HobbyCNC fórum
  v0.9.3.9

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Épül a gépem ::: Sastas gépe

xxxxx


Időrend:
Oldal 1 / 10 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

Frédi | 1018    2017-12-30 16:17:31 [471]

Mint írtam is, kocsiterhelés szempontjából értettem a közömbösséget. A hidra ható csavaró igénybevétel az világos.

Előzmény: Szalai György, 2017-12-30 16:04:31 [470]


Szalai György | 6735    2017-12-30 16:04:31 [470]

Csak ugye a kieresztett Z kétkarú emelőként működik és nem lesz mindegy az erőkar : teherkar arány. Ezért is jó szerintem, ha az X sínpár minél távolabb van egymástól és a távolságuk minél nagyobb a Z magassághoz képest. Kis síntávolság és nagy Z esetén nagyon megnőhet a hidgerendára ható csavaróerő. Az meg, ha nem acélöntvény, akkor tekeredni fog, a megmunkáló motor pedig fokokat kitér a függőlegesből. Mivel ez nem statikus, hanem nagyon is ciklikus-dinamikus erő, vadrezgés lesz a vége. Vagyis, mégsem „teljesen közömbös a sínek elhelyezkedése a hídon.”

Előzmény: Frédi, 2017-12-30 15:34:10 [468]


sastas | 770    2017-12-30 15:48:05 [469]

Pontosan emiatt választottam ezt a kocsi/sín kombinációt, hogyha az első elképzelésem nem jó, és át kell szerelni a sínt is megfeleljen.

Előzmény: Frédi, 2017-12-30 15:34:10 [468]


Frédi | 1018    2017-12-30 15:34:10 [468]

Köszönöm! Ezek szerint, kocsiterhelés szempontjából,teljesen közömbös a sínek elhelyezkedése a hídon.(nem gondoltam volna)

Előzmény: Szalai György, 2017-12-30 14:05:20 [466]


sastas | 770    2017-12-30 14:14:18 [467]

Így van, FNS típus, 165111322, hogyha pontos szeretnék lenni.

Előzmény: Szalai György, 2017-12-30 14:05:20 [466]

Szalai György | 6735    2017-12-30 14:05:20 [466]

Hát. . . A gyártó a megmondhatója, gondolom sin/kocsi típus függő lehet. Megnézem ilyesmi típusra. Azt írta a [435]-ben, hogy „15mm-es rexroth lineárokkal(4 golyópályás kocsikkal)” Gondolom valami FNS-hez hasonló forma. Olvasható a hatodik oldalon, hogy: „Ugyanaz a nagy teherbírás mind a négy fő terhelési irányban.” A 12. oldalon a standard FNS15-ös kocsinál látható, hogy a terhelhetősége 9860 N, vagyis rápakolhatsz úgy egy tonnát, bármely irányból, akár fejjel lefelé is.

Előzmény: Frédi, 2017-12-30 13:23:08 [465]


Frédi | 1018    2017-12-30 13:23:08 [465]

Szia! A kérdésem az lenne,ha komplexen nézzük, akkor is a "c" megoldás a legmegfelelőbb. Gondolok itt főleg a lineáris kocsik terhelésének az irányára. A Lineárok szempontjából melyik sínpár elhelyezés az ideális,ha a híd keresztmetszete még tetszőlegesen méretezhető és ehhez alkalmazkodik a hajtás kialakítása?

Előzmény: Szalai György, 2017-12-30 08:57:14 [448]


sastas | 770    2017-12-30 12:42:15 [464]

Egy asztalra fogom feltenni, de azt nem akarom túlspirázni, 40x40-es zártszelvényből, hogy legyen némi súlya és kész.

Előzmény: Szalai György, 2017-12-30 12:02:02 [463]


Szalai György | 6735    2017-12-30 12:02:02 [463]

Ha ennyi anyagod van, akkor miért kell a hidat egyetlen szál profilra felépítened? A gép lábait is ennek a mennyiségnek kell talán kiadnia? A [448]-ban lévő linken láthatod, hogy Ix 82cm4 míg Iy csak 23,6cm4. A szelvényed a vékonyabbik oldalára lényegesen ellenállóbb a hajlítással szemben. Nem tudom, hogy ezt hányan hiszik el, (Pedig a gyártó honlapjáról származó adat.) de eddig hobby gépbe nem ez szerint építgették be az ilyen profilokat. Ha megnézed a szelvényrajzot, a két Y irányú vége „csak lifeg ott a szélben”.

Előzmény: sastas, 2017-12-30 11:13:48 [459]


kari | 1494    2017-12-30 11:32:52 [462]

Hát igen. De talán kibírható +költség. Alu lapos rúd

Előzmény: sastas, 2017-12-30 11:18:45 [460]


sastas | 770    2017-12-30 11:20:56 [461]

Aucs. Ezt ennyire közelről még nem figyeltem meg. Akkor ezt az öteltet elvetettem. Marad valamiféle alátét.

Előzmény: remrendes, 2017-12-30 11:04:52 [456]


sastas | 770    2017-12-30 11:18:45 [460]

Ilyesmire is gondoltam, csak ebből kellene vagy 150 darab az anyákhoz, vagy ugye kb 3,5 folyóméter. Nem vagyok benne biztos, hogy gazdaságos lenne. A JPG-t szereti a legjobban a fórum

Előzmény: kari, 2017-12-30 11:07:43 [457]


sastas | 770    2017-12-30 11:13:48 [459]

Egy ilyen gondolatmenetre (is) vártam. A méretekről: Mivel alapvetően meglévő anyagokból dolgozok, amik: 1000mm 45x90, 600mm 45x90, 500mm 45x90-es profil, mindből 4-4 darab, és mindhez van 1-1 15 ös lineárom, 2-2 kocsival. Ebből szeretnék egy 1000x690-es alapkeretet összerakni alapnak. És erre készíteni egy felépítményt. A híd alja és az asztal között 140mm hely lenne. Ebből 80-100mm hasznos Z-re számítok. 750 Y és 600 X hasznos hosszak mellett. Leggyakrabban műanyagok(főleg PC és PVC) vagy keményfa marására használnám, esetenként réz/bronz/alu marására/gravírozására. A célom az volt, hogy a 600*400-as kisméretű táblák beférjenek a gép alá.

Előzmény: Szalai György, 2017-12-30 08:57:14 [448]


kari | 1494    2017-12-30 11:08:25 [458]

Látom mindenki rápörgött

Előzmény: remrendes, 2017-12-30 11:04:52 [456]


kari | 1494    2017-12-30 11:07:43 [457]

Bakker nem szereti a 2 Mb Bmp-t   

Előzmény: kari, 2017-12-30 10:49:13 [455]

remrendes | 1680    2017-12-30 11:04:52 [456]

Ez ertheto, csak ott sok falvastagsag nem fog maradni.   

Előzmény: sastas, 2017-12-30 10:37:59 [453]


kari | 1494    2017-12-30 10:49:13 [455]

A kép nem sikerült:

Előzmény: kari, 2017-12-30 10:48:42 [454]


kari | 1494    2017-12-30 10:48:42 [454]

Igen igazad van. Maga az egész profil nem igazán alkalmas erre. Én vastag falu itemből építek és ott nincsenek ilyen problémák. De itt mindenféle anyageltávolítás nagyon-nagyon gyengíteni a már alapban sem erős profilt. Talán egy ilyen közbetét, akár aluból is.

Előzmény: sastas, 2017-12-30 10:37:59 [453]


sastas | 770    2017-12-30 10:37:59 [453]

Én azért szeretném belemarni, mert a rexroth profilon a 10-es nút két szélén még van egy-egy 0,5x1,5-ös bemarás, gondolom hogy a profilzáró jobban fedjen, másra nem tudok gondolni, miért így csinálták. Ezzel rögtön 11-re nő meg a nút szélessége, a 15-ös lineáron van 1 mm letörés, azzal 13, így marad oldalanként 1-1 mm amin felfeküdhet a sín, a kialakított 3-3 helyett(ennyin van felköszörülve a sín alja). Ha belemarok, akkor nyerek 0,5-0,5mm, t amivel 50%-al nő az érintkező felület. De még gondolkozok más megoldáson,esetlegesen vékony köszörült lemezből csinálni a sínnek alátétet, de ez lehet hogy még bonyolultabb mint a belemarás.

Előzmény: kari, 2017-12-30 08:57:20 [449]


sastas | 770    2017-12-30 10:30:20 [452]

Igazából 8-10 es vastagságban lenne a legjobb, de akár 15-ös is jó lehet. A lényeg, hogy 12 darab kb 100x100mm-es egyforma vastagságú darab legyen közte.

Előzmény: jani300, 2017-12-30 08:58:24 [450]


sastas | 770    2017-12-30 10:28:47 [451]

Semmi probléma, ezért mondtam el.

Előzmény: svejk, 2017-12-30 07:01:07 [447]


jani300 | 6516    2017-12-30 08:58:24 [450]

Szia ! Írj méreteket . Mangánacél vagy hardox nem tudom , de nem rég elérhetők voltak hulladék darabok. A piros kopólemez . Év elején szokott gond lenni a vásárlással . De akarok én is beszerezni mert nem mindig van .

Előzmény: sastas, 2017-12-29 22:26:42 [438]


kari | 1494    2017-12-30 08:57:20 [449]

Van vastag falu. De itt most a meglévővel kell gazdálkodnia. És így teljesen igazad van. Én különben a saját gépemen nem készítettem külön helyet az item profilba a lineáris sínnek. Csak simán felfogattam. Évek óta működik.

Előzmény: remrendes, 2017-12-29 23:22:10 [445]


Szalai György | 6735    2017-12-30 08:57:14 [448]

Egy kósza gondolatmenet, csak a rajzaid alapján. Függetlenül attól, hogy „Gyakorlati szempontból melyik miért jó.” Forgácsoláskor az X-Y-ban ható erők, a leeresztett Z erőkaron át, csavarólag terhelik a két sínnel megerősített hídgerendát és erre kéne minél kevésbé deformálódnia. Azt meg akkor teszi, ha a két sínt, a csavarás forgásközéppontjától, minél távolabb helyezed. Akkor pedig egyedül a C megoldás a nyerő. Még nem írtad, hogy mekkora lesz és mit fog dolgozni ez a szerkezet. Nézd meg, (ha még nem nézted.) hogy melyik irányban menyire merev az alumínium szelvényed.

Előzmény: sastas, 2017-12-29 21:14:15 [435]


svejk | 25858    2017-12-30 07:01:07 [447]

Bocsi, nem tudhattam.

Előzmény: sastas, 2017-12-29 22:26:42 [438]


hostya | 2362    2017-12-30 00:21:56 [446]

Én a "C" megoldást választottam anno... És nem bántam meg.. A lin sínek alatt az aluprofil síkba marva.           

Előzmény: sastas, 2017-12-29 21:14:15 [435]


remrendes | 1680    2017-12-29 23:22:10 [445]

Van vastag falu ITEM profil? A lenti kepen levobol en sehonnan nem mernek leszedni. A linearnak is van 1-2mm letorese, attol melyebbre kellene ultetni.

Előzmény: kari, 2017-12-29 23:11:31 [443]


kari | 1494    2017-12-29 23:12:07 [444]

kéz = két

Előzmény: kari, 2017-12-29 23:11:31 [443]


kari | 1494    2017-12-29 23:11:31 [443]

Igaz. De a 90 fokos elforgatásnál nem szedném le a vékony falat egyik felén végig. Vagy szerszámcsere még megoldás. A kéz szembe oldalas tényleg mehetne egybefogás egy szerszám megoldással.

Előzmény: remrendes, 2017-12-29 22:53:19 [442]


remrendes | 1680    2017-12-29 22:53:19 [442]

Megoldhato a masik ketto is 1 befogassal. Nem kell a linearoknak ketoldali megvezetes.

Előzmény: kari, 2017-12-29 22:42:25 [440]

sastas | 770    2017-12-29 22:49:56 [441]

A kocsik szélességébe bele sem gondoltam basszus Valóban így a B kiesik. 47 a kocsik szélessége, mert 15mm-es FNS típusú kocsikat fogok használni

Előzmény: kari, 2017-12-29 22:42:25 [440]


kari | 1494    2017-12-29 22:42:25 [440]

A kocsik szélessége miatt szerintem csak az A vagy a C lenne a jó. De nem írtad le a kocsi szélességét. (vagy az én figyelmemet kerülte el. A B megoldás az elkészítése szempontjából a legpraktikusabb. Egy befogással el lehet végezni a megmunkálásokat, és a hibalehetőség is kevés. A másik két megoldás vagy nagyon komoly gép (4 vagy több tengely) vagy nagyon sok újrapozicionálási munka kell hozzá.

Előzmény: sastas, 2017-12-29 22:30:40 [439]


sastas | 770    2017-12-29 22:30:40 [439]

Az X tengely oldalnézetét rajzoltam fel. 45x90-es profil a fekete négyszög, az ugye ez: Namármost ezen a képen látható nútok valamelyikébe kellene rögzítenem a lineárokat, amik pedig ezek: a függőleges lilás vonal oldalán lesz a Z tengely a marómotorral. annak az ellentétes oldalára szeretném rakni a golyósorsót, a forgácstól védendő.

Előzmény: remrendes, 2017-12-29 21:29:56 [437]


sastas | 770    2017-12-29 22:26:42 [438]

Jódarabig nem nyúltam hozzá, ugyanis amelyik diáktársammal csináltuk(volna) holnaphoz egy éve elhunyt , és rágondolnom is fájt. Pár hete sikerült újra elővennem, Frédi-t megkerestem aki anno felajánlotta az anyagbeszerzési segítséget, de éppen akkor nem tudott hardoxot vagy hasonló kopásálló anyagot, és abban maradtunk, hogy szól, hogyha tud beszerezni.

Előzmény: svejk, 2017-12-29 21:21:51 [436]


remrendes | 1680    2017-12-29 21:29:56 [437]

En nem ertem a kepeket. Illetve a linearok es az orso pozicioit.

Előzmény: sastas, 2017-12-29 21:14:15 [435]


svejk | 25858    2017-12-29 21:21:51 [436]

Egy szálat varrjunk el... Mi lett a sorsa az aprítónak?


sastas | 770    2017-12-29 21:14:15 [435]

Sziasztok! Van egy kis időm most gépet tervezni, úgyhogy neki is láttam. 45x90-es rexroth profilok, 15mm-es rexroth lineárokkal(4 golyópályás kocsikkal), 10-15-20mm-es alulapokkal megtámogatva. A profilokon a nútot majd meg szeretném maratni, hogy sík legyen és szépen belefeküdjön a lineár. Illetve a végeit síkba maratni, hogy szépen illeszkedjen az alulapokhoz. Viszont picit megragadtam, az X tengelyem elrendezésével. Van három verzióm, A B és C. A lila vonal a Z tengely iránya lenne, a két kék négyszög a lineárokat szimbolizálja, míg a zöld kör a golyósorsót. Nekem személy szerint az A elrendezés tetszik, bár megmagyarázni nem tudom miért. A B elrendezést láttam nagyon sok gyári gépen, csak úgy, hogy az orsó a két sín között volt, nem hátul. Viszont több hobby gépen is láttam a C verziót, ezért ragadt meg a fejemben, hogy lehet így kéne csinálni, ennek talán annyi előnye van, hogy még pár mm-t nyer vele az ember Y-ban. Sőtt láttam olyat is, hogy olyan elrendezés mint a C, de még a lineárok is hátul vannak, de szerintem azzal a forgácsolóerők indokolatlanul terhelnék a kocsikat, és torzítanák a mechanikát. A golyósorsót azért helyeztem a hátsó oldalra, mert ott talán jobban védve van a szennyeződésektől/forgácstól. Gyakorlati szempontból melyik miért jó?   


sastas | 770    2017-12-22 21:00:19 [434]

Egy kis karácsonyi hangulat   


PallMallMan | 431    2017-12-18 21:55:29 [433]

Igen ám! ha mindenűt repül a gép akkor ilyen. De szeletelésnél a külső réteg kicsit lassabbra vehető és akkor szép! Idő veszteség meg 1 pár perc! (szerintem megéri) Ha meg teszt darab akkor meg több mint jó!!!!

Előzmény: sastas, 2017-12-18 21:34:32 [432]


sastas | 770    2017-12-18 21:34:32 [432]

TPU-nál szerintem azért elég jó, vagy tévedek?

Előzmény: PallMallMan, 2017-12-18 21:20:49 [431]


PallMallMan | 431    2017-12-18 21:20:49 [431]

Pedig ezzel a sebességgel is lehet szebbet elvárni.(készíteni) Ha 200mm/s -nél lesz ilyen, majd akkor NEM kell további csodára várni! Amúgy meg

Előzmény: sastas, 2017-12-18 20:10:46 [430]


sastas | 770    2017-12-18 20:10:46 [430]

TPU 60mm/s, 0,8 fej, 0,4 réteg. 8 mm retractal. A sebesség miatt a felső rétegek csúnyák, de ez picit sem zavart ennél a sebességnél     


sastas | 770    2017-12-14 06:38:36 [429]

Igen, nagy lesz, de nem érdekes, hogy 10 perc vagy 15 mire lehűl. A marást meg lehetne oldani, de az aluval van baj, ami 700x700 ban 10 es vastagságban hőre olyat vetemedik, hogy ihajj. Konkrétan kimértük, a szenzorunk induktív, 20 fokon aránylag sík, kb 0,1 van benne összesen. na ez befűtve 100 fokra több mint 0,6 mm. Szép hullámos lesz az egész. A munkahelyen alulap van bőven, abból tudunk dolgozni de ezt figyelembe véve mégis csak az acélt választottuk hosszutávra. Nincsne hőszigetelve és ez nem jelentett eddig problémát. elmelegszik az mindenhova, a 800W-os szilikonlap elég jól fűt, az oldalak 5mm makrolonnal burkoltak, amikor fűt, az egész tér át van melegítve egészen a vezérlőszekrényig(addig tartanak a burkolatok). A szintezés úgy történik ahogy mondod. Orsók anyástól fel, aztán 2 le, mert rossz irányba álltak az anyák és a profiltol nem fordult át. Aztán akkus fúróval kényelmes magasságba tekertük az anyákat, majd asztal fel, a fejtől kimértük kb egyforma távolságra az anyákat, majd irány fel Zben szenzorra 0jó lassan, néha kézzel rásegítve mikor megfeszült. Aztán G32 és meg is volt a szint felül. Aztán alsó orsótartók kilazít, azok ugrottak egy jót a helyükre, G1 Z800 F100, elmegy kávéz. Alsó orsótartók meghúz, asztalbol anyál kilazít, azok is helyrementek. Alsó orsótartók lazít-húz, még picit megmocorogtak. G1 Z10 F100, elmegy beszélget a szomszéd műhelybe, felsó orsótartók lazít-húz, anyák lazít húz. kb így nézett ki az asztalbeállítás.

Előzmény: vjanos, 2017-12-14 00:39:41 [428]


vjanos | 4773    2017-12-14 00:39:41 [428]

Bazi nagy lesz a lap hőtehetetlensége, lassan fog melegedni-kihülni. Az acéllap aluprofil szendvics meg bimetálként vetemedik hőre. A két oldalon gyárilag mart, fóliázott 5mm alulap elég jól bevált asztalnak egy 500x500-as gépen. Egy ekkora darab az alucut.hu-nál kb 10E Ft. Egyébként mintha nem lenne hőszigetelve a fűtött asztal és a tartóváz aluprofil? Nem melegszik el a kocsikig? Hogy szintezel, a négy Z-vel egyszer betekerted és onnan autolevel?

Előzmény: sastas, 2017-12-12 21:13:55 [427]


sastas | 770    2017-12-12 21:13:55 [427]

Minden nyomtatás kezdetén megy az auto level, a duetnek van rá saját macro-ja. Gyorsjáratban meg lekorlátoztam 250-re, felette hajlamos befeszülni. Az alulap 10-es, de ki lesz majd cserélve 8 as acélra, annak kisebb a torzulása hőhatásra, így kevésbé feszít. Erő meg van benne, a sújtól nem féltem. Nem lesz raszteres. Sima PVA ragasztó legjobb. Van már tapasztalat(kb augusztus óta megy), apróságok hiányoznak még kalibrációban 0.4 el ahol kell, de inkább 0.8-1.2 az ideális, még a 0.8 is lassan építkezik, hiába van meg stabilan is a 80 mm/s xy-ban( a 120-at is bírja, de akkor van minimális felületi romlás, és a flexion elkezd akadozni, 150-et pedig a flexion már nem bírja petgvel 235 fokon). Illetve még nincs tárgyhűtés, de ígyis elég jó, petgvel és PLA-val is megbírkózik kényelmesen. A flexionról az a tapsztalatom, hogy átlagos felhasználásra nem jó, mint írtam 60-80mm/sec felett már a 0.8 as fóvúka is sok neki. 0.4 et már 60 felett nem szereti, lekattog a 0.5 nm-es moci(2,8A-es, 2,4-en hajtva)Viszont a 60mm/sec a 0.8 as fejnél kényelmesen megy TPU-val is! 5mm retcart 2000mm/s-el. Fúvókából kéne egy szett egyébként(.4, .8 1.2, edzett vagy rozsdamentes) de a cégnél börükrácia miatt komplikált megvenni, nyár óta még bonyolítottak rajta, hogy tuti szívás legyen, pedig pár hajszálamat már kitéptem amiatt is. A lefele fordított híd igazából logikus, kb 100mm út a kocsinak pluszban. A sok sorkapocs meg így adta ki. előnye, hogy a kapocscsavaron tudsz mérni ha kell, nem kell bontani semmit hozzá. Hátránya hogy +szerelési pont, ami kilazulhat, kontaktos lehet stb..

Előzmény: vjanos, 2017-12-12 20:33:44 [425]

szf | 1641    2017-12-12 20:33:52 [426]

Ez nagyon király!

Előzmény: sastas, 2017-12-12 20:03:25 [424]


vjanos | 4773    2017-12-12 20:33:44 [425]

Nade ha így a négyből egy motor eltéved, akkor megint csak befeszülhet Persze normál üzemnél kicsi az esélye a lépésvesztésnek, de akkor is... Én a kényszerkapcsolatban levő orsókat kedvelem ilyen esetekre Az asztal alulap milyen vastag? Lehet megérné végigfúrkálni raszteresen... Legalább lesz tapasztalat a flexionról meg a duetről is, majd ezekről írj már pár sort légyszi, ha rendesen üzemel a gép. Mekkora fúvókával tervezed használni? Tetszik egyébként, szépen összeraktad, a lefele lógó híd is ötletes, a villanydoboz is szép, még ha nem is értem mire kell az a sok sorkapocs

Előzmény: sastas, 2017-12-12 20:03:25 [424]


sastas | 770    2017-12-12 20:03:25 [424]

A 4 Z motor azért van, mert a súly és a méret miatt legalább 2 motor kellett volna, de a méretek miatt tartottunk a befeszüléstől. Így 4 motor+2 15 ös lineár 1-1 kocsival vezeti meg Zben. Az ígért képek csatolva. A fejet holnap még lefotózom közelebbről. +1 videó. Ez simán demonstráció célzattal. 100mm emelkedés F120-al. 90 kg műterhelés+kb 5-8 az asztal. Video A vezérlés dobozban, a motorok csatlakozói kisorolva, élesztésnél jól jött, de okozott néhány bosszúságot is. 24V os táp, asztalfűtés szilikonos, SSR-el. Külső főkapcsoló, 230 és 24V visszajelző lámpa, ÉV-relé, kismegszakító külön a főtápnak, külön az asztalnak +1 a bentlévő szervízdugaljnak és világításnak. 0,5 nm-es motorok, 4 Z, 1x 1y, 2 extruder(flexion dual). Yban 1:2 lassítás. A képeken az asztal teljesen le van engedve, és igen az egy 150mm-es tolómérő, mértéknek.       

Előzmény: vjanos, 2017-12-12 15:33:14 [423]


vjanos | 4773    2017-12-12 15:33:14 [423]

Fú, várom a képeket Meg valmi infót, hogy miért láttad/láttátok célszerűnek négy motort és drivert használni a Z-hez

Előzmény: sastas, 2017-12-12 15:22:59 [422]


sastas | 770    2017-12-12 15:22:59 [422]

Egy "kis" szünet után újra itt. Haladás volt bőven, a munka meg sok időt és energiát elvitt. A saját otthoni nyomtatóm most pihen, a munkahelyen viszont készült egy, amiben a segítőkész fórumtársak segítségét mégegyszer köszönöm. Amit tudni kell róla: 550x550x800, dupla fej, 4 trapézorsó Zben, négy külön dirverrel, 45x45 és 45x90 es profilokból épült, 15mm-es lineárokkal, duet wifi+duex5+5" duet display. Este lesz pár kép róla. Közben sikerülni fog egy EAN 1000 esztergát beszerezni, már régebbi vágyam volt és most elég olcsón hozzájutottam. Közben a tárcsás nyírógép anyagbeszerzés alatt, szép lassan az is meglesz. Ebből biztosan 4-5 iteráció lesz, ugyanis szeretnék több verziót is kipróbálni, ez megdobja az anyagköltséget, de a 10-es meg 15-ös (bili)vaslemez annyira nem drága, főleg hogy hulladékdarabokból is tudok dolgozni(150mm a legnagyobb méret). Másik dolog, hogy sikerült hozzájutnom némi 45x90 es építőprofilhoz sarokelemekkel és nútanyákkal illetve 15 ös lineárokat kocsival. Ebből szeretnék egy kis marógépet építeni. Minimális 3D tervezésem már van hozzá. Ehhez viszont szeretném a véleményeteket kikérni. A profilokon kívül a lapos anyagokat szeretném kimaratni valakivel, lv10-15-20 as alu anyaggal terveztem, mert úgy gondolom, hogy ez vasból megmunkálva aránytalanul drága lenne. Tudtok esetleg valakit a fórumon aki 20-as anyagot tud marni? Lehetőleg az anyagbeszerzéssel együtt kéne. A többi részt úgy gondoltam, hogy golyósorsó lesz, és AC servo-t használnék. Mivel 4(egy bls73 ketto bls72 meg egy bls55) mavlior AC servot vasárban meg tudtam szerezni, sajnos vezérlő nélkül, úgyhogy vagy kell vennem hozzá vezrlőt, vagy építenem egyet. Esetleg ezeket a servokat eladni és venni egy párat vezérlővel, de azt nem szeretném(jóval drágább lenne). A főorsót egy ilyen servoval meghajtani nagyon vad lenne szerintetek? Illetve a hajtásnál le kellene-e áttételezni vagy nem(1:1 ben mindenképpen szíjjal hajtom majd az összes tengelyt, mert jobban kiadja a helyet, csak hogy megéri-e mondjuk 2-es lassítást beletenni)? A tervezésről, nyomtatóról meg mindenről képek majd este.


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 10 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|