21 15:18:16 [39697]


sanyi84 | 856    2017-05-21 15:53:43 [39698]

Igazad van , mi is így tanultuk. De több összetevője is van azért a dolognak. Elsősorban mert olcsó a gép. Másodsorban lehet hogy a szakik ezt ismerik. Azért a cnc sem elhanyagolható, de lassan oda se lesz szakember csak zöldgombnyomogató. Esztergályost aki akár 8 órában is tud dolgozni ritkáb lehet találni, aki még tud is és nem alkoholista még ritkább ... Dolgoztam olyan automata cnc esztergán ahová elég az x időnkénti lapkacsere, figyel sok mindent, "okos" gép. De alapvetőeb sokkal bonyolultabb beállítóként mint a ferdeágyas társai. Termelékenységben veri, mert a kovácsdarabnál a forgácstól forgácsig csereidő 3-4 mp. Akár 24 be is mehet bár illik takarítani. Mi is használunk még hss fúrót, megmunkáló központosként egyedi gyártásba, szinte kitlzárólag az extra mély furatokhoz. Elavult, lehet de megfizethetetlen 1-2 darabnál a technológia ami korszerű lenne. Azaz itt az automata is igazság és a cnc "automata" is. Ahol mindig ugyan az megy oda automata, ahol havonta változik oda a cnc jobb. Persze a legfontosabb az emberi tényező szerintem.

Előzmény: Motoros, 2017-05-21 12:34:19 [39696]


Bagyinszki László | 54    2017-05-21 15:18:16 [39697]

Helló Barna! Meg kerestem az említett mozgóbábot.Ezt a szerkezetet E-400-as esztergára készítettem korlát oszlop gyártáshoz.De különböző betétekkel többféle átmérő is készíthető. Késnek nálam a V kés vált be ,mert könnyen el készíthető ,de főleg azért mert könnyen élezhető. De van egy újhullámos megoldás is , (fűrésztárcsa) nekem nagyon szimpatikus,a készülő faesztergámon ki próbálom. https://www.youtube.com/watch?v=4DbGaizRCX8 http://www.imgserv.com/images/2017/05/21/0HQeUOMZr.jpg Üdv:László

Előzmény: Spykee69, 2017-05-20 21:27:46 [39686]


Motoros | 3689    2017-05-21 12:34:19 [39696]

Miért vitatnám azt amit leírtatok. De én mást írtam. Olcsóbb közepesen bonyolult tömegcikkek esetében. És még ma is mennek nagyon sokfelé.


Vetesi75 | 681    2017-05-21 11:52:11 [39695]

Azt is érdemes megemlíteni, hogy egy korszerű CNC-hosszautomatánál rendelkezésre áll a rengeteg szerszámhely és az Y-, illetve C-tengelyes hajtott szerszámos megmunkálás lehetősége - mind a főorsó, mind az ellenorsó irányából. http://www.hanwhacorp.co.kr/_resource/machinery/images/main/part_bg01.jpg Homlok- vagy palástfurat osztással, menettel vagy lapolás, horonymarás, poligon esztergálás nem jelent különösebb problémát. Ilyesmi CNC-én néhány óra előkészületet kíván, amíg hagyományos mechanikusnál egy több műszakos tervezési, vezélőtárcsa (-henger) készítési procedúrával jár.

Előzmény: crosspisti, 2017-05-21 10:40:30 [39694]


crosspisti | 135    2017-05-21 10:40:30 [39694]

A teljes igazsághoz azért tegyük hozzá. A videón látható gép egy mechanikus vezérlésű hosszeszterga automata, de ez a fajta gép már jó ideje létezik CNC vezérléssel, ami azért a gyors beállítás érdekében nem elhanyagolható.A mechanikus vezérlést megtervezni, beállítani a vezérgörbéket elkészíteni elég embert próbáló feladat, ehhez képest a CNC egyszerűbb állítású. Amikor már mindkét gép az optimális működésre be van állítva nincs különbség köztük számot tevőlegesen.

Előzmény: Motoros, 2017-05-21 09:35:38 [39693]


Motoros | 3689    2017-05-21 09:35:38 [39693]

Még annyit, hogy ezek a régi gépek termelékenységben, megbízhatóságban, gazdaságosságban bizonyos közepesen bonyolúlt nagy darabszámú tömegcikkeknél verik a mai cnc-ket.

Előzmény: Motoros, 2017-05-21 09:31:06 [39692]


Motoros | 3689    2017-05-21 09:31:06 [39692]

Pontos tűrésű szálanyagok megmunkálására szolgál az átmárő többszörösét meghaladó hosszméret esetén is, csúcstámasz nélkül. A főorsó mozog Z irányba és egy álló bábon át tologatja a munkadarabot, a méretnek megfelelően. A kések a báb közvetlen közelében dolgoznak. VALAMI ilyesmi. Neked ez nem jó ez az elrendezése miatt. ITT jobban látszik a mozgó főorsó.

Előzmény: Spykee69, 2017-05-20 21:27:46 [39686]


Pál | 5888    2017-05-20 23:44:38 [39691]

Itt Vácon is volt egy faipari szerszámokkal gépekkel foglakozó cég. http://www.anest.hu/ Itt érdeklődj !

Előzmény: Spykee69, 2017-05-20 21:50:32 [39689]


Török Tamás | 1777    2017-05-20 22:41:30 [39690]

http://www.profiledesigntooling.com/copy-lathe-cutters

Előzmény: Spykee69, 2017-05-20 21:50:32 [39689]

Spykee69 | 48    2017-05-20 21:50:32 [39689]

Mennyit agyaltam, hogyan tudnám kiköszörülni ezt gyorsacélból.... beszerezhető ilyen valahol?

Előzmény: Pál, 2017-05-20 21:33:44 [39687]


Spykee69 | 48    2017-05-20 21:49:04 [39688]

Na valami ilyesmire gondoltam. itt is egy fogásra csinálja, egy késsel. Valami 4 pofás cuccal támasztja. Csak a kamerás valami parkinzonos emberke lehetett... [yt]TSJ-jqHMfIU[/yt]

Előzmény: Bagyinszki László, 2017-05-20 13:51:50 [39681]


Pál | 5888    2017-05-20 21:33:44 [39687]

Fához teljesem más kés kell mint fémhez ! Másoláshoz, vagy CNC-hez ezt a profilt és élkiképzést ajánlanám. Nagy hátránya ezeket a késeket élezni kínszenvedés. (belülről kell)   

Előzmény: Spykee69, 2017-05-20 21:17:36 [39684]


Spykee69 | 48    2017-05-20 21:27:46 [39686]

Ezt kifejtenéd?

Előzmény: Motoros, 2017-05-20 15:42:23 [39682]


Spykee69 | 48    2017-05-20 21:26:38 [39685]

Szia Laci. Az anyag amivel dolgozom, az 42x42-es gyalult anyag. Szóval egyenes, meg derékszögű is. Viszont amit észrevettem, hogy a száliránytól is nagyban függ a beremegés. eddig egy E400ason esztergáltam ezeket a korlátkisoszlopokat, de csak úgy ment remegés nélkül, hogy ha felesben csináltam meg. Ezért gondoltam rá, hogy ha megcsinálom a cnc-t, akkor majd a csapágy segítségével egy fogásra meg tudom majd oldani. Aztán most ez a remegés nem valami bíztató. Elképzelhető, hogy tényleg a kés élének a kiképzése a helytelen. De nem szakmám az esztergálás, így csak találgatok.... A videón úgy látszik, amit linkeltél, hogy egy sima csapágy vezeti az anyagot. ha ott működik, akkor nekem is kellene Az a négypofás rugós cucc érdekelne még, arról viszont nem találtam infót, hogy mi a működési elve.

Előzmény: Bagyinszki László, 2017-05-20 13:51:50 [39681]


Spykee69 | 48    2017-05-20 21:17:36 [39684]

Van logika abban amit írtál, a nagyobb támaszkodó felület miatt. Viszont elég sok videót néztem, ahol látszik a csapágy, és nincs előtte kés. Ráadásul ahol az oszlopon megmarad a négyszögletesség, ott eleve nem lehet plusz kés. A kés élének kialakításában még látok lehetséges hiba forrást. De azt gondolnám, hogy a legkisebb vágófelület lenne a cél, az meg egy sima egyenes tengelyre merőleges élkiképzés lenne. Ezt csináltam meg gyorsacélból, kövön kézzel fenve. Lehet hogy ez nem megfelelő... Az anyag átmérő egyébként 42mmx42mm-ről változna a két végén 25mm-ről közép felé haladva 40mm-re növekedő hordóformára.

Előzmény: Pál, 2017-05-20 13:05:53 [39680]


Motoros | 3689    2017-05-20 15:44:59 [39683]

Na ilyet még nem láttam. Nem semmi.

Előzmény: Bagyinszki László, 2017-05-20 13:51:50 [39681]


Motoros | 3689    2017-05-20 15:42:23 [39682]

Hasonlóképpen mint a vazsiparban a hosszautomatákon.

Előzmény: Pál, 2017-05-20 13:05:53 [39680]


Bagyinszki László | 54    2017-05-20 13:51:50 [39681]

Szia Barna! Pálnak igaza van! A remegés sok mindentől lehet.Ha egy kicsit görbe a fa vagy nem négyzetes a fűrészelés a nagy fordulat ezt nem szereti.De a gép merevség ,a kés él kialakítása és sok egyéb tényező hozzá járulhat a remegés kialakulásához.Van egyébként olyan megoldás is ,hogy négy támasztó pofa fogja a fát mint a négypofás tokmány .Ez a szerkezet is csapágyazva vad ,de élég bonyolult konstrukció.De neten sok jó videó található pl:https://www.youtube.com/watch?v=6RfHwI5yNhM&t=462s

Előzmény: Pál, 2017-05-20 13:05:53 [39680]


Pál | 5888    2017-05-20 13:05:53 [39680]

Nem úgy van az ! A csapágy előtt a "futóbábon" megy egy kés ami a csapágyba illeszti az anyagot így nem verődik ki semmi. A valós megmunkálás meg a csapágy mögött történik közvetlen a közelében. Így lehet barmolni az anyagot beremegés nélkül. Ez a technika még jóval a CNC előtti időkből van.

Előzmény: Spykee69, 2017-05-20 11:34:07 [39679]


Spykee69 | 48    2017-05-20 11:34:07 [39679]

Sziasztok. Van esetleg valaki, aki képben van faipari CNC-gépkezelő estrega működésével? Konkrétan az a 'futóbáb' szerű szorító szerkezet érdekelne. Illetve annak a működése. Próbáltam egy nagy méretű csapággyal, aminek a belsejében éppen az anyag 4éle bele passzol. De a nagy fogás miatt felverődnek az élek, és beremeg az anyag. A gyári megoldás szerintem valahogy a centrifugális erőtől szorithatja meg az anyagot. Ha valakinek esetleg lenne erről infója vagy tapasztalata, esetleg ötlete ,és megosztaná velem, azért hálás lennék Spyke


vizsipal | 16    2017-05-17 00:36:57 [39678]

Megtaláltam a képeid között, késmagasság sablon néven. Klassz!

Előzmény: vizsipal, 2017-05-17 00:28:17 [39677]


vizsipal | 16    2017-05-17 00:28:17 [39677]

Szia. A hátsó késtartó helyén lévő henger alakú dolog mi célt szolgál? Mellesleg szép munka.

Előzmény: Csuhás, 2017-05-13 20:11:08 [39643]


Csuhás | 3805    2017-05-16 06:24:58 [39676]

Remek! Akkor még egy apróság: A vezérorsót kizárólag csak menetvágásra használd!

Előzmény: Pyrojag, 2017-05-16 05:56:34 [39675]


Pyrojag | 19    2017-05-16 05:56:34 [39675]

Köszönöm Csuhás kolléga ! A rendszerben a zavart az előtolás -vezérorsó kapcsoló adta. Ennyire hobby felhasználó vagyok . ) üdv Jager

Előzmény: Csuhás, 2017-05-15 10:46:39 [39673]

szucst | 108    2017-05-15 11:25:25 [39674]

Jó napot tisztelt Fórumtársak, Vaskukac Fórumtárs véleményével teljes mértékben egyetértek, szép összefoglaló. Az elosztócsőben nálam voltak lyukak. Ajánlanék egy olajszűrőt is a rendszerbe...   

Előzmény: vaskukac, 2017-05-14 22:54:13 [39663]


Csuhás | 3805    2017-05-15 10:46:39 [39673]

Ez így kevés, milyen fogszámú kerekeket milyen kapcsolódással? Mi van a nortonon pontosan beállítva? Ja és ne előtolást adj rá hanem a vezérorsót használd. :- ))

Előzmény: Pyrojag, 2017-05-15 10:42:32 [39672]


Pyrojag | 19    2017-05-15 10:42:32 [39672]

Üdv Kollégák ! Segítséget kérnék: Van egy e1N gépem, 18x2,5 ös menetet szeretnék vele vágni. A könyve szerint felraktam a cserekerekeket, beállítottam az ollón a kívánt értéket, a menetváltón a mm, ill az előtoláson az A állást, ráhúzom az előtolást és mégis alig megy előre. majdhogy simít a menetkés. Mit állítottam be rosszul? köszönettel: Jager


vaskukac | 339    2017-05-15 09:35:43 [39671]

A CNC-t a fejlesztésekre írtam, idáig eljutott. Az E 400 az 50-es években az E 320-al kezdődött, ha innen nézzük, akkor a CNC-vel együtt nagyon szűken véve is 6 féle gépváltozat van belőle. Az orsófutással nem szokott gond lenni az E400-nál sem, a menetvágásban jobb a TOS, ha megszokja az ember. Vannak a TOS-nak előnyösebb tulajdonságai, de a kettő az én véleményem szerint azért nem ég és föld.

Előzmény: picur, 2017-05-15 04:58:29 [39667]


vaskukac | 339    2017-05-15 09:26:41 [39670]

Sajnos a szivattyú ügyében ebből a szempontból igazad van, sok stzempontból jobb választás lett volna egy fogaskerékszivattyú. Persze itt is ott vannak a miértek, ahol a szivattyú nem külön motoros, az irányváltás miatt a fogaskerekes ugye visszafelé nem szállítana, mint a dugattyús, vagy a lapátos. Az más kérdés, hogy meg lehetett volna ezt oldani, csak akkor meg a visszacsapó szelepeket kellene pucolgatni.

Előzmény: Kopirnyák, 2017-05-15 00:43:57 [39666]


bundyland | 767    2017-05-15 09:17:58 [39669]

még egy kép.   

Előzmény: bundyland, 2017-05-15 09:16:04 [39668]


bundyland | 767    2017-05-15 09:16:04 [39668]

Szia ! Megnéztem, de sajnos csak egy lyuk van az alján, az is pont ott ahol a csöből amúgy is mellé folyik az olaj. Ettől persze még lehet jó ha pont jó helyre folyik és szétcsapja a többi kerék közt. Ezt nem is piszkálom tovább kimostam, leengedtem több mint 10L olajat belőle kap újat. Viszont ami problémásabb hogy a szánszekrénynek nincs kenése. Tettek bele szivattyút de az csak egyetlen egy tengelyvégre nyomja az olajat. Emiatt rozsdásak is lettek a fogaskerekek. Amikor szétszedtem a fogaskerekek zsírozva voltak. Létezne hogy gyárilag így van, mármint hogy a fogaskerekek zsírozva és egy tengelyvég meg olajozva ? (és ez gyári gép, semmi gány)   

Előzmény: vaskukac, 2017-05-14 23:35:46 [39665]


picur | 184    2017-05-15 04:58:29 [39667]

Igen, de én az alapgépre gondoltam az,hogy CNC gép is lett belőle az egy következő lap. Az SV-vel kapcsolatban a főorsó stabil nyugodt futására gondoltam,a menetvágás sokkal egyszerűbb nem kell az egész gépet egy irányváltásnak kitenni ami valljuk be megpróbálja a reteszkötéseket és egyéb alkatrészeket a gépben. A Tos sokkal stabilabb ágyazattal rendelkezik ez ránézésre is megállapítható, de ez az én véleményem és nem releváns, hiszen nem vagyok esztergályos, vannak itt nálam sokkal profibb kollégák.De "kinek a pap, kinek a papné"...

Előzmény: vaskukac, 2017-05-14 22:18:41 [39661]


Kopirnyák | 1009    2017-05-15 00:43:57 [39666]

Nagy igazság van abban amit írsz, de azért egy lapátos pumpa helyett ha egy fogaskerekes szivattyút épít be a gyár.... talán kevésbé lenne érzékeny az olajminőségre, ezáltal tovább élne a gép is. Arról nem beszélve, hogy egy 40- 50 éves gépkönyvben feltüntetett olajminőség már réges- rég nem fellelhető. Vagy inkább mondhatom azt, hogy sokkal jobbak lettek? De lehet épp a sokféle adaléknak köszönhetően sűrűbbek. Tapasztalatom szerint ha odajutnak a megfelelő helyre sokkal jobban kennek. Ezután jön a találgatás.... mint az eszterga amit vettem, az előző tulaj úgy ítélte meg, hogy a gyárilag ajánlott olaj minősége egyezik a 2T olajjal. Sűrű volt, habzott, de a fogaskerék szivattyú feltolta ahová kellett (TOS). Az mondjuk igaz lehet itt is mint az MTZ gyárban, valószínűleg nem gondoltak arra a tervezéskor hogy a magyar egyszeri ember ezeket az eszközöket még 50 -60 év után is (felújítja, és) használja.

Előzmény: vaskukac, 2017-05-14 22:54:13 [39663]


vaskukac | 339    2017-05-14 23:35:46 [39665]

A vastag olajelosztócső alján vannak kicsi furatok. (Kellene, hogy legyenek.) A nyomócsövet (a problémásat) nagyon körülményes volna beszerelni, ha be lenne forrasztva, ezért nincs. Sok baj nem lehetett ezzel, mert nem úgy néz ki mint ami nem kapot olajat. A szivattyú üzemben sokkal többet nyom, mint ami a cső mellett kifolyik.

Előzmény: bundyland, 2017-05-13 20:03:35 [39642]


vaskukac | 339    2017-05-14 22:59:16 [39664]

Ez eleve egy külső szivattyús gépváltozat volt, ahol a kenés külön motoros. Ilyen is volt, csak nem ebben a formában. A későbbi ME, MF 1000 nem ilyen, de a szerelhető oldalfedél helyére kis gondolkodással ugyanezt kösnnyűszerrel be lehet építeni.

Előzmény: Kopirnyák, 2017-05-14 22:33:05 [39662]


vaskukac | 339    2017-05-14 22:54:13 [39663]

Kenési problémákról pár sor. Nem tudom megállni, hogy ne írjam le, mert ez tipikusan az eset a cigány lovával. Mire megtanult volna böjtölni, éhen döglött. Nem bosszantásképpen írom, nem szeretnék vitázni senkivel, mindenki úgy csinálja ahogy akarja, és az úgy jó is lesz. Igyekszek ehhez mérten szórakoztatóan leírni. Hogy miért? Bár az tény, hogy sajnos a hazai gépeknek a kenési rendszere hagy pár kívánni valót maga után, de azért a legtöbb kenési rendellenesség még mindig a felhasználók hibája. Lássuk csak a miérteket: - A begyantásodott olaj eltömi a furatot: A legolcsóbb trutyi van a gépben, és még azt se cserélik idejében. Hány havonta is írja a gépkönyv a cserét? Ezt gondolom mindenki betartja, az olajterek kimosásával együtt... - Kicsit nincs vízszintben, és nem folyik oda, a hülye mérnök így tervezte: Olyan nincs, hogy kicsit nincs vízszintben, a gépeket használat előtt szintezni kell. Aki leteszi a fűre, és várja a csodát, magára vessen. De az is lehet, hogy az összeszerelést, vagy javítást végző szakmunkás görbítette el a csövet. Ilyenkor mi van? A fagyi visszanyal néha. Mire észreveszik általában 10 év eltelik. - Nem viszi a lapátos/dugattyús szivattyú az olajat: Nem megfelelő viszkozitású az olaj, vagy 50 évet ment már a gép moslékkal, fűre téve, és elkopott. Tervezett avulás mi? Az üzemi körülmények meg patikaiak voltak. Ja és hozzáteszem, hogy sose választottak le a megengedettnél nagyobb forgácskeresztmetszetet a géppel... Hát persze. Száz szónak is egy a vége, talán ha a gépkönyv előírásait betartották volna, sok gépen még most is menne az olajzás, és nem kopott volna szét. De persze a 30-50 év alatt a használat megteszi a hatását, hát még a szakszerűtlen üzemeltetés, és javítás. Van persze jópár anyagminőségbeli és konstrukciós probléma ezekkel a gépekkel, de alapvetően ettől még katasztrofális hibák nem jelentkeznek. De ugye van a másik szemlélet is, hogy: "Százezeré vettem, ötezret kőtöttem má olajra, oszt nem megy ez az 50 éves szar úgy mint a Doxa, pedig ezredre dógoznánk." Hát persze kérem, lehet választani ekkorát újat, jobbat, termeléákenyebbet csak nagyra kellene hozzá nyitni a pénztárcát. Ja hogy az ezekhez a követelményekhez szükéges 1 db maróra sincs meg a pénz, akkor ne akarjunk ilyen munkákat végezni. Lehet zsebórát gyártani baltával is, csak sok lesz a selejt. Vagy éppen hobbizunk, ez se gond, marad a szerelés, meg a begyantásodott olaj kitakarítása... Én mindig azt szoktam mondani, ha valamit elrontok: Ha a kiskacsa nem tud úszni, attól még nem a víz a hülye...


Kopirnyák | 1009    2017-05-14 22:33:05 [39662]

Az ötlet zseniális!! Lemásolom, igaz se kis motor se kis szivattyú, de ha mindent megveszek is, akkor sem lesz 100e-be. A gép egyik oldalfedelét tudom is erre használni, csak ki kell fúrni, egy alu közdarab... fogok fotózni, ha kész lesz felteszem. Amit kigondoltam, még szimmering sem kell a rendszerbe.

Előzmény: hostya, 2017-05-14 16:31:08 [39658]


vaskukac | 339    2017-05-14 22:18:41 [39661]

Tévedés, az E400-asnak volt pár kivitele, 1-2 gyári CNC változat is készült belőle. Azt egyébként tudod pontosan, hogy az SV 18-as mennyivel tud többet?

Előzmény: picur, 2017-05-14 15:13:53 [39657]


vaskukac | 339    2017-05-14 22:10:54 [39660]

Nekem teszik ez a megoldás. Ami számomra az i-re a pont, hogy nincs semmi összebarmolva a gépen, nem a gombhoz varrtad a kabátot. Adná a jóisten, hogy mindenki hasonlóan gondolkodjon...

Előzmény: hostya, 2017-05-14 16:31:08 [39658]

Csuhás | 3805    2017-05-14 17:24:02 [39659]

A mai diesel autók AC pumpája általában egy tankban elhelyezett valamilyen fogaskerék szivattyú. A gépvilágítás miatt általában van 24V-os trafó abból lehet tápot készíteni a szivattyúhoz. Nekem ez egyszerűbb megoldásnak tűnik mint 3f hidraulika szivattyú használata.


hostya | 2240    2017-05-14 16:31:08 [39658]

Én így oldottam meg anno, az ME-1000-nél ezt a problémát... 1. Keress egy kisméretű fogaskerék szivattyút. 2. Keress egy kisméretű 'peremes' 3f-u villanymotort (n=1000-1400 1/min) (150-250W) 3. Aplikáld össze a kettőt, úgy hogy a motor, és a szivattyú között legyen egy megfelelő "fedél", amit a géptesthez, + a motorhoz kell méretezni. - A fedélben szükség lehet egy csapágy/szimering házra is.. Így néz ki a szivattyú "belűről"... És így néz ki "kívülről".. Úgy tudom Neked van esztergád is.. ha meg van a megfelelő szivattyú(ami elfér az olajtérben) meg a motor is, akkor egy félnapos meló az egész.

Előzmény: Kopirnyák, 2017-05-14 14:26:06 [39656]


picur | 184    2017-05-14 15:13:53 [39657]

Alapjába véve ezekkel a gépekkel az a baj,hogy az ötvenes évek után nem igazán fejlesztettek(pl.E400), hiszen csak a hasonló Tos(SV18RA) gépeket nézzük ég és föld a technikai színvonal.


Kopirnyák | 1009    2017-05-14 14:26:06 [39656]

Tervezett avulás..... osz't még a nyugatot szidjuk. Én épp most bosszankodtam, 3 napom ment el a strigon marógépem olajpumpája miatt. Az istennek sem tudtam gyenge pisiléstől többet kihozni belőle, azt is csak rövid időre. Pedig tele a váltószekrény olajcsővel, menne az mindenfelé ha lenne nyomás, most meg majd jön pár csapágycsere meg egyéb nyalánkságok. Egy un. mikro hidraulika tápegységet fogok bekötni a rendszerbe, a tápegység sajnos közel 100e pénz, meg még kell oldani, hogy az olaj az olajtérből be, ill a nyomott - és résolaj vissza...

Előzmény: bundyland, 2017-05-14 12:35:29 [39655]


bundyland | 767    2017-05-14 12:35:29 [39655]

Hát igen nincs is min mert elég egyszerű szerkezet. Ezt még senki nem szedte szét, gyári állapotú. (illetve most már én ) Közben találtam a cső alján egy lyukat és annyi. Ez így amúgy se tetszik mert csak akkor van olaj ha megy a gép, jó lenne ha előbb egy kis szivattyú telespriccelné és utána lehetne indítani. Mondjuk e400-nál lehet hogy így van. Lehet be kéne tehhem egy kis olajszivattyút és pár réz csövet ami spriccelné az olajat. Most szétszedtem a lakatszekrényt, na ott már sokkal rosszabb a helyzet. A benne lévő kis pumpából feljön egy réz cső ami egy tengely végét olajozza és ennyi. Ezt már végképpen nem értem. Tele az egész fogaskerékkel és egy tengelyvéget olajozunk csak ??

Előzmény: svejk, 2017-05-14 10:40:48 [39654]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 791 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|