HobbyCNC fórum
  v0.9 alpha

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Épül a gépem ::: Szám Attila

xxx


Időrend:
Oldal 1 / 11 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

Szám Attila | 978    2012-08-11 21:57:00 [528]

Nekem a trafo után van a graetz, majd 10.000uF.
Utána elmegy a kismegszakítókra, majd a vezérlőkre.
Minden vezérlő táp bemenetén van egy 10.000uF.


zoli0302 | 232    2012-08-11 18:34:00 [527]

Az említett gépben egy egész kondenzátor telep volt vagy 20 kondival, gondolom, a kondenzátorok soros ellenállása miatt,..és mégis kevés volt.

Előzmény: Szám Attila, 2012-08-10 23:23:00 [522]


elektron | 12821    2012-08-11 13:53:00 [526]

Nem csak a vezeték vastagsága, hanem induktivitása a hossz miatt, ha vastag, akkor is induktivitása van.

Előzmény: Kulcsar Zoltan, 2012-08-11 08:50:00 [525]


Kulcsar Zoltan | 4175    2012-08-11 08:50:00 [525]

Szia

Saját példám erre a szürés dologra : labortáprol probáltam egy uj nyáktervet ( 6560 ) és nagyon nem tetszett a forgás hangja , zugott , rángatott minden fordulaton .A táp kimenetére 10 000uf szürés és nem értettem hoy mi a gond .Szkop elö és rámértem a tápvezeték vezérlöfelöli végére és láss csodák televolt mindenféle tüskével és mindenféle görbeségekkel . A tápvezeték hossza kb 40cm volt , megoldás a vezérlö felöl is tettem még egy 2200uf 50V elkot és minden helyre állt töle .Valoszinü alulméreteztem a vezetéket de a kondi szépen helyre hozta ezt !!

Előzmény: Szám Attila, 2012-08-10 23:23:00 [522]


Szám Attila | 978    2012-08-11 00:05:00 [524]

Ez így van. Rendszeres takarítás szükséges.

Előzmény: RogerCo, 2012-08-10 23:30:00 [523]

RogerCo | 1019    2012-08-10 23:30:00 [523]

Akkor nem lettem okosabb.
Az viszont biztos, lehet akármilyen jó egy elszívó, por akkor is fog lebegni a levegőben, ami előbb utóbb megül a síneken orsókon...

Előzmény: Szám Attila, 2012-08-10 23:20:00 [521]


Szám Attila | 978    2012-08-10 23:23:00 [522]

Sajnos a szkópom megdöglött. Nem nagyon van időm, sem energiám hibát keresni benne.
Sőt miután már egyszer belenéztem, sok lelki erőm sem, annyira bonyolult a belseje.

De azért csodálnám, hogy a 10.000uF + tengelyenként( 4x) 10.000 Uf kevés lenne szűrésnek.

Előzmény: zoli0302, 2012-08-10 18:23:00 [520]


Szám Attila | 978    2012-08-10 23:20:00 [521]

Az az igazság, hogy ezen még komolyabban nem gondolkodtam.
Harmonika biztos nem lesz, sokkal inkább kétoldalt 1-1 magas függőleges lemez ami elválasztja a munkatértől
a síneket és orsókat. MDF maráshoz pedig van egy jó elszívóm, csak még valami kefés fejet kell hozzá gyártanom.

Előzmény: RogerCo, 2012-08-10 16:54:00 [519]


zoli0302 | 232    2012-08-10 18:23:00 [520]

Szia !
Nézd meg a tápot oszcilloszóppal nagyobb sebességnél , én javítottam olyan gépet aminél nem csak rezonanciát, hanem durva lépésvesztést is okozott a relatív szűretlenség.A mérést célszerűen egy soros kondival végezd.

Előzmény: Szám Attila, 2012-08-08 17:56:00 [517]


RogerCo | 1019    2012-08-10 16:54:00 [519]

Szia Attila,
Neked van már valami elképzelésed, hogy a lineáris vezetőidet, illetve az orsóidat mivel fogod por védeni?
Nekem is hasonló az elrendezésem, és tanácstalan vagyok. Pontosabban nem találok megfizethető áron "gyári" harmonikákat.


Szám Attila | 978    2012-08-08 18:39:00 [518]

A vicc az egészben, hogy a harmadik motorral, a szíjat is felrakva hibátlanul megy. Sőt, ezzel még 18m/percet is tud stabilan a tengely. Nem értem, mert az volt az a motor amiből még a forgórészt is ki kellett szedni letakarítani, mert nem forgott el.


Szám Attila | 978    2012-08-08 17:56:00 [517]

Azt még nem, azonban van egy harmadik motorom is, aminek be volt állva egy csapágya. Kicseréltem, feltettem, a helyzet ugyanaz. Na nem. három motor nem lehet rossz. Amire rájöttem az az, hogy ha minden más vezérlőt lekapcsolok, akkor nem jelentkezik a jelenség. Ahogy rákapcsolok a tápra egy másik tengely vezérlőjét, pár másodperc múlva berezonál és megáll. Ezek szerint elektromosság irányba kell elindulnom.

Előzmény: Karasz András, 2012-08-08 17:25:00 [516]


Karasz András | 1871    2012-08-08 17:25:00 [516]

Azt próbáltad amit írtam neked?

Előzmény: Szám Attila, 2012-08-08 17:00:00 [515]


Szám Attila | 978    2012-08-08 17:00:00 [515]

Forgórész csere megtörtént. A helyzet ugyanaz.
Sőt, mindkét motorral csinálja, csak nem egyforma gyakorisággal.
Az vettem észre, hogy felcsavarozás nélkül próbálva jobban észrevehető egy alacsony frekis rezonancia ami ha a motor nincs rögzítve, akkor nem állítja meg csak elkezd mászni a motor. Ha ekkor leszorítom, rögtön megáll. A videon is jól hallható ez a rezonancia:

rezonancia video


hostya | 2240    2012-08-07 23:31:00 [514]

Értem.

Tehát valójában ezek az AlNiCo mágnesek nem mágneseződnek le teljesen, csak éppen a zárt mágneskörben (közel duplára) fel mágneseződöt tulajdonságukat veszítik el.

Köszönöm.

Még lenne kérdésem ezzel kapcsolatban, de menjünk át vele a Léptetőmotoros topikba.
(közben megnéztem a linket is... köszi.)

Előzmény: svejk, 2012-08-07 23:05:00 [512]

svejk | 23849    2012-08-07 23:06:00 [513]

Egy kis irodalom mágnes ügyben.

Előzmény: hostya, 2012-08-07 22:25:00 [509]


svejk | 23849    2012-08-07 23:05:00 [512]

Megnyílik az addig zárt mágneskör.
Az AlNiCo mágnesek jellemzője ez.
Ilyenekkel szerelték régebben a léptetőmotorokat.
Saját tapasztalatomban a HPIII laserjet nyomtatók motorjainál, Videoton tárcsamotoroknál, Sanyo-Denki vasmentes forgórészű motoroknál találkoztam a jelenséggel.

Természetesen ezek az AlNiCo mágnesek is használhatók nyitott körrel is, de zárt körben utólag felmágnesezve talán kétszeresére is fel lehet mágnesezni.


Előzmény: hostya, 2012-08-07 22:25:00 [509]


svejk | 23849    2012-08-07 22:51:00 [511]

Állítólag az újabb motorok mágnesei már nem mágneseződnek le.
De elég egy apró szemét amit összeszed a mágnes és lehet csak pár nap múlva kerül rossz helyre.
De Te tudod, mi csak örülünk ha a tapasztalataidat megosztod velünk.

Előzmény: Szám Attila, 2012-08-07 22:17:00 [508]


Szám Attila | 978    2012-08-07 22:25:00 [510]

A gép első munkája :




hostya | 2240    2012-08-07 22:25:00 [509]

Bocsánat hogy ide OFF-olok, de...

Mi a magyarázata annak hogy lemágneseződik a léptetőmotor forgórésze, ha kivesszük az állórészből?


Szám Attila | 978    2012-08-07 22:17:00 [508]

Mi baja lenne? Majd visszarakom ha nem jó és kész.
Amúgy a másikat is szét kellett szedni, mert az első pajzsot át kellett raknom. Nagyobb volt a perem rajta és nem ment fel a helyére.

Tudom, többen írtak már lemágneseződésről, de én nem tapasztaltam ilyet.
A másik gépem 3 motorját tekercseltem át és napokig hevertek szétszedve a motorok. ( akkor még nem olvastam, hogy nem szabad szétszedve tárolni elvileg) Semmi bajuk nem lett.
Tekercselés után jóval erősebbek is lettek.

Most pedig csak néhány 10 másodpercig lesz kint a forgórész a helyéről.

Előzmény: svejk, 2012-08-07 21:19:00 [507]


svejk | 23849    2012-08-07 21:19:00 [507]

Biztos jó ötlet ez a forgórész csere?
Mi van ha a másik motorod is elkezd majd vacakolni?
Tudom én hogy kíváncsi az ember, de ami jó annak ne adjunk esélyt a romlásra.

Előzmény: Szám Attila, 2012-08-07 20:57:00 [506]


Szám Attila | 978    2012-08-07 20:57:00 [506]

Csapágycsere megtörtént. Összeraktam. A helyzet változatlan.
Akkor most vagy az állórész vagy a forgórész.
Ha lesz egy kis időm, akkor átcserélem a forgórészt és kiderül.

video


mssleepy | 661    2012-08-07 08:27:00 [505]

Elnézést kérek LZ, csak vasárnap mikor válaszolni akartam neked, egy kb. félórás fogalmazvány vége felé, mielőtt elküldtem volna a választ, beált a gépem mint a szög. Úgy, ahogy volt megfagyott, elveszett az egész irományom. Olyan mérges lettem, hogy otthagytam az egésszet a francba, pedig nagyon jól összefoglaltam a dolgot. Azóta tegnap folytattam a szenvedést idebent és a lenti dologra jutottam. Most akartam neked írni. Időm nem sok, otthon is este még a saját gépem fúrom faragom.

Előzmény: LZ, 2012-08-07 08:20:00 [504]


LZ | 1538    2012-08-07 08:20:00 [504]

A másik problémádra már írtam valamit de válaszra sem méltattál. Ugyanis abból a dologból lehet származtatni az elsőre is ha, kevés a nyomaték nagyobb fordulaton.
Az első gépem nekem is egy rezonátor volt gyakorlatilag, de nem volt ilyen gondom. 3m/perccel tekert.

Előzmény: mssleepy, 2012-08-07 07:04:00 [501]


keri | 10040    2012-08-07 07:23:00 [503]

rezonancia mérés egyszerű, ragassz egy mikrofont a vázra, nézd a jel amplitudóját, elvileg amikor a motor kiesik a szinkronból, kiugrást fogsz tapasztalni. Ha spektrumot is tudsz nézni az még jobb. Én egy régi hangszerkesztő programot használok (cooleditor) az valós idejű tárolóskópként is használható.(persze csak hangfrekis tartományban)

Előzmény: mssleepy, 2012-08-07 07:04:00 [501]


keri | 10040    2012-08-07 07:17:00 [502]

Léptetőnél nincs visszacsatolás, így a szervókra jellemző gerjedés sem tud kialakulni. Itt simán a mechanikai saját rezonancia és a motor léptetéséből adódó frekvencia, valamint a mágneses mező mint rugalmas elem interferenciájáról van szó.
A videóból egyébként semmi nem derült ki. Az sem látszik, mikor forog a motor.

Előzmény: Szalai György, 2012-08-06 16:52:00 [500]


mssleepy | 661    2012-08-07 07:04:00 [501]

Sajnos a videót nem tudtam megnézni valamiért, a sávon kívül nem jött be semmi.

#Gyuri
A Q-Tech Kft.-nek van egy hajtástechnikával foglalkozó 8 vagy 9 részes cikksorozata, abban is olvastam ezt az általad említett 10:1 tehetetlenségi nyomaték arányt szervókra. Lehet hogy a léptetőknél is létezik valami hasonló, erről nem írtak.
De esetemben más a probléma, pont hogy szíjjal, a mechanikával összekötve jó, akkor nem akad el, csak üresben a vázra csavarozott motor. A motort üresben az asztalra kitéve megint jó.

A Léptetőmotor topic-ban részletesen leírtam a problémám. Nem akarom Attila topik-ját az enyémmel "terhelni", csak nagyon hasonlított a problémája az enyémhez.

Amire jutottam még tegnap ezzel kapcsolatban, további próbákkal által, hogy az üresen vázra csavarozott motor több mint valószínű, tényleg a rezonancia miatt esik ki aszinkronból. Hétvégén még azt írtam nem függ a mikrólépés beállítástól. Ez így nem teljesen igaz, nem függ olyan értelemben, hogy csinálja így is úgy is, viszont ami csak tegnap tűnt fel, hogy ez az instabil tartomány "elmászik". Elhangolható a mikrolépésekkel, tehát más fordulatszám tartományban fog jelentkezni. Sőt, mintha még felharmónikusok is lennének, több ilyen fordulatszám tartomány van ahol elakad és köztük stabilabb részek, ahol jóval nehezebben vagy egyáltalán nem akad meg.
Viszont ha a szíj felkerül, a probléma megszűnik, a motor nem akad el sehol. Úgy hogy, ezzel valószínűleg nem is foglalkozom tovább, mert a másik problémám nagyobb és egyenlőre nem tudom mi lenne a megoldás, már több mint egy hete szenvedek vele. Most már eljutottam oda, hogy aludni sem tudtam az éjszaka, mert ezen zakatolt az agyam.
Ezzel viszont már tényleg visszamegyek a Léptetős topikba.

#Attila:
Azért ha a motort összerakod kíváncsi vagyok egy próbára.
Én két motorral két vázon is előidéztem a problémát.
Arról olvastál, hogy a léptetőmotorok szétszedése nem igazán javasolt, mert állítólag, soha nem lesz olyan mint az eredeti.

Esetleg mások próbáira is kíváncsi lennék, hogy mit csinál a motorjuk csak simán a vázra csavarozva. Jó sok próbálkozással jár, mire az ember összefüggéseket talál, de jó lenne egyértelműen kimondani, hogy tényleg a rezonancia az oka.


Szalai György | 6021    2012-08-06 16:52:00 [500]

Szervomotor választás egyik szempontja, hogy a motor tehetetlenségi nyomatékának kisebbnek kell lennie, mint a terhelés tehetetlenségi nyomatékának tizede. Felette veszélyesen nagy a rendszer berezgésre való hajlama, mert a tehetetlenségi nyomatékok viszonya befolyásolja a hajtás rezonanciapontját és válaszidejét.
Pozicionáló hajtásnál 5:1 és 10:1 közé javasolja a szaki irodalom. Lehet, hogy léptetőmotor esetében sem mindegy.

Előzmény: Szám Attila, 2012-08-06 16:45:00 [499]


Szám Attila | 978    2012-08-06 16:45:00 [499]

Így rosszalkodott a motor :

video

Szám Attila | 978    2012-08-06 13:19:00 [498]

Felcsavarozás nélkül azt a motort amivel a baj volt, nem próbáltam. De már nem is tudom, mert már szétszedtem.
A másikat ami felkerült azt úgy próbáltam ki először, hogy nem volt felcsavarozva, de úgy is jó volt.
A napokban veszek csapágyakat és kicserélem a rossz motorban, aztán próba.
Kiváncsi leszek, hogy megjavul-e tőle. Ha nem, akkor jöhet a forgórész csere.

Neked csak egy motor rosszalkodik ily módon?

Előzmény: mssleepy, 2012-08-06 06:41:00 [495]


keri | 10040    2012-08-06 10:20:00 [497]

A szíj csillapítást visz be egy rezgő rendszerbe, így nehezebben alakul ki a rezgés. Egy merev szerkezetnek mindig van önrezonanciája, ha ez egybe esik a léptető motor jellegzetes rezonanciájával akkor kieshet a szinkronból és azért áll meg visítva.

Az orsó rezonanciájával nincs mit tenni, a motor rögzítést érdemes megvizsgálni még, illetve ha más nincs, akkor a motor áramot, mikrolépést, és tartóáramokat esetleg a gyorsítási rámpát érdemes áthangolni, akár úgy hogy gyorsabban pörögjön fel. Illetve a MACH3 által kiadott jelek egyenetlensége is bevihet plusz rezonanciát a rendszerbe. DOS-os vezérlővel tesztelni, mert annak egyenletesek az időzítései lévén egy szálon fut csak progtam, ha azzal működik, akkor egyértelműen a MACH-et kell gatyába rázni. Én olyat is csináltam, hogy közvetlenül egy PIC-et programoztam fel a teszt mozgatásokra, mivel annál is tökéletes időzítéseket lehet csinálni.

Előzmény: mssleepy, 2012-08-06 07:02:00 [496]


mssleepy | 661    2012-08-06 07:02:00 [496]

Még annyi az előzőhöz, hogy nállam, ha felteszem a szíjat a probléma nem jelentkezik, mert valószínűleg a mechanika tehetetlensége tovább lendíti a motort a kritikus ponton és nem esik ki a szinkronból. Én ezt nem is vettem volna észre, ha más probléma miatt nem veszem le a szíjat.


mssleepy | 661    2012-08-06 06:41:00 [495]

Szervusz Attila,

Én problémám nagyon hasonlit a tiédhez, a "Léptetőmotor" topikban részletesen leírtam tegnap.
Röviden a lényeg a motor üresben szépen megy, mondjuk letéve az asztalra, de ha felszerelem a vázra akár egy csavarral is a sárkán, pár másodpercen belül elkezd megváltozni a hangja és majd visítva megáll.

Kipróbáltad vagy kipróbálnád, ha eddig nem próbáltad, hogy laza csavarokkal vagy csak az asztalon önmagába megy-e a motor?

Nálam kétféle motorral és vezérlővel, sőtt vázzal is jelentkezik a probléma.

Előzmény: Szám Attila, 2012-08-05 18:14:00 [490]


Szalai György | 6021    2012-08-06 06:27:00 [494]

„Mi mástól rezonálhat be?”
Ha kézzel forgatva a tengelyt, mechanikai akadozása nincsen, akkor csak mágneses baja lehet.
Lemágneseződik a forgórész, vagy az állórész tekercs nem kap elég áramot a kellő forgatónyomaték eléréséhez. Egy érintkezési hibát nem is feltételezek, azt már biztosan kizártad.
Az is lehetne, hogy kap elég áramot, de rossz időben, így a forgó mágneses tér helytelenül alakul ki, ez vezet remegéshez. De ha másik, ugyan olyan típusú motorral a vezérlő jól működik, akkor a vezérlő hiba kizárható.

Előzmény: Szám Attila, 2012-08-05 20:51:00 [493]


Szám Attila | 978    2012-08-05 20:51:00 [493]

Ez egy jó kérdés.
Túl nem melegedett, az biztos, mert munka közben tapiztam mindent, hogy mi mennyire melegszik, első munka lévén.
Első lépésben csapágyra tippelek. Már le is szedtem őket. Sima 6002 ZZ van benne. Kicserélem és kipróbálom.
Mi mástól rezonálhat be?

Előzmény: Szalai György, 2012-08-05 18:30:00 [491]


RogerCo | 1019    2012-08-05 18:50:00 [492]

Arra én is kíváncsi lennék. Nekem is az egyik 3.1Nm-es motorom szaraxik ily módon..

Előzmény: Szalai György, 2012-08-05 18:30:00 [491]


Szalai György | 6021    2012-08-05 18:30:00 [491]

Mi baja lett a motornak?

Előzmény: Szám Attila, 2012-08-05 18:14:00 [490]


Szám Attila | 978    2012-08-05 18:14:00 [490]

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Ma volt egy kis időm foglalkozni a kérdéssel.
Először levettem a szíjat. Az orsó kézzel szépen, könnyedén hajtható.
A motor így is berezonál és megáll. Levettem a bordáskereket, mert 2db imbuszfejű csavarral volt felrakva, gondoltam hátha balanszos, de nélküle is ezt csinálta. Akkor a motor a hunyó.

Kicseréltem és tényleg az volt. Most szépen, csendesen megy és nem rezonál semmi.


Danibá | 4807    2012-08-05 17:14:00 [489]


Én, ilyen rezonálásos megállással, belassulással, az orsó közepe felé. Akkor találkoztam, ha túlpörgettem az orsót, és a közepe, kihajlott. Vagy bizonyos mikro lépés beállításoknál,
Próbáld meg, alacsonyabb sebességgel, végig hajtani.

Előzmény: Szám Attila, 2012-08-05 13:27:00 [486]


Miki2 | 1745    2012-08-05 16:14:00 [488]

Ezért kérdeztem, hogy milyet.
A lineáris egységekhez van speciálisan erre kifejlesztett híg zsír.
Az igaz, hogy nem olcsó, de legalább nem tapadnak tőle a gördülő elemek.

Előzmény: Áts László, 2012-08-05 15:35:00 [487]


Áts László | 1895    2012-08-05 15:35:00 [487]

Vigyázz a zsírral,mert van olyan csapágy és lehet az orsó is ilyen,hogy meg tud szorulni,ha túl sok van benne. És ez főleg az első komolyabb járatás után jelentkezhet. Van a szomszédban egy ipari daráló (műanyag). A srácok rendeske módjára tele rakták új zsírral a csapágyházat és fél óra múlva már fogta az 5KW-os motort. És a csapágyházat nem lehetett megfogni olyan forró volt,ekkor ki akarták cserélni,mondván,hogy biztos rossz az új csapágy,de szerencsére elég volt csak a felét kivenni a zsírnak. Át kell mindent tüzetesen nézni,ezt nem lehet megúszni sajnos. Én a csapágyakat meg szoktam pörgetni esztergán és közben terhelem,hamar kiderül,hogy jó-e.

Előzmény: Szám Attila, 2012-08-05 13:27:00 [486]


Szám Attila | 978    2012-08-05 13:27:00 [486]

Amit nem mondtam, hogy nem minden sebességnél rezonál és van olyan sebesség ahol különösen.

Köszönöm az ötleteket, mindent átnézek. Egy azonban biztos, a táppal nincs gond. minden vezérlőnek van egy 10.000 mikros kondija, tehát 40.000 mikro szűri a tápot. A mikrolépés is rendben.

Előzmény: Kulcsar Zoltan, 2012-08-05 12:56:00 [485]


Kulcsar Zoltan | 4175    2012-08-05 12:56:00 [485]

Nem tudom .

Az orso vagy az anya önmagában hogyan tudna rezonálni ha azt valami nem "rezonáltatja " .Értem hogy mit akarsz irni de kétlem hogy az orso akkor hibás lenne ( rezonálni helyes beállitásnál csak akkor tud ha valamelyik irányban holtjátéka van , illetve a megemgedettnél nagyobb az ) .
A lényeg az hogy találd meg az okát biztosra .

Előzmény: Szám Attila, 2012-08-05 12:42:00 [484]


Szám Attila | 978    2012-08-05 12:42:00 [484]

Félre érted. A rezonancia nem a motorból jön, hanem a mechanikából, sőt inkább azt mondanám, hogy az orsótól.

Előzmény: Kulcsar Zoltan, 2012-08-05 12:35:00 [483]

Kulcsar Zoltan | 4175    2012-08-05 12:35:00 [483]

Az egy dolog hogy milyen volt ,de a hiba most fenn áll és ha tudod mi az akkor tudod a gyogyszert rá Keresd tovább .

Ez a motor hang a tápra utal ( kevés , gyenge , esetleg szürés ) .Csak az X-et a tápon hagyva probáld már ki .Még talán a motor tuning step-dir késleltetéssel is lehet szorakozni .Sött elöbb inkább azzal .

Előzmény: Szám Attila, 2012-08-05 11:06:00 [482]


Szám Attila | 978    2012-08-05 11:06:00 [482]

A marás előtt nem volt ilyen hiba, tehát a szíj feszítés, a motor árama és még pár dolog amit írtál egyből kiesik.
Valami a terheléstől, rezonanciától állítódott el az tuti. A megállás különböző helyeken történik és nem is mindig.
Úgy történik a megállás, hogy lehet hallani egy erősödő alacsony frekis rezonanciát mozgás közben, ami néha elhalkul, néha felerősödik. Amikor nagyon felerősödik, akkor áll meg.
A kenés megtörtént még igénybevétel előtt telenyomtam BP csapágyzsírral minden orsót annyira, hogy már az orsó mellett jött ki a zsír. Jövő héten nekiállok megvizsgálni amiket írtál.

Előzmény: Kulcsar Zoltan, 2012-08-05 07:49:00 [481]


Kulcsar Zoltan | 4175    2012-08-05 07:49:00 [481]

Semmi baj .

Azért is kérdeztem rá , nehogy félre dumáljak itt
Hát ez viszont kemény dio és nem is fog megszünni csak ha ismered a hiba okát 100% ban .

Proba .

Ha az egytengelyüséggel lenne baj akkor nem a közepén "blokkolna " mivel ott a legflexibilisebb az orsod ( ettöl még lehet hogy nem egytengelyü de nem attol blokkol ) .



Lehet egy tulfeszitett szij is ami az orsot a csapágyon keresztül eltudja hajtani a feszitéssel ellentétes irányba .
Lehet egy laza golyos anya vagy annak a rögzitése .
Lehet a Nema32-es tul nagy áram beállitása vagy a mikrostep hiánya .
Lehet a léptetö tul nagy forudulata ( Nema 32-nél kb 5-600f/min ami még biztonságos ) illetve a fordulathoz szükséges tápfesz hiánya .Ezt viszonylag könnyen ki lehet zárni ha kis fordulaton is blokkol akkor ez kilöve .

Ha tul laza a lin rendszered egy ekkora emelkedésü orsonál az is okozhat problémát , probáld kézzel terhelni az osot menetközben .
Egy ekkora emelkedésü orsonak már van axiális irányu rugalmassága ( föleg ha használt ) ez könnyen mérhetö egy az anyára rögzitett orával és a tapintot az Y lábaihoz érintve vagy még jobb ha az orso csapágyházához képest mérsz ( folyamatos terhelés , nem lökdösni mert nem holtjátékot keresel hanem rugalmasságot ) .

Lehet a kenés hiánya is ( ahogy a Miki irja ) , kicsit gyanus de elvileg ehetséges .
Stb , stb , stb

Csak találgatok mert ehhez már látni kellene a gépet és méregetni sokmindent , de azért leszükithetö valamennyire igy is .

Előzmény: Szám Attila, 2012-08-04 17:06:00 [475]


Kulcsar Zoltan | 4175    2012-08-05 07:21:00 [480]

Szia Gyuribá

Jogos a felvetés ( és akkor ) de ,minden mérés feltételez egy optimális váz merevséget illetve a merevség paramétereinek ismeretét ( erre voltál Te is kiváncsi kicsit lejjebb ) .Tehát ez a rész csak egy mérés folyamat valahanyadik része , azért is irtam hogy a paramétereket illetve a türéseket Ö ismeri ( mik az elvárásai ) .
Minden gépen a tényleges munkavégzés és az állásközben beállitott érték között van különbség ( ha nem lenne akkor nem lennének határai egyik gépnek sem ) ( de szép is lenne )

Előzmény: Szalai György, 2012-08-04 17:23:00 [476]


Miki2 | 1745    2012-08-04 20:20:00 [479]

Lehet, hogy buta kérdés: Zsírt mikor látott az orsód, és milyet?

Előzmény: Szám Attila, 2012-08-04 17:06:00 [475]


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 11 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|