HobbyCNC fórum
  v0.9 alpha

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Esztergálás

Trükkök, megoldások, CNC átalakítás, építés...


Időrend:
Oldal 1 / 796 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

Spykee69 | 52    2017-07-19 22:56:03 [39954]

Én az olajtartályra gondoltam a porral keveredésnél. A nagy fordulatú üzemben a főorsón szinte szemmel látható ahogy áthúz a por hátrafelé amikor csiszolom az anyagot. Ott meg ugye a dekni meg az orsó közt van azért pár mm hely. Nem függ a hőmérséklettől a dolog. Egy cserepes tetejű épületben van, ami nincs szigetelve, szóval simán van bent ilyenkor 40 fok is. Az olajszintet mondjuk nem ellenőriztem, de kb 3 éve lett bele friss híg orsóolaj rakva, azóta nem ment túl sokat a gép. Meg hát talán akkor nem lenne ennyire változékony a szivattyú működése sem. van hogy egy óráig is ketyereg gond nélkül, aztán egyszer csak el kezd hisztizni. Van hogy nagy fordulatnál szűnik meg működni, van hogy alacsony fordulatnál, aztán a sebességváltás felfelé néha megoldja egy időre megoldja, máskor nem oszt, nem szoroz. Lehet hogy ha lesz időm lebontom az oldalát, és megnézem egyáltalán milyen állapotban van benne az olaj, meg mennyi. Nem lenne rossz, ha esetleg egy olajcsere vagy az olaj átszűrése megoldaná. Bár kétlem, hogy ilyen könnyen megúszom.

Előzmény: KoLa, 2017-07-19 21:32:42 [39953]


KoLa | 5905    2017-07-19 21:32:42 [39953]

Faport a főorsóházba csak az olajbeöntőn keresztül tudnál bejuttatni! és az olajat is ott kell utántölteni! Van hogy hidegben lassan folyik vissza az olaj míg be nem melegszik a gép, ha az alsó nívón van a szint, hirtelen lecsökkenhet még alább, mert nem tud időben visszafolyni.

Előzmény: Spykee69, 2017-07-19 19:52:00 [39952]


Spykee69 | 52    2017-07-19 19:52:00 [39952]

Sziasztok. Én is E400-as eszterga olajszivattyújával szívok. Nem a telitalpas gép. Néha mint ha letapadna. Megszűnik a jellegzetes kattogása, aztán utána random módon szépen lassan újra beindul. Ha megy, akkor az olajnyomással nincs probléma. Járt már esetleg így valaki? "Sokszor" (évente kb 150-200db-ot csináltam vele eddig)használom a gépet fa korlátoszlopokhoz. a finom por, ami csiszoláskor akad bőven, lehet hogy belekeveredett az olajba valamennyire? Szerintetek meg lehet úszni szétszedés nélkül? Olyanra gondolok, hogy olajat leereszteni, és valami híg zsírtalanító-tisztófolyadékkal átmosatni a rendszert. Persze a fogaskerekeknek meg a főorsónak ez a megoldás nem barátja. Főorsót cseréltem benne pár éve, de már nem igazán emlékszem, hogy a szivattyúhoz mennyire macerás hozzáférni. Gyakorlatilag már azt is elfelejtettem, hogy a felső deknit hogy szedtem le.... Köszönöm a javaslatokat. Spyke


B.Zoltán | 476    2017-07-18 10:30:53 [39951]

A későbbiekben szeretnék egy max. 100-as tárcsát csinálni, a program ezért íródott így de most is bírja, talán mert asemblerbe írta a programot. Köszönöm az észrevételeidet, tanácsaidat.

Előzmény: Robsy, 2017-07-18 10:08:23 [39950]


Robsy | 217    2017-07-18 10:08:23 [39950]

500 cpr esetén fölöslegesnek tűnik a 4X, de ha bírja a chip, a program algoritmus, hajrá. Igen, a dinamikán sok múlik majd. A dinamikát viszont jórész egy adott gép esetén "vasba öntöttétek" egy adott megoldás kapcsán (motor J, áttétel, mozgató orsó átmérő, menetemelkedés, mozgatott össztömeg, motor hajtás paraméterek,....). Ha nem leszel megelégedve, akkor mindenképpen érdemes egy kis hajtás gyorsulás optimalizálási számítást is elvégezni, és az alapján korrigálni a mostani eszterga mechanikádat, hajtásláncodat.

Előzmény: B.Zoltán, 2017-07-18 09:06:11 [39949]

B.Zoltán | 476    2017-07-18 09:06:11 [39949]

A jeladó 500-as a programmal 2000 impulzus/ford lesz belőle. Talán ma már tudok teszteket végezni az esztergán is meglátom, hogy bírja a léptető motor az indulást, esetleg milyen rámpát kell programozni a biztonságos induláshoz. Én nem fogom erőltetni az 1200-as fordulatot, ha 1mm menet emelkedésnél tudni fogja a 650-700-as fordulatot az nekem már teljesen megfelel.

Előzmény: Robsy, 2017-07-18 07:00:49 [39948]


Robsy | 217    2017-07-18 07:00:49 [39948]

Egy ilyen elektronikus programozható szinkron hajtásnál a maximális menetkészítési fordulatszám erősen függ pl. az alkalmazott főorsó jeladó felbontásától, és az egységugrás tesztek ereményeitől, amit a motorhajtás dinamikai képessége határoz meg. Az 1200 1/min mekkora jeladó felbontás (impulzus/főorsó ford.) mellett jött ki és mekkora gyorsulás mellett?

Előzmény: B.Zoltán, 2017-07-17 22:27:43 [39946]


laacika | 1897    2017-07-17 23:45:00 [39947]

Akkor ez az én gépem. (Dohányzom is,a cnc-t nem szwretem,és csajok is vannak a műhely falán)

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2017-07-17 20:46:56 [39942]


B.Zoltán | 476    2017-07-17 22:27:43 [39946]

Köszönöm a válaszod, az akadály a sebességnél valószínűleg a léptető motor lesz. A program tudná akár 1200-ig , de én ha tudja 600 fordulatig akkor nagyon elégedett leszek. Nagyobb meneteknél alacsony fordulat, kis fogással remélem bírni fogja a léptető motor.

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2017-07-17 21:58:14 [39944]


Csuhás | 3960    2017-07-17 22:06:01 [39945]

Ilyen 3mm-es vezérorsó van a magyar műszerész esztergákon ExN és EMU gépeken is. Szóval nem csak a kis kínai masinákon.

Előzmény: Kopirnyák, 2017-07-17 20:01:40 [39940]


ANTAL GÁBOR | 3065    2017-07-17 21:58:14 [39944]

Én a programba nem írom bele a spindle értékét mert nem az M3 al hanem kézzel indítom a gépet . Régebben a korlát a Z tengely sebessége volt most hogy rátettem egy 750wattos Ac szervót nincs korlát ha lapkás a kés .( vmax 1200mm/ min de lehetne több is ) De nálam sokszor laposmenet a cél amit rapiddal vágok . Ott kevesebb sebességgel megy a dolog pl egy 4 me / collos laposnál 120 1/ min a fordulatszám ( D = 40-60 mm ) , de egy lapkás 1.5 menetnél akár 650 1/ min is mehet( D = 25mm ) ( elméletileg a vmax 800 1/ min t adna maximumként )

Előzmény: B.Zoltán, 2017-07-17 21:17:20 [39943]


B.Zoltán | 476    2017-07-17 21:17:20 [39943]

Gábor a TOST CNC videón milyen fordulaton vágod a menetet, vagy milyen sebességen szoktad? Gondolom ez függ az átmérőtől, menet emelkedéstől. Most fogjuk beüzemelni a kis menetvágó programot és jó lenne valami bevált fordulat számokra írni a programot.

Előzmény: ANTAL GÁBOR, 2017-07-17 20:46:56 [39942]


ANTAL GÁBOR | 3065    2017-07-17 20:46:56 [39942]

A Tos vezérorsója 4 menet / coll vagyis 6.35 mm . Nem egész számú többszöröse az 1.5 mm nek Nekem elhihetitek : a trencsényi kollégák megalkották az akkori kor legjobb (szocialista ) gépét hosszú orsóház középen robusztus lapos szíjjal hajtva , siklócsapágyas főorsó , forgás közben kikapcsolható vezérorsó ami vissza is lehet kuplungolni , valamint egy excenteres miniatűr prizmás késkikapó a még könnyebb menetkészítés érdekében Kifejezetten dohányos esztergályosokat céloztak meg a konstrukcióval Vágja a szaki a menetet , Amikor a végére ér akkor lágyan kikapcsolja a vezérorsó hajtását ( nincs kattanás ) megszívja a cigit , rápillant a műhely falán lévő naptárra (ami ledér hölgyeket ábrázol ) majd az excenterrel kiveszi a kést majd visszakuplungol ( ilyenkor kattan kissé ) és visszafut a kezdésig és kikuplungol . ( újra megszívhatja a cigit ) Az excenetert visszatolja és fogást vesz majd bekuplungol és folytatja a munkát Nálam 3 probléma van : leszoktam a cigiről , nincs naptár a műhelyben és átalakítottam a TOST CNC re . ( dolgozhatok mint az állat )

Előzmény: Kopirnyák, 2017-07-17 17:36:49 [39937]


B.Zoltán | 476    2017-07-17 20:24:38 [39941]

Így igaz, valószínűleg ezeken a kicsi esztergákon. Ha a vezérorsó menet emelkedése osztható a vágandó menet emelkedéssel maradék nélkül, úgy működhet ez nagyobb esztergán nagyobb menet emelkedésnél is. Jól gondolom? Tudom, hogy a profik nem úgy vágják a menetet, mint én, de szerencsére most fejezi be a fiam az Arduinós programot menet vágáshoz.

Előzmény: Kopirnyák, 2017-07-17 20:01:40 [39940]


Kopirnyák | 1061    2017-07-17 20:01:40 [39940]

3mm emelkedésű vezérorsó esetleg a kis kínai csodákon van. Vagy tévedek.

Előzmény: B.Zoltán, 2017-07-17 18:35:22 [39939]

B.Zoltán | 476    2017-07-17 18:35:22 [39939]

Elnézést nem eléggé alaposan néztem a videót. Amit ezért leírtam szerencsére igaz, ha lakat anyát oldja az ember és kézzel vissza tekeri a menet elejére a kést, újra szinkronba kerül a leírt esettekben.


laacika | 1897    2017-07-17 18:07:39 [39938]

Igy bizony. Közbe beszéltem egy 18ra tulajjal és .....

Előzmény: Kopirnyák, 2017-07-17 17:36:49 [39937]


Kopirnyák | 1061    2017-07-17 17:36:49 [39937]

Az a menet nem 1.5-ös ide a bökőt.... a TOS SV-n (Antal Gábor után, legfeljebb kijavít) szinkronizált a vezérorsó meghajtása a főorsóval. A főorsóházban a főorsó mellett van egy egyszerű körmös kapcsoló amit a hossz szánszekrény jobb oldalán kapcsolgat a muki. Menetemelkedéstől függetlenül mindig tudja hol a helye.


B.Zoltán | 476    2017-07-17 16:50:38 [39936]

Javítva: 1,5mm

Előzmény: B.Zoltán, 2017-07-17 16:49:04 [39935]


B.Zoltán | 476    2017-07-17 16:49:04 [39935]

A menet emelkedés 1,5mmm (talán), és a vezérorsó 3mm emelkedésű, akkor az 1, 1,5, 3mm-es menethez nem kell menetóra. Az ilyen meneteket én is menetóra nélkül vágom úgy ahogy ő csinálja, mert vissza talál a menet árokba.

Előzmény: laacika, 2017-07-17 11:36:39 [39934]


laacika | 1897    2017-07-17 11:36:39 [39934]

Itt egy szivar orsóházas Tos Sv18,ezen a fickó hogy találl vissza a menetárokba? Menetóra? Ez nekem magyarázatra szorul mert én abba voltam hogy ezeken a SV-ken csak a vonóorsó használata közben lehet előtolásirányt váltani úgy hogy közbe egy irányba forog a főorsó. [yt]VCvO0z5ti14[/yt]


bundyland | 811    2017-07-14 23:02:20 [39933]

Ezt pontosan nem értem Arra gondolok hogy ez a gyűrű ami az excenteres tengelyen van azon van egy csücsök ~1cm amihez a dugattyú volt rögzítve. Ez a csücskös rész normál üzemben mindig felfelé állt a pumpa felé. Most viszonz hogy nincs ott a dugattyú lefelé is tud állni és amikor az excenteres tengely még el is nyomja nem e ér bele valami másba.

Előzmény: KoLa, 2017-07-14 22:51:05 [39932]


KoLa | 5905    2017-07-14 22:51:05 [39932]

Gondolhatod hogy, reteszelve van egy olyan excenteres tárcsa amire olajozás van bízva.

Előzmény: bundyland, 2017-07-14 22:47:27 [39931]


bundyland | 811    2017-07-14 22:47:27 [39931]

Hát lehet ez lesz, nem tagadom megfordult már a fejemben csak le kell ellenőrizzem hogy a forgó gyűrű lehelé nem tud e beleverni semmibe mert ugye eddig a dugattyú nem engedte elfordulni most meg el fog. Legalább az elektromos féket kitakarítom akkor az úgyis az ékszíjtárcsa mögött volt.

Előzmény: KoLa, 2017-07-14 22:38:42 [39930]


KoLa | 5905    2017-07-14 22:38:42 [39930]

Azonnal feküggyél le aludni! Reggel, majd arra ébredsz hogy, mehet vissza az ékszílytárcsa a helyére minden rendben van! Az ilyen tök felesleges szerelgetések csak rontanak a gép állapotán! főleg ha, nem 3műszakban ment 20 éven át!

Előzmény: bundyland, 2017-07-14 22:32:42 [39929]


bundyland | 811    2017-07-14 22:32:42 [39929]

Hát gondoltam ne maradjon bent a tengelyen az gyűrű ami a dugattyút húzza tolja. Maga a pumpa már kint van meg a dugattyúja is csak a "gyűrű van a tengelyen.

Előzmény: KoLa, 2017-07-14 22:24:36 [39928]


KoLa | 5905    2017-07-14 22:24:36 [39928]

Miért kell kivenni???????

Előzmény: bundyland, 2017-07-14 22:19:21 [39927]


bundyland | 811    2017-07-14 22:19:21 [39927]

Köszi ! Meg a segítéget is holnap remélem sikerül.

Előzmény: KoLa, 2017-07-14 22:15:10 [39925]


KoLa | 5905    2017-07-14 22:18:27 [39926]

Sajnos ezt mind ki kell szerelned ha az alsó behajtó tengellyen van gondod!

Előzmény: KoLa, 2017-07-14 22:15:10 [39925]


KoLa | 5905    2017-07-14 22:15:10 [39925]

Szépen megalkottad!

Előzmény: bundyland, 2017-07-14 22:11:18 [39923]

bundyland | 811    2017-07-14 22:12:57 [39924]

hát majdnem, egy vállalkozás vette meg újonnan és nemsokkal rá leépült az egész és csak állt.

Előzmény: KoLa, 2017-07-14 22:10:33 [39922]


bundyland | 811    2017-07-14 22:11:18 [39923]

Mert külső szivattyú lett beépítve. Beépítettem egy olajszűrőt és csináltam egy űj olajelosztót és így már kevés a kis dugyttyűs pumpa.     

Előzmény: KoLa, 2017-07-14 22:05:51 [39920]


KoLa | 5905    2017-07-14 22:10:33 [39922]

De szép! ez valami bemutató teremben volt idáig?

Előzmény: bundyland, 2017-07-14 22:07:38 [39921]


bundyland | 811    2017-07-14 22:07:38 [39921]

Ez még az eredeti azóta az olajelosztó más lett.   

Előzmény: KoLa, 2017-07-14 22:01:18 [39918]


KoLa | 5905    2017-07-14 22:05:51 [39920]

Miért kell kivenni?

Előzmény: bundyland, 2017-07-14 22:03:57 [39919]


bundyland | 811    2017-07-14 22:03:57 [39919]

Rendben köszi, holnap nekiugrok, persze gondolom visszarakni sem lesz egyszerű mivel oda lentre alig fér be a kezem hogy a fogaskerekeket visszarakjam.

Előzmény: KoLa, 2017-07-14 21:57:37 [39917]


KoLa | 5905    2017-07-14 22:01:18 [39918]

Onnan tudod majd szemmel is követni hogy mi honnan esik le a kihúzáskor, érdemes kiiktani a sebváltó mechanikát! Kattints már bele ha nyitva van!

Előzmény: bundyland, 2017-07-14 21:54:27 [39916]


KoLa | 5905    2017-07-14 21:57:37 [39917]

Ezt csak simán ki kell húzni! Az ékszíjtárcsa helyére esztergálj egy vaskos csövet, amihez hozzáhegesztesz egy M12-es menetes szárat, ezzen a száron az ismert kiütőkalapácsos módszerrel ki tudod húzni! Az anyát vissza kell tenni, mert azzal ütközik majd a cső a kihúzáshoz.

Előzmény: bundyland, 2017-07-14 21:35:51 [39914]


bundyland | 811    2017-07-14 21:54:27 [39916]

Szia KoLa ! Le bizony, mármint ha arra a fedélre gondolsz amin a váltókar is van.

Előzmény: KoLa, 2017-07-14 21:44:19 [39915]


KoLa | 5905    2017-07-14 21:44:19 [39915]

Le van véve a felső fedél?

Előzmény: bundyland, 2017-07-14 21:35:51 [39914]


bundyland | 811    2017-07-14 21:35:51 [39914]

Sziasztok ! Valaki legyen olyan kedves és írja meg hogy EU-400-on hogyan lehet kihúzni azt a tengelyt ami az olajpumpa dugyttyúját mozgatja a főorsóházban. Olajpumpa már kijött. Előre is köszönöm!     


laacika | 1897    2017-07-14 14:26:47 [39913]

Nagyon szivesen

Előzmény: Istvan0728, 2017-07-14 05:50:25 [39912]


Istvan0728 | 111    2017-07-14 05:50:25 [39912]

Köszönöm Neked is meg Csuhásnak is!

Előzmény: laacika, 2017-07-13 13:23:26 [39911]


laacika | 1897    2017-07-13 13:23:26 [39911]

A képen egy 6-os anya. Ez a kép szerintem minden elmond. Tokmányba megfogtam a négyszög anyagot,(nem árt a fölső sikjára ráórázni),egy egyszerű kis szerkezet amivel függőbe tudok kést befogni,ha olyan kést köszörülök akkor ez nem is szükséges. A késtartó betét magasságállitó csavarjával fogást veszek és mehet a dolog. Kéziszánnal osztok a keresztel pedig meghatározhatom a vonalak hosszát. Nekem ez tünt egyszerűnek és ez ugrott be elsőnek. (jaaa,az oldalsó lapra se árt ránézni,ne legyen benne sok mert csúnya lesz)   

Előzmény: laacika, 2017-07-13 13:15:02 [39910]


laacika | 1897    2017-07-13 13:15:02 [39910]

Itt egy jobb kép róla.   

Csuhás | 3960    2017-07-13 13:08:12 [39909]

Ne titkold!

Előzmény: laacika, 2017-07-13 12:43:42 [39908]


laacika | 1897    2017-07-13 12:43:42 [39908]

Ennél van egyszerűbb megoldás is,nem kell a szegnyereg,sőtt magassági szán sem

Előzmény: Csuhás, 2017-07-13 12:09:48 [39907]


Csuhás | 3960    2017-07-13 12:09:48 [39907]

Kitalálható az eljárás: Például szegnyeregbe fogsz egy betétkéses fúrórudat, ha nincs akkor egy hengeres anyagot fogsz a szegnyereg tokmányába amibe egy csavarral rögzíthető kis hss anyagból (törött menetfúró ) készült hegyes kés van. A skálázandó anyagot felfogod a szánra. Ez a darabtól függ, foghatod a késtartóba, leszoríthatod a késtartó csavarjával, vagy lefoghatod a T nútos részre. Most jön egy kicsit kínlódós rész mert fogást csak a befogott kés állítgatásával tudsz venni. Ha megvagy akkor kezdődhet az osztás. A szegnyerget rögzíted majd a szánnal elindulsz hátra amíg a kés bekarcol egy osztást. A szegnyereg és a szán közé tegyél egy ütközőt ( igazából többfélét ) ami megadja az osztás hosszát. Majd a keresztszánnal ( duplát ) tekerve húzhatod a következő vonalat. Ha van sok szerszámod csavarod leszorítód a gép körül akkor gyorsabb beállni a munkára mint leírni ezt. Ha a kacatok között van egy magassági szánod is akkor még egyszerűbb a munka, le sem írom, akinek van ilyen aranyárban adott kiegészítője az tudja hogyan használja

Előzmény: Istvan0728, 2017-07-13 05:33:42 [39906]


Istvan0728 | 111    2017-07-13 05:33:42 [39906]

Leírnád lépésről-lépésre, hogy hogyan készítetted a skálát az esztergán. Szerintem sok hobbistának ez a minőség is megfelelne. Köszönöm: István

Előzmény: laacika, 2017-07-13 03:20:03 [39905]


laacika | 1897    2017-07-13 03:20:03 [39905]

Frankó,szebb mint az enyém.Nekem se gyalum se marógépem,Ean on megoldottam.   

Előzmény: Csuhás, 2017-07-12 10:32:12 [39901]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 796 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|