HobbyCNC fórum
  v0.9 alpha

Fórum betekintő Fórum címe: http://forum.hobbycnc.hu



Épül a gépem ::: Sanzistift gépe

Egy gépépítés allomásai képről-képre


Időrend:
Oldal 1 / 20 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|

Fórum főoldal  |  A lap aljára

Aknai Gábor | 1097    2016-11-02 18:31:49 [984]

Részvétem, sok erőt!


Hunka Tibor | 6865    2016-11-02 17:23:58 [983]

Szívből kívánok neked az új élethez sikert , a feleséged elvesztéséhez sok erőt a megbékélésedhez .főleg azért mert ismertem .

Előzmény: Sanzistift, 2016-11-02 16:38:37 [980]


Danibá60 | 3588    2016-11-02 17:11:09 [982]

Őszinte részvétem én és a feleségem nevében is. Megdöbbentett a tény, amit írtál.

Előzmény: Sanzistift, 2016-11-02 16:38:37 [980]


PSoft | 8743    2016-11-02 17:04:51 [981]

Fogadd őszinte részvétemet.

Előzmény: Sanzistift, 2016-11-02 16:38:37 [980]


Sanzistift | 1859    2016-11-02 16:38:37 [980]

Kedves Barátaim! Úgy döntöttem, hogy felszámolom a CNC-s dolgaimat itthonról, meg egyéb mást is, ezeket folyamatosan töltöm fel az oldalra. Mivel a feleségem hosszú betegség után meghalt a nyáron, így teljesen új életet akarok kezdeni, ebbe pedig ez a hobbi sem fog beleférni.

Sanzistift | 1859    2016-04-21 20:32:00 [979]

Újra szól a hatlövetű.
Barátom megjavította a frekiváltót, rövidzárat kapott egy fázis, de nem védte meg magát, inkább leégett.
A Lenze jelezte, hogy valami nem ok.


Sanzistift | 1859    2016-04-10 14:24:00 [978]

Alaposabban megnézve, az indítórelé égett el-
A bekapcsolást pontosítom, áramot kapott, el is indult szépen, kapocssorról megkapta az indítókontaktot, akkor történt.
Előtte meg ment.
Leválasztókártyáról kapta relézve a jelet.


Sanzistift | 1859    2016-04-10 14:20:00 [977]

Frekiváltót tud valaki javítani?
Huanyang, kínai, bekapcsolásnál pattant, aztán kigyulladt benne valami, alig bírtam eloltani.
1,5 KW, egyfázisú betáp.
Garancia nincs, kénytelen voltam szétszedni, amikor az első szerelésnél kiderült, hogy a csatlakozósor csavarján nincs menet, ezért rossz volt az érintkezés.
Azóta szépen dolgozott, még tegnap este is.

Most felrakom a motorra a Lenzét, mert dolgozni kell, de nem hagynám veszni ezt sem.


PSoft | 8743    2016-04-09 16:04:00 [976]


Pld. a Festo levegős lineáris hajtásain is...

Közvetlen az alu profilra vannak fektetve a sínek.
Mindenféle síkolás nélkül, az elox alu felületre.
A leghosszabb amivel eddig találkoztam ebből az aktuátorból, közel három méteres.
No persze, a gerenda igen masszív, nem egy "gépépítő profil" kivitel.

A 65x65mm-es Festo gerenda metszeti képe



Előzmény: svejk, 2016-04-09 15:21:00 [974]


elektron | 12821    2016-04-09 15:30:00 [975]

Az egyiptomi piramisokból mennyi jó kis gépalapot lehetne csinálni.


svejk | 23849    2016-04-09 15:21:00 [974]

Pár hete gy 3 méteres profilra raktam fel marás nélkül 25-ös síneket meg még fogaslécet is.
Önmagában mindegyik elem hajlik mint a nádszál, egybecsavarozva viszont sokkal stabilabb.
Mondjuk itt nincsenek is nagy pontossági követelmények.

Előzmény: Szalai György, 2016-04-09 10:19:00 [971]


Aknai Gábor | 1097    2016-04-09 10:45:00 [973]

Köszi Gyuri

de hiszen egy ilyen segédletet keresek hónapok óta.

Előzmény: Szalai György, 2016-04-09 10:27:00 [972]


Szalai György | 6021    2016-04-09 10:27:00 [972]

„Tanulási időszakban vagyok”

Én is. Tíz éve. Nagyon komplex. És hiányzik Tibor45. Bármilyen is a stílusa.

(Felraktam egy régi munkájából készült .xls linkjét a Mechanikai ötletek #13350-be, talán még neked is hasznos lehet belőle valami.)

Előzmény: Aknai Gábor, 2016-04-09 08:06:00 [969]


Szalai György | 6021    2016-04-09 10:19:00 [971]

„nagyon faszán fel tudod hozzá húzatni”
Azzal nincs is baj. Csak hát közben feszültségek keletkeznek, minden deformálódik, kissé görbül.
Ha egy profil két oldalán van a két sin, akkor a feszültségek még nagyjából ki is egyenlíthetik egymást és a szerkezet egyenes marad.
De ha egy sin egy aluprofilon egy oldalt, akkor kiflisedik.
Azután a két kifli, beépítve egymással szemben, az már egy hordó.
Az már csak akkor lehet megfelelő ha a hídlábak, szét és össze, rugalmasan követni tudják a hordó íveit.
Rugalmas hídláb, maráshoz borzasztó.
Szóval csak óvatosan.
Szerintem.

Előzmény: svejk, 2016-04-09 09:46:00 [970]


svejk | 23849    2016-04-09 09:46:00 [970]

A linkelt kép pont azt mutatja, hogy milyen jó az a profil, egyenletesen "lejt" a nút felé és nem dimbes-dombos.
Ha rárakod középre a sínt nagyon faszán fel tudod hozzá húzatni.

A hobbysta pont azért épít alu profilból mert nincs megfelelő gépe amivel a megmunkálásokat el tudná végezni a vázon.
Egy kis vacak géppel, több fogásból 6-os maróval valószínű csak ront a helyzeten.

Ha meg hozzáfér komoly gépparkhoz, akkor normális anyagból normális fészket mar a sínnek, aminek az oldalához lehet szorítani a sínek etalon felületét.

Előzmény: Szalai György, 2016-04-09 06:39:00 [968]

Aknai Gábor | 1097    2016-04-09 08:06:00 [969]

Szia Gyuri,

igen tudom, hogy végig kell marni a sínek alatt.
Végig néztem már párszor Ádám topikját és beszéltem is vele erről/is.
Ezek csap apró dolgok, rengeteg minden van még amit tudnom kell és neki fogjak az építésnek.
Egy biztos, hogy az első gépről rajzot nem fogok készíteni. Majd ha megépült, akkor fogom látni az apró változtatásokat amit aztán le lehet dokumentálni.
Az első csiszagépemnél is így tettem és remekül működik azóta is.
Persze minden egyes gép építése során minimális változtatásokat eszközölök a rajzokon és az alkatrészeken, de alapvetően a konstrukció nem változik és a segédeszközök amik pluszban bekerülnek a repertoárba, azok kompatibilisek.

Nyilván egy CNC marógép sokkal komplexebb feladat, így az előkészületek is tovább tartanak, de nem sürget az idő. Tanulási időszakban vagyok, ahol ezeknek az infóknak a begyűjtése rengeteg időbe telik ill. a megértése is.

Előzmény: Szalai György, 2016-04-09 06:39:00 [968]


Szalai György | 6021    2016-04-09 06:39:00 [968]

Csak óvatosan.
http://sgforum.hu/listazas.php3?id=1290374988&order=reverse&index=12&azonosito=hobbycnc#40

Előzmény: Aknai Gábor, 2016-04-07 20:38:00 [966]


Sanzistift | 1859    2016-04-08 18:50:00 [967]

Én csúszóanyát használtam, ez a legolcsóbb neve.
Más néven akár 150Ft is lehet darabja, mint csúszóanya csak 40Ft körül.
Azt csináltam, hogy felcsavaroztam az anyákat a sínre lazán, és utána szépen befűztem a profil résébe.
Mondjuk 3 méteres hossznál ez nagyon izgalmas volt egyedül, de 2 méternél már egészen kezelhető a dolog...

Előzmény: Gabci, 2016-04-07 20:02:00 [965]


Aknai Gábor | 1097    2016-04-07 20:38:00 [966]

Szia,

én ezt az alkatrészt fogom használni ha majd eljutok odáig.

Előzmény: Gabci, 2016-04-07 20:02:00 [965]


Gabci | 43    2016-04-07 20:02:00 [965]

Szia, az alu itemre, hogy lehet a legkönyebben felrakni a lin sint?


Sanzistift | 1859    2016-04-06 20:25:00 [964]

Köszi...

Előzmény: Hunka Tibor, 2016-04-06 19:08:00 [963]


Hunka Tibor | 6865    2016-04-06 19:08:00 [963]

Előzmény: Sanzistift, 2016-04-05 21:16:00 [962]


Sanzistift | 1859    2016-04-05 21:16:00 [962]

Élek még, megyek a talira.
És híreim is vannak:
Itt tartok jelenleg

Még messze nem tökéletes, és sok rajta a fejlesztenivaló, de 2 hónap alatt csak ezt tudtam hirtelen összedobni.


Hunka Tibor | 6865    2015-01-17 09:07:00 [961]

Szia
Mikor jársz felém ?

Előzmény: Sanzistift, 2015-01-17 00:55:00 [959]


keri | 10040    2015-01-17 07:36:00 [960]

Örülök hogy téged is látni és rendben vagy.

Előzmény: Sanzistift, 2015-01-17 00:55:00 [959]


Sanzistift | 1859    2015-01-17 00:55:00 [959]

Bejelentkezem, hogy még élek.
Jó helyem lett megint (mindig van jobb, különben nem váltana az ember fia).
Most Mazak QT200-on vagyok Gödöllőn egy műszakban TervGyár Kft-nél.


Sanzistift | 1859    2013-10-30 21:21:00 [958]

Hehe, megnyitottam én is a linkedet, és elszörnyedve olvasom, hogy 13m2-t írtam a 35m2 helyett...
Vagy nagyon álmos voltam, vagy nagyon nem járt az agyam a környéken...
A műhely jelenleg 3,5mx10m belterületű, és ehhez lesz még hozzátoldva nemsokára 7x6m alapterületű kiegészítés, mert a gépeknek is lakni kell valahol.
Kaptam forrasztott lapkás késeket egy barátomtól, ami nagy segítség, mert ha így haladok, egy hét múlva az esztergán csak a szerszámhiány fog visszafogni.
Szerencsére van vagy 2kg keményfém száram is, így, ha elkopnak a forrasztott lapkások, akkor meg lesznek betétezve keményfémmel.

Ami pedig az egy fázist illeti, amilyen szépen elműködik az eszterga, úgy el fog menni a többi masina is róla.
Nagyon vágyom egy E400-ra, és amikor azt megszerzem, akkor már kipipálva a fázisprobléma is, mert az már nemigen megy el semmilyen frekiváltóról, ha én azt kihasználom alaposan...

Előzmény: PSoft, 2013-10-30 20:24:00 [955]


jani300 | 4764    2013-10-30 20:36:00 [957]

Jaaa ! Hogy az egy fázis problémája ...
Ismerős

Előzmény: PSoft, 2013-10-30 20:24:00 [955]


jani300 | 4764    2013-10-30 20:31:00 [956]

Értelek
De ha csak fix fordulat kell ? ...
A fékezést meg egyebeket is kapisgálom már , azért csak egy ötlet ..

Előzmény: PSoft, 2013-10-30 20:24:00 [955]


PSoft | 8743    2013-10-30 20:24:00 [955]


Aztán bő fél év után,...vissza is térünk a kályhához, ahonnan elindultunk.)


Előzmény: jani300, 2013-10-30 20:09:00 [954]

jani300 | 4764    2013-10-30 20:09:00 [954]

Hát ha a két freki alatt két fix fordulatot értesz ,akkor Dahlander vagy két tekercselésű motor . Amennyiben a fordulatok aránya közel esik a póluspárok által meghatározott fordulatszámhoz .
Csak egy ötlet ...

Előzmény: Sanzistift, 2013-10-30 19:14:00 [953]


Sanzistift | 1859    2013-10-30 19:14:00 [953]

Megy az eszterga, illetve ment, mert miután megcsináltam a kötelező elsődarabot..., nos eléggé hangos a masina.
Zúg, zakatol, csörög-csattog.
Nos ez nem tetszett nekem.
Egyébként a gyári fordulatának a kétszeresén is szépen fut a főorsó, de hát azt már megcsináltam, tehát nem ott van a hiba.

Kikaptam a sebváltót, most kiterítve fekszik az asztalomon a legutolsó csavarig.
(a gépkönyv hibásan adja meg a csapágyak darabszámát a fajtájukhoz képest. Nem 5db 3204 kell, hanem csak egy és nem 1 db 6204 kell hanem 5.)
A főorsó lehajtás oldalon a csapágyban csak 3(!) golyó volt, a belső gyűrű szétrepedve, és nincs meg a hiányzó golyó, pedig gyakorlatilag tiszta abroszon borítottam szét, tehát nem értem.
Valószínűleg ez minden zakatolás forrása, holnap veszek bele új csapágyakat.
Ha belegondolok, akkor a 150 pénz árához hozzáteszem a plusz cuccokat, akkor lesz egy piaci áron 200 pénz körüli, mechanikusan rendberakott masinám, amit nem festegetünk most még.
A frekiváltón az alap terheléskockákból most 2 volt, de ezt betudom a csapágynak.
Felraktam a síktárcsát is, és 50Hz-en (ami a gyári fordulat majd kétszerese) gond nélkül váltott irányt, igaz, akkor már minden kocka be volt jelölve, és világított a piros owerload LED, de megcsinálta.
Tehát vághatok menetet is.
A hosszszánt fel kell betéteznem, mert nagyjából legalább 2mm-rel lejjebb van már a gyári szinttől, így olyan lógása van a hosszán kézikeréknek, mint állat.

Elnézegetvén az elrendezését a hajtásnak, elképzelhető, hogy később kidobom a sebváltót belőle, és közvetlenül hajtom a főorsót, rengeteg elpocsékolt hajtási energiát megtakarítva, valamilyen lassító áttétellel.

De ha nem, akkor várom a tippeket valami olyan (akár házilagos) frekiváltóra, ami tud 2 frekit fixen és kész.
Mert, ha létezik ilyen, akkor ezt a nagyon ügyes, és okos Lenzét feltudnám szabadítani más hajtásra.
Várom a tippeket, már ha vannak...


Sanzistift | 1859    2013-10-24 18:46:00 [952]

Azért az még nem biztos.
Holnap motorpajzs készítés délelőtt, délután meg betonkeverőmuzsika, mert a konyhának is haladni kell.


elektron | 12821    2013-10-24 18:25:00 [951]

Akkor Karácsonyra lesz ajándék.

Előzmény: Sanzistift, 2013-10-24 18:21:00 [950]


Sanzistift | 1859    2013-10-24 18:21:00 [950]

Ez a cucc az esztergához kell, hogy végre működjön, és ha van eszterga, akkor már lesznek esztergált alkatrészek is.
Ha meg vannak esztergált alkatrészek, akkor már nincs messze a CNC vége sem.

Előzmény: elektron, 2013-10-24 18:19:00 [948]


Sanzistift | 1859    2013-10-24 18:19:00 [949]

Hát igen.
Ráadásul csak úgy felhalmozva nem is olyan izgi...

Előzmény: Pál, 2013-10-24 17:30:00 [947]


elektron | 12821    2013-10-24 18:19:00 [948]

Akkor már működik is az egész gép vagy még csak egy részlet van így meg ? Jó, hogy haladsz te is.

Előzmény: Sanzistift, 2013-10-24 16:50:00 [946]


Pál | 5888    2013-10-24 17:30:00 [947]


A tudás egy olyan dolog ami osztva szaporodik.

Előzmény: Sanzistift, 2013-10-24 16:50:00 [946]


Sanzistift | 1859    2013-10-24 16:50:00 [946]

Persze mindez nem jött volna létre Pál kartács nélkül, aki megadta a kezdőlökést a dolognak.

Előzmény: Sanzistift, 2013-10-24 15:39:00 [945]


Sanzistift | 1859    2013-10-24 15:39:00 [945]

Hejhó!!!
Működik a Lenze!!!
0-100Hz-en megy most, 100Hz-en is megy az azonnali irányváltás ami 5600-as fordulatot jelent.

Kicsit bele kellett másznom a paraméterekbe, meg adnom kellett neki aktív 5V-ot.
Meg átnyálazni alaposan a doksit, hogy mi is van igazán.
Nem is akkora mumus, ha megvan a logikája, akkor már egyszerű, sőt primitív az egész.
Tehát megyek faragni a motort a helyére.
És eléggé boldog is vagyok...


Sanzistift | 1859    2013-10-12 21:12:00 [944]

A vezérlőt visszaveszik, hála Balázsék nagyon pozitív hozzáállásának.
Igazából ők sem tudtak rájönni, hogy miért döglött meg.
Becserélem egy UC300-ra, mert kell az majd a 6 tengelyre, meg a frekiváltós főorsóhajtásra.

Ezen helyzet által le lesz porolva a Magi István vezérlőszett (mindkettő), és egyszerre tudom hajtani az István báziskártyáját, MBIO kártyáját, és SirNyeteg LPT kártyáját is.
Mivel a rendszer fele a 90V-os kártyákból, a másik fele pedig az 50V-os kártyákból fog állni, így egyenlőre elég költséghatékonyan összejön a nagyfeszültségű motorhajtás, ami a sebességre jótékony hatással lesz, legalábbis remélem.

Előzmény: Sanzistift, 2013-09-26 02:28:00 [943]


Sanzistift | 1859    2013-09-26 02:28:00 [943]

Az időzítés végig van zongorázva 2-5 között.
Tökmindegy, mert nem változott a problémámom semmit.
Az elfüstölés 100KHz sebességen történt, mert az egyik irányban az olyan tökéletesen működött, mint állat.
A másik irányba nem is teszteltem, mert nagy volt a ciccegés, meg értelme sem volt, mert csak nyugdíjas sebességeket volt hajlandó, vagy még azt sem.
Erre lesz válasz a másik báziskártya próbája, ha azzal is szar, akkor PC hiba, ha meg nem, akkor SirNyeteg urat meg kell kérnem, hogy cseréljünk már működőre.
Holnap minden kiderül, de attól még várok minden ötletet.

Ami a BIOS-t illeti, aZ LPT kártya csak EPP módban hajlandó működni úgy, hogy nagyjából jó legyen.

Előzmény: gorbi, 2013-09-26 02:09:00 [941]


Sanzistift | 1859    2013-09-26 02:21:00 [942]

Az LPT kimenetem az alábbi:
Az 1-es fenntartva a charge pumpnak a Sir ajánlása szerint.
utána minden páros szám a step, és minden páratlan szám a dir, tehát esetemben az X stepje 2, a dir 3, Y 4-5, Z6-7.
Alapvetően mindegyik tengelyre működnek a dolgok, csak tesztre lehúztam másik kettőt, és mostanában az összes tesztem csak egy tengelyen dolgozódott.
Viszont azt észrevettem, hogy mindhárom tengelyen ugyanaz a szitu.
Már az is eszembe jutott, hogy talán Sir cucca hibás, csak nem tud róla, ezért a félegészséges használtan vett magi féle báziskártyát most fogom bekötni, és holnap azzal is tesztelek, meg most már kezdek álmos lenni.
Ha azzal a félegészséges kártyával mennek a magi tengelyvezérlők normálisan, akkor a Sir cuccával van baj, ha meg nem, akkor a gépnél van baj, amit most már az átrágott információk alapján nem sok esélyt látok.
igazából már most nem tudom, mit gondoljak, és mit hibáztassak, de holnap tesztelek a másik báziskártyával, és az sok mindenre választ fog adni.

Írtam már a forgalmazómnak, hogy nem írom le, de mégiscsak.
Az egyik kínai elfüstölt.
Papíron 45V, és 5A.
Hajtottam 24V-on, mert idióta trafóm van, és a legközelebbi csapolás váltóban 48V, tehát azt rá sem kapcsoltam.
Áramkorlát 1,2A beállításon, 24V és ma teszt közepén leesett valami (szétszedés után úgy tűnik, mint egy dióda, mert fekete, meg van rajta egy fehér csík az egyik végén), és a leesés koppanása után finom füst jött a cuccból.
Ashogy láttam, az IC (asszem TB6550) középső lábai vannak erősen megbarnulva.

Most két lehetőség lehet:
Vagy nem tud a cucc annyit, amennyi a specben van, vagy a gagyi összeszerelés miatt leesett az a szar dióda, és az miatt elhalt az IC.
Írtam Balázsnak, hogy élnék a garanciás, vagy mittomén milyen jogommal, mert félórát sem ment a cucc összesen, és gyakorlatilag szétesett.

Tehát nem vagyok nyugodt...


gorbi | 263    2013-09-26 02:09:00 [941]

lépés pulzus szélesség? 1-5 us ?
motor frekvencia? 25000,35000,... ?
Én ezekkel is kisérleteznék.

Előzmény: Sanzistift, 2013-09-26 01:59:00 [940]


Sanzistift | 1859    2013-09-26 01:59:00 [940]

A szitu az, hogy az egyik irányba nagyon jól megy a motor.
Szépen megáll, csöndben van, bírja a 1000 sebességet 24 volton 50-es gyorsítással, megcsinálja, hallás alapján üresen nincs lépésvesztés, nincs cicergés, nincs melegedés, hozza a vezérlő értékeit.
A másik irányban kínkeservesen jön össze a 50 sebesség, gyorsítás 20 felett halál, és mikor nincs impulzus, akkor állásában picit pattog, meg cicereg, és hallja az egeret a képernyőn.
Beszarok, mert ilyet még nem is hallottam.
Most jól összeszereltem a magi tengelyhajtásokat, csak még a maginak írok egyet, hogy hogyan kössem rá a SirNyeteg féle LPT vezérlőre, mert nála CD-ROM kábelekkel van megoldva, ami három kábel, és a test, meg a charge pump, meg a test/dir melyik vezetéken megy, fogalmam sincs.
Mert ugye külön háromeres van neki a stepre is, meg a dir-re is. Ezzel nem vagyok tisztában.
A mach3-ban ha a step jelet lowactive pipát csinálok, akkor semmi nem megy.
A dirben ha nincs pipa a low-on akkor oda-vissza zaj van, és nem működik egyik irány sem rendesen.
Teljesen nem tudom, hogy most mi van.

Előzmény: elektron, 2013-09-26 01:27:00 [939]

elektron | 12821    2013-09-26 01:27:00 [939]

Elég érdekes, hogy megy is pl. mert ha a DIR irány kimeneti láb magas szintje meg nem tetszik neki, akkor a Step jel hogy sikerül pl. ? Mi a kiosztása pontosan egyáltalán az LPT kimenetednek ? Minden tengely ugyanezt csinálja ? Lépezget egyik irányba másikba meg nem ? Ez érdekes ...
Tehát, ha a Step jel átmegy, vagyis magasba is tudja érzékelni a LPT port illesztő, akkor a DIR nek is menni kéne ...


Sanzistift | 1859    2013-09-26 00:17:00 [938]

Bajban vagyunk, mert egyedül az io.dll-t tudtam letölteni, a program linkje halott, a honlapról nem lehet letölteni. Vagy csak én vagyok balfasz.
Majd nézek valami mást.

Elképzelhető, hogy tengelyvezérlő lefüstöl, mert nem a maximális áramra van beállítva?
Félfeszültséggel hajtva?
Manuális üzemmódban gyorsjárat szépen megy (ugyebár nálam csak az egyik oldalra), programteszteléssel egyirányban hajtva, G0->G4->G0->G4 ciklusban megdöglik valami?
Mert szerintem nem, hacsak nem nem azt tudja, ami rá van írva.

Előzmény: Sanzistift, 2013-09-26 00:03:00 [937]


Sanzistift | 1859    2013-09-26 00:03:00 [937]

Úgysincs most kedvem lefeküdni, ezért megnézem.
Köszönöm az infókat.

Előzmény: elektron, 2013-09-25 23:57:00 [936]


elektron | 12821    2013-09-25 23:57:00 [936]

LPT port megnézésére program pl, hogy működik e az adott címen:

LPT port tesztelése

Videó


elektron | 12821    2013-09-25 23:53:00 [935]

Ha az illesztő kártya bemenete pedig TTL szintű és meghajtó IC is van benne, akkor a LPT portod kimenete bármelyik meghajtja rendesen, ha 3V-os is akár a kimenete, tehát vag y a BIOS-ban nincs jól, vagy Mach-ban nincs beállítva egyáltalán jó kártyacímen van, vagy drivere nem OK stb.


Fórum főoldal  |  A lap tetejére

Időrend:
Oldal 1 / 20 Ugrás ide:
1  2   3   4   5     Következő ►  Utolsó ►|